Beantwoord

Mijn internet overzetten naar ander pand

  • 17 January 2022
  • 62 reacties
  • 1051 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

62 reacties

@mugen4u , Nu de vraag, je had toch nog geen glasvezel aansluiting in huis, gaat het erg spannend worden wat ze gaan doen.😱😱

@Jason, Laat even de pasage in de voorwaarden zien waar dit staat dat je bij TM geen abonnement op een ander adres mag afsluiten dan waar je woont, ga uit van toestemming van de eigenaar/beheerder van het betreffende adres.

Dit hoeft niet in de voorwaarden te staan daar het bij wet verboden is @Doornekamp33. Naast Algemene en- / of Aanvullende Voorwaarden is ook het Nederlands recht van toepassing. De wetgeving hoeft in deze voorwaarden niet specifiek te worden vermeld om van kracht te doen zijn, wet gaat namelijk boven voorwaarden.

Om antwoord te geven op je vraag geldt dus;

Welke te vinden is in de Telecommunicatiewet Artikel 7.6a lid c. verwijzende naar

 

Burgerlijk Wetboek, Boek 3 Artikel 44. Waarvan lid 1, 3 en- / of 5 van toepassing is/zijn.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Doornekamp33 Dat is een volledig andere situatie dan hierboven gekenschetst wordt, tenzij ik het verkeerd interpreteer, dat kan ook natuurlijk. Hoe ik het lees, is er, omdat het toen niet mogelijk was op het eigen adres, op een leegstaand pand naast het eigen adres, een aansluiting aangevraagd. Ik doe de voorzichtige aanname dat dit het geval is en dat is niet de bedoeling. Hoe het ook zij, de aansluiting wordt nu op het juiste adres gerealiseerd, dat is het allerbelangrijkste! 

 

@Gerrit078 , Waar staat dat er geen abonnement mag worden afgesloten op een ander adres dan je eigen?

We gaan nog steeds uit van toestemming, ik lees nog niks in de andere richting.

@Jason , Ik.lees nergens dat @mugen4u Dit zonder toesteming indertijd heeft aangevraagd op het adres van de buren, dan zou er namelijk ook inbraak aan de grondslag liggen, want hoe komt die binnen om de boel aan te laten sluiten.

Reputatie 1

@mugen4u, Nu de vraag, je had toch nog geen glasvezel aansluiting in huis, gaat het erg spannend worden wat ze gaan doen.😱😱

Die Gideon monteur zou toch langs komen om mijn glasvezel af te ronden? Maar gezien ik geen modem er bij had dacht ik dat ik mijn oude modem er op kon aansluiten, dat is niet zo? 

Come on straks kan de monteur alsnog niks omdat ik geen modem heb :S 

hoe kom ik aan zo'n modem? kan ik die desnoods met spoed ergens ophalen ofz? 

EDIT:

Ik zie wel staan dat ik mijn modem zelf moet verhuizen:
 

Besteldatum: 25-1-2022
Product(en):
  • Internet abonnement
  • 2 Modems (ZyXel T-50)
Zelf verhuizen:
  • Modem (ZyXel T-50)

 

Dus moet mijn oude modem uit het andere pand halen lijkt mij?

Reputatie 1

Voor de duidelijkheid, toen dit hele grote pand nog 1 nummer was (36) vroeg ik internet aan en die werd geplaatst in de grote winkel beneden mij (36), daarna was door de eigenaar van dit pand een aanpassing aangevraagd en zijn de appartementen opgesplitst in 34a tot en met 34d en het grote pand bleef 36.

Gezien ik het had aangevraagd toen alles nog nr 36 was en ik dus eigenlijk ook op 36 woonde heb ik wettelijk niks verkeerd gedaan.  

Ps, ik had in die tijd toestemming van zowel de eigenaar als de huurder van nr 36 om mijn internet daar te laten staan. Sterker nog, de nieuwe huurder van nr 36 vond het prima en maakte er ook gewoon gebruik van. 

@mugen4u , en op 1 vraag al antwoord gehad, Waarom is je internet afgesloten op Nr 36??

Reputatie 7
Badge +14

Nou, dat kan op zich geen kwaad, de oude DSL lijn werkt toch al niet meer. 

De Zyxell wordt voor DSL als modem/router en bij glasvezel aansluitingen als router gebruikt.

Reputatie 1

Nou, dat kan op zich geen kwaad, de oude DSL lijn werkt toch al niet meer. 

De Zyxell wordt voor DSL als modem/router en bij glasvezel aansluitingen als router gebruikt.

