Beantwoord

Hoe kan ik de tijd veranderen op draytek vigor 2132F modem?



Toon eerste reactie

178 reacties

Reputatie 1

Modem van de stroom gehaald en opnieuw aangesloten. Datum en tijd staan weer correct ingesteld. Geen connectie met LG tv. Kan geen Youtube, Netflix openen. Tijd en datum niet goed ingesteld.

Reputatie 3

Hmmm erg vreemd maar ik heb een oplossing gevonden voor het LG content store probleem.

 

Ga naar de instellingen van je tv,

Dan naar bekabeld of wifi,

Klik op bewerken,

Pas de DNS server aan naar 8.8.8.8 (Google) 

Opslaan.

 

Ik kreeg direct een melding van m'n tv met een welkom boodschap van de LG Store.

Deze geopend en ja hoor ik kan alles weer downloaden en updaten!

Daarnaast is het ook weer super snel! Via de Dreytec en via dezelfde verbinding!

@Sander @Jason : ergens in jullie DNS gaat het niet goed! Dit is toch echt jullie probleem als T-Mobile.

Ik ga dit ook in het andere topic posten!

 

Reputatie 4

Hallo, 

is mijn vorige mail jullie ontgaan?

ik voeg maar weer een foto bij van de situatie nu, na een nieuw modem en monteur verder ben ik nog steeds op het zelfde punt als wij begonnen zijn, tot nu toe hebben veel mensen mij geprobeerd te helpen maar na een paar oplossingen wordt het probleem weer door geschoven naar een collega die weer met nieuwe ideeën komt maar de oplossing  is ver te zoeken lijkt mij zo langzamerhand.

ik krijg nu na 4 dagen al geen bericht meer!!!!!!

Ik hoop nog weer te horen van een van jullie.

Mng Harry

 

Reputatie 4

@Hub65 

Dit is het antwoord dat de oplossing voor jou zou moeten bieden:

 

Beste antwoord door @JeroenGroenouwe

Net ook even in een andere topic gekeken .... En ik heb de oplossing gevonden.

Ga naar de instellingen van je tv,

Dan naar bekabeld of wifi,

Klik op bewerken,

Pas de DNS server aan naar 8.8.8.8 (Google)

Opslaan.

 

Ik kreeg direct een melding van m'n tv met een welkom boodschap van de LG Store.

Deze geopend en ja hoor ik kan alles weer downloaden en updaten!

Daarnaast is het ook weer super snel! Via de Dreytec en via dezelfde verbinding!

Ik herken de problemen en ook ik heb last dat apps op mijn LG TV sinds een paar maanden constant foutmeldingen geven. Interessant genoeg heb ik gecheckt en klopt de ‘Current Time’ op mijn Draytek wel op het Draytek dashboard! Desondanks geeft mijn LG TV aan dat het een tijdstip van 1 januari 2018 automatisch doorkrijgt. De workaround werkt voor mij als ik mijn LG TV op de mobiele hotspot van mijn telefoon zet. Dan zijn alle problemen weg, en kan ik apps weer updaten. Als ik daarna weer overschakel naar mijn normale wifi dan gaat dat een tijdje goed, totdat iets weer moet worden geüpdatet.

Ik heb verder ook op mijn LG TV de DNS aangepast naar 8.8.8.8. Helaas lost dat het probleem niet op. 

Ter info hierbij nog mijn router [draytek vigor 2132FVN] en LG TV [50UK6470PLC].

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @kimhoon, wegens een vermoedelijk technisch mankement is de wijziging weer per ongeluk teruggezet. Ik pak het meteen op voor je zodat het deze week nog definitief goed gezet wordt. Sorry!

Werkt bij mij niet helaas...... 

Maar toch, dit is een workaround, T-Mobile krijgt morgen een pittig gesprek. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @wim_brouwer, het duurt inderdaad langer dan verwacht, dat komt omdat het een lastig te traceren issue is. Mijn collega Sander heeft inmiddels contact opgenomen met de case-beheerder en aangegeven wat de kernoorzaak lijkt te zijn (bericht van @TMTV). Zodra we een update hebben, plaatsen we die meteen. Sorry dat het zolang op zich laat wachten, ik snap dat het frustrerend kan zijn. Ik wil je wel geruststellen dat het wegvallen van jouw Wifi-signaal losstaat van het tijd-issue op de Draytek. Dat neemt niet weg dat het een hardnekkig probleem is.

Ik ga nog eens navragen waar de oplossing blijft, bedankt voor je geduld.

Hi @reply2gmittal, thank you for notifying us. I've forwarded your case to our specialists and requested a long overdue update. Thanks for being so patient, I sincerely hope it'll be fixed rather sooner than later. Stay safe!

Reputatie 2

Werkt bij mij niet helaas...... 

Maar toch, dit is een workaround, T-Mobile krijgt morgen een pittig gesprek. 

May be need to restart the tv by plugging out and in. 

