Beantwoord

Internet langdurig down, knipperend PON lampje

  • 31 January 2022
  • 71 reacties
  • 1456 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

71 reacties

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, ik baal er echt ontzettend van dat ik nog geen nieuwe update met je heb kunnen delen! Ik ben telkens mijn collega aan het chasen en hij doet ook alles wat hij kan. Guidion is aangestuurd om de patches te verwijderen bij de klanten die te vroeg zijn gepatcht waardoor dit probleem wordt veroorzaakt. Mijn collega brengt mij echt direct op de hoogte, zodra hij concreet wat kan melden. Dus je hoort het als ik je meer duielijkheid kan geven. Nogmaals sorry voor de onwetendheid waarin je nu verkeert, want wij willen je echt zo goed mogelijk op de hoogte houden! 

 

Reputatie 1

Hi @lsvleeuwen, ik baal er echt ontzettend van dat ik nog geen nieuwe update met je heb kunnen delen! Ik ben telkens mijn collega aan het chasen en hij doet ook alles wat hij kan. Guidion is aangestuurd om de patches te verwijderen bij de klanten die te vroeg zijn gepatcht waardoor dit probleem wordt veroorzaakt. Mijn collega brengt mij echt direct op de hoogte, zodra hij concreet wat kan melden. Dus je hoort het als ik je meer duielijkheid kan geven. Nogmaals sorry voor de onwetendheid waarin je nu verkeert, want wij willen je echt zo goed mogelijk op de hoogte houden! 

 

Hoi @Lisa bedankt voor je reactie.

Dat er geen update is begrijp ik alleen niet helemaal.

4 dagen geleden zou de monteur langsgaan, dat is blijkbaar niet gelukt?

Wat is dan nu de oplossing? Hoe lang gaat het nog duren?

Waarom doen jullie geen uitspraak over het feit of jullie dit normaal vinden dat een klant 14 dagen zonder diensten zit? 

Als het probleem door een andere klant komt, waarom wordt die er niet gewoon uitgehaald dan zodat de klanten waar het probleem niet zit wel weer gewoon online komen?

Het is inderdaad onwetendheid, maar dat komt m.i. ook deels door de gebrekkige communicatie hierover. Er zijn dan ook echt veel topics met allemaal dezelfde problemen en dezelfde gebrekkige communicatie. Welke stappen worden hieromtrent genomen?

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, mijn collega is ermee bezig! Guidion is er opnieuw op uit gestuurd. Ik heb gevraagd hoe laat dit bezoek gepland staat, zodat je weet wanneer je kan checken of alles weer werkt. Ik heb gevraagd of er wat meer achtergrondinformatie gegeven kan worden waarom het issue gisteren niet is opgelost. Dus ik blijf je op de hoogte houden, zodra ik meer hoor! 

Reputatie 1

Hier in Gouda hetzelfde verhaal, binnen huis stabiele verbinding maar signaal naar binnen is al drie keer weg gevallen, 1 keer einde van de avond tot in de ochtend, vervolgens een paar uur in de middag en vandaag 31-1-2021  vanaf 11 uur tot nu 17.30 geen signaal. En dan de klantenservice die meld dat je binnen 2 dagen terugkoppeling mag verwachten, sorry 2 dagen en dan thuis moeten werken? En slimme thermostaat die bij geen internet ook dom wordt, ze zetten je letterlijk en figuurlijk in de kou.

Reputatie 1

Goed te horen @Jerry39. Hier helaas nog steeds niets… Denk dat we rustig richting 1 week geen internet gaan en geen kick vanuit T-Mobile...

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, mijn collega's doen echt alles wat ze kunnen! Ik wacht nog op een concrete update. Zodra ik die doorkrijg, dan meld ik je dat direct! Mijn collega heeft laten weten dat hij zijn best doet om mij zo spoedig mogelijk van een antwoord te voorzien.

