Beantwoord

Nieuwe aansluiting 1gbit down 500mbit up, upload lijkt capped te zijn

  • 2 November 2023
  • 66 reacties
  • 1007 Bekeken


Toon eerste reactie

66 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @fatcat3435, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd. Als het goed is reboot hij vanzelf en moet je meteen verschil zien. Kun je ons een terugkoppeling geven of je nu de juiste snelheid behaald? 

Hi @Tommie van Odido . Dankje. Helaas werkt mijn internet sinds ca. 1-1.5 uur helemaal niet. Op de Huawei device is de PON lamp aan het blinken. Op the Zyxel T-56 is de internet-lamp rood (devices zijn alle aan en aangesloten). De support heeft mij niet kunnen helpen (wacht nu op een afspraak met een monteur). Hangt dit mischieen met de nieuwe ONT registratie samen? Is er iets dat je zou kunnen doen?

Edit: Ik heb al geprobeerd de Zyxel te resetten. Ook heb ik het Huawei-device ca 10 minuten uitgeschakeld. Maar na het inschakelen is het probleem er nog steeds.

Hi @Lukatoni, welkom op onze Community!

Dit lijkt inderdaad op alle andere verhalen. Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd, kan je het ONT 30 seconden stroomloos maken en rustig laten opstarten? Als het goed is moet je meteen verschil merken met je upload. Kan je mij een teurgkoppeling geven of het nu wel goed is?

 

Tommie, ik heb precies hetzelfde probleem. Zou je dit voor mij ook willen doen?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @fatcat3435

Ik heb je verbinding weer kunnen herstellen, sorry voor het ongemakt. 

 

Hi @Rob83

Heb die van jou opnieuwe aangemeld, kan je het nogmaals testen. 

Hi @fatcat3435

Ik heb je verbinding weer kunnen herstellen, sorry voor het ongemakt. 

 

Hi @Rob83

Heb die van jou opnieuwe aangemeld, kan je het nogmaals testen. 

Hi @Sven-Odido super, internet werkt weer! En de upload speed lijkt ook goed te zijn (946 down, 943 up). Hartelijk dank voor de snelle hulp!

Hi @fatcat3435

Ik heb je verbinding weer kunnen herstellen, sorry voor het ongemakt. 

 

Hi @Rob83

Heb die van jou opnieuwe aangemeld, kan je het nogmaals testen. 

Sven, ik heb nu de volle snelheid. Bedankt dat je me zo snel hebt geholpen!

Hi @fatcat3435

Ik heb je verbinding weer kunnen herstellen, sorry voor het ongemakt. 

 

Hi @Rob83

Heb die van jou opnieuwe aangemeld, kan je het nogmaals testen. 

Hi Sven ik ben gisteren aangesloten en ik heb exact hetzelfde probleem dat mijn upload gecapped is op 500mb

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ragequit, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Op dit moment werkt ons systeem niet hoe het moet waardoor de registratie niet goed doorkomt. We zijn druk bezig om dit op te lossen. Mag ik je vragen om maandag opnieuw aan de bel te trekken hiervoor? Dan kan ik kijken of het al opgelost is. Als ik nu iets aanpas dan ligt je hele verbinding eruit, dat moeten we natuurlijk niet hebben! Alvast bedankt. 

Hi @ragequit, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Op dit moment werkt ons systeem niet hoe het moet waardoor de registratie niet goed doorkomt. We zijn druk bezig om dit op te lossen. Mag ik je vragen om maandag opnieuw aan de bel te trekken hiervoor? Dan kan ik kijken of het al opgelost is. Als ik nu iets aanpas ligt je hele verbinding eruit, dat moeten we natuurlijk niet hebben! Alvast bedankt. 

yes zal ik doen!

Hoi @Tommie van Odido, ik heb helaas hetzelfde probleem als iedereen hier, namelijk upload gecapped op 500 mbit. Zou je misschien bij mij ook even kunnen kijken? Bedankt!

