Prijsverschil abonnement T-Mobile Thuis

  • 14 February 2022
  • 44 reacties
  • 1039 Bekeken

Reputatie 1

Vanaf het begin aan abonnement bij T-Mobile Thuis (destijds vanuit Vodafone Thuis).

In januari een email ontvangen inzake verhogen internetsnelheid.

Wil ik overstappen naar 1GB en wat blijkt … twee verschillende abonnementsprijzen!!!

Als klant zou ik nu per maand 60 Euro moeten betalen …

Een nieuwe klant zou nu 45 Euro betalen (zelfs eerste 4 maanden 30 Euro).

Verhaal gehaald telefonisch en tja … “helaas meneer, is een marketingverhaal ..”

“Pardon? Marketingverhaal … wat is nu de prijs per maand?”

“Nou … T-Mobile thuis huurt nog een deel via KPN (?) en daar valt U onder, dus de hogere prijs daarmee verklaard ...”

“Helaas kunnen wij dit niet omzetten”

 

WTF!!! 

Je vaste klanten jaag je via de achterdeur weg om aan de voordeur met een “marketingverhaal” nieuwe klanten binnen te halen. Dit heeft HELEMAAL NIETS met marketing te maken!

 

Enfin …. klantenservice kon niets voor mij betekenen (“management beslist").

 

Gaat er mij niet om wat de prijs is (zal elders geheid anders zijn), maar twee verschillende tarieven hanteren om een of ander wazig netwerkverhaal … kan er bij mij niet in.

 

Dus trouwe klanten … check je abonnement!

Voor mij is het einde verhaal … 

 

 


This topic has been closed for comments

44 reacties

Reputatie 2

Mee gelezen.... ik zelf thuis heb een 1000mbit abonnement.  25 euro per maand kost me dat. Vandaag was ik van plan om mijn vriendin ook klant te maken van Tmobile. Maar dat gaan we dus maar niet doen met de nieuwe prijzen. Dit is echt fcking absurd gewoon. Van 25 euro naar 60?! Hoe dan? En ja we hebben een mobiele aansluiting bij tmobile. Wat enigzins scheelt. 

Maar de prijzen met bijna 200% verhogen? Inflatie? Dit kan zo niet verder in NL met alle rekeningen die omhoog schieten.

  

Ook verandert het huidige klantvoordeel niet.

Zolang het geen wijziging in snelheid is niet, maar van 100Mbit WBA naar 100Mbit T-Mobile eigen schiet natuurlijk niet op dus kies je daar alleen voor vanwege de hogere snelheid. Dat betekent meteen een wijziging in snelheid en dus in abonnement en dus akkoord gaan met nieuwe klantvoordeel voorwaarden. Niet accepteren betekent geen snelheidsverhoging.

 

Hoe dan? En ja we hebben een mobiele aansluiting bij tmobile. Wat enigzins scheelt. 

Maar de prijzen met bijna 200% verhogen? Inflatie? Dit kan zo niet verder in NL met alle rekeningen die omhoog schieten.

Nee hoor, prijzen stijgen met 12,5% of 50% hoewel ook dit niet helemaal correct is.

In T-Mobile gebied kostte 1Gbit € 40,00 en kost dit nu € 45,00

Buiten T-Mobile gebied was 1Gbit niet leverbaar maar kost dit nu € 60,00

 

Klantvoordeel bracht daar echter een zeer mooie verandering in, tot eind Januari kreeg je € 15,00 klantvoordeel korting waardoor je € 25,00 betaalde met de snelste verbinding die leverbaar was. In jou geval € 25,00 voor 1Gbit, als je vriendin in niet T-Mobile netwerkgebied woont kreeg ze 100Mbit voor € 25,00. En daar zit 'm nu juist het probleem, als JIJ nu een nieuw abonnement afsluit ( of te wel, verlengt) dan betaal je .€ 40,00 omdat je nog slechts € 5,00 korting krijgt op een T-Mobile Thuis verbinding (ongeacht de combinatie).

