Beantwoord

Internet langdurig down, knipperend PON lampje

  • 31 January 2022
  • 71 reacties
  • 1456 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

71 reacties

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, ik wil je heel graag laten weten dat ik dit nog steeds in de gaten heb gehouden! Ik heb alleen nog geen update doorgekregen en daar baal ik enorm van. Duizendmaal sorry, want ik wil je juist van duidelijkheid voorzien. Jammer genoeg heb ik geen nieuwe update binnengekregen van mijn collega, maar heb ik deze vraag nog wel steeds uitstaan. Mocht jij nog een extra voucher nodig hebben dit weekend, dan kom ik met alle liefde nog even online om je daarmee te verblijden. Na het weekend ga ik weer volop mijn collega chasen! 

Het is eigenlijk ongelooflijk dat dit zolang kan duren....maargoed er zijn ergere dingen.

Reputatie 1

Is er een update? Nog niks werkt.

@Lisa @Boris @Jason @Sander is er nieuwe informatie? Is de verwachting dat het vandaag wordt opgelost of juist dat het nog langer gaat duren?

A

Reputatie 1

Is er een update? Ik zit nu 2 weken zonder internet en tv, dit kan toch serieus niet?

Reputatie 7

Hi @Jerry39, heel fijn nieuws dat jij inmiddels weer online bent! Zojuist heb ik dan ook de vergoeding voor je in orde gemaakt van de dagen dat je zonder internet zat. Je kunt dit checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Als ik je verder nog ergens mee kan helpen, laat het dan zeker weten. Alvast een hele mooie avond! 😊

Hi @lsvleeuwen, ik ben gelijk weer voor je gaan kijken! Guidion staat vandaag op de stoep bij de stoorzender om jouw verbinding weer up and running te krijgen. Er is bij jou in de omgeving sprake van een stoorzender en daar komt Guidion vandaag ter plaatse. Zojuist heb ik aan mijn collega gevraagd of hij het exacte tijdstip van dit bezoek aan mij kan doorgeven. Zodra ik iets doorkrijg, dan ben je de eerste die het hoort. Ik hoop echt ontzettend dat jij straks online komt en houd je op de hoogte! 

 

Reputatie 1

Dag 3 geen internet in een ‘thuiswerk-milieu’, kan er op z'n minst een update komen? En kan ik met iemand in contact worden gebracht bij wie ik per ommegaande al mijn diensten bij t-mobile kan opzeggen?

Vinden jullie dit zelf echt een juiste manier van met klanten omgaan?

Reputatie 1

Het PON lampje knippert niet meer, maar het internet werkt nog steeds niet.

Op de media converter komt in de settings te staan “failed to obtain the status because the olt version does not match”.

Reset e.d. haalt niets uit. Ik had weer even hoop, maar helaas...

 

Reputatie 1

Is er reeds een update daar ik al 1,5 week offline ben?

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, mijn collega gaat hier morgen gelijk verder in duiken! Het zou namelijk opgelost moeten zijn, dus hij gaat hier voor jou achteraan morgen. Ik had zelf ook echt de verwachting dat jij vanavond weer online zou zijn, excuses hiervoor. Ik ga morgen direct mijn collega chasen, zodat ik jou zo snel mogelijk van een nieuwe update kan voorzien. 

Hier inmiddels ook dag 3 geen internet.Zelfde euvel helaas een knipperend pon lampje. Middels dit forum eindelijk wat meer informatie gevonden. Want na elke dag bellen naar de klantenservice T-mobile thuis over nieuwe informatie, en daar konden ze me weinig vertellen.

Het enige wat ze me vertelden is dat er 29 aansluitingen niet werken. En dat waren er eerst 28 . Waarschijnlijk nieuwe aansluiting bij geprikt en daarna is alles offline gegaan werd verteld. En dan ze het gaan monitoren nog twee dagen, vanaf gisteren.

 

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat zo een probleem tegenwoordig toch in max 24 uur opgelost zou moeten zijn.

 

Nu is het dus letterlijk wachten tot alles gemonitord is door T-mobile. En dan kan KPN er mee aan de slag begreep ik van de klantenservice.

 

Ik houd hoop…op een juiste afhandeling. 

 

 

Reputatie 1

Het PON lampje knippert niet meer, maar het internet werkt nog steeds niet.

Op de media converter komt in de settings te staan “failed to obtain the status because the olt version does not match”.

Reset e.d. haalt niets uit. Ik had weer even hoop, maar helaas...

 

Hi @lsvleeuwen jeetje, hier gelukkig wel weer helemaal online. Heb je geprobeerd de glasvezel kast offline te halen samen met het modem en dan vervolgens eerst de glasvezel online en vervolgens het modem? 

Succes en hoop dat alles ook daar snel weer online komt🧐

Ja heb alles geprobeerd, probleem lijkt wederom in de media converter of zelfs de olt te zitten. 

Reputatie 1

Is er nog een update?

Reputatie 1

Heel fijn te horen dat je weer online bent @tim_nl !

Helaas ben ik nog offline :( Misschien ben ik de boosdoener wel ;p

Hmm jammer te horen dat je nog offline bent @lsvleeuwen , maar technisch gezien zou jij de boosdoener niet kunnen zijn daar je nog dezelfde status lijkt te hebben.

Wat ik wel vreemd vind is dat met het uitrollen van het nieuwe technologie dit soort problemen ontstaan, gaat de vraag bij mij op, was dit niet op voorhand bekend? Of  heeft dit te maken met dat gebruikers nu hun eigen modem mogen/ kunnen gebruiken?

 

Hopelijk kan/ wil T-mobile uitleg geven.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @lsvleeuwen 

Hoelang knippert het PON lampje al?