Reputatie 7

Hi @Sinta Zou je even in kunnen loggen op de modem om te controleren welke datum en tijd je daar ziet staan? Inloggen kan door http://192.168.8.1 in te voeren in je browser en dan in te loggen met de gegevens die op de sticker op de modem vermeld staan. Ik zou graag even willen controleren of de datum/tijd inderdaad afwijkt zodat ik de juist melding doorzet naar onze technische dienst.

Reputatie 3

Werkt bij mij niet helaas...... 

Maar toch, dit is een workaround, T-Mobile krijgt morgen een pittig gesprek. 

Oh das niet cool! Gezien de vele reacties had ik gehoopt dat je hier ook mee geholpen bent.

Overigens kan je dit in het modem.ook aanpassen.

Login in je Dreytec,

Ga naar LAN

General Setup

Klik dan bij Lan1 op details

Verplaats het IP adres van de Primari naar de Secundaire 

vulbij de Primaire 8.8.8.8 in

Klik op OK

Het kan zijn dat je router moet rebooten. 

Herhaal bovenstaande voor Lan2 TM Lan4.

 

Bij mij pakt mijn wifi de gegevens van Lan1 over. 

Dus als je je tv niet via kabel maar via de WiFi hebt aangesloten zou dit moeten werken. Let wel, je TV moet je wel even echt uitzetten en aan. 

Soms werkt standby niet, trek dan even de stekker uit je tv, tel tot 10, plug de stekker er weer in. Start je tv op en check of het nu wel werkt. 

Ben benieuwd!

Reputatie 4

Hallo Jason,

ik ben keurig geholpen door jullie en de monteur van Guidion en heb het nieuwe Moden van Zytek eraan zitten maar heb nog steeds hetzelfde probleem met het modem dat dat certificaat niet werkt ik kan niet een radio zender op mijn mijn smart tv van LG luisteren de ene keer krijg ik over het hele beeld een zwart kruis en de andere keer blijft hij maar draaien maar krijgt geen verbinding en terwijl ik wel gewoon de krant op de tv kan lezen of andere dingen.

ik hoor wel weer van je,

gr Harry

Reputatie 4

Hallo,

Ik heb nog geen antwoord gehad op mijn vraag/ antwoord van gisteren over dat nieuwe modem?

Gr Harry

Reputatie 4

Hallo,

Ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn reactie?

Ik hoor wel van je.

Gr Harry

Reputatie 7
Badge +6

@Bram058 2000 valt nog mee. De meeste routers beginnen na een reset bij 1-1-1970 :sweat_smile: . Maar zonder gekheid: de reden is dat het probleem met de tijdserver nog niet is opgelost. @Sander heeft als tijdelijke fix bij iedereen die zich hier gemeld heeft handmatig de tijd aangepast in afwachting van een definitieve oplossing. Als je de router reset of van de stroom haalt, gaat die instelling weer weg en kan de tijd niet worden opgehaald. Maar mag ik vragen waarom je zoveel waarde hecht aan de routertijd? De problemen met LG tv's die hier voorbij kwamen hadden een andere oorzaak. Of maak je gebruik van parental control?

Reputatie 7
Badge +16

@k.eenschoten Heel graag gedaan, ik hoop met je mee, maar verwacht dat het nu niet meer misgaat. Kun je me laten weten wanneer de Draytek weer de correcte tijd en datum aangeeft, alsjeblieft? Dan monitor ik aan onze kant wanneer de aanpassing uitgevoerd is en of deze blijft staan. Dankjewel!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @kimhoon, sorry dat het wederom niet lekker loopt.

Ik heb meteen een verzoek ingediend bij onze modemexperts om dit handmatig weer goed te zetten. Thanks voor je melding, we gaan het herstellen!

Reputatie 7
Badge +16

Hallo,

Ik wil dat nieuwe modem wel gaan proberen en dat is toch gratis ?, want zo is het ook niks, en dan moet ik alle apparaten opnieuw aanmelden ook de Wi-Fi lampen en rolluiken? En jullie hebben toch geen haast om het oude modem terug te sturen ( heb ik geen goede ervaring mee uit het verleden )

Als ik er niet uitkom komt er dan een gratis monteur bij mij thuis. En op wat voor termijn kan ik het modem thuis ontvangen.

Alvast bedankt

Gr Harry

 

 

Hoi @k.eenschoten, sorry voor de ietwat verlate reactie. Ik heb er inderdaad compleet overheen gelezen gisteren, dat was geen bewuste beslissing!

Het nieuwe modem is zeer zeker gratis, je bedoelt daar niet extra voor. De Draytek mag straks trouwens afgeleverd worden bij een milieustraat of bij het grofvuil of iets van dien aard. Wanneer je de uitstekende tip van @TMTV gebruikt, hoef je niet alles weer opnieuw te verbinden inderdaad, dat scheelt een hoop gedoe! Mocht je er met de installatie niet uitkomen, dan sturen we zeker een monteur langs, op onze kosten, geen probleem!

