Beantwoord

Langzame download snelheid + Media Converter

  • 18 February 2022
  • 59 reacties
  • 1015 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

59 reacties

Reputatie 2

Hoi @Maikzors ,

Thanks voor je update! Ook ik zie de terugkoppeling van de monteur terug in ons systeem. Hij heeft het probleem direct doorgezet naar onze technische dienst, welke gaat kijken of een aansturing van de netwerkbeheerder nodig is, of dat het probleem op afstand kan worden opgelost. Houd daarbij goed de telefoon in de gaten. Mocht het nodig zijn om de netwerkbeheerder aan te sturen, zal deze contact met je opnemen. Hulp is in ieder geval onderweg! 

Hoi @Boris 

Vandaag is een KPN monteur geweest. Probleem is tot op heden nog steeds niet gevonden, En de demping RX is 9.0. Met de NT van KPN zelf 8.7 RX. Wat dus nog steeds aan de hoge kant is. Maar wel binnen de Marge wordt door de Backoffice gezegd.

Omdat Backoffice gezegd heeft tegen de monteur het valt binnen de Marge, is de monteur natuurlijk weg gegaan. 

Zojuist eens geprobeerd om voor de eerste keer een speedtest te doen via jullie site. Echter werkt dat dus niet. Kunnen jullie hier iets mee? Ik heb 2 Browsers geprobeerd. Edge, en Chrome.

Het enige wat nog niet vervangen is sinds ik hier 2 jaar woon, en dus al 2 jaar problemen heb, is de Modem.

 

Ik ben nu wel echt radeloos...

 

Hoi @Maikzors ,

Thanks voor je update! Ook ik zie de terugkoppeling van de monteur terug in ons systeem. Hij heeft het probleem direct doorgezet naar onze technische dienst, welke gaat kijken of een aansturing van de netwerkbeheerder nodig is, of dat het probleem op afstand kan worden opgelost. Houd daarbij goed de telefoon in de gaten. Mocht het nodig zijn om de netwerkbeheerder aan te sturen, zal deze contact met je opnemen. Hulp is in ieder geval onderweg! 

Hoi @Boris 

Vandaag is een KPN monteur geweest. Probleem is tot op heden nog steeds niet gevonden, En de demping RX is 9.0. Met de NT van KPN zelf 8.7 RX. Wat dus nog steeds aan de hoge kant is. Maar wel binnen de Marge wordt door de Backoffice gezegd.

Omdat Backoffice gezegd heeft tegen de monteur het valt binnen de Marge, is de monteur natuurlijk weg gegaan. 

Zojuist eens geprobeerd om voor de eerste keer een speedtest te doen via jullie site. Echter werkt dat dus niet. Kunnen jullie hier iets mee? Ik heb 2 Browsers geprobeerd. Edge, en Chrome.

Het enige wat nog niet vervangen is sinds ik hier 2 jaar woon, en dus al 2 jaar problemen heb, is de Modem.

 

Ik ben nu wel echt radeloos…kan opnieuw een Tmobile monteur langskomen incl Modem?

 

 

 

Reputatie 7

Hi @Maikzors ,

Thanks voor je bericht! Ik heb direct de aansturing doorgezet. Dit leek nog niet te zijn gebeurd door de monteur. Ik heb daarom direct onze technische dienst aangestuurd om dit op te lossen en gevraagd om dit met de hoogste prioriteit op te pakken. Ik vermoed dat dit zo snel mogelijk zal worden opgepakt. Mocht er een update mogelijk zijn, laten we het uiteraard weten in dit topic. We houden contact! 

Hoi @Gerrit078 

Zojuist 1 besteld. Thx voor de link ( tweakers ) 

 

Ik vrees dat het weinig (of zelfs helemaal niets) zal uitmaken, je gaf eerder al aan dat met een KPN MC is getest, en dit vandaag ook te hebben gedaan en het resultaat niet verbeterde. Daarmee kan je eigenlijk wel uitgaan dat het zelf aanschaffen van een MC niet tot de mogelijke oplossing zal leiden.

 

Weet jij wat dit kan zijn? Gezien mijn eerdere berichten hier? 

 

Heel eerlijk vind ik het nogal een moeilijke case omdat een groot deel eigenlijk al is doorgelopen;

  • Demping valt binnen de marge (aldus BO).
  • Kabel tussen de MC en het modem heb je al eens vervangen.
  • Fabrieksreset is al eens uitgevoerd.
  • Poortwissel in de POP zou plaatsvinden en- / of heeft plaatsgevonden.

Ik vind nergens (na het topic vluchtig te hebben doorgespit) iets terug over het vervangen van het modem, en eigenlijk zie ik ook niets over traceroutes.

Ik neem aan dat je de game PC rechtstreeks aangesloten hebt op het T-Mobile modem/router, zonder verdere switches/routers en alle andere apparaten in huis, hebt afgesloten en toen pas getest hebt?!

 

Vandaag een MC van KPN geprobeerd. Nog steeds een download snelheid van 350 mb max. 

Dit dus… hierom dan dus ook “wij van WC-eend”. Anderzijds had het wel klachten geregend als de monteur gelijk had gehad aangezien er heel veel klanten gebruik maken van een zelfde T-Mobile MC als jij.

