Beantwoord

Mijn internet overzetten naar ander pand

  • 17 January 2022
  • 62 reacties
  • 1051 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

62 reacties

Reputatie 7

Hi @mugen4u, ik word helemaal blij van jouw update! Super om te lezen dat alles nu perfect bij jou werkt en dat jij (eindelijk) zonder problemen van jouw abonnement kan genieten. Dankjewel voor deze terugkoppeling. Heel fijn om te lezen dat jij ondanks de lange duur zo tevreden bent over de service. Ontzettend graag gedaan namens iedereen die jou zo goed heeft geholpen en weet dat wij hier te allen tijde voor je klaar zitten! 💪

Reputatie 7
Badge +14

Ik hoop werkelijk dat 2 maart alles goed komt, maar de laatste foto die je stuurde liet 1 x een glasvezel kastje zien. Als er nu 3 appartementen van gemaakt zijn zouden er ook 3 x glasvezel aansluiting in het pand moeten zijn. Als dat niet zo is, dan wordt het een probleem als de buren ook een glasvezel aansluiting gaan aanvragen en de lijn waarop jij dan bent aangesloten weer “kapen”.

Reputatie 1

 

@mugen4ugeeft al aan dat hij in het hele verhaal geheel ter goeder trouw heeft en had gehandeld. De  aansluitgegevens zijn na opsplitsing van het pand gewijzigd in separate huisadressen.

 

Ik denk persoonlijk dat het daar zelfs compleet de mist in gegaan is, gemeente heeft de boel (splitsing) goedgekeurd. Kadastraal is het wellicht goed ingediend en doorgevoerd.

Er zijn volgens mij twee vormen van splitsing;

Een splitsing alwaar iedere woning/appartement over geheel eigen aansluitingen beschikt. Niet alleen voor gas, elektriciteit, water maar ook coax, KPN (koper/glas) etc. Of, de boel is gemeenschappelijk en de totale kosten worden gespreid over de appartementen/bewoners.

Ik krijg een beetje de indruk dat hier misschien iets niet helemaal lekker in is gegaan. Dit lijkt al te zijn begonnen met de splitsing waarbij de boel van 36{x} niet is gewijzigd naar 34{x} met als gevolg een afsluiting. Dat hele {x} is misschien niet eens het hele probleem.

 

Note; Dit hele gebeuren herken ik overigens niet van hoe ik het eerder heb zien gebeuren bij een splitsing ten tijden dat een familielid haar koopwoning splitste. Men (organisaties) wisten niet hoe snel ze extra meters, aansluitingen etc. moesten realiseren. Bij DSL werd een extra aderpaar uit de straat of kruipruimte getrokken en later toen glasvezel uitgerold werd, kwamen netjes twee mantels de gevel in.  Vandaar dus mijn vermoeden dat er mogelijk iets niet goed is gegaan.

Die hele splitsing zoals jij het uit een zet heeft er helemaal niks mee te maken, er is voordat de splitsing is uitgevoerd een abbo afgesloten op Nr36, dit nummer bestaat nog gewoon, ik lees een winkel, dus 34 A,B,C,D zullen dan of er boven of vast aan naast zitten, en TS heeft de aansluiting die er toen was en nu nog is gewoon gebruikt ook al is hij “verhuisd” naar een ander nummer, en dit met toestemming van de eigenaar en de huurder van NR 36, er is dus helemaal niks fout aan deze aansluiting, alleen wil TS die aansluiting nu vrij maken en zijn eigen aansluiting gaan gebruiken.

En jammer genoeg nog steeds geen antwoord van @Boris of @Ginny of @Jason waarom de verbinding op nr 36 zo abrupt is afgesloten, buiten vage opmerkingen dat dit niet zo had gemogen en zelfs strafbaar zou zijn,loze woorden omdat er geen enkel bewijs op tafel is gekomen dat het daadwerkelijk niet mag volgens de T-Mobile voorwaarden.

Geen antwoord op die vraag zegt mij al genoeg, @Ginny heeft voor haar beurt gesproken, en 1 van de 3 heeft de verbinding onterecht laten afsluiten, en geen van hun wil de schuld op zich nemen en hun fout erkennen, dit is erg tekenend voor T-Mobile die dit erg vaak afschuiven op een ander, zo jammer.

Dat ik ben afgesloten zonder melding is vervelend maar lijkt mij naar nu blijkt een menselijke fout te zijn geweest, ik vind het alleen een zeer kwalijke zaak dat t-mobile geen enkele moeite doet om mij z.s.m. aan te sluiten.  Zo'n onbeperkt internet code is wel leuk en aardig maar ik kan alleen basic internet gebruiken, Teams vergaderingen werken waardeloos.

ik houd mijn hart vast want iets zegt mij dat het 2 Maart weer mis zal gaan, prove me wrong t-mobile…..

Reputatie 1

Goedendag,

 

Sorry voor late reactie, verhuizing is aangevraagd maar ik ben plots sinds vandaag afgesloten van mijn DSL verbinding. Jullie BackOffice heeft een fout gemaakt gezien Guidion pas 2 maart langs komt dus ik had helemaal niet afgesloten mogen worden.
 

volgens jullie support kan ik geen usb stick met internet krijgen en moet ik hopen dat ik zo snel mogelijk weer op DSL word aangesloten, maar hoe lang duurt zoiets?  

