Beantwoord

Internet langdurig down, knipperend PON lampje

  • 31 January 2022
  • 71 reacties
  • 1452 Bekeken

Reputatie 1

https://community.t-mobile.nl/vast-internet-492/internet-langdurig-down-knipperend-pon-lampje-331467#:~:text=Bij%20een%20knipperend%20PON%20lampje,monteur%20in%20huis%20opgelost%20worden.

 

Zie link, ik heb hetzelfde probleem. Kunnen jullie dit oppakken met KPN, daar lijkt het probleem dus te zitten?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 25 February 2022, 11:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

71 reacties

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen @tim_nl ,

Thanks voor jullie bericht en heel erg bedankt voor het aankaarten van de situatie. Ik begrijp dat er voor beiden inmiddels contact is opgenomen met onze telefonische helpdesk en dat er momenteel voor jullie allebei een onderzoek loopt naar oorzaak en oplossing. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. We zien momenteel bij jullie dat er problemen zijn ontstaan nadat het netwerk is gemigreerd naar de PON technologie. Door een fout in de wijkcentrale valt daardoor kort de verbinding weg. Vanuit onze technische dienst wordt nu uitgezocht waar dit zit en wordt er een monteur aangestuurd om de oorzaak te verwijderen. Via deze weg wil ik jullie daarvan graag op de hoogte houden. Zijn er vragen, laat het ook vooral weten. We zitten voor jullie klaar! 

 

Reputatie 1

@Boris @Jason zie dat er bij ander topics spoed achter wordt gezet, neem aan dat dat hier dan ook gebeurt? Zo lang zonder internet/compensatie zitten kan toch niet? Ik neem alles af bij T-Mobile en ben al aardig even klant, maar dan zo (niet) geholpen worden vind ik echt bizar.

Reputatie 7

Hoi @lsvleeuwen @tim_nl ,

Terechte vragen. Ik pak ze graag op. Ik wil direct zeggen dat de communicatie op dit gebied naar jullie toe, een verbeterpunt is, waarbij ik graag jullie feedback meeneem binnen de organisatie. Dat er onduidelijk is geweest wat er nu moet gebeuren, dat kan niet gebeuren en, vind ik, moet beter. Ik begrijp vanuit mijn collega die jullie problemen in onderzoek heeft, dat dit direct is opgepakt, maar dat dit uitzoekwerk vergt waarbij we er alles aan doen om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen. We zijn er in ieder geval keihard mee bezig. 

Wat betreft de problemen die voorkomen, worden bij ons omschreven als een ‘loss of frames’, waardoor de verbinding kan wegvallen. Dit kan inderdaad over een langere periode zijn, zoals @tim_nl terecht aangeeft. ‘Kort’ is wellicht dan niet de juiste bewoording, mijn excuus.

Is er in jullie geval een T-Mobile of Tele2 SIM kaart aanwezig in jullie huishouden? Dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kan zijn. Mocht ik dit voor jullie in orde kunnen maken, hoor ik het graag.

 

Reputatie 1

Nog steeds geen internet (en dus ook geen TV)! Komen jullie nog met een update en worden we hierin gecompenseerd aangezien we wel door moeten betalen?

Reputatie 7
Badge +15

@lsvleeuwen 

Uiteraard heb je recht op een vergoeding.

Zie hier de hoogte van je vergoeding

Reputatie 1

Het PON lampje knippert niet meer, maar het internet werkt nog steeds niet.

Op de media converter komt in de settings te staan “failed to obtain the status because the olt version does not match”.

Reset e.d. haalt niets uit. Ik had weer even hoop, maar helaas...

 

Hi @lsvleeuwen jeetje, hier gelukkig wel weer helemaal online. Heb je geprobeerd de glasvezel kast offline te halen samen met het modem en dan vervolgens eerst de glasvezel online en vervolgens het modem? 

Succes en hoop dat alles ook daar snel weer online komt🧐

Reputatie 1

Is er nog een update?

Hi @lsvleeuwen , hier doet het internet het plots weer (geen up-date vanaf T-mobile) 

En bij jou? gaan we lijkt het toch online het weekend in:smiley:

Reputatie 1

Heel fijn te horen dat je weer online bent @tim_nl !

