Uploadsnelheid traag T-mobile glasvezelnetwerk?

  • 22 March 2023
  • 80 reacties
  • 1900 Bekeken


Toon eerste reactie

80 reacties

Reputatie 3

Ik wacht al 2 maanden voor een oplossing ook uploaden problemen en me ping was eerst 6 en dat is ook schommelen ook telkens 6 tot 11 ping. zelfs mijn tante heb dsl internet ping 8 zij heb stapiele verbinding dan mij terwijl glasvezel zogenaamd stapiele verbinding is ik vraag me af waarom is internet snelheid en ping niet stapiel telkens verschillende factoren horen we het ligt aan pop wijkcentral en niemand controleert het. modem geeft aan wan poort 1000mb ik gebruik utp cat 8 mijn laptop is gaming ook poort 1000mb dus het kan niet aan mij liggen dat zegt Guidion monteur ook het ligt aan T-Mobile en open dutch fiber moet checken 2 keer moest ik foto's sturen en bewijzen er veranderd niks het wordt niet gekeken 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Gurlerkaratas, ik zie dat er een afspraak voor morgen gepland staat nu. Klopt dit? Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +9

@Gurlerkaratas ik heb antwoord gegeven in het andere topic!

Reputatie 7
Badge +9

@Gurlerkaratas super bedankt voor alle moeite!

Ik heb het direct doorgezet, ik wacht de reactie af. Zodra ik meer weet, laat ik het meteen weten.

Reputatie 3

Hoi monteur was vorige week gekomen en upload ge checkt en hij belde T-Mobile dat er moest gecheckt moest worden er is week verder op maar nog steeds uploadsnelheid schommeld tussen 500mb 700mb

referentienummer is: 63886840

Blijkbaar is mijn snelheid verschillend per tijdstip?
het was 940mb download en upload
2 uur later is het weer 200mb upload

Reputatie 3

Down is stabiel  930 mb maar uploadsnelheid blijft op 500mb

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gurlerkaratas, goed dat je dit aankaart. Ik ben ook meteen voor je gaan kijken, ik zie dat er al een ticket open staat bij onze techneuten. Zij gaan voor je aan de slag om dit euvel op te lossen. Een lage upload snelheid is altijd een lastig euvel om daar de oorzaak van te vinden. Weet dat ze hier mee bezig zijn! Zodra ze meer weten, wordt er contact met je opgezocht. Zou je mij hiervan op de hoogte willen houden?

@Tommie wat ik niet begrijp is waarom probeert de monteur van guidion niks? hij kan de router vervangen en kijken of dat het probleem is of nog misschien iets anders doen. maar ze zeggen direct nadat ze de speedtest hebben gedaan dit kunnen wij niet oplossen.

Reputatie 7
Badge +9

@Gurlerkaratas als de monteur er ter plaatsen niks aan kan doen, ligt het vaak aan iets buitenshuis of in het netwerk. Dit wordt dan doorgezet naar onze techneuten, zij gaan kijken of ze in het netwerk of op de glasvezellijn iets kunnen vinden. Op dit moment kan ik nog niet zien waar het nou aan ligt. Weet dat onze techneuten hier druk mee bezig zijn, hopelijk kunnen zij dit euvel ontrafelen.

Gister gebeld door kpn, ze gaven aan dat vandaag een monteur tussen 1 en 4 zou komen.
bij ons is er niemand gekomen dus heb ik gebeld naar KPN hun geven aan dat de monteur bij de wijkcentrale bepaalde dingen heeft gedaan en hij zat ook met t-mobile te bellen. 

Hij heeft in de ticket aangegeven dat hij al vaker is gekomen bij ons en dat alles gewoon klopt bij de wijkcentrale mijn vraag is dan wat nu?

Internet is nog steeds 940mb download en 160mb upload.

Ik heb nu een nieuwe router en converter gekregen en geinstalleerd.

Download speed is nog steeds 900mb upload ook nog 200mb.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Gurlerkaratas, dat is erg jammer om te horen, sorry dat het nog niet hersteld is naar het gewenste niveau! Kun je me nog een paar speedtests aanleveren waarin duidelijk te zien is dat er bekabeld getest is, alsjeblieft?

via de site en de speedtest app.

Het is weer gedaald naar de 180mb upload.
ik snap nog steeds niet hoe download wel gewoon altijd 900mb is maar upload niet

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Gurlerkaratas, bedankt voor de update! Heel graag had ik een update met je gedeeld, alleen zijn wij nog heel druk bezig om een volgende mogelijke oplossing te zoeken. Zoals je zelf ook aangeeft is dit voor ons ook altijd een lastig probleem om op te lossen omdat het logischer zou zijn als beide snelheden laag zouden zijn. Echter, met een hoop moeite en doorzetten kunnen wij altijd wel een oplossing bieden.

Ik hoop dat wij je zo snel mogelijk het ‘brand meester’ sein kunnen geven!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Gurlerkaratas, ik heb het meteen voor je nagekeken! Ze hebben ook een terugkoppeling gegeven aan onze technische afdeling. Er zal vanuit hun zo snel mogelijk contact worden gelegd met jou. Zij gaan dit voor je oplossen, geen zorgen! Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +9

@GS1905GS zou je voor mij nog één keer een volledige test willen doen? Onze techneuten hebben je laatste verzoek afgekeurd omdat er geen volledige test aanwezig was. Zou je deze stappen goed kunnen volgen en de screenshots hier willen delen? Dan zet ik het door naar onze techneuten! 

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Reputatie 3

Hoezo moet ik telkens testen en opnieuw foto's sturen vorige week maandag heb monteur heb getest en gebeld tmobile en hun moeten checken waarom dat mijn uploadsnelheid zo laag is en schommel onder uur van 500 naar 600 700 en nooit  boven 900

Reputatie 3

Tommie ik stuur je privé bericht daar staat monteur raport dat is ook een bewijs hij heb alles checkt screenshot lukt niet heb teksten kopiëreerd opgestuurd 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Gurlerkaratas, we pakken het op in het verzameltopic, anders wordt het te onoverzichtelijk - ik hoop dat je dat begrijpt! 

Dit topic gaat nu op slot.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: excuses, ik was ietwat te vlug in mijn constatering en zie dat er een openstaand onderzoek loopt. Ik wil je vragen om, hoe lastig ook wellicht, toch nog eventjes geduld te bewaren. Tommie gaat hier achteraan zodra hij terug is!

Topic gaat weer open.

sinds gister is alles goed? ik weet niet wat er is verandert maar dit is gewoon goed

nog steeds 940mb download en 160mb upload.

komt er nu binnnenkort weer een monteur? want ze geven steeds aan dat ze niks kunnen doen

kpn monteur zelfde persoon al 3x geweest bij ons geeft aan dat hij verder niks kan doen. Guidion doet altijd een speedtest en paar dingen testen en omwisselen die uiteindelijk niks doen.

 

Wat is nu de volgende stap? 
 

Ik heb een week odido, en precies hetzelfde probleem. Hiervoor was Tweak mijn provider, maar die hield ermee op. Ik had 1Gb up/down. Nu is de upload maar 500Mb. Er loopt hopelijk een onderzoek. Ik heb contact met de desk hierover. Kenmerk: 2352/65990253

 

Reageer