 

Reputatie 1

Ik hoop werkelijk dat 2 maart alles goed komt, maar de laatste foto die je stuurde liet 1 x een glasvezel kastje zien. Als er nu 3 appartementen van gemaakt zijn zouden er ook 3 x glasvezel aansluiting in het pand moeten zijn. Als dat niet zo is, dan wordt het een probleem als de buren ook een glasvezel aansluiting gaan aanvragen en de lijn waarop jij dan bent aangesloten weer “kapen”.

die glasvezel aansluiting staat op mijn huisnummer (34c) geregistreerd en de oudere DSL die je ziet op 34b, dus als 34b glasvezel wil gaan ze  niet die van mij pakken lijkt me. 34D heeft internet via mij en 34a heeft ook een eigen DSL aansluiting dus dat moet wel goed komen.

Reputatie 7
Badge +15

@mugen4u

Dat is vervelend, heb je van de klantenservice gehoord dat je bent afgesloten? Als KPN je verbinding ook heeft afgesloten dan kan de verbinding helaas niet opnieuw geactiveerd worden.

Je kan wel een voucher voor 7 dagen unlimited krijgen die je kan gebruiken als hotspot bijvoorbeeld. Indien je geen mobiele abonnement hebt dan kan je ook een prepaid simkaart gebruiken.

Reputatie 7

Hi @mugen4u ,

Thanks voor de updates en super dat onze chat collega je al verder op weg heeft kunnen helpen. Dat doet ons deugd! Laat je het weten wanneer het nieuwe modem bij je is bezorgd? We zijn graag op de hoogte. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @mugen4u 

Als het een nieuwe DSL levering is, dan is 2 maart een realistische datum. In de tussentijd kan klantenservice/moderator je van een vouchercode voorzien waarmee het mogelijk is om van je telefoon een unlimited data wifi hotspot te maken. Dat kan met een Tele2 of T-mobile (prepaid) simkaart.

Reputatie 1

KPN had ik volledig geannuleerd dus die hebben er nu niks mee te maken, Guidion zou langs komen om te zorgen dat de verhuizing in orde komt maar die staan gepland op 2 Maart (stond eerst gepland voor vandaag maar dit was verzet door Guidion), schijnbaar is dit niet aan t-mobile doorgegeven.

 

Ik ga er wel vanuit dat jullie backoffice mijn DSL verbinding weer aan kunnen zetten maar hoe lang duurt zoiets?

 

Aanvulling: in een eerder bericht van jullie (zie hierboven) werd aangeraden om een verhuizing aan te vragen omdat mijn modem op nr 36 staat ipv mijn appartement 34c, ik hoor dus helemaal niet afgesloten te worden en kan hier letterlijk en figuurlijk niks aan doen.

ik heb vodafone als mobiel

Reputatie 7
Badge +15

@mugen4u 

T-Mobile huurt de lijn van KPN om te leveren, ik bedoelde indien zij de lijn hebben afgesloten dan kan T-Mobile de lijn helaas niet meer heractiveren.

Reputatie 1

het abo bij KPN is nooit geactiveerd omdat ik het te lang vond duren, heb gewoon bij jullie internet gehad. lijn is afgesloten door t-mobile zelf, dit werd tevens bevestigd door support.

 

De overstapservice van tmoble naar kpn is ook geannuleerd, ik heb nooit internet gehad van KPN omdat dit allemaal niet meer door ging.

De support gaf aan dat de BO (backoffice?) mijn verbinding z.s.m. gaat herstellen, maar hoe lang duurt zoiets? Is niet de eerste keer dat ik van dit soort problemen heb bij t-mobile. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @mugen4u et all, er is inderdaad afgesloten op het oude adres omdat het oude aansluitadres officieel niet meer bestaat - hoe frustrerend ook, is dat op zich niet onlogisch. Ik begrijp de consternatie over het niet melden van een aanstaande afsluiting, maar ben het daar niet volledig mee eens, sorry. Er is op 28 oktober 2021 per e-mail en sms melding gemaakt door T-Mobile dat er voor een andere aanbieder gekozen is; dat zal dan betrekking hebben op de nieuwe bewoners in het vorige of gesplitste pand (de bewoner op A, B of D wellicht). Een provider kan niet op afstand zien dat de gemeente voornemens is om de huisnummers en extensies te wijzigen, dat hoort aan de provider doorgegeven te worden en dient dan via de klant zelf opgepakt te worden met de desbetreffende partij.

Waar ik me dan weer wel over verbaas, is de gang van zaken omtrent de verhuizing: ik zie dat er op 21 februari gepatcht is in de centrale, maar zie geen enkele aansturing staan voor de installatieafspraak met Guidion. Daarom heb ik meteen gebeld met netbeheer én met Guidion en verzekerd gekregen dat op 2 maart dan toch echt de installatie voltooid kan worden - dan zal alles aangesloten worden zodat jij verbinding hebt op het verhuisde aansluitadres.

Ondanks de bovengenoemde (begrijpelijke) twijfels, heb ik er oprecht alles aan gedaan om het in goede banen te geleiden. We zijn inderdaad nogal sidetracked geweest met betrekking tot het al dan niet aansluiten op een adres, dat is een kwestie van misinterpretatie en miscommunicatie wellicht, laat voorop gesteld zijn dat er altijd gezocht en gekeken wordt naar dé juiste oplossing en dat er enkel nuances plaatsvinden wanneer we dat nodig achten.