Reputatie 7
Badge +2

Hallo lsvleeuwen,

Als je precies 95 mbps op een bekabeld apparaat meet, en je hebt een abonnement met een hogere snelheid, dan duidt dit meestal op een "bottleneck" in je interne netwerk. Je netwerkadapter lijkt wel 1 Gb/s aan te kunnen (GbE netwerk adapter) Heb je er toevallig een fast ethernet switch tussen zitten? (deze kan maar 100 mbps aan) Het kan ook op een niet volledig bedrade of defecte netwerkkabel duiden. Je zou eens kunnen meten met een andere netwerkkabel met je PC rechtstreeks op het modem aangesloten.

Mvg. Marcel

Reputatie 1

Helaas haalt dat niets uit, snelheid blijft zo laag

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, zoals beloofd heb ik een update voor je weten te bemachtigen! Guidion is momenteel aan het langsgaan bij de vermoedelijke ‘boosdoeners’ die ervoor zorgen dat jij op dit moment offline bent. Guidion is al bij enkele adressen langs geweest en er staan er nog een paar op de planning. De verwachting is dat als Guidion bij het laatste adres is langs geweest, dat jij weer van een goedwerkende verbinding kunt genieten. Nogmaals excuses voor deze situatie! Er wordt dus volop werk van gemaakt om jou weer online te krijgen. Ik houd dit morgen weer voor je in de gaten!

Hi @Jerry39, super dat je mij vanmiddag nog hebt voorzien van een privébericht! Zoals ik je daar net ook heb laten weten, ben ik nog in afwachting van jouw update. Hier kom ik morgen bij je op terug! 

Reputatie 7
Badge +2

Heb je een andere PC of laptop om te testen? Check wel of die andere laptop / PC een Gb netwerkkaart heeft.

Reputatie 7

Goed te horen @Jerry39. Hier helaas nog steeds niets… Denk dat we rustig richting 1 week geen internet gaan en geen kick vanuit T-Mobile...

Hoi @lsvleeuwen

Weet dat we hier druk mee bezig zijn om jou zo snel als mogelijk weer online te krijgen. Zodra het is opgelost ontvang je een e-mail van ons!

 

Hoi @tim_nl, ik zie dat jij inmiddels alweer een dag online bent. Het gaat de goede kant op!

Reputatie 1

Hoi @Sander bedankt voor je reactie. Prima dat jullie ermee bezig zijn, maar zo lang geen internet en tv is niet normaal toch?

En nu is mijn topic plots als beantwoord gemarkeerd, terwijl ik nog geen verbinding heb, lijkt me niet helemaal juist?

Reputatie 7
Badge +4

@lsvleeuwen beantwoorden en oplossen is niet het zelfde. T Mobile erkend het probleem en is er mee bezig

Reputatie 1

Graag alleen reageren als je iets zinnigs te melden hebt. Lees even dit topic door ipv een inhoudsloze reactie te plaatsen. Ik heb nu al 5 dagen geen internet en tv en daarbij lijken personen met dezelfde problemen weer online te zijn. 5 dagen lang is dit topic NIET als beantwoord gemarkeerd en nu opeens wel omdat er blijkbaar 2 ANDERE personen weer online zijn. Degene wie dit topic is gestart dus NIET. Ga dus aub niet beweren dat dat niet een verkeerde indruk wekt. En ja spuitelf, ik begrijp dat beantwoorden en oplossen niet hetzelfde is, maar mijn vraag is niet beantwoord en het groene vinkje is misleidend. Ik denk dat menigeen superuser en moderator echt niet zo chill zouden zijn als ze al 5 dagen zonder internet en tv zitten. De updates zijn ook achterlijk, de compensatie is je maandbedrag gedeeld door 30 x aantal dagen, oftewel het minimum verplichte bedrag volgens de wet. Niemand zet een extra stap en ik tast volledig in het duister omdat niemand nu eens duidelijk aangeeft hoe lang het gaat duren. Ultimatum: maandag opgelost en anders zijn jullie een klant kwijt die al zijn diensten bij jullie afneemt. Ik ben lang genoeg rustig gebleven vind ik en dan van die domme reacties helpen ook niet echt...