 

Hi @Tommie van Odido werkt het systeem weer naar behoren? Ben benieuwd of je kan helpen, ik heb toevallig een afspraak morgen staan met guidion, maar als het vandaag is opgelost dan kan ik ze afzeggen morgen.

Reputatie 1

[edit] verplaats naar eigen topic [/edit]

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ragequit, ik heb het aangepast maar het lijkt erop dat het systeem wel werkt maar heeeeel langzaam is. Het kan zijn dat je een korte periode zonder internet zit. De opdracht staat klaar in het systeem en wordt uitgezonden zodra het kan!

 

@eric.vanderaar & @uiterlix, zoals jullie lezen werkt het systeem nog niet zoals het moet. Ik wacht liever met het re-registreren van jullie ONT's om een korte periode zonder internet te voorkomen. Kunnen jullie eind deze week opnieuw aan de bel trekken? Alvast bedankt!  

Hey @ragequit, ik heb het aangepast maar het lijkt erop dat het systeem wel werkt maar heeeeel langzaam is. Het kan zijn dat je een korte periode zonder internet zit. De opdracht staat klaar in het systeem en wordt uitgezonden zodra het kan!

 

@eric.vanderaar & @uiterlix, zoals jullie lezen werkt het systeem nog niet zoals het moet. Ik wacht liever met het re-registreren van jullie ONT's om een korte periode zonder internet te voorkomen. Kunnen jullie eind deze week opnieuw aan de bel trekken? Alvast bedankt!  
 

Jep ik zit zonder internet nu inderdaad. Ben benieuwd..

 

Nog steeds geen internet… duurt wel erg lang zo

Reputatie 1

Bij mij werkt het inmiddels naar behoren. Ik had een afzonderlijk topic aangemaakt en ben daar prima geholpen. Bedankt voor de hulp, dat werkt super zo met dit forum. 

Reputatie 1

Bij mij werkt het inmiddels naar behoren. Ik had een afzonderlijk topic aangemaakt en ben daar prima geholpen. Bedankt voor de hulp, dat werkt super zo met dit forum. 

Althans, het heeft een paar uur gewerkt, inmiddels is de cap van 500Mbit spontaan weer terug 😕.

Reputatie 7
Badge +16

@Tommie van Odido Kun jij uitpluizen waar dit misgaat? 

Reputatie 7
Badge +16

@Kharium De koppelingsmethode werkt even niet dus ik doe het creatief zo: “Sinds 2 weken heb ik in de avond last van onstabiel internet. Dit begint meestal na 8 uur. Hierbij schiet de ping van 20ms naar 300+ en weer terug naar 20ms. Dit begint erg vervelend te worden. Het gaat om regio Haarlem. Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren?”

@Jason van Odido . Ik heb momenteel hier weer last van...zou je mij hiermee kunnen helpen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Kharium, op dit moment werkt het registratie systeem van onze ONT's niet. Hierdoor kunnen we het nog niet voor je oplossen. Hopelijk wordt het snel opgelost! 

@Tommie van Odido  wat is het ONT systeem? En hoe kan het nu dan opgelost worden?

Reputatie 7
Badge +9

Dit zorgt ervoor dat het juiste serienummer in ons systeem komt waardoor jij kan internetten @Kharium. Ik hoop dat het volgende week opgelost is. Meer informatie heb ik op dit moment ook niet jammer genoeg. 

Ik heb in de avonduren nog steeds last van onstabiel internet. Het gaat van 20 ms naar 300ms.. zeer irritant en begin erg veel spijt te krijgen van mijn odido abonnement!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Kharium, ik heb een lijnmeting gedaan en alles ziet er goed uit. Zou je het ONT/mediaconverter voor mij willen herstarten? Dat is het kastje tussen het modem en het kastje waar de glasvezel naar binnen komt. Alvast bedankt! 

Reageer