Uploadsnelheid traag T-mobile glasvezelnetwerk?

  • 22 March 2023
  • 80 reacties
  • 1896 Bekeken

Download speed is altijd gewoon goed 900mb
Upload speed is max 200mb.

Guidion monteur 1: Ik kan dit niet oplossen dus ik maak een ticket voor kpn.

Kpn Monteur: maakt foto van de kast geeft aan dat internet weg gaat voor half uur en daarna werkt alles prima.

Uiteindelijk zitten we 1 dag zonder internet die monteur belde ook niet of geen nacontrole.
 

Ik moet zelf weer t-mobile bellen want ik heb geen internet nu geven ze aan dat er weer een guidion monteur moet komen.
 

Guidion monteur 2: Internet werkt weer maar upload speed is nog steeds niet opgelost wat heeft die monteur van kpn dan gedaan? hij kan het ook niet oplossen dus laat me raden weer een kpn monteur moet langs komen?

 

Nu denk ik echt hoeveel monteurs moeten er komen voordat het probleem wordt opgelost want dit slaat echt nergens op elke dag moet ik zelf er achterna zodat mijn upload speed wordt opgelost
nu zeggen ze dat ik na 2-3 werkdagen weer een afspraak moet maken met de kpn monteur.

monteur heeft gewoon op eigen laptop getest met niks anders verbonden aan de router.

krijgt ook max 200mb upload speed. dus ik weet niet wanneer dit wordt opgelost en het lijkt alsof ik constant zelf contact moet opnemen zodat het wordt opgelost.

 


80 reacties

Monteur van Guidion is geweest.
Hij heeft de ONT vervangen, helaas werkte de registratie niet.
De originele mediaconverter is weer terug geplaatst. (glasvezel opgepoetst)

Daarna was de verbinding goed.

Probleem opgelost.😍

Reputatie 3

Bedankt tommie ik wacht op reactie van techneuten

Reputatie 1

@Langevloei een andere klant had toevallig ook issue's met zijn upload. Bij hem lag het aan de DDoS bescherming van het modem. Wellicht kun je daar eens naar kijken: 

 

Issues met de upload waren opgelost met een nieuwe mediaconverter.

Issues met de pingspikes lijken opgelost door de DoS bescherming van de router uit te zetten. Als je deze optie uit- inschakelt, dan moet je even wachten. Het lijkt alsof de optie meteen verwerkt is, maar dat is het niet. In het logboek kan je controleren of de bescherming uitgezet is. 

De naam vind ik erg verwarrend. Het is iets van: DoS-bescherming blokkeren (inschakelen - uitschakelen) Schakel je het blokkeren van de DoS-bescherming in? Volgens mij moet het woordje ‘blokkeren’ weg, maar misschien snap ik de zin gewoon niet zo goed :) 

Reputatie 7
Badge +5

Super, dankjewel voor de moeite @Gurlerkaratas. Ik heb dit meteen laten weten aan de technische dienst, zij gaan er opnieuw mee aan de slag. Zodra er meer bekend is hoor je van ons. We geven niet op tot dit is opgelost!

Mijn ip zit in de range 85.144

 

Ik heb ook sinds kort 1gig glazvezel , bijvoorbeeld nu in de ochtend is mijn internet gewoon goed en zit op 1gig up and 1 gig down, direct gemeten via kortste utp kabel aangesloten op de modem

 

Dus het ligt niet aan de modem, 

 

Bij mij valt de internet in de begin avond uren uit, ping gaat verschrikkelijk hard omhoog richting de 300-600 ipv 5-8ms, communicatie met de servers is zo goed als onbereikbaar.

Upload valt af naar 0.1 - 0.5mb , socket fout meldingen etc.

Tevens geprobeerd om de firewall en dos bescherming uit te zetten, helpt niks.

Heb ook een zwaardere power adapter aan de zwarte glasvezel mediaconverter aangesloten aangezien die originele maar 1amp 12 v heeft. Nu zit er 12v 3amp op, heeft ook niks opgelost.

Het ligt echt buitenhuis aan hun infrastructuur 

Een extra Tip, als je snelheid test doe het op de poort 4 van de modem. Om een of andere reden port 2 die 2.5 is, heeft veel lager snelheid bij mij. Ondanks dat ik cat6 kabel op 1gig netwerk kaart gebruik.

