Beantwoord

Mijn internet overzetten naar ander pand

  • 17 January 2022
  • 62 reacties
  • 1051 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

62 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Sorry @Doornekamp33 

De discussie spits zich zo erg toe op de vraag of er bedrog gepleegd zou zijn met de aanvraag van de internet aansluiting.

Helaas ben ik één van de nederlanders, die net als jij en alle anderen, de wet hoort te kennen maar daarvoor de juridische basis mist. :wink: Maar desondanks ga ik wel mee met jouw veronderstellingen

@mugen4u geeft al aan dat hij in het hele verhaal geheel ter goeder trouw heeft en had gehandeld. De  aansluitgegevens zijn na opsplitsing van het pand gewijzigd in separate huisadressen. De bestaande aansluiting is om die reden tussen de wal en het schip gekomen en niet verwerkt in de administratie van de aansluiters/beheerders van de algemene voorzieningen. In dit geval specifiek het internet deel?

@Boris heeft al aangegeven, als beste antwoord, om een verhuisbericht actie op te starten, maar ook hier helaas, zodra het niet in een “standaard” stramien valt weet NIEMAND er mee om te gaan.
Zelf heb ik ervaring met een niet helemaal standaard verhuizing bij het overgaan van een Ziggo aansluiting. 4 maanden en vele, vele telefoontjes, emails en brieven verder was het uiteindelijk gelukt om dat administratieve gedeelte rond te krijgen. Mijn gemoed schiet nog vol als ik aan die periode van onbegrip terug denk. :joy:

De belangrijkste vraag die open blijft; Heeft Tmobile geen escalatie afdeling waar e.e.a. voortvarend opgepakt kan worden en in dergelijke specifieke gevallen een oplossing gecreëerd?

Mweuh, antwoord had ik zelf (waarschijnlijk) al gegeven.

… spoed of een snel herstel zijn op dit moment nog woorden die waarschijnlijk wel in het woordenboek van Tmobile voorkomen maar waarvan de uitleg nog niet gegeven is. (Heeft ook geen haast) :wink:

Dat mobiele hotspot kaartje is in ieder geval iets ...

ja @yalerta , Misschien wel.😱😱😱

Maar vind het altijd zo frapant dat als KPN iets verkeerd doet dit groot gemeld word en het nu met mysterie omgeven blijft en er niet meer komt dan,

Je mag geen aansluiting hebben op een ander adres dan waar je woont, waar ik op vraag waar dit staat in de voorwaarden en een nikszeggen stukje uit de telecom wet te zien krijg van een medeklant waar iets over fraude staat, niks te maken met het gebruik maken van een aansluiting op een ander adres.

effe linkje naar de wettekst, niks van te bewijzen.

https://wetboekplus.nl/burgerlijk-wetboek-boek-3-artikel-44-bedreiging-bedrog-en-misbruik-van-omstandigheden/

Dus nog steeds, veel geblaat en weinig wol.😱😱😱

Reputatie 7
Badge +5

@mugen4u, en op 1 vraag al antwoord gehad, Waarom is je internet afgesloten op Nr 36??

Dat was precies wat @mugen4u zich ook afvroeg.

Misschien hier al beantwoord? :grin:

@mugen4u Dat afsluiten heeft alles met T-Mobile te maken als ik jou berichten goed lees.

Op de dag dat de diensten uitgingen had je eigenlijk een afspraak met Guidion staan om de diensten "te verhuizen” daar is volgens mij gewoon je omzetting niet geannuleerd en naar 2 maart verplaatst.

Gaat vaker fout, en TM is er goed in om er omheen te draaien, want het ligt natuurlijk nooit aan hun, ze weten het donders goed hoe het werkelijk zit.

Ja en spoed of een snel herstel zijn op dit moment nog woorden die waarschijnlijk wel in het woordenboek van Tmobile voorkomen maar waarvan de uitleg nog niet gegeven is. (Heeft ook geen haast) :wink:

@mugen4u , en op 1 vraag al antwoord gehad, Waarom is je internet afgesloten op Nr 36??

Reputatie 1

Voor de duidelijkheid, toen dit hele grote pand nog 1 nummer was (36) vroeg ik internet aan en die werd geplaatst in de grote winkel beneden mij (36), daarna was door de eigenaar van dit pand een aanpassing aangevraagd en zijn de appartementen opgesplitst in 34a tot en met 34d en het grote pand bleef 36.

Gezien ik het had aangevraagd toen alles nog nr 36 was en ik dus eigenlijk ook op 36 woonde heb ik wettelijk niks verkeerd gedaan.  