 

Ah oke maar ik kan hem niet als Modem gebruiken? dacht dat ik een modem nodig had.

 

Edit: heb t-mobile gebeld en ik moet de oude modem die ik al die tijd gebruikte ook deze keer gebruiken, de bestelling via t-mobile gaf echter aan dat ze een modem gingen opsturen.

Ik heb geen toegang tot dat pand op dit moment dus moet de huureigenaar gaan bellen.

Reputatie 7
Badge +5

@mugen4u, en op 1 vraag al antwoord gehad, Waarom is je internet afgesloten op Nr 36??

Dat was precies wat @mugen4u zich ook afvroeg.

Misschien hier al beantwoord? :grin:

@mugen4u Dat afsluiten heeft alles met T-Mobile te maken als ik jou berichten goed lees.

Op de dag dat de diensten uitgingen had je eigenlijk een afspraak met Guidion staan om de diensten "te verhuizen” daar is volgens mij gewoon je omzetting niet geannuleerd en naar 2 maart verplaatst.

Gaat vaker fout, en TM is er goed in om er omheen te draaien, want het ligt natuurlijk nooit aan hun, ze weten het donders goed hoe het werkelijk zit.

Ja en spoed of een snel herstel zijn op dit moment nog woorden die waarschijnlijk wel in het woordenboek van Tmobile voorkomen maar waarvan de uitleg nog niet gegeven is. (Heeft ook geen haast) :wink:

ja @yalerta , Misschien wel.😱😱😱

Maar vind het altijd zo frapant dat als KPN iets verkeerd doet dit groot gemeld word en het nu met mysterie omgeven blijft en er niet meer komt dan,

Je mag geen aansluiting hebben op een ander adres dan waar je woont, waar ik op vraag waar dit staat in de voorwaarden en een nikszeggen stukje uit de telecom wet te zien krijg van een medeklant waar iets over fraude staat, niks te maken met het gebruik maken van een aansluiting op een ander adres.

effe linkje naar de wettekst, niks van te bewijzen.

https://wetboekplus.nl/burgerlijk-wetboek-boek-3-artikel-44-bedreiging-bedrog-en-misbruik-van-omstandigheden/

Dus nog steeds, veel geblaat en weinig wol.😱😱😱

Reputatie 1

Ik kan niet bij het grote pand komen vandaag 😑 dus kan niet bij de modem. 

Hoe kom ik nou zsm aan een modem? en kan ik elke type modem aansluiten of moet dat perse via t-mobile gefixt worden?

 

Waarom staat er in de t-mobile link dat ze 2x een modem gingen opsturen en in de doos geen modem zit? door deze verwarring heb ik geen rekening gehouden met het verplaatsen van de oude DSL modem.

Reputatie 7
Badge +5

Sorry @Doornekamp33 

De discussie spits zich zo erg toe op de vraag of er bedrog gepleegd zou zijn met de aanvraag van de internet aansluiting.

Helaas ben ik één van de nederlanders, die net als jij en alle anderen, de wet hoort te kennen maar daarvoor de juridische basis mist. :wink: Maar desondanks ga ik wel mee met jouw veronderstellingen

@mugen4u geeft al aan dat hij in het hele verhaal geheel ter goeder trouw heeft en had gehandeld. De  aansluitgegevens zijn na opsplitsing van het pand gewijzigd in separate huisadressen. De bestaande aansluiting is om die reden tussen de wal en het schip gekomen en niet verwerkt in de administratie van de aansluiters/beheerders van de algemene voorzieningen. In dit geval specifiek het internet deel?

@Boris heeft al aangegeven, als beste antwoord, om een verhuisbericht actie op te starten, maar ook hier helaas, zodra het niet in een “standaard” stramien valt weet NIEMAND er mee om te gaan.
Zelf heb ik ervaring met een niet helemaal standaard verhuizing bij het overgaan van een Ziggo aansluiting. 4 maanden en vele, vele telefoontjes, emails en brieven verder was het uiteindelijk gelukt om dat administratieve gedeelte rond te krijgen. Mijn gemoed schiet nog vol als ik aan die periode van onbegrip terug denk. :joy:

De belangrijkste vraag die open blijft; Heeft Tmobile geen escalatie afdeling waar e.e.a. voortvarend opgepakt kan worden en in dergelijke specifieke gevallen een oplossing gecreëerd?

Mweuh, antwoord had ik zelf (waarschijnlijk) al gegeven.

