Beantwoord

Internetverbinding via Zyxel T50 valt minstens 1x per week weg - alleen reboot helpt



Toon eerste reactie

180 reacties

Reputatie 7

Hey @Henk Ernst,

Jammer dat de fabrieksreset het euvel niet heeft weten te verhelpen. We gaan vrolijk door met de zoektocht naar de oplossing! Wegvallende verbinding is altijd lastig om te achterhalen. Ik heb nog wat meer informatie nodig. Enkele belangrijke checks die we nu moeten doen:  

-Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen?

-Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding?

-Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem?

-Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om het te herstellen of gaat dit vanzelf?

-Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen?


Ik hoor graag je bevindingen op deze vragen, zodat we een leidraad hebben voor de oplossing! 

Hi all, I have recently had a disruption on my personal network which somehow managed to cause the zyxel modem to lose its admin password, so neither the old password or my saved password will gain me access to the console. I am assuming the only way forward is a factory reset? If so this is no problem, however do I need to let you know first or can I just do this and wait for the lease to renew? This was done when we first installed and it took several hours to reconnect but we did call customer support. Should I ring them again if the recommendation is to do the factory reset?

thanks in advance 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Henk Ernst 

Gaat het om DSL of glasvezel? Bij DSL zou je de verbinding tot aan het ISRA eens kunnen controleren en is het modem direct op het ISRA aangesloten?

Misschien zou je eens enkel de stabiliteit controleren van de Zyxel zonder eigen apparatuur. Daarna zou je eventueel kunnen kijken of er misschien iets is wat de wegvallende verbinding veroorzaakt door bijvoorbeeld je eigen apparatuur één voor één aan te sluiten.

Reputatie 2

@Sander Zojuist viel het internet weer uit, tussen 12:30 en 13:00. Deze keer merkte ik dat de router zichzelf heeft herstart.

 

Ik zit nu trouwens door de veiligheidslogboek heen te gaan; maar zie een hoop beangstigende logs:

5 Nov 26 13:35:15 user info account ssh: Account: Enter an invalid password for User 'root' from the host(81.161.63.101:21370).
6 Nov 26 13:35:14 user info account ssh: Account: Enter an invalid password for User 'root' from the host(81.161.63.101:21344).
7 Nov 26 13:30:08 auth warning account login: invalid password for 'UNKNOWN' on 'pts/0'
8 Nov 26 13:30:08 auth info account login: Account: Enter an invalid password for User 'UNKNOWN' from the host 111.229.105.245 by telnetd.

@Lisa goed nieuws, de monteur kon zelf niks vinden en heeft op mijn aandringen het modem en de ont vervangen en sindsdien geen storingen meer!! yes, eindelijk! 

Voor andere klanten, ik denk dat het niet eens een hardware issue was, maar dat het opnieuw aanmelden van de ONT het euvel echt heeft verholpen. Ik heb nu ook een nieuw ip adres in de 80 range ipv de 147 range. Volgende keer kunnen jullie de reset misschien ook vanaf de centrale doen door gewoon het ont er even af- en weer aan te melden. 

Beste Lisa, heb je enig idee hoe ik zelf opnieuw kan aanmelden van het ONT kan initieren? Ik heb namelijk hetzelfde probleem dat geregeld de hele verbinding eruit valt. Alvast dank voor je reactie. 

Reageer