Beantwoord

Langzame download snelheid + Media Converter

  • 18 February 2022
  • 59 reacties
  • 1010 Bekeken

Reputatie 2

Het is lang geleden, maar het is weer zo ver. 140 a 300mbit download snelheid. Met een 1000mbit aansluiting. 

Uiteraard veel geprobeerd mbt klantenservice. Bericht is verstuurd naar backoffice.

Toch heb ik een vraag mbt de mediaconverter. Op de foto kan je de stand zien. Ik lees hier op de forum dat het beter is om 3&4 op ON te zetten? Iemand advies? 

Mijn internet is gewoon niet stabiel. 7 vd 10 x is mijn upload 1000. Maar de andere keren 500 a 600. 

Speedtest is uitgevoerd op mijn snelle game pc, cat 6 kabel rechtstreeks aangesloten.

Wifi op mijn mobiel 2.4 ghz verbinding is 35mbit.

 

wifi

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 19 February 2022, 10:45

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

59 reacties

Hoi @Gerrit078 

Uiteraard een nieuwe modem thuis geprobeerd. Dit heeft niets geholpen. Dus weer retour gestuurd.

Traceroutes ? Vertel? 

 

Vanuit Windows Start → Opdrachtprompt

Type bijvoorbeeld; tracert 8.8.8.8

Soms kan je in een traceroute zien dat er een issue binnen het netwerk speelt, soms zie je bijvoorbeeld een hoge latency (vertraging) van modem naar gateway. Een traceroute kan soms wel eens net dat ene beetje extra informatie geven waarmee je een stap vooruit kunt komen.

 

Uiteraard alle testen gedaan rechtstreeks op mijn PC. En vandaag ook nog eens in veilige modus voor de zekerheid 

Ja oké, dus ook zonder dat andere devices verbonden zijn met het modem 🙂

 

Reputatie 2

Hoi @Gerrit078 

Uiteraard een nieuwe modem thuis geprobeerd. Dit heeft niets geholpen. Dus weer retour gestuurd.

Traceroutes ? Vertel? 

 

Vanuit Windows Start → Opdrachtprompt

Type bijvoorbeeld; tracert 8.8.8.8

Soms kan je in een traceroute zien dat er een issue binnen het netwerk speelt, soms zie je bijvoorbeeld een hoge latency (vertraging) van modem naar gateway. Een traceroute kan soms wel eens net dat ene beetje extra informatie geven waarmee je een stap vooruit kunt komen.

 

Uiteraard alle testen gedaan rechtstreeks op mijn PC. En vandaag ook nog eens in veilige modus voor de zekerheid 

Ja oké, dus ook zonder dat andere devices verbonden zijn met het modem 🙂

 

Momenteel aan het werk. Morgenvroeg eens kijken.  Ik zal een aantal foto's maken :) 

Reputatie 2

@Maikzors

Op marktplaats heb je hem voor 30 euro 😉

Zoek naar Draytek SFP.

@Waqqas 

Goedemiddag! Vandaag alles aangesloten. Nieuwe TP link zie foto's. Die is aangesloten op aansluiting van het witte kpn kastje. En 1 kabel van Tp-link mc naar een switch zodat 1 utp kabel naar boven gaat. 

Modem ertussenuit van T-mobile. Maar internet werkt. Niet.

 

3 lampjes branden op de MC van tp-link. 

Zwarte utp kabel gaat dus naar de 1 gb switch.

Ik heb ook geprobeerd MET modem. Maar werkt ook niet.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Maikzors

Bij een AON mediaconverter hoort een blauwe connector. Met de verkeerde connector ontstaat er een airgap wat signaal verlies veroorzaakt.

Verder dacht ik eigenlijk ook al dat het denk ik niet ging helpen, terugsturen en wachten op T-Mobile is mijn advies.

Je hebt een patchkabel nodig met aan de ene kant een groene connector voor in het FTU en aan de andere kant een blauwe connector, deze kabel kan T-Mobile je sturen.

Reputatie 2

Het is me uiteindelijk gelukt allemaal om alles enigzins werkend te krijgen. Echter nog steeds met 348mb download snelheid. 

Met de TP-link als mc en Deco M4 in Draadloos-router modus zelfde verhaal. Geen verbetering dus.

Ik heb een kabel liggen van groen naar Blauwe connector. Heb ik nodig voor de Zyxel en MC van T-Mobile. Maar dat zal t verschil niet gaan maken denk ik. Groene connector past in de mc(Tplink) 

Voor nu heb ik een mail gestuurd naar klantenservice. Bal ligt bij hun nu. 

 

I did my best :)

 

Reputatie 7
Badge +3

@Maikzors

SC APC vs SC UPC: What Refers to APC and UPC?

Generally speaking, SC APC connector and SC UPC connector are distinct from each other based on fiber end face. SC APC connector is polished with an 8-degree angle, while SC UPC connector is polished with no angle, which causes difference in light reflection.

 

SC -UPC

 

SC-APC

Ze passen i.d.d. allebeide in een SC SFP, maar toch is er wel degelijk verschil in aansluiting van de fiber optics op elkaar.

Maar dat had @Waqqas  ook al even opgemerkt.

Kijk dus goed of met welke SC connector je SFP overweg kan, want dat het past .. wil niet zeggen dat het correct werkt.

BTW: De Draytek SFP 1310nm-TX/1550nm-RX die in het verleden werd geleverd bij de Draytek, maakt gebruik van een SC-UPC

Reputatie 2

Hoi @Pieter_B 

Morgen eens juist aansluiten met de Tp-link die al in het retour doos zit :)  maar ben bang dat het probleem niet gaat oplossen. 

Op dit moment wel juist aangesloten met de MC van Tmobile.

Reputatie 7
Badge +15

@Maikzors 

Ga je een beetje voorzichtig om met het glasvezel dus dat er geen stof op de connectoren van de patchkabel komt? Dat zou misschien ook een factor kunnen zijn 

Reputatie 2

Ja doe ik. Blaas het ook iedere x af.