… spoed of een snel herstel zijn op dit moment nog woorden die waarschijnlijk wel in het woordenboek van Tmobile voorkomen maar waarvan de uitleg nog niet gegeven is. (Heeft ook geen haast) :wink:

Dat mobiele hotspot kaartje is in ieder geval iets ...

Reputatie 6

Hoi @mugen4u, laat ik voorop stellen dat het afsluiten van een abonnement op een ander adres dan jouw woonadres niet is toegestaan. Ik zie dat je een poos een abonnement op een ander huisnummer hebt gehad, maar dit is absoluut niet de bedoeling. Dit is nu aan het licht gekomen vanwege jouw aanvraag voor een glasvezelverbinding. Het opnieuw activeren van een verbinding op een adres dat niet van jou is, is dan ook niet mogelijk en je zult dan inderdaad moeten wachten tot de monteur langs komt om de glasvezelapparatuur te installeren. Ik zie dat je gisteren een vouchercode hebt ontvangen zodat je middels een hotspot online kunt blijven. Tot op heden heb ik nog geen feedback terug gekregen dat het niet mogelijk was om een VPN of ander bedrijfsnetwerk te verbinden middels een hotspot, ik heb er dan ook vertrouwen in dat het bij jou goed gaat komen! 

@yalerta , Spitst zich niet op het kopje “bedrog” maar ook op het kopje “verbinding gestopt/afgesloten” en op beide krijg je geen antwoord.

Voor bedrog is de wet simpel, hoef je geen advocaat of rechtsdeskundige zijn, bedrog is met opzet, is hier geen sprake van.

En ja, nu weet niemand meer hoe dit eigenlijk hoort te gaan, enige die het goed aanpakte was @Boris , Gewoon verhuizen en klaar, maar er moest zonodig effe olie op het vuur gegooid worden door er een soort fraude geval van te maken, ook nog eens de wet er bij te slepen en @mugen4u Aan het spreekwoordelijke kruis te hangen terwijl hij ter goeder trouw handelde.

 

@mugen4ugeeft al aan dat hij in het hele verhaal geheel ter goeder trouw heeft en had gehandeld. De  aansluitgegevens zijn na opsplitsing van het pand gewijzigd in separate huisadressen.

 

Ik denk persoonlijk dat het daar zelfs compleet de mist in gegaan is, gemeente heeft de boel (splitsing) goedgekeurd. Kadastraal is het wellicht goed ingediend en doorgevoerd.

Er zijn volgens mij twee vormen van splitsing;

Een splitsing alwaar iedere woning/appartement over geheel eigen aansluitingen beschikt. Niet alleen voor gas, elektriciteit, water maar ook coax, KPN (koper/glas) etc. Of, de boel is gemeenschappelijk en de totale kosten worden gespreid over de appartementen/bewoners.

Ik krijg een beetje de indruk dat hier misschien iets niet helemaal lekker in is gegaan. Dit lijkt al te zijn begonnen met de splitsing waarbij de boel van 36{x} niet is gewijzigd naar 34{x} met als gevolg een afsluiting. Dat hele {x} is misschien niet eens het hele probleem.

 

Note; Dit hele gebeuren herken ik overigens niet van hoe ik het eerder heb zien gebeuren bij een splitsing ten tijden dat een familielid haar koopwoning splitste. Men (organisaties) wisten niet hoe snel ze extra meters, aansluitingen etc. moesten realiseren. Bij DSL werd een extra aderpaar uit de straat of kruipruimte getrokken en later toen glasvezel uitgerold werd, kwamen netjes twee mantels de gevel in.  Vandaar dus mijn vermoeden dat er mogelijk iets niet goed is gegaan.

Reputatie 1

 

@mugen4ugeeft al aan dat hij in het hele verhaal geheel ter goeder trouw heeft en had gehandeld. De  aansluitgegevens zijn na opsplitsing van het pand gewijzigd in separate huisadressen.

 

Ik denk persoonlijk dat het daar zelfs compleet de mist in gegaan is, gemeente heeft de boel (splitsing) goedgekeurd. Kadastraal is het wellicht goed ingediend en doorgevoerd.

Er zijn volgens mij twee vormen van splitsing;

Een splitsing alwaar iedere woning/appartement over geheel eigen aansluitingen beschikt. Niet alleen voor gas, elektriciteit, water maar ook coax, KPN (koper/glas) etc. Of, de boel is gemeenschappelijk en de totale kosten worden gespreid over de appartementen/bewoners.

