Beantwoord

Langzame download snelheid + Media Converter

  • 18 February 2022
  • 59 reacties
  • 1015 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

59 reacties

Reputatie 2

Hallo @Maikzors 

Op WBA heb je 3 en 4 aan staan, op ODF (wat jij denk ik hebt) hoort 1 en 6 aan te staan.

Kan je eens een bekabelde test doen rechtstreeks op de modem met de Ookla speedtest app en minimaal en CAT5E kabel? Doe ook eens een test in veilige modus.

Al gedaan. Veilige modus ging klantenservice niet in mee. Zelf ook aangeboden. Maakte verder niet uit vertelde hij.

Download snelheid na alle tests ( ook wat jij zegt ) gewoon hetzelfde.

Reputatie 2

Ja doe ik. Blaas het ook iedere x af. 

Reputatie 7
Badge +15

@Maikzors 

Veilige modus is veel beter dan wanneer je de laptop normaal opstart, je minimaliseert namelijk alle achtergrondprocessen en software zoals antivirus zijn vaak ook de oorzaak.

Reputatie 2

Het is een game PC.

Als het downloadsnelheid maar 30% is van wat je hoort te hebben.

 

Getest.. maar maakt geen verschil.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Maikzors,

Normaliter vind er inderdaad ongeveer twee werkdagen na het openen van het onderzoek een terugkoppeling plaats, alleen kan dit tot vijf werkdagen duren. Omdat wij heel graag een permanente oplossing voor je vinden zijn wij druk bezig om alle opties te verkennen. Ik hoop en verwacht dat wij je vanmiddag dé adequate oplossing kunnen presenteren!

Reputatie 7

Hoi @Maikzors ,

Thanks voor je update! Ook ik zie de terugkoppeling van de monteur terug in ons systeem. Hij heeft het probleem direct doorgezet naar onze technische dienst, welke gaat kijken of een aansturing van de netwerkbeheerder nodig is, of dat het probleem op afstand kan worden opgelost. Houd daarbij goed de telefoon in de gaten. Mocht het nodig zijn om de netwerkbeheerder aan te sturen, zal deze contact met je opnemen. Hulp is in ieder geval onderweg! 

Reputatie 7
Badge +15

@Maikzors 

Kabel tussen mediaconverter en modem vervangen, mediaconverter herstarten of eens een fabrieksreset van je modem uitvoeren maakt ook het verschil niet?

Reputatie 2

@Maikzors

Kabel tussen mediaconverter en modem vervangen, mediaconverter herstarten of eens een fabrieksreset van je modem uitvoeren maakt ook het verschil niet?

De kabel is nog nooit vervangen tussen de mediaconverter en de modem. Fabrieksreset is gisteren uitgevoerd. Niet geholpen.

Reputatie 2

Utp kabel vervangen tussen de mediaconverter en modem.  Zie uitslag

 

Reputatie 2

1 jaar geleden.. het zelfde probleem gehad. Enkel was het toen omgedraaid. Upload 300 en download was goed.  

Kpn laten komen.. of ja zo'n zzper en die heeft 2 van die spoelletjes waar het glasvezel omheen gedraaid is, wat losser gemaakt... maar goed..  nu weer drama dus :)

Reputatie 2

Hoi @Maikzors,

Normaliter vind er inderdaad ongeveer twee werkdagen na het openen van het onderzoek een terugkoppeling plaats, alleen kan dit tot vijf werkdagen duren. Omdat wij heel graag een permanente oplossing voor je vinden zijn wij druk bezig om alle opties te verkennen. Ik hoop en verwacht dat wij je vanmiddag dé adequate oplossing kunnen presenteren!

Hoi @Cal Vandaag nog een test gedaan. Drama nog steeds. Ik wil wel graag nu een oplossing. 

Reputatie 7

Hi @Maikzors ,

Ik zie dat het pakketje inmiddels is aangekomen. De technische dienst heeft het zodanig ingezet, dat er geen monteur nodig is om deze aan te sluiten. Wel zie ik dat er inmiddels telefonisch contact is geweest met de vraag of deze alsnog kan worden aangestuurd. Het is nog even wachten op de terugkoppeling hiervan. Laat je ons weten als het nieuwe modem helemaal is aangesloten? We horen het graag van je.

Reputatie 2

Hi @Maikzors ,

Ik zie dat het pakketje inmiddels is aangekomen. De technische dienst heeft het zodanig ingezet, dat er geen monteur nodig is om deze aan te sluiten. Wel zie ik dat er inmiddels telefonisch contact is geweest met de vraag of deze alsnog kan worden aangestuurd. Het is nog even wachten op de terugkoppeling hiervan. Laat je ons weten als het nieuwe modem helemaal is aangesloten? We horen het graag van je.

Hoi @Boris 

 

Pakketje heb ik nog niet. Is onderweg. Een modem aansluiten is geen probleem voor mij. Maar gezien mijn problemen die ik heb mbt mijn internet snelheid lijkt het wel raadzaam om samen met een monteur alles vanaf het begin op te bouwen en in te stellen. Daarom ga ik NIET zelf de modem aansluiten. 

 

Want wat als dit niet helpt? Hebben jullie al een plan B ?  

Reputatie 2

Hoi @Boris 

 

Vanuit Guidion is er contact geweest met Reggefiber om mijn aansluiting ( poort ) te veranderen in de centrale. Per wanneer hoor ik hier meer over?  