Ps, ik had in die tijd toestemming van zowel de eigenaar als de huurder van nr 36 om mijn internet daar te laten staan. Sterker nog, de nieuwe huurder van nr 36 vond het prima en maakte er ook gewoon gebruik van. 

@Gerrit078 , Waar staat dat er geen abonnement mag worden afgesloten op een ander adres dan je eigen?

We gaan nog steeds uit van toestemming, ik lees nog niks in de andere richting.

@Jason , Ik.lees nergens dat @mugen4u Dit zonder toesteming indertijd heeft aangevraagd op het adres van de buren, dan zou er namelijk ook inbraak aan de grondslag liggen, want hoe komt die binnen om de boel aan te laten sluiten.

Reputatie 7
Badge +16

@Doornekamp33 Dat is een volledig andere situatie dan hierboven gekenschetst wordt, tenzij ik het verkeerd interpreteer, dat kan ook natuurlijk. Hoe ik het lees, is er, omdat het toen niet mogelijk was op het eigen adres, op een leegstaand pand naast het eigen adres, een aansluiting aangevraagd. Ik doe de voorzichtige aanname dat dit het geval is en dat is niet de bedoeling. Hoe het ook zij, de aansluiting wordt nu op het juiste adres gerealiseerd, dat is het allerbelangrijkste! 

 

@Jason, Laat even de pasage in de voorwaarden zien waar dit staat dat je bij TM geen abonnement op een ander adres mag afsluiten dan waar je woont, ga uit van toestemming van de eigenaar/beheerder van het betreffende adres.

Dit hoeft niet in de voorwaarden te staan daar het bij wet verboden is @Doornekamp33. Naast Algemene en- / of Aanvullende Voorwaarden is ook het Nederlands recht van toepassing. De wetgeving hoeft in deze voorwaarden niet specifiek te worden vermeld om van kracht te doen zijn, wet gaat namelijk boven voorwaarden.

Om antwoord te geven op je vraag geldt dus;

Welke te vinden is in de Telecommunicatiewet Artikel 7.6a lid c. verwijzende naar

 

Burgerlijk Wetboek, Boek 3 Artikel 44. Waarvan lid 1, 3 en- / of 5 van toepassing is/zijn.

 

 

@Jason , Laat even de pasage in de voorwaarden zien waar dit staat dat je bij TM geen abonnement op een ander adres mag afsluiten dan waar je woont, ga uit van toestemming van de eigenaar/beheerder van het betreffende adres.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @mugen4u en @Doornekamp33, voor de duidelijkheid wil ik graag een nuance aanbrengen in de eerdere reacties: het is niet toegestaan om op een ander adres een aansluiting aan te vragen. De enige uitzondering hierop is wanneer jij eigenaar van dat pand/die woning bent en je bijvoorbeeld het pand onderverhuurt. Ook al is het technisch wel mogelijk, het is illegaal om in andermans woning, of in een leegstaand pand (indien jij geen eigenaar bent) een aansluiting te hebben die op jouw naam staat. Ik snap wel waarom de keuze destijds gemaakt is en begrijp ook de situatie eromheen, maar dat neemt niet weg dat het officieel niet mag - ik hoop dat jullie dit begrijpen. Het zou ook een ietwat raar verhaal worden wanneer iedereen klakkeloos op allerlei adressen aansluitingen kan nemen, ook al zou daar gewoon netjes voor betaald worden. 

@mugen4u Dat afsluiten heeft alles met T-Mobile te maken als ik jou berichten goed lees.

Op de dag dat de diensten uitgingen had je eigenlijk een afspraak met Guidion staan om de diensten "te verhuizen” daar is volgens mij gewoon je omzetting niet geannuleerd en naar 2 maart verplaatst.

Gaat vaker fout, en TM is er goed in om er omheen te draaien, want het ligt natuurlijk nooit aan hun, ze weten het donders goed hoe het werkelijk zit.

En wat betreft de opmerking van @Ginny , ben ik blij dat ik geen T-Mobile thuis klant ben geworden op het adres van mijn moeder, ik betaal netjes haar rekening en ben gewoon abonnee houder, ik zou dus bij T-Mobile zomaar afgesloten kunnen worden, lijkt mij geheel niet de bedoeling.

Reputatie 1

Hoi @mugen4u, er is op 16 februari een nieuwe lijnaanvraag ingelegd op het juiste huisnummer (met toevoeging), we wachten nu op de plandatum vanuit de netbeheerder - dat zal niet heel lang meer duren. Een beetje zwak wellicht, maar een exacte tijdsindicatie heb ik niet voor je, ik kan er wel zoveel mogelijk vaart achter zetten zodat we hopelijk in de loop van volgende week een beter beeld hebben van de oplevering.

