Beantwoord

Nieuwe aansluiting 1gbit down 500mbit up, upload lijkt capped te zijn

  • 2 November 2023
  • 66 reacties
  • 1006 Bekeken

Dit probleem is exact hetzelfde als in de volgende topics:

 

 

 

De download is op snelheid, echter blijft de upload snelheid ver achter steken. Zowel op het door jullie meegeleverde modem als op mijn eigen modem, beide hetzelfde resultaat.

 

Lijkt er dus op dat de ONT opnieuw moet worden geregistreerd, kan iemand daarbij helpen?

Op dit moment heb ik mijn eigen modem weer aangesloten omdat anders mijn hele netwerk plat ligt, ik ga er vanuit/hoop dat de ONT registratie ook dan gewoon kan plaatsvinden.

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 3 November 2023, 11:26

Bekijk origineel

66 reacties

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Lukatoni, welkom op onze Community!

Dit lijkt inderdaad op alle andere verhalen. Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd, kan je het ONT 30 seconden stroomloos maken en rustig laten opstarten? Als het goed is moet je meteen verschil merken met je upload. Kan je mij een teurgkoppeling geven of het nu wel goed is?

 

@Tommie van Odido probleem is opgelost, duizend maal dank!

Reputatie 2

Hoi @Tommie van Odido ,

Heb hetzelfde probleem en mijn klantnummer aan mijn profiel toegevoegd. Als je tijd hebt, zou je dan ook mijn ONT opnieuw kunnen registreren?

 

Alvast hartelijk dank!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @LvN23, ik wil dit dolgraag in orde maken voor je maar ik zie op dit moment helemaal geen registratie online staan dus ik denk dat Guidion vergeten is om de ONT aan te melden. Kun je een foto maken van het (PON) serienummer van de ONT, alsjeblieft? Ik zorg ervoor dat deze meteen daarna verwijderd wordt zodat er geen gegevens zichtbaar zijn. Ik kan namelijk geen gegevens inzien omdat de terminal door de monteur meegenomen is en niet via ons verzonden is - wat normaliter wel hoort te gebeuren, alleen was dit blijkbaar niet met het installatiepakket meegeleverd. Thanks alvast!

Hoi @Jason van Odido , heb hier hetzelfde probleem, download in orde maar upload blijft steken op 500mb

 

Alvast bedankt!

Foto verwijderd - Thanks! MOD EDIT

Reputatie 7
Badge +16

@Sjoerdh Ik ga het meteen aanpassen voor je! Geef het maximaal 30 minuten. Als de speed nog niet richting de norm is, dan graag het modem rebooten. Thanks! 😄

Reputatie 7
Badge +16

@Sjoerdh Ik mis alleen nog je klantnummer (bijvoorbeeld ABC12345) in je profiel. Ik zie nu een mobiel klantnummer, maar die hebben we niet nodig. Thanks!

@Jason van Odido 

Heb mijn profiel aangepast, bedankt voor de snelle service!

Reputatie 2

Hoi @LvN23, ik wil dit dolgraag in orde maken voor je maar ik zie op dit moment helemaal geen registratie online staan dus ik denk dat Guidion vergeten is om de ONT aan te melden. Kun je een foto maken van het (PON) serienummer van de ONT, alsjeblieft? Ik zorg ervoor dat deze meteen daarna verwijderd wordt zodat er geen gegevens zichtbaar zijn. Ik kan namelijk geen gegevens inzien omdat de terminal door de monteur meegenomen is en niet via ons verzonden is - wat normaliter wel hoort te gebeuren, alleen was dit blijkbaar niet met het installatiepakket meegeleverd. Thanks alvast!

@Jason van OdidoUiteraard, hier de gevraagde foto. Graag verwijderen na registratie :-)
 

Foto verwijderd - Thanks! MOD EDIT

Reputatie 7
Badge +16

@LvN23 Het is aangepast! Geef het maximaal 30 minuten. Succes!

Reputatie 7
Badge +16

@Sjoerdh Ook bij jou is het aangepast. Succes!

@Sjoerdh Ook bij jou is het aangepast. Succes!

Hoi @Jason van Odido , het internet is weggevallen en het pon lampje knippert groen, heb een reset geprobeerd echter zonder succes. Kan het zijn dat het serie nummer verkeerd is ingegeven?

 

Reputatie 2

@LvN23 Het is aangepast! Geef het maximaal 30 minuten. Succes!

Na 30 mins nog even de ONT een reboot gegeven uit voorzorg en de snelheden zijn nu zoals het moet. Hartelijk dank voor deze topservice Jason!

@Sjoerdh Ook bij jou is het aangepast. Succes!

Hoi @Jason van Odido , het internet is weggevallen en het pon lampje knippert groen, heb een reset geprobeerd echter zonder succes. Kan het zijn dat het serie nummer verkeerd is ingegeven?

 

@Jason van Odido zou je dit nog kunnen bekijken?

Reputatie 7
Badge +8

@Sjoerdh Ik heb het nu gelijk opnieuw voor je uitgevoerd om zeker te zijn of het klopt, zou je na 30 minuten opnieuw willen kijken of het is opgelost en het weer top in orde werkt? 😁

@Demi van Odido - Ook ik heb het probleem van de halve upload.
Met een 1000/1000 aansluiting is de download goed (900-1000Mbps), maar de upload komt nooit boven de helft uit (500Mbps - bekabelde speedtest op de Odido server).
Kan mijn ONT ook opnieuw worden geregistreerd?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @rb2023, welkom op onze Community!

Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd. Als het goed is moet je direct verschil zien. Zou je mij een terugkoppeling willen geven of het gewerkt heeft?

@Tommie van Odido   Internet ligt er uit. Al ongeveer 10 minuten.  Alles opnieuw gestart, maar nog geen internet.  LOS-led op de ONT is groen. Maar Internet-led op het T-56 modem blijft rood. Als je nog meer dingen wil weten, hoor ik dat natuurlijk graag.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @rb2023, er is iets fout gegaan bij de registratie. Ik heb dit nu goed gezet en als het goed is moet je weer online zijn. Kun je dit bevestigen?  

Hi @rb2023, er is iets fout gegaan bij de registratie. Ik heb dit nu goed gezet en als het goed is moet je weer online zijn. Kun je dit bevestigen?  

@Tommie van Odido - Ja, ik ben weer online. En alles werkt nu goed. De upload is nu ook 900-1000Mbps. Superbedankt!!!

Hi @Lukatoni, welkom op onze Community!

Dit lijkt inderdaad op alle andere verhalen. Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd, kan je het ONT 30 seconden stroomloos maken en rustig laten opstarten? Als het goed is moet je meteen verschil merken met je upload. Kan je mij een teurgkoppeling geven of het nu wel goed is?

 

Beste Tommie van Odido,

 

bij mij speelt hetzelfde probleem. Zou je mijn ONT ook opnieuw kunnen registreren?

Reputatie 7
Badge +16

@jphhoeks Komt voor elkaar! Geef het 30 minuten. Mocht je hierna niet vanzelf weer online zijn met de maximale snelheid (of een benadering daarvan), herstart dan het modem + ONT. Daarna zou alles moeten werken!

Het werkt nu, met een goede upload! Ontzettend bedankt.

Hi @Jason van Odido @Tommie van Odido ik heb hetzelfde probleem (upload ~940, download ~500). Kun je mij helpen?

Reageer