Beantwoord

Internet langdurig down, knipperend PON lampje

  • 31 January 2022
  • 71 reacties
  • 1452 Bekeken

Reputatie 1

https://community.t-mobile.nl/vast-internet-492/internet-langdurig-down-knipperend-pon-lampje-331467#:~:text=Bij%20een%20knipperend%20PON%20lampje,monteur%20in%20huis%20opgelost%20worden.

 

Zie link, ik heb hetzelfde probleem. Kunnen jullie dit oppakken met KPN, daar lijkt het probleem dus te zitten?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 25 February 2022, 11:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

71 reacties

Reputatie 1

Heel fijn te horen dat je weer online bent @tim_nl !

Helaas ben ik nog offline :( Misschien ben ik de boosdoener wel ;p

Hmm jammer te horen dat je nog offline bent @lsvleeuwen , maar technisch gezien zou jij de boosdoener niet kunnen zijn daar je nog dezelfde status lijkt te hebben.

Wat ik wel vreemd vind is dat met het uitrollen van het nieuwe technologie dit soort problemen ontstaan, gaat de vraag bij mij op, was dit niet op voorhand bekend? Of  heeft dit te maken met dat gebruikers nu hun eigen modem mogen/ kunnen gebruiken?

 

Hopelijk kan/ wil T-mobile uitleg geven.

En weer offline, hoop dat het zo weer online is…………………. wordt weer spannend:disappointed_relieved:

Reputatie 7

Hoi @lsvleeuwen @tim_nl ,

Dank voor jullie update! Ik heb zojuist jullie bevindingen teruggekoppeld aan de technische dienst, maar zie dat er nog geen update is vanaf hun kant. De laatste update geldt nog steeds; we zijn nog steeds opzoek naar de mogelijk boosdoeners en deze patching aan het verwijderen. Mocht ik jullie van een inhoudelijk betere update kunnen voorzien, dan horen jullie het meteen. 

Hier nog steeds geen verbinding helaas....

We zijn weer online! 

Reputatie 1

Goed te horen @Jerry39. Hier helaas nog steeds niets… Denk dat we rustig richting 1 week geen internet gaan en geen kick vanuit T-Mobile...

Reputatie 7

Goed te horen @Jerry39. Hier helaas nog steeds niets… Denk dat we rustig richting 1 week geen internet gaan en geen kick vanuit T-Mobile...

Hoi @lsvleeuwen

Weet dat we hier druk mee bezig zijn om jou zo snel als mogelijk weer online te krijgen. Zodra het is opgelost ontvang je een e-mail van ons!

 

Hoi @tim_nl, ik zie dat jij inmiddels alweer een dag online bent. Het gaat de goede kant op!

Reputatie 1

Hoi @Sander bedankt voor je reactie. Prima dat jullie ermee bezig zijn, maar zo lang geen internet en tv is niet normaal toch?

En nu is mijn topic plots als beantwoord gemarkeerd, terwijl ik nog geen verbinding heb, lijkt me niet helemaal juist?

Reputatie 7
Badge +4

@lsvleeuwen beantwoorden en oplossen is niet het zelfde. T Mobile erkend het probleem en is er mee bezig

Reputatie 1

Graag alleen reageren als je iets zinnigs te melden hebt. Lees even dit topic door ipv een inhoudsloze reactie te plaatsen. Ik heb nu al 5 dagen geen internet en tv en daarbij lijken personen met dezelfde problemen weer online te zijn. 5 dagen lang is dit topic NIET als beantwoord gemarkeerd en nu opeens wel omdat er blijkbaar 2 ANDERE personen weer online zijn. Degene wie dit topic is gestart dus NIET. Ga dus aub niet beweren dat dat niet een verkeerde indruk wekt. En ja spuitelf, ik begrijp dat beantwoorden en oplossen niet hetzelfde is, maar mijn vraag is niet beantwoord en het groene vinkje is misleidend. Ik denk dat menigeen superuser en moderator echt niet zo chill zouden zijn als ze al 5 dagen zonder internet en tv zitten. De updates zijn ook achterlijk, de compensatie is je maandbedrag gedeeld door 30 x aantal dagen, oftewel het minimum verplichte bedrag volgens de wet. Niemand zet een extra stap en ik tast volledig in het duister omdat niemand nu eens duidelijk aangeeft hoe lang het gaat duren. Ultimatum: maandag opgelost en anders zijn jullie een klant kwijt die al zijn diensten bij jullie afneemt. Ik ben lang genoeg rustig gebleven vind ik en dan van die domme reacties helpen ook niet echt...

Reputatie 7

Hoi @lsvleeuwen,

Ik heb het topic weer als onbeantwoord gemarkeerd. We markeren vaak tussentijdse antwoorden als ‘het’ antwoord. We passen dit dan weer aan als het niet het antwoord bleek of als er nog nieuwe ontwikkelingen zijn. Zo laten we zien aan jou en de community dat we ermee bezig zijn. Anders zou het kunnen overkomen dat er totaal geen ontwikkelingen zijn of dat wij geen antwoord geven. Dat is pertinent onjuist, we zijn hier zeker mee bezig, net zoals we bezig zijn voor andere klanten die allemaal specifieke issues hebben. De meeste issues zijn verschillend, daarom is vergelijken zinloos. 

