Beantwoord

Non stop problemen met LAN



Toon eerste reactie

100 reacties

Reputatie 1
Ik heb inmiddels een nieuw modem ontvangen zoals eerder hier beschreven.
Ik heb sindsdien inderdaad geen LAN disconnects meer gehad.

Echter heb ik sinds kort een ander probleem maar ik denk niet dat het iets te maken heeft met het nieuwe modem.
Toch is wel een probleem wat pas recent is gaan spelen na de modem vervanging.
Al zou het ook na een Windows 10 update ontstaan kunnen zijn.
Of het is gewoon allemaal toeval en heeft T-Mobile problemen met hun DNS servers.

Maar als iemand het herkent dan graag reageren ;)

Het probleem:
Internet snelheid is goed (boven de 730mbs UP/DOWN).
Pingtijden zijn ook uitstekend en zonder packet loss.

Browsen met zowel Chrome, IE, Firefox of Edge is behoorlijk sloom.
Bij veel linkjes moet die nadenken. Vooral als er dus geswitcht wordt van domein (DNS).
Oja, en nee geem malware of andere rommel draaien.

DNS vervangen voor de DNS IP adressen van Google lijkt een behoorlijke verbetering te hebben opgeleverd.
Zijn er meer mensen die traag internet surfen ervaren met ontzettend snelle verbindingen (en PC's)?
Reputatie 6
Browsen met zowel Chrome, IE, Firefox of Edge is behoorlijk sloom.
Bij veel linkjes moet die nadenken. Vooral als er dus geswitcht wordt van domein (DNS).Oja, en nee geem malware of andere rommel draaien.

DNS vervangen voor de DNS IP adressen van Google lijkt een behoorlijke verbetering te hebben opgeleverd.
Zijn er meer mensen die traag internet surfen ervaren met ontzettend snelle verbindingen (en PC's)?

Zie ook hier:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/aanhoudende-problemen-t-mobile-thuis-dns-306314
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/nieuw-modem-306377
Reputatie 1
Thanks dat verklaart een boel. Ik ben dus niet de enige die dit heeft opgemerkt.
Reputatie 7
Hi forward, de DNS problemen zijn vanmiddag verholpen! Geldt dit ook voor jou? Ik hoor het graag!
Het begon al toen het van Vodafone naar T-Mobile ging.
Abonnement afgesloten met Vodafone 1 maand later word alles overgenomen.
Toen begon de drama.
Jammer dat het zo moet maar er is geen andere provider die een hoge glasvezel verbinding aan bied momenteel heb ik 750 up en download.
Ik heb het opgegeven na 1 jaar lang bezig te zijn met klantenservice.
Meetingen geven ook niks aan want er is nergens een error log op de draytek te vinden waar het probleem ook licht zou een wonder zijn als hun daar wel toegang tot hebben.
Router is al vervangen door precies het zelfde model was ik niet echt blij mee maargoed heb ik niks in te zeggen.
Laatste keer dat ik met ze sprak lag het aan mij wat er in mijn netwerk zit onzin.
2 pc's 5 Consoles < Altijd maar 1 aan niet meer. 1 Server met ongeveer 3 VM's en 7 docker Containers draaien (Docker op hun eigen virtuele switch ander ip range dan de draytek).
Lan switch van de router klapt er uit en de lampjes boven de ethernet poort blijven knipperen in een constante snelheid op elke poort die aangesloten staat op een apparaat.
De WiFi blijft altijd werken en daarmee kan je ook in de router komen en die geeft totaal niks aan alsof alles perfect werkt zelfs de status pagina.
Als je een andere router tussen de draytek en je apparaat stopt wanneer het er uit klapt kun je elke computer die op de 2de router zit nog vinden en de router zelf ook maar contact tussen de draytek en de rest is weg.
Simpel restart werkt perfect voor misschien 2 a 3 dagen of soms maar 5 tot 10 min
Ik heb maar een media convertor aangeschaft zodat ik pfSense in een Hyper-v omgeving kan draaien.
Internet Vlan 300 en IPTV Vlan 640
Hier heeft @Hidden.nld een mooie post van gemaakt alleen dan met een van de TP-Link routers.
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/glasvezel-draytek-vervangen-met-je-eigen-router-met-vlan-297061
Hoop dat dit een beetje helpt nog een ontevreden klant hoop dat er wat word ondernomen en de klant niet de schuld geven.
Reputatie 7
Hoi @DKGE