Zoals in dat andere topic staat kan het dus zo zijn dat er een verkeerde mediaconverter is aangesloten door iemand en dat kan impact hebben op andere aansluitingen, dit zou opgelost moeten zijn wanneer de verkeerde mediaconverter is verwijderd.

Kan je voor de zekerheid een foto van het glasvezelaansluitpunt en Huawei ONT op 1 foto kunnen plaatsen?

Reputatie 7
Badge +15

@lsvleeuwen 

Even de stroom van de ONT halen helpt ook niet?

Hopelijk herstelt de verbinding vanzelf, bij een andere oorzaak zit je mogelijk langer zonder internet. Indien je T-Mobile mobiel hebt prepaid mag ook dan kan een moderator je een voucher aanbieden voor 7 dagen unlimited internet.

Reputatie 1

@lsvleeuwen

Even de stroom van de ONT halen helpt ook niet?

Hopelijk herstelt de verbinding vanzelf, bij een andere oorzaak zit je mogelijk langer zonder internet. Indien je T-Mobile mobiel hebt prepaid mag ook dan kan een moderator je een voucher aanbieden voor 7 dagen unlimited internet.

Alles al geprobeerd, kabels zitten goed en opnieuw opstarten/stroom eraf helpt niet. Zoals ook te lezen op andere threads ligt het probleem waarschijnlijk buitenshuis. Ik heb unlimited 5g dus bedankt, maar dat doet niet echt iets ;) Heb liever gewoon stabiel vast internet, zeker ivm thuiswerken.

Reputatie 1

Heel fijn te horen dat je weer online bent @tim_nl !

Helaas ben ik nog offline :( Misschien ben ik de boosdoener wel ;p

Hmm jammer te horen dat je nog offline bent @lsvleeuwen , maar technisch gezien zou jij de boosdoener niet kunnen zijn daar je nog dezelfde status lijkt te hebben.

Wat ik wel vreemd vind is dat met het uitrollen van het nieuwe technologie dit soort problemen ontstaan, gaat de vraag bij mij op, was dit niet op voorhand bekend? Of  heeft dit te maken met dat gebruikers nu hun eigen modem mogen/ kunnen gebruiken?

 

Hopelijk kan/ wil T-mobile uitleg geven.

En weer offline, hoop dat het zo weer online is…………………. wordt weer spannend:disappointed_relieved:

Reputatie 1

Hallo @Lisa is er een update?

Reputatie 1
t-mobile speedtest

Ik ben gelukkig eindelijk weer online, maar helaas wel met erg tegenvallende resultaten.

Ter info, ik heb 1000 Mbit/s en haal dus slechts 40.

Kunnen jullie hier nog achteraan gaan?

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen ,

Fijn om te horen dat de verbinding weer is hersteld, mocht het zijn met enkele horten en stoten. Ik begrijp van onze technische dienst dat er gisteren een monteur van de netwerkbeheerder is aangestuurd om de apparaten in de splitter te verwijderen en dat dit ervoor heeft gezorgd dat de verbinding is hersteld. Graag kijk ik met je mee naar de situatie van de lage snelheid, want deze behoort natuurlijk hoger te liggen. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
 

Ik hoor het graag! 

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, ik wil je heel graag laten weten dat ik jullie van updates wil voorzien in dit topic! Aan mijn collega van de technische dienst heb ik uitgevraagd of er een status update gedeeld kan worden. Zodra ik hier een reactie op krijg, dan laat ik dit gelijk aan jullie weten. Zoals @Waqqas al heeft aangegeven, krijg je uiteraard een vergoeding zodra jouw verbinding weer up and running is. Weet dat er achter de schermen hard wordt gewerkt door mijn collega's om jullie weer online te krijgen. Omdat ik me helemaal voor kan stellen dat je graag meer duidelijkheid wil, ben ik een update aan het chasen. Ik meld het hier direct als ik wat hoor! Zojuist heb ik je ook voorzien van een Unlimited Data voucher in een privébericht. Zo hoef je niet tussentijds je GB's op te hogen, zoals bij een normaal Unlimited abonnement wel moet. We willen dit echt zo snel mogelijk opgelost krijgen!

Hi @tim_nl, wij hebben al contact met elkaar in het onderstaande topic! Graag wil ik je vragen om de communicatie enkel daar nog te laten lopen, zodat dit niet door elkaar heen loopt. Je wordt het snelste geholpen door niet in meerdere topics tegelijk aan te kloppen. Dus ik help je graag verder in het andere topic!

Hi @Jerry39, heel goed dat je ook in dit topic aan de bel trekt! Ik wilde gelijk een kijkje nemen in jouw verbinding, maar aan de hand van het e-mailadres kom ik niet uit op jouw abonnement. Kan je mij een privébericht sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan wil ik ook voor jou proberen een concrete update te achterhalen. Ook hoor ik graag of jij ook een Tele2 of T-Mobile mobiel abonnement of prepaid hebt. Dan voorzie ik je namelijk graag van een Unlimited Data voucher, om zo gebruik te kunnen maken van onbeperkt internet. 

Hier nog steeds geen verbinding helaas....

Reputatie 1

Hi @lsvleeuwen, mijn collega gaat hier morgen gelijk verder in duiken! Het zou namelijk opgelost moeten zijn, dus hij gaat hier voor jou achteraan morgen. Ik had zelf ook echt de verwachting dat jij vanavond weer online zou zijn, excuses hiervoor. Ik ga morgen direct mijn collega chasen, zodat ik jou zo snel mogelijk van een nieuwe update kan voorzien. 

Hoi @Lisa, dank voor je reactie. Is er reeds een update?

Reputatie 1