 

Op verzoek heb ik dit topic nu weer ‘zonder antwoord’ gemarkeerd, maar weet dat we hier wel degelijk mee bezig zijn en we er alles aan doen om het zo spoedig mogelijk op te lossen!

Reputatie 1

Is er een update? Nog niks werkt.

Reputatie 1

Is er een update? Nog niks werkt.

@Lisa @Boris @Jason @Sander is er nieuwe informatie? Is de verwachting dat het vandaag wordt opgelost of juist dat het nog langer gaat duren?

Reputatie 7

Hi @Jerry39, heel fijn nieuws dat jij inmiddels weer online bent! Zojuist heb ik dan ook de vergoeding voor je in orde gemaakt van de dagen dat je zonder internet zat. Je kunt dit checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Als ik je verder nog ergens mee kan helpen, laat het dan zeker weten. Alvast een hele mooie avond! 😊

Hi @lsvleeuwen, ik ben gelijk weer voor je gaan kijken! Guidion staat vandaag op de stoep bij de stoorzender om jouw verbinding weer up and running te krijgen. Er is bij jou in de omgeving sprake van een stoorzender en daar komt Guidion vandaag ter plaatse. Zojuist heb ik aan mijn collega gevraagd of hij het exacte tijdstip van dit bezoek aan mij kan doorgeven. Zodra ik iets doorkrijg, dan ben je de eerste die het hoort. Ik hoop echt ontzettend dat jij straks online komt en houd je op de hoogte! 

 

Reputatie 1

Het PON lampje knippert niet meer, maar het internet werkt nog steeds niet.

Op de media converter komt in de settings te staan “failed to obtain the status because the olt version does not match”.

Reset e.d. haalt niets uit. Ik had weer even hoop, maar helaas...

 

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, mijn collega gaat hier morgen gelijk verder in duiken! Het zou namelijk opgelost moeten zijn, dus hij gaat hier voor jou achteraan morgen. Ik had zelf ook echt de verwachting dat jij vanavond weer online zou zijn, excuses hiervoor. Ik ga morgen direct mijn collega chasen, zodat ik jou zo snel mogelijk van een nieuwe update kan voorzien. 

Reputatie 1

Het PON lampje knippert niet meer, maar het internet werkt nog steeds niet.

Op de media converter komt in de settings te staan “failed to obtain the status because the olt version does not match”.

Reset e.d. haalt niets uit. Ik had weer even hoop, maar helaas...

 

Hi @lsvleeuwen jeetje, hier gelukkig wel weer helemaal online. Heb je geprobeerd de glasvezel kast offline te halen samen met het modem en dan vervolgens eerst de glasvezel online en vervolgens het modem? 

Succes en hoop dat alles ook daar snel weer online komt🧐

Reputatie 1

Het PON lampje knippert niet meer, maar het internet werkt nog steeds niet.

Op de media converter komt in de settings te staan “failed to obtain the status because the olt version does not match”.

Reset e.d. haalt niets uit. Ik had weer even hoop, maar helaas...

 

Hi @lsvleeuwen jeetje, hier gelukkig wel weer helemaal online. Heb je geprobeerd de glasvezel kast offline te halen samen met het modem en dan vervolgens eerst de glasvezel online en vervolgens het modem? 

Succes en hoop dat alles ook daar snel weer online komt🧐

Ja heb alles geprobeerd, probleem lijkt wederom in de media converter of zelfs de olt te zitten. 

Reputatie 1

Hi @lsvleeuwen, mijn collega gaat hier morgen gelijk verder in duiken! Het zou namelijk opgelost moeten zijn, dus hij gaat hier voor jou achteraan morgen. Ik had zelf ook echt de verwachting dat jij vanavond weer online zou zijn, excuses hiervoor. Ik ga morgen direct mijn collega chasen, zodat ik jou zo snel mogelijk van een nieuwe update kan voorzien. 

Hoi @Lisa, dank voor je reactie. Is er reeds een update?

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, mijn collega is ermee bezig! Guidion is er opnieuw op uit gestuurd. Ik heb gevraagd hoe laat dit bezoek gepland staat, zodat je weet wanneer je kan checken of alles weer werkt. Ik heb gevraagd of er wat meer achtergrondinformatie gegeven kan worden waarom het issue gisteren niet is opgelost. Dus ik blijf je op de hoogte houden, zodra ik meer hoor! 

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, mijn collega heeft de netwerkbeheerder aangestuurd om dit te fixen. Hij geeft aan dat dit vandaag einde dag opgelost zou moeten zijn! 

 

Reputatie 1

Inmiddels weer terug bij af met een knipperend pon lampje

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, jeetje wat rot dat het nog steeds niet is verholpen! Ik heb mijn collega gelijk weer aan zijn mouw getrokken voor een status update. Sorry hiervoor, want dit is echt niet de uitkomst die ik hoopte. Ik ga dit weer voor je chasen en doe mijn best om je zo snel mogelijk van een nieuwe update te voorzien! Zojuist heb ik je van een extra Unlimited Data voucher voorzien in een privébericht.

A

Reputatie 1

Is er reeds een update daar ik al 1,5 week offline ben?

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, mijn collega's doen echt alles wat ze kunnen! Ik wacht nog op een concrete update. Zodra ik die doorkrijg, dan meld ik je dat direct! Mijn collega heeft laten weten dat hij zijn best doet om mij zo spoedig mogelijk van een antwoord te voorzien.