Ik krijg een beetje de indruk dat hier misschien iets niet helemaal lekker in is gegaan. Dit lijkt al te zijn begonnen met de splitsing waarbij de boel van 36{x} niet is gewijzigd naar 34{x} met als gevolg een afsluiting. Dat hele {x} is misschien niet eens het hele probleem.

 

Note; Dit hele gebeuren herken ik overigens niet van hoe ik het eerder heb zien gebeuren bij een splitsing ten tijden dat een familielid haar koopwoning splitste. Men (organisaties) wisten niet hoe snel ze extra meters, aansluitingen etc. moesten realiseren. Bij DSL werd een extra aderpaar uit de straat of kruipruimte getrokken en later toen glasvezel uitgerold werd, kwamen netjes twee mantels de gevel in.  Vandaar dus mijn vermoeden dat er mogelijk iets niet goed is gegaan.


Ik deel mijn aansluiting met 34D maar dit werd toen wel aangegeven door mijn huurbaas (heb ik geen probleem mee), 34a en 34b hebben een eigen aansluiting in dit pand en die zijn dus bezet.

Maar toen ik het ging aanvragen was de glasvezelkabel voor mij nog niet doorgetrokken dus sloten ze me in het grote pand aan op die DSL aansluiting (gezien we toen allemaal nog nr 36 waren). 

Ik heb ook niks verkeerd gedaan en herken mij totaal niet in het hele beschuldiging verhaal, baal er ook enorm van hoe het allemaal loopt maar oke kan er niks aan doen.

Reputatie 1

Mijn sim kaart is zo te zien verlopen (dacht morgen pas), maar mijn internet word pas over ruim een week aangesloten.

Kan iemand van t-mobile mij weer zo'n code sturen voor unlimited internet zodat ik iig iets heb?

Reputatie 1

Nou, dat kan op zich geen kwaad, de oude DSL lijn werkt toch al niet meer. 

De Zyxell wordt voor DSL als modem/router en bij glasvezel aansluitingen als router gebruikt.

Ik kan mijn vorige berichten niet meer bijwerken dus moet helaas weer een nieuw bericht plaatsen.

Gideon is langs geweest en heeft de boel aangesloten, maar zonder Modem kon hij helaas niet verder. 

 

T-mobile heeft aangegeven dat ik mijn oude modem van mijn vorige adres moest gebruiken alleen daar kan ik tot op heden niet bij komen, t-mobile gaf daarom aan dat ze een nieuwe modem gingen opsturen en ik moet de oude terug sturen zodra ik daar uiteindelijk bij kan komen en dan moet het goed komen (of dat zo is weet ik echt niet). 

 

Ik hoop van harte dat ik de modem voor het weekend krijg want ben er nu toch onderhand wel een beetje klaar mee, dit keer is het miss wel ook een beetje mijn schuld gezien ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn oude modem, ik heb helaas geen andere modem liggen (alleen een tp link archer 6 1200ac router), neem aan dat ik die niet kan aansluiten tot mijn modem er is?

 

ps, gideon monteur heeft wel prima werk geleverd.

Reputatie 7
Badge +14

Dat klinkt goed. Het Zyxell modem is nodig om de dienst te starten. Daarna kun je een eigen modem aansluiten. Maar als de lijn is opgeleverd met de ONT is de verwachting dat de rest “spontaan”gaat werken zodra je het te verhuizen modem kan oppakken uit die andere ruimte.

Reputatie 1

Dat klinkt goed. Het Zyxell modem is nodig om de dienst te starten. Daarna kun je een eigen modem aansluiten. Maar als de lijn is opgeleverd met de ONT is de verwachting dat de rest “spontaan”gaat werken zodra je het te verhuizen modem kan oppakken uit die andere ruimte.

Oke bedankt. Gezien ik helaas niet weet wanneer ik bij mijn oude modem kan komen heb ik t-mobile verzocht alvast een nieuwe te sturen, ze gaven aan dit te doen dus daar moet ik nu even vanuit gaan. De chat support gaf net tevens ook aan dat het verzoek er staat om de modem op te sturen.

Al en al ben ik steeds dichterbij en verwacht ik dat de finish (eindstreep) in zicht is! 

Reputatie 1

Hoi @mugen4u, laat ik voorop stellen dat het afsluiten van een abonnement op een ander adres dan jouw woonadres niet is toegestaan. Ik zie dat je een poos een abonnement op een ander huisnummer hebt gehad, maar dit is absoluut niet de bedoeling. Dit is nu aan het licht gekomen vanwege jouw aanvraag voor een glasvezelverbinding. Het opnieuw activeren van een verbinding op een adres dat niet van jou is, is dan ook niet mogelijk en je zult dan inderdaad moeten wachten tot de monteur langs komt om de glasvezelapparatuur te installeren.