Reputatie 2

Hoi @Gerrit078 

Zojuist 1 besteld. Thx voor de link ( tweakers ) 

 

Ik vrees dat het weinig (of zelfs helemaal niets) zal uitmaken, je gaf eerder al aan dat met een KPN MC is getest, en dit vandaag ook te hebben gedaan en het resultaat niet verbeterde. Daarmee kan je eigenlijk wel uitgaan dat het zelf aanschaffen van een MC niet tot de mogelijke oplossing zal leiden.

 

Weet jij wat dit kan zijn? Gezien mijn eerdere berichten hier? 

 

Heel eerlijk vind ik het nogal een moeilijke case omdat een groot deel eigenlijk al is doorgelopen;

  • Demping valt binnen de marge (aldus BO).
  • Kabel tussen de MC en het modem heb je al eens vervangen.
  • Fabrieksreset is al eens uitgevoerd.
  • Poortwissel in de POP zou plaatsvinden en- / of heeft plaatsgevonden.

Ik vind nergens (na het topic vluchtig te hebben doorgespit) iets terug over het vervangen van het modem, en eigenlijk zie ik ook niets over traceroutes.

Ik neem aan dat je de game PC rechtstreeks aangesloten hebt op het T-Mobile modem/router, zonder verdere switches/routers en alle andere apparaten in huis, hebt afgesloten en toen pas getest hebt?!

 

Vandaag een MC van KPN geprobeerd. Nog steeds een download snelheid van 350 mb max. 

Dit dus… hierom dan dus ook “wij van WC-eend”. Anderzijds had het wel klachten geregend als de monteur gelijk had gehad aangezien er heel veel klanten gebruik maken van een zelfde T-Mobile MC als jij.

Hoi @Gerrit078 

Uiteraard een nieuwe modem thuis geprobeerd. Dit heeft niets geholpen. Dus weer retour gestuurd.

Traceroutes ? Vertel? 

Uiteraard alle testen gedaan rechtstreeks op mijn PC. En vandaag ook nog eens in veilige modus voor de zekerheid 

Hoi @Gerrit078 

Uiteraard een nieuwe modem thuis geprobeerd. Dit heeft niets geholpen. Dus weer retour gestuurd.

Traceroutes ? Vertel? 

 

Vanuit Windows Start → Opdrachtprompt

Type bijvoorbeeld; tracert 8.8.8.8

Soms kan je in een traceroute zien dat er een issue binnen het netwerk speelt, soms zie je bijvoorbeeld een hoge latency (vertraging) van modem naar gateway. Een traceroute kan soms wel eens net dat ene beetje extra informatie geven waarmee je een stap vooruit kunt komen.

 

Uiteraard alle testen gedaan rechtstreeks op mijn PC. En vandaag ook nog eens in veilige modus voor de zekerheid 

Ja oké, dus ook zonder dat andere devices verbonden zijn met het modem 🙂

 

Reputatie 2

Hoi @Gerrit078 

Uiteraard een nieuwe modem thuis geprobeerd. Dit heeft niets geholpen. Dus weer retour gestuurd.

Traceroutes ? Vertel? 

 

Vanuit Windows Start → Opdrachtprompt

Type bijvoorbeeld; tracert 8.8.8.8

Soms kan je in een traceroute zien dat er een issue binnen het netwerk speelt, soms zie je bijvoorbeeld een hoge latency (vertraging) van modem naar gateway. Een traceroute kan soms wel eens net dat ene beetje extra informatie geven waarmee je een stap vooruit kunt komen.

 

Uiteraard alle testen gedaan rechtstreeks op mijn PC. En vandaag ook nog eens in veilige modus voor de zekerheid 

Ja oké, dus ook zonder dat andere devices verbonden zijn met het modem 🙂

 

Momenteel aan het werk. Morgenvroeg eens kijken.  Ik zal een aantal foto's maken :) 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Maikzors, onze techneuten hebben Guidion aangestuurd om langs te laten komen omdat het niet op afstand oplosbaar is. Geen zorgen! De monteur brengt altijd vervangende apparatuur mee om, indien noodzakelijk, het modem en de patchkabel om te ruilen. Heb jij al een afspraak kunnen inplannen? 

Reputatie 7

Hi @Maikzors ,

Thanks voor je snelle terugkoppeling! Ik begrijp dat er inmiddels contact is geweest met onze telefonische klantenservice en dat er een ruil van het modem in gang is gezet. Het nieuwe modem komt zo snel mogelijk naar jou toe. Ik heb goede hoop dat dit het probleem doet oplossen. Wil je ons laten weten hoe deze bevalt? We horen het graag.

Reputatie 2

Hi @Maikzors ,

Thanks voor je snelle terugkoppeling! Ik begrijp dat er inmiddels contact is geweest met onze telefonische klantenservice en dat er een ruil van het modem in gang is gezet. Het nieuwe modem komt zo snel mogelijk naar jou toe. Ik heb goede hoop dat dit het probleem doet oplossen. Wil je ons laten weten hoe deze bevalt? We horen het graag.

Graag een monteur erbij aub. Gezien de problematiek hier @Boris