Het lijkt erop dat voor sommige klanten de LAN poorten (voor internet) er soms uitklappen in combinatie met bepaalde software. Ik kijk hier graag naar met jou. Want weet één ding zeker: ik wil jou niet met wegvallend internet laten zitten! Wil je mij een privébericht (klik op mijn naam) sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN?

Ik hoor graag van je. Dan lossen we deze puzzel samen snel op!
In mijn topic (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/internet-valt-vaak-weg-306926/index2.html) postte iemand een linkje naar dit topic. Ik heb exact hetzelfde probleem dat hier omschreven wordt. Nu komen ze volgende week vrijdag bij mij langs om het modem te vervangen. Het lijkt me dan handig om hem dan meteen te vervangen met de media converter + Huawei. Anders blijf ik met de problemen zitten en zijn jullie voor niets langsgeweest om een nieuw modem te installeren (lijkt me van beide kanten zonde). Kan dit geregeld worden?
Hier sinds mid december deze zelfde problemen. Het lijkt (zoals eerdere posts ook suggereren) samen te hangen met Youtube streamen op Windows 10 PC's aan de kabel. De enige echte wijziging die bij ons thuis is doorgevoerd sinds het probleem is begonnen is dat beide Win10 PCs naar build 1809 geupdate zijn. Andere noemenswaardige dingen:

  • Youtube streamen SmartTV (LG Oled C7V - WebOS, ook bekabeld LAN) - geen probleem
  • Andere streaming diensten (Netflix / Twitch) veroorzaken geen probleem
  • Browser lijkt niet uit te maken (getest met Chrome & Edge - bij beiden komt het voor)
Is de oorzaak inmiddels al gevonden? (en dus een fix / firmware update voor de Draytek onderweg?)

Anders zou ik graag ook contact willen voor een ander merk modem...

Heeft 1 van de slachtoffers er al eens wat Wireshark tracing op los gelaten? Wellicht geeft dat meer info...
(Ticket#2019012111046981)

Hallo,

Ook ik heb sinds 2 dagen hier "weer" last van. Vorige keer (paar maanden geleden) is mijn Draytec mooi vervangen door Guidion, waarna ik geen problemen meer had. Wel had ik een hele rompslomp aan de telefoon met niet echt behulpzame medewerkers gehad omdat ze simpel weg mijn probleem niet begrijpen.

Als er veel data over udp gaat waarbij de packet-size aardig groot zijn stop de dhcp-server van mijn draytec router. na reset of na 1 minuut wachten werkt deze dan weer. Dit kan ik op twee computers in mijn netwerk reproduceren als ze bekabeld zijn aangesloten. via wifi zijn er geen problemen, echter is wifi voor al mijn apparaten geen optie.

@iWilco versimpelde wireshark:
wireshark: (filter: !tcp && !udp)


zoals je hier ziet duurt het een tijdje totdat de DHCP-server reageert. Echter reageert hij wel op elke request (veel te laat). dit is goed te zien in de volledige file.



Ik heb nu mijn DHCP handmatig staan zodat ik niet telkens mijn router hoef te resetten, echter is dit geen oplossing voor mijn probleem.

DNS ingesteld op: (8.8.8.8 & 8.8.4.4)


Ook ik hoop dat deze problemen snel opgelost worden!