Reputatie 4

@Jason en @Sander Het is jullie te prijzen dat jullie EINDELIjK eens concreet zijn geworden. Ik zie het als een boetedoening.

Dat @Jason verklaart dat hijzelf EN @Sander  niet deel uitmaken van de backoffice, dan vraag ik mij af wat jullie functie in werkelijkheid dan wel is en wat jullie bevoegdheden zijn.

Julllie zijn beide Forum Moderator van T-Mobile. In loondienst van T-Mobile, toch? Dit is geen vrijwillgerswerk van jullie, toch?

Waarom worden jullie NU pas concreet. En geen excuses. Jullie zijn ingehuurd om zonder gebruik te maken van scripts concrete oplossingen te regelen. Desnoods met de vuist op tafel

Reputatie 5

Ik las het topic en zie inderdaad dat ook bij mij het niet goed staat.
2000 Feb 5 Sat 5:42:18. Ik neem aan dat de restart begint op 2000 Jan 1 0:00:00.

Dan lijkt mij dat het 31 dagen (januari) + 5 + 5:42:18 geleden was en dan kom ik (20:38) uit op ongeveer 13 Oktober, iets voor 3 uur in de middag.

/nerd :P

 

@agentx : Bedankt voor je reactie!

V.w.b. jouw vraag over de hotspot: Ik kan het allemaal werkend krijgen door een hotspot te gebruiken via mijn mobiele telefoon als ik op mijn telefoon niet op mijn wifi zit, maar op 4G. Ik gebruik daarbij het KPN netwerk.

V.w.b. jouw vraag over DNS: Ik heb dus 8.8.8.8 geprobeerd op mijn LG TV. Maar helaas werkt dat niet. Ik zal 208.67.220.220 straks even gaan proberen, misschien dat die wel werkt. Mocht dat niet werken zal ik ook IPV6 nog testen, hoewel het eigenlijk beter is dat dan wel aanblijft toch?

Reputatie 7
Badge +16

Je kunt de wifinaam en het wifi-wachtwoord wijzigen door straks in te loggen op jouw persoonlijke My T-Mobile Thuis pagina zodra de Zyxel aangesloten is: Instellingen wifi My TMT. Of door in te loggen op het modem. Hoe je dat laatste doet, lees je hieronder:

Je wifinaam en wachtwoord wijzig je makkelijk en snel via My T-Mobile Thuis. Lukt dit niet? Dan helpen wij je gewoon een handje! Volg de onderstaande stappen om het via de beheeromgeving van je modem te doen. Inloggen in het modem

Zorg ervoor dat je verbonden bent met jouw T-Mobile Thuis wifi-netwerk of via een kabel met het modem. Typ in de adresbalk van je browser het volgende adres in, of klik op de link: http://192.168.1.1 Je kunt nu inloggen met de gegevens die op de sticker achterop je modem staan.

Je wifinaam en wachtwoord aanpassen Ga naar ‘Wifi-instellingen. Je komt nu in dit scherm:

Hier kan je de naam van je wifi-netwerk aanpassen en een veilig wachtwoord kiezen. Onze tips:  Kies een netwerknaam die voor jouw huishouden goed te herkennen is.  Een willekeurig wachtwoord is wat langer typen, maar wel extra veilig! Klik op ‘Opslaan’ als je klaar bent. Na een minuutje zijn alle aanpassingen zichtbaar.

 

Het vervangende modem én de Media Converter zullen ongeveer over maximaal vier tot zes dagen bezorgd worden. Je ontvangt over enkele dagen een track&trace-code per e-mail om de bezorgstatus 24/7 in de gaten te kunnen houden! 😉

Reputatie 7

Hi @k.eenschoten, heel erg fijn dat je de hotspot gelijk bent gaan testen! Jouw reactie is ons zeker niet ontgaan, maar het is momenteel erg druk op de Community en daardoor is de reactietijd wat langer. Excuses hiervoor! Ik heb de terugkoppeling gegeven aan mijn collega van de technische dienst en ben in afwachting van zijn reactie. Zodra ik een terugkoppeling krijg, dan laat ik dat meteen aan je weten. Hopelijk kunnen ik en mijn collega samen tot een oplossing komen. Weet dat we ons uiterste best doen om dit issue voor je te verhelpen. Ik wil dit echt voor je fixen! ❤

Reputatie 4

Hallo,

We zijn weer een dag verder, kan het zijn dat ik nog niks gehoord heb.

Mvg Harry

Reputatie 2

@Sander  Hmmz, het lijkt erop dat er bij mij wat mis is gegaan. De datum staat nu, net zoals bij vele andere, op het jaar 2000 (waar dit eerder nog de zomertijd was). Heb wel vandaag de Draytek even stroomloos gemaakt i.v.m. wat internet hickups:

 

Reageer