Reputatie 2

Mijn vriendin komt in aanmerking voor glasvezel. Maar gaat 60 euro betalen. Maar dan heb je enkel internet. 

Ik betaal idd 25 euro. Dus wat mij betreft is de verhoging gigantisch.

Reputatie 7
Badge +14

Als je vriendin nu 60 euro gaat betalen betekend dat 1) tot 24 januari ze alleen maar 100 mbit kon krijgen. Nu biedt T-Mobile ook 1gbit via KPN, dat is dus 15 euro duurder dan op op adressen waar zij zelf glas leveren.

2) je vriendin heeft geen T-Mobile mobiel abonnement, daar krijgt zij anders nog €5 korting voor op T-Mobile thuis. Jij hebt dit wel, daarom kreeg jij €15 korting om op die €25 uit te komen.

 

Het aanbod is zeker veranderd. Eigenlijk was zelfs €25 euro voor 1gbit op eigen netwerk te goedkoop als je het met de concurrentie vergelijkt. Die early adopter prijzen zijn nu voorbij....

Reputatie 2

Als je vriendin nu 60 euro gaat betalen betekend dat 1) tot 24 januari ze alleen maar 100 mbit kon krijgen. Nu biedt T-Mobile ook 1gbit via KPN, dat is dus 15 euro duurder dan op op adressen waar zij zelf glas leveren.

2) je vriendin heeft geen T-Mobile mobiel abonnement, daar krijgt zij anders nog €5 korting voor op T-Mobile thuis. Jij hebt dit wel, daarom kreeg jij €15 korting om op die €25 uit te komen.

 

Het aanbod is zeker veranderd. Eigenlijk was zelfs €25 euro voor 1gbit op eigen netwerk te goedkoop als je het met de concurrentie vergelijkt. Die early adopter prijzen zijn nu voorbij....

Hoi Eric.

 

Ze heeft wel t mobile..  mobiel... 

 

Ik raad dus mensen aan om NIET te verlengen.

Reputatie 7
Badge +14

Als je opgeeft dat je al T-Mobile mobiel hebt wordt er direct de 5 euro korting zichtbaar. Bij zowel nieuwe abonnementen als verlengingen. Kijk naar dit voorbeeld op mijn adres waar ik tot vorige maand maximaal 100 mbit kon aanvragen. Ik heb ook een T-Mobile simkaart.

 

 

Maar neemt niet weg dat T-Mobile zich weer in eigen voet schiet, van een prijsvechter naar 1 van de duurste providers op het WBA netwerk.

Reputatie 7
Badge +14

De marktvraag en aanbod verschuift van kabel/coax internet naar glasvezel. Er is dus vraag naar symetrische verbindingen. De tijd van klanten 'kopen' is voorbij. Tele2 was de prijsvechter, maar nu wordt de markt gewoon gedomineerd door 3 grote aanbieders.

Reputatie 2

De marktvraag en aanbod verschuift van kabel/coax internet naar glasvezel. Er is dus vraag naar symetrische verbindingen. De tijd van klanten 'kopen' is voorbij. Tele2 was de prijsvechter, maar nu wordt de markt gewoon gedomineerd door 3 grote aanbieders.

Dat is mooi.. maar nogmaals... van 25 euro naar 60 euro... dat is echt gekkenwerk moet biet mogen/kunnen

@Maikzors Hoezo moet dit niet kunnen, ten eerste is het niet van 25 naar 60 euro maar van 25 euro naar 40 euro, je kon voor die 25 euro ook maar 100Mb snelheid krijgen, voor die 55 euro krijg je nu een 1 Gb verbinding. (Die 25 euro geld ook alleen als je unlimited mobiel had, dus die 5 euro moet je er wel afhalen, appels met appels vergelijken.)

Geef toe een hoop omhoog, maar het geld alleen voor nieuwe klanten, dus zolang je niks doet blijf je hetzelfde betalen.