Reputatie 2

Hoi @Maikzors ,

Thanks voor je update! Ook ik zie de terugkoppeling van de monteur terug in ons systeem. Hij heeft het probleem direct doorgezet naar onze technische dienst, welke gaat kijken of een aansturing van de netwerkbeheerder nodig is, of dat het probleem op afstand kan worden opgelost. Houd daarbij goed de telefoon in de gaten. Mocht het nodig zijn om de netwerkbeheerder aan te sturen, zal deze contact met je opnemen. Hulp is in ieder geval onderweg! 

Hoi @Boris 

Vandaag is een KPN monteur geweest. Probleem is tot op heden nog steeds niet gevonden, En de demping RX is 9.0. Met de NT van KPN zelf 8.7 RX. Wat dus nog steeds aan de hoge kant is. Maar wel binnen de Marge wordt door de Backoffice gezegd.

Omdat Backoffice gezegd heeft tegen de monteur het valt binnen de Marge, is de monteur natuurlijk weg gegaan. 

Zojuist eens geprobeerd om voor de eerste keer een speedtest te doen via jullie site. Echter werkt dat dus niet. Kunnen jullie hier iets mee? Ik heb 2 Browsers geprobeerd. Edge, en Chrome.

Het enige wat nog niet vervangen is sinds ik hier 2 jaar woon, en dus al 2 jaar problemen heb, is de Modem.

 

Ik ben nu wel echt radeloos...

 

Reputatie 2

@Waqqas  i need your help :)

Vandaag geprobeerd alles aan te sluiten. Helaas ontbreken er nog wat kabels die ik moet hebben.

 

Als ik mij niet vergis LC kabel naar APC? Hier zie je de nieuwe MC van Tplink. Maar die moet dus aangesloten worden op op kastje van kpn zelf.

 

Weet niet welke norm T-Mobile hanteert op hun eigen apparatuur, maar norm op KPNs AON netwerk is -6 tot -9. Dat is zelfs nog strakker dan noodzakelijk, tussen -5 en -10 is nog steeds in orde. Verwacht dus niet dat daar het probleem in zit.

Reputatie 2

@Waqqas  i need your help :)

Vandaag geprobeerd alles aan te sluiten. Helaas ontbreken er nog wat kabels die ik moet hebben.

 

Als ik mij niet vergis LC kabel naar APC? Hier zie je de nieuwe MC van Tplink. Maar die moet dus aangesloten worden op op kastje van kpn zelf.

 

 

Reputatie 2

@Waqqas  i need your help :)

Vandaag geprobeerd alles aan te sluiten. Helaas ontbreken er nog wat kabels die ik moet hebben.

 

Als ik mij niet vergis LC kabel naar APC? Hier zie je de nieuwe MC van Tplink. Maar die moet dus aangesloten worden op op kastje van kpn zelf.

 

 

Deze 2 aansluitingen dus.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Maikzors 

De SFP module die je nu hebt is multimode, die werkt niet dus je kunt hem beter terugsturen 😅

Je moet een single mode hebben 

Met deze zit je zeker goed en dan heb je ook geen andere patchkabel nodig 

Reputatie 2

Hallo @Maikzors 

De SFP module die je nu hebt is multimode, die werkt niet dus je kunt hem beter terugsturen 😅

Je moet een single mode hebben 

Met deze zit je zeker goed en dan heb je ook geen andere patchkabel nodig 

Wauw 70 euro? Die andere ( verkeerde ) is 16 euro. :)  heb je nog een alternatief qua prijs? Aangezien T-mobile mij ook niet tegemoet komt.

Reputatie 2
Veilige modus / speedtest app

 

Reputatie 2

Ik heb alles gedaan wat binnen mijn macht ligt om de 'storing'  te verhelpen. Niks werkt.

Reputatie 7
Badge +15

@Maikzors 

Op marktplaats heb je hem voor 30 euro 😉

Zoek naar Draytek SFP.

Reputatie 2

 

Inmiddels paar weken verder en tot op heden ervaar ik nog steeds het zelfde probleem mbt snelheid.

Kpn monteur is voor de 2de keer langs geweest, en die kan wel verklaren waarom ik internet problemen heb. De MC is van slechte kwaliteit en de modem eveneens. 

Hij gaf aan als ik een MC van KPN zou hebben dat ik dan weer de snelheid haal die ik behoor te hebben. 

 

Als een KPN Monteur mij zoiets zou mededelen, zou mijn vraag direct zijn waarom 99,9% van de andere klanten met een zelfde MC, totaal geen problemen ervaren en dit issue wel bij mij zou spelen.

Typisch een gevalletje; wij van WC-Eend adviseren WC-Eend.

 

Wauw 70 euro? Die andere ( verkeerde ) is 16 euro. :)  heb je nog een alternatief qua prijs? Aangezien T-mobile mij ook niet tegemoet komt.

Je kunt de specificaties van de module ook in Google loslaten een wat vergelijken, zojuist eens gekeken in de Tweakers pricewatch en daar is de goedkoopste module verkrijgbaar vanaf € 34,95 (zelfde merk/type). Er zijn ook andere merken en typen verkrijgbaar (met verschillende prijzen - ook goedkoper).

Hoi @Gerrit078 

Zojuist 1 besteld. Thx voor de link ( tweakers ) 

Weet jij wat dit kan zijn? Gezien mijn eerdere berichten hier? 

Vandaag een MC van KPN geprobeerd. Nog steeds een download snelheid van 350 mb max.