Mochten we elkaar niet meer spreken vandaag: een goed weekend toegewenst en pas alsjeblieft op voor de storm buiten, ze waait enorm hard!

oke bedankt. Ik probeer nu al 8 maanden mijn internet in mijn pand te krijgen, en met kpn is het mislukt en besloot ik bij jullie te blijven. Daarom baal ik dat ik plots ben afgesloten, maar hoop echt van harte dat de monteur het 2 maart in orde zal maken, tot die tijd wil ik wel graag gebruik maken van de sim kaart waar ik mee op het internet kan. 

ps, de storm heb ik enorm onderschat haha.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @mugen4u, er is op 16 februari een nieuwe lijnaanvraag ingelegd op het juiste huisnummer (met toevoeging), we wachten nu op de plandatum vanuit de netbeheerder - dat zal niet heel lang meer duren. Een beetje zwak wellicht, maar een exacte tijdsindicatie heb ik niet voor je, ik kan er wel zoveel mogelijk vaart achter zetten zodat we hopelijk in de loop van volgende week een beter beeld hebben van de oplevering.

Mochten we elkaar niet meer spreken vandaag: een goed weekend toegewenst en pas alsjeblieft op voor de storm buiten, ze waait enorm hard!

Reputatie 1

Ik hoop werkelijk dat 2 maart alles goed komt, maar de laatste foto die je stuurde liet 1 x een glasvezel kastje zien. Als er nu 3 appartementen van gemaakt zijn zouden er ook 3 x glasvezel aansluiting in het pand moeten zijn. Als dat niet zo is, dan wordt het een probleem als de buren ook een glasvezel aansluiting gaan aanvragen en de lijn waarop jij dan bent aangesloten weer “kapen”.

die glasvezel aansluiting staat op mijn huisnummer (34c) geregistreerd en de oudere DSL die je ziet op 34b, dus als 34b glasvezel wil gaan ze  niet die van mij pakken lijkt me. 34D heeft internet via mij en 34a heeft ook een eigen DSL aansluiting dus dat moet wel goed komen.

Reputatie 7
Badge +14

Ik hoop werkelijk dat 2 maart alles goed komt, maar de laatste foto die je stuurde liet 1 x een glasvezel kastje zien. Als er nu 3 appartementen van gemaakt zijn zouden er ook 3 x glasvezel aansluiting in het pand moeten zijn. Als dat niet zo is, dan wordt het een probleem als de buren ook een glasvezel aansluiting gaan aanvragen en de lijn waarop jij dan bent aangesloten weer “kapen”.

Reputatie 1

Een heel stuk met een opgeheven vingertje ….

Misschien eerst onderzoek doen? Valse beschuldigingen vind niemand prettig.

...  Toen ik hier kwam wonen was het nog nr 36 maar dit is later door de gemeente opgesplitst in 34a, b, c en d.

:thinking:

 

Snap ook niet waar haar reactie ineens vandaan komt want heb in mijn ogen niks verkeerd gedaan, krijg ook het idee dat ik onterecht ben afgesloten en ze de vinger naar mij wijzen.

Reputatie 7
Badge +5

Een heel stuk met een opgeheven vingertje ….

Misschien eerst onderzoek doen? Valse beschuldigingen vind niemand prettig.

...  Toen ik hier kwam wonen was het nog nr 36 maar dit is later door de gemeente opgesplitst in 34a, b, c en d.

:thinking:

Reputatie 1

Hoi @mugen4u, laat ik voorop stellen dat het afsluiten van een abonnement op een ander adres dan jouw woonadres niet is toegestaan. Ik zie dat je een poos een abonnement op een ander huisnummer hebt gehad, maar dit is absoluut niet de bedoeling. Dit is nu aan het licht gekomen vanwege jouw aanvraag voor een glasvezelverbinding. Het opnieuw activeren van een verbinding op een adres dat niet van jou is, is dan ook niet mogelijk en je zult dan inderdaad moeten wachten tot de monteur langs komt om de glasvezelapparatuur te installeren.

Ben ik daarom ineens afgesloten? Had het namelijk fijn gevonden als dit werd gecommuniceerd.  Toen ik hier kwam wonen was het nog nr 36 maar dit is later door de gemeente opgesplitst in 34a, b, c en d. 

Ik heb de sim kaart binnen en geactiveerd dus ik kan in ieder geval vooruit, ik hoop wel dat de monteur alles in orde kan maken.

