Beantwoord

Hoe kan ik de tijd veranderen op draytek vigor 2132F modem?



Toon eerste reactie

178 reacties

Reputatie 2

Nou heb ik ook zojuist de hotspot methode geprobeerd echter hebben wij hier allemaal T-Mobile mobiel in huis waardoor dat dus ook niet is gelukt.

 

Als de hotspot methode met een T-Mobile hotspot ook niet werkt bewijst dat alleen maar dat het NIET aan de datum/tijd instellingen van de DrayTek modem ligt. De hotspot werkt immers via het G4 netwerk van de telefoon en niet via je thuisnetwerk en gaat dus uberhaupt niet over de modem. Het probleem ligt dus ergens in een hele specifieke verbinding met de server(s) van LG. In een ander topic over IPTV werd duidelijk dat het probleem daar ontstond omdat door T-Mobile bepaalde IP-ranges geblokkeerd worden, waar IPTV gebruik van maakt (wat verklaart dat het via een T-Mobile hotspot ook niet lukt). Kan dat hier ook aan de hand zijn?

 

Anderzijds….dan zouden andere merken modems er ook last van dit specifieke LG TV probleem moeten hebben toch? 

Reputatie 7

Hi @k.eenschoten die hadden we inderdaad even gemist, excuses. De alternatieven zijn of de Draytek verwisselen voor een vervangd exemplaar van hetzelfde type of de tijd en datum handmatig aan laten passen door ons modem team. Beide oplossing zijn echter geen garantie dat het zich in de toekomst niet opnieuw voor doet dus ik zou je eigenlijk de wissel naar de Zyel modem aanraden. Laat maar even wat je wil doen, dan zetten we dat in gang! :wink:

Zelfde probleem hier. We kunnen geen apps meer downloaden, updaten of wijzigen op onze LG TV. Melding geeft aan dat de datum en tijd op de server niet overeenkomen met die van de TV (2000-01-01). Op advies van LG de TV gereset, maar vervolgens loop je tegen het probleem aan dat je de juridische- en gebruikersvoorwaarden niet kunt downloaden en accepteren. Wij wachten op een oplossing en sluiten ondertussen de iPad aan op de TV om toch te kunnen Netflixen ;)

Reputatie 2

Hoi @Ilsejee , inmiddels is duidelijk dat het probleem niet bij LG of de televisie zit. Een tussenoplossing is om de tv en apps opnieuw te installeren vanaf een ander netwerk. Bijvoorbeeld vanaf je telefoon hotspot of wifi van de buren (als dat ten minste geen T-Mobile is, of in ieder geval niet in combinatie met een DrayTek router). Ik heb van mijn werk een mobiel telefoon abonnement bij Vodafone en toen ik de tv verbond met de hotspot op mijn telefoon kon ik alles weer downloaden en installeren. 

Als de apps eenmaal geïnstalleerd zijn doen ze het namelijk wel (althans bij ons) via het T-mobile internet. Netflix doet het na installatie wel, omdat alleen de app van de LG content store komt (met die storing), maar de Netflix content zelf van de Netflix server komt en die heeft het tijdprobleem niet.  

Hope this helps.

 

Reputatie 4

Ik heb ook de suggestie gehoord om via een hotspot het probleem op te lossen. Dat was een voorlopige workaround die de specialisten van LG als mogelijke oplossing hadden aangekaart.

Alhoewel goed bedoeld van LG, die TENMINSTE met een oplossing kwamen, wil ik dit niet. Mij te gecompliceerd omdat ik geen idee heb om dit op deze wijze gedaan te krijgen.

Ik erger mij aan T-Mobile, om na 30 dagen nadat deze ellende aangekaart werd, niet in te gaan op wat TMTV als mogelijke AANTOONBARE oorzaak aan de orde heeft gebracht.

Ik heb maar 1 advies: T-Mobile technici kom uit je luie stoel, doe er wat aan. En graag HEEL snel.