-Ryan
Reputatie 7
Badge +4
zou je de mtu van je compter eens op 1458 kunnen zetten ?
@Hidden.nld
Waarom zou dit iets uitmaken ? de router werkt standaard op Ethernet II (1500 max).
Ook begrijp ik niet hoe je aan het nummer 1458 komt? verklaar je reactie.

code:
netsh interface ipv4 set subinterface “Ethernet” mtu=1458 store=persistent


EDIT:
Heeft niet geholpen. nu een half uur laten lopen en er al 3x langer dan 30 seconde time-out gekregen.
Reputatie 7
Hi allen, vorige week is het issue weer besproken met onze developers, ik ga uitzoeken wat de laatste stand van zaken is en ik kom hier nog op terug!
Sinds gisteren heb ik exact hetzelfde probleem: wegvallend LAN-netwerk maar de Wifi verbinding werkt zonder problemen. Heb urenlang van alles geprobeerd: kabels vervangen, alle netwerkapparaten behalve PC loskoppelen, switches vervangen, etc. Zelfs in de meest minimale setup met alleen de PC direct aan één van beide LAN-poorten van het modem ontstaan nog steeds problemen. Over het algemeen lukt de DHCP toewijzing in eerste instantie wel maar valt het netwerk steeds vrij snel daarna weg.

@Moderators: het lijkt mij dat een modemwissel de beste volgende stap is. Kan één van jullie dat voor mij in gang zetten? Dank!
@Brian @Sander kan één van jullie me met bovenstaande probleem helpen? Ik heb bijna alle apparaten van mijn netwerk moeten afkoppelen om nog enigszins te kunnen werken, dus ik zou het graag zo snel mogelijk oplossen met een wissel naar de Huawei router.
Reputatie 7
Hi @Styco, bedankt voor de duidelijke toelichting, ik heb de modemwissel voor je in gang gezet!
Dank @Brian!
Hallo @Brian , ik heb dit probleem ook.

Ik heb eindeloos met de klantenservice gebeld en gechat. Ze hebben onder andere mijn modem vervangen maar het probleem blijft. NU beweren ze dat het een user end probleem is, terwijl het exact het zelfde probleem is als meerdere keren beschreven in deze topic. Ik word helemaal gek van de slechte service die het bel en chat team geeft. Hopelijk hebben de moderators hier meer verstand van zake.

Ook is er in het verleden gesproken over een compensatie voor de klachten.
Ik hoor niets terug van het klantenservice team en al mijn aanvragen om terug gebeld te worden, worden genegeerd. Elke keer moet ik weer de gehele procedure van testen en wachten in.

Zouden wij in een privé chat verder kunnen komen dan met die "robots" van klantenservice?

Bij voorbaat dank
Reputatie 7
Hoi @Rub198,

Ik help je graag verder! Eerst een check: klopt het dat de lan-verbinding wegvalt en de Wifi blijft? Wat gebeurt er op dat moment met de lan-verbinding (3 en 4) van de TV?

Je mag jouw antwoord in een privébericht aan mij (klik op mijn naam) sturen. Wil je ook gelijk jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN vermelden? Dan heb ik alles compleet! Alvast bedankt voor de moeite!
@ryan991205

En heb je al langer dan een paar uur kunnen testen?
Ik heb het ook geprobeerd maar omdat de problemen moeilijk te reproduceren zijn is het voor mijn nog de vraag of het blijvend gaat helpen.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat winsock doet en heb 0 verstand van netwerkbeheer.

Houd me aub op de hoogte, bvd Ruben
@ryan991205

OK bij mij heeft het niet geholpen.
Bovendien moest ik direct na het doorlopen van de cmd commands opnieuw opstarten om een"windows update" uit te voeren.

Moest jij na deze commands ook opnieuw opstarten voor een update?
Lijkt me wel heel toevallig als dit niet met elkaar te maken heeft.

Lan poorten blijven deadlocken zoals ik begrijp dat dat heet van andere posters en topics.

Jammer, dan maar weer verder zoeken? Klantenservice?
@Rub198
Moest jij na deze commands ook opnieuw opstarten voor een update?Lijkt me wel heel toevallig als dit niet met elkaar te maken heeft.

Ja Ik moet ook gewoon opnieuw opstarten. het kan zijn dat er nog een update klaarstond bij jou.


@Hidden.nld uiteraard is reboot nodig.
is winsock de oorzaak van het laten crachen van de router of is de router de oorzaak van de exceptions in winsock?