En ieder bedrijf is gewoon gerechtigd hun tarieven en diensten aan te passen, zodra er een contract is is het een ander verhaal natuurlijk.

@eric , Maar T-Mobile is nu gewoon de duurdere van de grota 3, KPN is voor mij goedkoper voor precies hetzelfde dan bij T-Mobile (Ja op ODF) dus wat zal voor mij een reden moeten zijn om met T-Mobile in zee te gaan, zal men toch een stuk betere dienstverlening en producten moeten leveren, iets waar ze nu als derde in zijn. (TV vind ik ook belangrijk, kale internet is bij allemaal prima, 1 Ziggo, 2 KPN en als derde dus T-Mobile, 4de zijn alle Canaal Digitaal gebruikers, dat is echt hopeloos)

Reputatie 2

@MaikzorsHoezo moet dit niet kunnen, ten eerste is het niet van 25 naar 60 euro maar van 25 euro naar 40 euro, je kon voor die 25 euro ook maar 100Mb snelheid krijgen, voor die 55 euro krijg je nu een 1 Gb verbinding. (Die 25 euro geld ook alleen als je unlimited mobiel had, dus die 5 euro moet je er wel afhalen, appels met appels vergelijken.)

Geef toe een hoop omhoog, maar het geld alleen voor nieuwe klanten, dus zolang je niks doet blijf je hetzelfde betalen.

En ieder bedrijf is gewoon gerechtigd hun tarieven en diensten aan te passen, zodra er een contract is is het een ander verhaal natuurlijk.

Ik snap dat bedrijvencentrum tarieven kunnen verhogen. Maar dit slaat alles. 

 

Het gaat nu niet over bestaande klanten. Gaat om nieuwe klanten. Mijn vriendin dus. Dus dan maak ik de vergelijking van 25 euro ( wat ik betaal ) naar 60 euro wat zij gaat betalen. Zoals de verkoop afdeling aangaf. Dat is fors. Hoe je het went of keert:)

Jou vriendin betaald net als ieder andere nieuwe klant hetzelfde tarief, die jij ook gaat betalen als je wat anders wilt en op dezelfde leverstraat terecht komt, en als jou vriendin 60 euro teveel vind ga toch geen T-Mobile afsluiten, Bij KPN ben je iets goedkoper uit, scheelt 2.50, en de aansluitkosten zijn ook lager, normaal 80 euro maar nu door een T-Mobile actie maar 5 euro.

En het kan goedkoper, ik vraag me namelijk af of een 1 Gb nu echt zo hard nodig is, 100/100 is voor de meesten (99%) meer dan genoeg, scheelt toch een hoop op jaarbasis.

Maarnog steeds moet je  Appels met Appels vergelijken, niet met jou Peer.:wink:

Het gaat nu niet over bestaande klanten. Gaat om nieuwe klanten.

 

Oké, dan kijken we naar de tarieven en klantvoordeel voor nieuwe klanten.

 

Mijn vriendin dus. Dus dan maak ik de vergelijking van 25 euro ( wat ik betaal ) naar 60 euro wat zij gaat betalen. Zoals de verkoop afdeling aangaf. Dat is fors. Hoe je het went of keert:)

Nee, want je vergelijkt niet met bestaande klanten zeg je. Dus jouw abonnement kan je niet vergelijken met je vriendin die nieuwe klant wordt. Als je jou abonnement vergelijkt met die voor je vriendin, dan zou je deze wel reëel moeten vergelijken d.w.z. € 40,00 versus € 60,00 ( of € 25,00 versus € 55,00 ).