Helaas ben ik nog offline :( Misschien ben ik de boosdoener wel ;p

Reputatie 1

Ik ben 21 jan jl. overgegaan en heb nu 2x (waar ik weet van heb) langdurig zonder internet gezeten door het knipperende pon lampje, beide omstreeks 11u.

Reputatie 7

Hoi @lsvleeuwen @tim_nl ,

Dank voor jullie update! Ik heb zojuist jullie bevindingen teruggekoppeld aan de technische dienst, maar zie dat er nog geen update is vanaf hun kant. De laatste update geldt nog steeds; we zijn nog steeds opzoek naar de mogelijk boosdoeners en deze patching aan het verwijderen. Mocht ik jullie van een inhoudelijk betere update kunnen voorzien, dan horen jullie het meteen. 

Reputatie 3

@lsvleeuwen Je problemen lijken erg op mijn problemen van een maand geleden. Toen was de "dader” zoals Lisa de andere klant noemt, ook steeds niet berijkbaar en/of thuis. Uiteindelijk heeft het toen bijna een maand geduurd.

Inmiddels zit ik weer zonder internet met vergelijkbare problemen, ik ben erg benieuwd hoe lang het nu zal gaan duren.

We zijn weer online! 

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, mijn collega heeft de netwerkbeheerder aangestuurd om dit te fixen. Hij geeft aan dat dit vandaag einde dag opgelost zou moeten zijn! 

 

Reputatie 1

Hoi @Lisa dank voor de update.

Dit zal ongetwijfeld de snelste manier zijn… Maar neemt niet weg dat dit dag 4 zonder vaste lijn wordt.

Is de verwachting dat dat laatste adres vandaag bezocht wordt? Worden er over alternatieven nagedacht mocht het probleem straks toch niet gevonden zijn, zoals tijdelijk de DSL weer aanzetten?

Reputatie 1

Inmiddels weer terug bij af met een knipperend pon lampje

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, ik wil je via deze weg direct weer voorzien van een update! Er is volop onderzocht naar de mogelijke oorzaak van het issue en hier komt Guidion vandaag weer langs. Ze hebben eerder geprobeerd dit adres te bereiken, maar tevergeefs. Dus vandaag staat dit weer ingepland en ik hoop echt dat ik je vandaag kan verblijden met goed nieuws, zodat je dit weekend met een top verbinding in kunt gaan en ik de vergoeding in orde kan maken. We hopen dat Guidion het probleem oplost door de 'dader' vandaag te voorzien van de juiste hardware. Ik wil je echt ontzettend bedanken voor jouw geduld tot nu toe! ❤️

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, jeetje wat rot dat het nog steeds niet is verholpen! Ik heb mijn collega gelijk weer aan zijn mouw getrokken voor een status update. Sorry hiervoor, want dit is echt niet de uitkomst die ik hoopte. Ik ga dit weer voor je chasen en doe mijn best om je zo snel mogelijk van een nieuwe update te voorzien! Zojuist heb ik je van een extra Unlimited Data voucher voorzien in een privébericht.

Reputatie 1

Is er een update? Nog niks werkt.

Reputatie 1

Hi @lsvleeuwen @tim_nl ,

Thanks voor jullie bericht en heel erg bedankt voor het aankaarten van de situatie. Ik begrijp dat er voor beiden inmiddels contact is opgenomen met onze telefonische helpdesk en dat er momenteel voor jullie allebei een onderzoek loopt naar oorzaak en oplossing. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. We zien momenteel bij jullie dat er problemen zijn ontstaan nadat het netwerk is gemigreerd naar de PON technologie. Door een fout in de wijkcentrale valt daardoor kort de verbinding weg. Vanuit onze technische dienst wordt nu uitgezocht waar dit zit en wordt er een monteur aangestuurd om de oorzaak te verwijderen. Via deze weg wil ik jullie daarvan graag op de hoogte houden. Zijn er vragen, laat het ook vooral weten. We zitten voor jullie klaar! 

 

Beste @Boris 

Dank voor je bericht, echter schrijf je dat de verbinding kort wegvalt, hoelang mag kort zijn?

Daar het nu om meer dan 24 uur down time gaat, sinds november zijn er storingen waarbij we in januari nu drie keer voor meer dan 3 uur geen verbinding hadden.