Dit is wat ik mij nu ook aan het afvragen ben. als ik een pc laat lopen: 105.4 uur laten lopen zonder disconnect (DHCP fout) als ik 1 pc bekabeld gekoppeld heb op LAN1. draytec op standaard instellingen. Nu moet ik wel toegeven dat ik ook niet veel thuis ben geweest en veel op het netwerk heb gedaan.

Maar helaas:

Nu ik mijn gehele netwerk weer heb aangesloten op dit netwerk met switch en servers ik weer dezelfde problemen. (vanavond vliegt alles er weer met enige regelmaat uit).

Apparatuur op het netwerk:

LAN2: (standaard gebruik)
Linksys ea7500 max stream wifi router:
Huelight hub.
4 Playstation 4s. (wifi)
+ telefoon's/pc's wifi.

LAN1: (problemen)
HP enterprise switch.
normale desktop pc.
HP microserver gen 11. VM (linux) virtueel meerdere pc's
HP microserver gen 10. VM:
HP workstation laptop. wifi of bekabeld verbonden.
goedkope asus n router (wifi acces point).

Misschien een suggestie:
andere router van t-mobile in combinatie met media converter ?
Helaas,

Omdat niemand mij kan helpen ben ik toch echt noodgedwongen weg te gaan bij T-mobile.
Enige oplossing die voor mij kunnen werken:
* Een andere router
* Switch/router met dhcp-server achter de draytec + static route toegevoegd worden aan draytec.

Bedankt voor de hulp hier.
@Hidden.nld

Huawei modem is het probleem opgelost en je komt hier voor in aanmerking


Heb een paar keer aan de telefonisch contact gehad, en hier was de Huawei modem aangevraagd. helaas was deze geweigerd omdat ik hier niet voor in aanmerking kwam.

Net nogmaals gebeld. iemand van de technische dienst heeft nogmaals een aanvraag gedaan.
ik wil graag bij T-mobile blijven maar dan moet het wel echt opgelost worden.

T-mobile medewerker:
Als het weer geweigerd word. en je echt een Huawei modem wilt hebben moet je opzeggen en opnieuw klant worden.


Beetje raar dat de medewerkers er zelf mee komen. denk dan dat ik toch liever naar KPN ga voor als ik toch moet afzeggen.

dus ik wacht even of ik nieuw modem krijg. anders ben ik weg.

Groetjes,

Ryan
Reputatie 6
@ryan991205 Zo te lezen ben je goed in staat om zonder een monteur van welk bedrijf dan ook structureel stabiel internet te hebben. Het kost je alleen minimaal de aanschaf van een eigen mediaconvertor. Router zou je in eerste instantie (of permanent) in een VM (pfSense b.v.) kunnen doen.
Over het algemeen is de perceptie 'de klant is koning' en met zoveel onderzoek, workarounds en bedelen het heft in eigen hand nemen kan dan toch een naar gevoel opleveren en voelen als een soort kapitulatie. De koning is natuurlijk Koninklijke Provider Nederland waar ook TMT voor zal moeten buigen, ook al heb je ODF glasvezel. Heel misschien zit je op een glasvezel niet van Reggefiber, dan zou het in therorie anders liggen.
Ik zou kijken naar kosten op jaarbasis, misschien is dan de aanschaf van een mediaconvertor peanuts. Je kunt dan ook op een door jouw gewenst tijdstip omschakelen.
Reputatie 7
Hoi @ryan991205,

Mag ik je hartelijk bedanken voor al het voorwerk, je geduld en je technische kennis! Ik heb de administratie aan onze kant opgeruimd en we gaan asap een nieuw modem naar jou sturen. Je gaat van een Draytek naar een Huawei met Media Converter. Ook zal je binnenkort gebeld worden door Guidion (onze installatiepartner) die de modemwissel bij jou gaat uitvoeren. Dit is 100% de oplossing voor het uitvallen van de LAN poorten bij jou. Ik verwacht dat eind volgende week het nieuwe modem hebt hangen. Voor vragen mag je mij altijd benaderen, via dit topic of via privébericht. Dat lijkt mij het handigst, aangezien ik direct weet hoe de vork in de steel steekt. 🙂

Reageer