Reputatie 6

Hoi @mugen4u, laat ik voorop stellen dat het afsluiten van een abonnement op een ander adres dan jouw woonadres niet is toegestaan. Ik zie dat je een poos een abonnement op een ander huisnummer hebt gehad, maar dit is absoluut niet de bedoeling. Dit is nu aan het licht gekomen vanwege jouw aanvraag voor een glasvezelverbinding. Het opnieuw activeren van een verbinding op een adres dat niet van jou is, is dan ook niet mogelijk en je zult dan inderdaad moeten wachten tot de monteur langs komt om de glasvezelapparatuur te installeren. Ik zie dat je gisteren een vouchercode hebt ontvangen zodat je middels een hotspot online kunt blijven. Tot op heden heb ik nog geen feedback terug gekregen dat het niet mogelijk was om een VPN of ander bedrijfsnetwerk te verbinden middels een hotspot, ik heb er dan ook vertrouwen in dat het bij jou goed gaat komen! 

Reputatie 1

Goedemorgen,

Maar zit ik dan tot 2 Maart zonder internet? zo'n prepaid sim is wel leuk en aardig maar ik zou graag gewoon weer aangesloten willen worden. Ook betwijfel ik dat ik kan inloggen op ons bedrijfsnetwerk met een hotspot.

Reputatie 7
Badge +4

@mugen4u technisch gezien bestaat een verhuizing niet. Het is een combinatie van een opheffing en een nieuwe levering en staan eigenlijk los van elkaar.

Je kan er dus van uit gaan dat de monteur van Guidion je gewoon gaat aansluiten.

Reputatie 1

hier 2 foto's van de situatie in de meterkast van dit pand (hier zit nr 34b, 34c en 34d.

https://ibb.co/MCNXzpZ
https://ibb.co/dJWDrts

Zoals je ziet hangt de glasvezel daar maar is deze nog niet afgemaakt gezien ik de modem nergens op kan aansluiten, de andere aansluiting die je ziet werd al die tijd door de buurman op 34b gebruikt, deze aansluiting is inmiddels vrij).

Voorheen zat daar dus maar 1 aansluiting (DSL) die werd gebruikt dus ik kon alleen maar internet afsluiten op nr 36 (pand naast mij waar ik normaal gesproken niet in kan), maar als ik mijn modem op die DSL aansluiting kan aansluiten dan is dat ook prima want ik hoef niet perse glasvezel (dat was echter de enige optie).

Reputatie 1

nee dat kan niet, ik had al die tijd gewoon DSL via huisnummer 36! dat is een leegstaand pand naast mijn pand, op mijn huisnummer zat toen niks maar nu inmiddels glasvezel die van buiten naar binnen is door getrokken. Sinds ik glasvezel heb in mijn pand (34c) kon ik via jullie ook upgraden naar een snellere verbinding door gebruik te maken van die glasvezel, t-mobile raadde ook aan om mijn informatie te wijzigen door een verhuizing aan te vragen gezien ik nu internet mogelijkheden heb in mijn pand en dat heb ik gedaan maar dan moest er wel een monteur langs komen en kreeg ik een ander type modem.

Ik denk daarom ook dat Guidion langs komt om die glasvezel verbinding af te ronden, dat verklaard echter nog steeds niet waarom ik plots ben afgesloten. 

Maar er komt wel iemand langs om dit te fixen toch? en niet dat ik over 1 of 2 weken hoor dat ik toch echt ben afgesloten en ik alles opnieuw moet aanvragen. 

 

 

Aanvulling: ik snap nu wat je bedoeld met DSL in mijn pand, maar die aansluiting zit beneden in de centrale meterkast en die aansluiting was al die tijd door de buurman in dit pand gebruikt die op 34B zit. De 2e aansluiting (glasvezel die nog niet is afgerond) zit daar nog en daarom moet er dus iemand langs komen.

Reputatie 7
Badge +14

De vouchers zijn 7 dagen geldig na activatie maar een moderator kan je zo aan nog zo'n voucher helpen. Laat het hen weten als je een T-Mobile simkaart hebt kunnen regelen.

Het is trouwens wel apart dat voor een DSL verbinding ze een monteur sturen. De aansluiting naar 34C wordt niet in het pand maar in de KPN centrale gerealiseerd. Kun je eens kijken wat er gebeurd als je het modem al op jouw eigen ISRA punt aansluit?

Reputatie 1

nee ik heb eerst een adreswijziging laten doen, daarna verhuizing aangevraagd omdat mijn modem aansluiting dus in mijn appartement/pand moet komen en guidion zou dus 2 maart langs komen om de aansluiting in mijn pand te fixen dus waarom ik ineens ben afgesloten is mij een raadsel en niemand van t-mobile weet wat er de reden van is.

Ja ik kon in de postcode checker 34c invullen.

Ik zal een unlimited data sim kaart gebruiken zodat ik iig internet heb alleen is dit tot die monteur van guidion komt of tot de backoffice mijn internet weer heeft geactiveerd?