Dat je vriendin meer kwijt is, komt omdat ze woonachtig is in een gebied waar T-Mobile zelf geen netwerk heeft liggen, in dat geval wordt er dus een toeslag gerekend. Zou dit niet het geval zijn, dan zou het prijsverschil tussen jou en je vriendin € 5,00 zijn uitgaande van de standaard prijs zonder klantvoordeel. Met klantvoordeel zou het verschil dan € 10,00 zijn. D.w.z. € 40,00 vs € 45,00 (geen klantvoordeel) of € 25,00 vs € 40,00 (wel klantvoordeel).

Volgens mij is de berekening dus als volgt;

 

Reputatie 7
Badge +14

Dus @Maikzors niets meer aan je vaste abonnement veranderen, dan ga je ook over naar de nieuwe prijzen. De stunt prijzen tijd in Nederland is voorbij. Geniet van je lage tarief zolang je kan.

@Gerrit078 , Klopt iets niet aan je staatje en dan wel het klantvoordeel gedeelte, bij unlimited mobiel krijg je standaard de snelste optie thuis, dus op ODF is 50 en 100 niet mogelijk voor 25 euro, daar kreeg je standaard de 1Gb en bij WBA 50 niet, kreeg je standaard 100.

En op DSL kreeg je de hoogst haalbare snelheid tot 100Mb voor die 25 euro.

@Gerrit078, Klopt iets niet aan je staatje en dan wel het klantvoordeel gedeelte, bij unlimited mobiel krijg je standaard de snelste optie thuis, dus op ODF is 50 en 100 niet mogelijk voor 25 euro, daar kreeg je standaard de 1Gb en bij WBA 50 niet, kreeg je standaard 100.

Klopt, klanten hadden overigens gewoon de mogelijkheid hun abonnement te verlagen. Zo kon ik ook dief uit eigen portemonnee zijn door een lagere snelheid te kiezen en alsnog het zelfde te betalen. Vandaar dat dit ook gewoon zo vermeld staat. Kan mij niet voorstellen dat er überhaupt klanten zijn geweest die de betreffende keuze wel gemaakt heeft, maar het kon … 

En op DSL kreeg je de hoogst haalbare snelheid tot 100Mb voor die 25 euro.

Nee, bij WBA, ODF alsmede DSL kreeg je het abonnement met de hoogst haalbare snelheid voor € 25,00. Als je in DSL gebied woonachtig bent en maar 8Mbit haalde, kreeg je dus het Basis abonnement voor € 25,00.


 

T-Mobile Thuis - Klantvoordeel (Aanvullende Voorwaarden tot 24 Januari 2022)

 

Prijsplan met bijbehorende snelheden tot 24 Januari 2022

 

Wellicht was het inderdaad misschien beter geweest als ik de klantvoordeel alleen vermeld had bij de hoogste snelheden - ondanks dat men kon downgraden. Je zou toch eigenlijk gek geweest zijn dit te doen… :joy:

 

Feit is en blijft helaas, bestaande klant? Doe niets, dan veranderd er ook niets en behoud je alle voordelen. Tot zelfs je € 7,50 Meer TV tegoed toe. 

@Gerrit078 , Dat op DSL is toch precies hetzelfde wat ik zeg, voor 25 euro krijg je de hoogst haalbare snelheid TOT(misschien duidelijker in hoofdletters) 100Mb, dus is dat tussen de 1 en 101 Mb mogelijk, net wat je lijn aankan.

@Gerrit078, Dat op DSL is toch precies hetzelfde wat ik zeg, voor 25 euro krijg je de hoogst haalbare snelheid TOT(misschien duidelijker in hoofdletters) 100Mb, dus is dat tussen de 1 en 101 Mb mogelijk, net wat je lijn aankan.

In principe het zelfde maar volgens mij werd dit administratief niet op die manier doorgevoerd. Als je maximaal 8Mbit kon halen kreeg je dus TOT 50Mbit/s :wink:

Ik zeg niet dat je een abbo tot 100 kreeg als je maar 8 kan halen, je krijgt de hoogst haalbare snelheid en de max was net als op WBA glas 100Mb maar die kan men niet garanderen omdat het niet overal haalbaar is.