Reputatie 4

Googled next two issues:

  1. Sony TV date / time sync problems
  2. LG TV date / time sync problems

It seems to be a serious problem. Where are you T-Mobile Support team & T-Mobile IT department?

Goed bezig!

Althans, jij wel 😉

Reputatie 4

BTW T-Mobile, I'm NOT interested in script based replies

Reputatie 4

Ik was wel de ontdekker van dit probleem:grinning:  anders had nu iedereen met een LG tv gedacht dat het aan de tv lag.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/vigor2132f-haalt-niet-meer-de-datum-en-tijd-op-326457

Ik heb net een melding gedaan van dat mijn modem spontaan een fabrieksherstel uitvoert dat heeft toch niks met dit probleem te maken?

De datum staat nog steeds op 2000 en heb sinds vorige week dat mijn modem spontaan een fabrieksherstel uitvoert.

 

Reputatie 5

En daar heeft @Bram058 absoluut een punt. Jullie (tmbolie medewerkers) zouden niet hierme belast moeten worden als tussenschakel.
Zitten jullie zelf via een externe partij (callcenter) voor de ondersteuning of is er ook iemand binnen de organisatie die je even kunt porren om er iets van te vinden?

Indien je nu handeld via een externe partij kan ik mij goed voorstellen dat het lastig is om dit te verbeteren terwijl juist de expertise van de klantervaring bij jullie zit. 

 

En dan weer terug naar Bram058. Ik neem aan dat je niet alleen via dit medium je terechte ongenoegen uit? :)

Reputatie 4

Hallo Jason,

tot dusver bedankt, ik hoop inderdaad dat het opgelost gaat worden en dat het dan niet weer gebeurd.

groet Harry 

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, user @t-mans lijkt ook last te hebben van het time and date issue op de Draytek. Ik plaats zijn reactie daarom ook in dit topic. 

“De klok van de DrayTek 2132F toont nog steeds zomertijd terwijl de wintertijd eind oktober is ingegaan. Daarmee gaan de geprogrammeerde schedulingacties een uur uit de pas lopen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Modem biedt m.i. geen optie ter handmatige klokbeïnvloeding.”

Onze specialisten hebben het nog steeds in onderzoek. Wanneer er een update is, plaatsen we die in dit topic. 

Reputatie 4

Okay, het ene probleem is opgelost n.l. de date / time sync van de Draytek. Zelf heb ik ook kunnen constateren dat de datum / tijd van de Draytek synchroon is met de actuele real life tijd.

 

 

Hoezo opgelost, bij mij staat de datum nog steeds op 2000 en de tijd klopt ook niet.

 

 

Reputatie 2

 

Okay, het ene probleem is opgelost n.l. de date / time sync van de Draytek. Zelf heb ik ook kunnen constateren dat de datum / tijd van de Draytek synchroon is met de actuele real life tijd.

 

 

Hoezo opgelost, bij mij staat de datum nog steeds op 2000 en de tijd klopt ook niet.

 

 

 

 @Erwin05 Welke problemen ondervind je daarvan? Want je lijkt geen TV set TopBox op je modem te hebben aangesloten (LAN 3 of 4). Of is dat bij jou anders geregeld?

Reputatie 4

@Erwin05 Geweldig dat je dit probleem 30 dagen geleden aan de orde hebt gebracht. Voor sommige is het probleem van de date / time sync van de Daytrek WEL en helaas in jouw geval nog niet opgelost. Raadselaachtig. De bal ligt bij T-Moble!. En T-Moble heeft bewezen niet de snelste te zijn in de oplossing van zulke problemen.

Heb geduld. Afwachten. Misschien komt daarna het probleem met dat / time sync van je TV zelf. Het hangt allemaal met elkaar samen. Om moedeloos van te worden.

Van de respresentanten van T-Moble op dit forum moet je het niet hebben. Zij werken met scripts en sturen je het bos in. Het zijn net robots.

Richt je op je doel: EIS dat die club T-Mobile wat aan de oplossing van de problemen werkt. En EIS concrete antwoorden met een tijdscheme en onderzioekstraject.