Ben ik daarom ineens afgesloten? Had het namelijk fijn gevonden als dit werd gecommuniceerd.  Toen ik hier kwam wonen was het nog nr 36 maar dit is later door de gemeente opgesplitst in 34a, b, c en d. 

Ik heb de sim kaart binnen en geactiveerd dus ik kan in ieder geval vooruit, ik hoop wel dat de monteur alles in orde kan maken.

 

@mugen4ugeeft al aan dat hij in het hele verhaal geheel ter goeder trouw heeft en had gehandeld. De  aansluitgegevens zijn na opsplitsing van het pand gewijzigd in separate huisadressen.

 

Ik denk persoonlijk dat het daar zelfs compleet de mist in gegaan is, gemeente heeft de boel (splitsing) goedgekeurd. Kadastraal is het wellicht goed ingediend en doorgevoerd.

Er zijn volgens mij twee vormen van splitsing;

Een splitsing alwaar iedere woning/appartement over geheel eigen aansluitingen beschikt. Niet alleen voor gas, elektriciteit, water maar ook coax, KPN (koper/glas) etc. Of, de boel is gemeenschappelijk en de totale kosten worden gespreid over de appartementen/bewoners.

Ik krijg een beetje de indruk dat hier misschien iets niet helemaal lekker in is gegaan. Dit lijkt al te zijn begonnen met de splitsing waarbij de boel van 36{x} niet is gewijzigd naar 34{x} met als gevolg een afsluiting. Dat hele {x} is misschien niet eens het hele probleem.

 

Note; Dit hele gebeuren herken ik overigens niet van hoe ik het eerder heb zien gebeuren bij een splitsing ten tijden dat een familielid haar koopwoning splitste. Men (organisaties) wisten niet hoe snel ze extra meters, aansluitingen etc. moesten realiseren. Bij DSL werd een extra aderpaar uit de straat of kruipruimte getrokken en later toen glasvezel uitgerold werd, kwamen netjes twee mantels de gevel in.  Vandaar dus mijn vermoeden dat er mogelijk iets niet goed is gegaan.

Die hele splitsing zoals jij het uit een zet heeft er helemaal niks mee te maken, er is voordat de splitsing is uitgevoerd een abbo afgesloten op Nr36, dit nummer bestaat nog gewoon, ik lees een winkel, dus 34 A,B,C,D zullen dan of er boven of vast aan naast zitten, en TS heeft de aansluiting die er toen was en nu nog is gewoon gebruikt ook al is hij “verhuisd” naar een ander nummer, en dit met toestemming van de eigenaar en de huurder van NR 36, er is dus helemaal niks fout aan deze aansluiting, alleen wil TS die aansluiting nu vrij maken en zijn eigen aansluiting gaan gebruiken.

En jammer genoeg nog steeds geen antwoord van @Boris of @Ginny of @Jason waarom de verbinding op nr 36 zo abrupt is afgesloten, buiten vage opmerkingen dat dit niet zo had gemogen en zelfs strafbaar zou zijn,loze woorden omdat er geen enkel bewijs op tafel is gekomen dat het daadwerkelijk niet mag volgens de T-Mobile voorwaarden.

Geen antwoord op die vraag zegt mij al genoeg, @Ginny heeft voor haar beurt gesproken, en 1 van de 3 heeft de verbinding onterecht laten afsluiten, en geen van hun wil de schuld op zich nemen en hun fout erkennen, dit is erg tekenend voor T-Mobile die dit erg vaak afschuiven op een ander, zo jammer.

Reputatie 7
Badge +5

Een heel stuk met een opgeheven vingertje ….

Misschien eerst onderzoek doen? Valse beschuldigingen vind niemand prettig.

...  Toen ik hier kwam wonen was het nog nr 36 maar dit is later door de gemeente opgesplitst in 34a, b, c en d.

:thinking:

Reputatie 1

Een heel stuk met een opgeheven vingertje ….

Misschien eerst onderzoek doen? Valse beschuldigingen vind niemand prettig.

...  Toen ik hier kwam wonen was het nog nr 36 maar dit is later door de gemeente opgesplitst in 34a, b, c en d.

:thinking:

 

Snap ook niet waar haar reactie ineens vandaan komt want heb in mijn ogen niks verkeerd gedaan, krijg ook het idee dat ik onterecht ben afgesloten en ze de vinger naar mij wijzen.