Vanuit T-mobile blijft het verder erg stil en weet de helpdesk niet meer dan dat de vraag is door gezet.

Ik hoop dat je meer inzicht kan geven @Boris .

 

Bij voorbaat dank.

mvg. Tim

 

 

Reputatie 1

Dank voor je reactie @Boris 

Ik heb reeds unlimited 5g dus we zijn niet geheel internetloos. Maar mijn pc heeft geen WiFi kaart en usb tethering is helaas ook niet alles, dus thuiswerken (maar vrijwel al het gebruik) wordt dan gewoon op z'n zachtst gezegd bemoeilijkt. 

Reputatie 1

Dank voor je reactie @Boris 

Ik ben al aan het kijken voor een router met Sim kaart, om dit soort verassingen in het vervolg proberen te voorkomen, maar daar we ook TV en bellen via  T-mobile Thuis, vragen de kids ook: Pap wanneer los je het op.

We hebben T-mobile sim kaarten ja, dus dat zou enige shoelaas bieden, maar de slimme themostaat heeft een router nodig.

In het kort, is er al een monteur naar de meterkast?

IK zie je terugkoppeling met hopelijk een oplossing graag tegemoet.

 

met vriendelijke groet,

Tim

Reputatie 6

Hoi @lsvleeuwen, ik heb de vergoeding direct voor je in orde gemaakt. Je zult hier uiterlijk maandag een bevestiging van ontvangen per e-mail. Dit is ook terug te zien in je My T-Mobile Thuis. De vergoeding zal op een volgende factuur verrekend worden met het te betalen maandbedrag!

Reputatie 1

Hoi @Lisa @Boris @Jason is er nog een update voor Gouda?
Is het uiterlijk morgen opgelost of wordt het een ‘vast’-internetloos weekend?

Op het andere topic werd duidelijk dat DSL er niet op kan, komen jullie met een andere oplossing?

Wat zijn de verwachtingen als het deze week niet lukt?

Ik hoop oprecht dat het niet zo ver moet komen maar anders moet ik toch noodgedwongen op zoek naar een andere provider, neem aan dat jullie met opzeggen dan ook kunnen assisteren?

Reputatie 7

Hoi @lsvleeuwen ,

Excuus dat een update is uitgebleven! Ik heb direct onze technische dienst aangestoten om je direct meer te vertellen, maar heb nog geen terugkoppeling mogen ontvangen! We gaan hier voor je achteraan. Ik houd je daarom graag op de hoogte wanneer er een nieuwe ontwikkeling is. 

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, heel graag gedaan! Ik ben het met je eens dat dit zo snel mogeiljk opgelost dient te worden. Ik zie dat op maandag (7 februari) het laatste adres op de planning staat, dus ik hoop echt dat jij dan weer online bent. Zelf ben ik morgen een dagje vrij, maar ik hoop dat we jou morgen wellicht nog met een andere update kunnen verblijden. Mijn collega houdt dit morgen in de gaten en ik check de status maandag weer gelijk voor je. Wat betreft het teruggaan naar DSL, dit is jammer genoeg geen optie inderdaad. Sorry! Ik stuur dan ook heel graag nog een extra Unlimited Data voucher jouw kant op als dat jou helpt, zodat je deze dagen het prettigst kan overbruggen. Voor nu is dit het alternatief om zo tóch gebruik te kunnen maken van onbeperkt internet. Weet dat wij niets liever willen dan dat jij zo snel mogelijk weer online bent. Ik respecteer uiteraard elke keuze die je maakt, dus ik help je zeker verder. Er wordt echt hard aan gewerkt! 

Hi @Jerry39, zoals beloofd zou ik jou ook nog voorzien van een korte update! Voor jou geldt hetzelfde. Guidion gaat momenteel langs bij de vermoedelijke ‘boosdoeners’ die ervoor zorgen dat jij op dit moment offline bent. De verwachting is dat als Guidion bij het laatste adres is langs geweest, dat jij weer van een goedwerkende verbinding kunt genieten. Als jij nog een extra code nodig hebt, laat het dan ook vooral in dit topic weten. Ik hoop echt dat ik op maandag zie dat jullie weer online zijn!