Internet bevriest/hikt

  • 12 January 2024
  • 44 reacties
  • 310 Bekeken


Toon eerste reactie

44 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@Lago di Garda Dank je wel voor het delen van de testen. @Tommie van Odido is momenteel niet aanwezig, maar ik verwacht dat hij dit aankomende week verder oppakt. Alvast bedankt voor je geduld! 

Vanochtend herinnerde ik dat bij de installatie van internet, de installateur (gedaan door Tele2 toendertijd) er geen signaal was in de fiber. Hij is toen even weggegaan (naar de straat genaamd Hebriden oid) om het signaal aan te zetten (iets in de patchkast / verdeelkast omzetten). Kan het zijn dat de vorige bewoner haar internet verbinding via een andere fiberlijn liep?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Lago di Garda, bedankt voor alle testen. Ik heb je op de lijst gezet voor de nieuwste firmware, ik ben benieuwd of dit een verschil maakt. Ik gok dat de firmware einde middag geupgraded zal worden. Tijdens het update zal het internet ongeveer drie minuten wegvallen. Als je dan in het modem kijkt moet je de B10 firmware zien staan. Zou je dan nog een pingtest willen runnen?

Ben wel gewend dat het internet wegvalt dus die 3 minuten zou moeten lukken.

Hopelijk zal het wifi bereik dan ook beter in huis zijn want de nieuwe versterkers (dmv cat 6e kabels geconnect met router op beide vloeren) is erg zwak. Vorige versterkers gaven wifi door heel het huis maar nu moet ik er naast staan met telefoon om bereik te hebben en kan dan spotify aansturen oid…

Het gezin klaagt en stelt een ultimatum: voor eind maart moet het vlekkeloos werken of we stappen over. (ik gaf al aan dat we er alles aan doen)

Ik zal morgenochtend de ping resultaten hier neer zetten.

 

Reputatie 6
Badge +2

@Lago di Garda Ik hoop met je mee, maar ik denk dat dit wel echt een verschil gaat maken! 

Super bedankt dat je moed houdt, ondanks dat ze thuis iets minder positief zijn. Ik ben benieuwd naar je bevindingen morgen. Mocht het toch nog niet goed zitten dan gaan mijn collega’s en ik onze stinkende best doen om het alsnog voor eind maart op te lossen, beloofd! 

B10 installatie: check! Voor de zekerheid gisteravond nog een handmatige reboot gedaan van de router.

Specs van router zijn bekend (Zyxel T56 van Odido) Alles bekabeld aangesloten op 2.5 ghz connecties.

Ping 8.8.8.8 (1000 maal):

 

Tracert​​

 

 

Ping gedaan van een splinternieuwe laptop met een rechtstreekse RJ45 aansluiting (speciaal op uitgezocht).

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Lago di Garda, bedankt voor de testen. Ik had gehoopt dat dit het voor je zal oplossen, echter zie ik ook nog steeds de hoge demping op het ONT terugkomen. Ik heb het voor je doorgezet naar onze techneuten met de vraag om een monteur te laten komen kijken en om te testen met een nieuw ONT. Hopelijk kan de monteur meer zien en dit oplossen! 

Ik weet niet wat een ONT is maar ik kijk ernaar uit. Dank tot dusver.

ONT is dus het kastje in de meterkast dat fiber vertaald naar koper/UTP.

Vanmorgen met een collega gesproken en die zou een officiële melding sturen. Bevestiging per mail gekregen. 2 uur daarna de melding: Goed nieuws: je melding met referentienummer: 69656244 waar we eerder over gesproken hebben, is opgelost!

Wat is er gewijzigd/gedaan waardoor het nu goed zou zijn?

Alvast dank voor het uitleggen.

Reputatie 7
Badge +9

Er is iets niet goed gegaan met het ticket @Lago di Garda. Ik heb het opnieuw doorgezet! 

Zojuist een nieuwe ping gedaan:

 

NB , je collega, die ik telefonisch te pakken kreeg meldde mij dat de "beslisboom niet goed gevolgd was “ en dat ze het daarom niet konden oppakken.

 

Ziet er nog steeds niet consistent uit

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Lago di Garda, het ticket is opnieuw gesloten, ik ben hier erg boos om geworden. Ik heb het nu opnieuw doorgezet en expliciet gevraagd om een nieuw ONT en Guidion monteur om door te pakken. Mijn excuses voor het ongemak! 

Kun jij ook niets aan doen. Ik had vanochtend (toen ik net niet thuis was) een collega van je aan de telefoon en die wilde dat ik thuis was voor een reset van modem en fiberkastje. Ze gaat een belafspraak inplannen binnen 3 dagen.. Refnummer: 69800735

Reputatie 6
Badge +2

@Lago di Garda Dank je wel voor je begrip! Geen zorgen zoals Tommie aangeeft, de technische dienst is nu op de hoogte van wat er nodig is.

Reageer