Sterkte ermee. We lijden met je mee.

 

Reputatie 7

We'll continu to look into the issue with our server and the LG store. Thanks for the check!

 

@JeroenGroenouwe, ik heb verzocht je datum/tijd aan te laten passen. Dit zal vandaag gebeuren!

Reputatie 4

@Erwin05 Je zult geen concreet antwoord krijgen zolang men bij T-Mobile met behulp van scripts antwoord geeft. Eigenlijk dus: geen antwoord, want niet concreet,

Het blijft tobben geblazen met T-Moblle. Helaas.

 

Reputatie 4

@Erwin05 Je zult geen concreet antwoord krijgen zolang men bij T-Mobile met behulp van scripts antwoord geeft. Eigenlijk dus: geen antwoord, want niet concreet,

Het blijft tobben geblazen met T-Moblle. Helaas.

 


Ik ga straks het modem nog een keer een fabrieksherstel laten doen en alles dan weer instellen, reset het modem zich dan weer vanzelf dan mogen ze een monteur laten komen het modem is vorig jaar maart vervangen voor een nieuwe, de vorige kreeg ik niet nieuw en viel de internet verbinding steeds weg.

De adapter die de monteur er bij heeft gedaan is niet origineel.

Reputatie 4

Hallo,

Ik wil dat nieuwe modem wel gaan proberen en dat is toch gratis ?, want zo is het ook niks, en dan moet ik alle apparaten opnieuw aanmelden ook de Wi-Fi lampen en rolluiken? En jullie hebben toch geen haast om het oude modem terug te sturen ( heb ik geen goede ervaring mee uit het verleden )

Als ik er niet uitkom komt er dan een gratis monteur bij mij thuis. En op wat voor termijn kan ik het modem thuis ontvangen.

Alvast bedankt

Gr Harry

 

 

Reputatie 1

T-mobile,

 

Hoe krijg ik m'n modem geüpdate naar de juiste tijd en datum?

 

Current Time  2000 Jan 9 Sun 2:45:21
Reputatie 4

En dan weer terug naar Bram058. Ik neem aan dat je niet alleen via dit medium je terechte ongenoegen uit? :)

Bedoel je ermee dat ik aan dit thema aandacht zou moeten besteden in social media? Nee, heb geen plannen in deze richting. Mocht ik ooit in contact komen met een directielid van T-Mobile, zou ik dat zeker bij hem/haar doen. Maar ik vrees dat die horde niet te nemen is.

Reputatie 4

@Sander Het is vandaag 13 december.

Datum Vigor router luidt nu:

Current Time  2000 Jan 2 Sun 20:0:30

 

Datum Vigor router 10 dagen geleden:

Current Time  2000 Jan 1 Sat 18:20:55

 

Belofte @Sander van 5 dagen geleden is NIET nagekomen.!

Reputatie 1

beste tmobile,

Het is al een paar x aangepast. Maar de modem geeft aan dat het 1jan 2000 is.
Ik word er een beetje moe van

 

gr.kim

Reputatie 4

@Sander 9 Dagen geleden meldde ik dat datum / tijd van mijn Vigor Draytek 2132F weer hersteld was. Ik blij. Maar de lol is van korte duur geweest. Heb een aantal dagen de Vigor van stroom onthouden. Gisteren weer aangesloten op het elektriciteitsnet, zojuist even ingelogd in de VIgor en tot miin stomme verbazing wordt als datum en tijd aangegeven:

Current Time  2000 Jan 1 Sat 18:20:55

 

Enne…..T-Mobile. Wat is uw antwoord hierop? Enige verklaring waarom de datum/tijd WEDEROM met bijna 2 decennia is teruggebracht, nadat die 9 dagen geleden weer gecorrigeerd was?

 

Ik krijg sinds vandaag ineens dat apps niet meer werken

er staat servercertificaat verlooen of niet geldig omdat de tv tijd afwijkt van de huidige tijd

alles al gereset en gedaan maar niks werkt 

Reageer