Reputatie 7

Hoi @lsvleeuwen,

Ik heb het topic weer als onbeantwoord gemarkeerd. We markeren vaak tussentijdse antwoorden als ‘het’ antwoord. We passen dit dan weer aan als het niet het antwoord bleek of als er nog nieuwe ontwikkelingen zijn. Zo laten we zien aan jou en de community dat we ermee bezig zijn. Anders zou het kunnen overkomen dat er totaal geen ontwikkelingen zijn of dat wij geen antwoord geven. Dat is pertinent onjuist, we zijn hier zeker mee bezig, net zoals we bezig zijn voor andere klanten die allemaal specifieke issues hebben. De meeste issues zijn verschillend, daarom is vergelijken zinloos. 

 

Op verzoek heb ik dit topic nu weer ‘zonder antwoord’ gemarkeerd, maar weet dat we hier wel degelijk mee bezig zijn en we er alles aan doen om het zo spoedig mogelijk op te lossen!

Reputatie 1

Ook dit probleem lijkt voor nu opgelost te zijn, kunnen jullie de vergoeding in orde maken?

Reputatie 1

Ik word er wel een beetje moedeloos van, maar 1, is er een update? En 2, mag ik een nieuwe code voor unlimited? ...

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @lsvleeuwen, ik zie dat het probleem op 31 januari aangemeld is en op 24 februari afgemeld is - kan ik daaruit concluderen dat je gedurende die periode geen verbinding hebt gehad?

Reputatie 1

Hoi @Jason  ja dat klopt

Reputatie 1

Hoi @Lisa zou je mij nog van een update kunnen voorzien? 

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, ik heb je vanochtend direct voorzien van een nieuwe voucher! Het lastige is dat ik geen concreet antwoord heb op deze vragen. De keren dat ik doorgaf dat wij de ‘boosdoener’ hadden opgespoord en verwachtten dat jij weer online zou komen, bleek dat toch niet de oplossing. De boosdoener waar jij last van hebt, die zit nog op het netwerk en mijn collega's proberen echt om deze op te sporen. De stappen die op dit moment worden genomen is dat Guidion momenteel al de patching doet waar mogelijk om dit issue te reduceren. Zoals ik eerder ook al aangaf is dit absoluut niet de bedoeling dat jij nu al twee weken zonder internet zit een daarom wordt er alles aan gedaan om dit te verhelpen. Al kan ik me voorstellen dat het lijkt alsof er geen voortgang is, maar weet dat Guidion en mijn collega’s hier de volledige focus voor hebben. Van de meerdere klanten die hierdoor offline zijn geraakt, zijn meerderen al online dus er zit zeker progressie in. Ik ben dan ook echt aan het duimen dat wij nu zo snel mogelijk jou ook weer online krjigen!

Als ik kon aangeven wanneer je weer online kwam, dan had ik dat echt direct aan je doorgegeven. Ik probeer zoveel mogelijk op de hoogte te worden gehouden door mijn collega, maar ik krijg enkel concrete updates door als wij iets op het spoor zijn. Ik heb vanochtend weer uitgevraagd of zelfs de kleinste updates met mij gedeeld kunnen worden, zodat ik die aan je mee kan geven. Hele terechte opmerking van je omtrent het eruit halen van de boosdoener. Jammer genoeg is dit geen optie en ik zal je uitleggen waarom. Eerst dient de verstorende klant te zijn gevonden, maar daarnaast heb je dan de kans dat er een pingpong effect plaats gaat vinden. Ik hoop dat ik je zo iets meer duidelijkheid heb kunnen meegeven. Als je nog andere vragen hebt, stel ze dan vooral. Ik geef je heel graag antwoord. En zodra ik iets nieuws met je kan melden, dan doe ik dat gelijk. Beloofd!