Reputatie 7
Badge +9

@Gurlerkaratas bedankt voor de terugkoppeling.

Ik wacht nog op antwoord van mijn collega van de technische dienst om dit onderzoek weer voort te zetten. Zodra dit gebeurt is zal ik in het verzalem topic een update plaatsen!

Reputatie 7
Badge +9

@GS1905GS bedankt voor je snelle actie!

Ik heb het nogmaals doorgezet naar onze techneuten. Ze gaan voor je aan de slag, hopelijk hebben zij de ideale oplossing!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gurlerkaratas, ik heb zojuist te horen gekregen dat het verholpen moet zijn. Zou je een volledige powerflip kunnen uitvoeren en opnieuw de verbinding kunnen testen?

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Hoor graag of het is verholpen!

 

Reputatie 3

Hoi vorige week is buiten en binnen monteur geweest bij mij van open dutch fiber en monteur zei dat aansluitpunt signaal goed is. Alleen mediaconveter en patchkabel is niet goed die moeten vervangen worden geef door aan tmobile heb ik gedaan ik wacht al een week en heb net gebeld klantenservice ze zeggen is niks bekend bij een terwijl ik vorige week doorgeven. En nu hoor ik wat ervaart u ik zeg uploadsnelheid is traag daarom is monteur gekomen van open dutch fiber en die zegt mediaconveter en patchkabel moet vervangen. Doe is een speedtest wat voor onzin vraagje. Ik moet nieuwe ont en kabel krijgen. Speedtest is zelfde trage upload

Ik heb precies de stappen uitegevoerd en dan eerst de converter aan voor 30 seconden en dan pas de stekker van de modem maar

Download is nog steeds 940mb en upload 160mb

 

Blijkbaar hebben andere mensen ook deze probleem:
 

Alles gaat goed naar de server van t-mobile maar

 

naar andere server is er wel echt een groot verschil

Reputatie 7
Badge +9

@Stefan63 Bedankt voor je screenshot, ik heb alleen een uitgebreidere test nodig zonder dat je switch is aangesloten. Dan kan ik namelijk een onderzoek starten. Zou je de stappen hieronder kunnen volgen en de screenshots in het topic kunnen plaatsen? Alvast bedankt!

 

@GS1905GS Ik zie dat je gisteren al contact hebt gehad met onze klantenservice. Er was wat misgegaan met je ticket. Als het goed is wordt Guidion nu aangestuurd en ontvang je binnenkort een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur!

 

Speedtest bekabeld

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gurlerkaratas, dat is inderdad niet hoe het hoort te zijn.

Ik ben persoonlijk naar onze techneuten gelopen, echter hebben ze nog een keer een uitgebreide test nodig. Zou je deze kunnen uitvoeren? Dan lever ik het ook weer persoonlijk af aan onze techneuten en gaan we kijken waar de bottleneck nu zit.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt voor de moeite!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @GS1905GS, bedankt voor je update.

Het is inderdaad gek dat de monteur geen terugkoppeling aan ons gegeven heeft. Ik heb nogmaals je ticket doorgezet met deze informatie en het vorige ticket. Hopelijk kunnen ze dit verder oppakken en wordt het eingelijk gefixt!

Ik heb alles naar klantenservice@t-mobilethuis.nl verstuurd.
ik krijg op de speedtest app maar 300mb download en 150mb upload, maar via de site krijg ik 900mb en 150mb upload. 

Reputatie 7
Badge +9

@Stefan63, ik heb je verbinding nagetrokken. Ik zie inderdaad dat je een eigen router/switch hebt aangesloten. Als je deze loskoppelt en ons eigen modem gebruikt, ervaar je dit dan als nog?

Op 28/04/2023 tussen 16 en 19:59 komt de T-Mobile expert langs. Info over het bezoek of deze wijzigen? Klik op (afspraak)


vervolgens krijg ik nog een bericht:
Op 28/04/2023 komt rond 18:06 de T-Mobile monteur. De monteur kan een uur in- of uitlopen
Het is nu 19:33 en nog steeds geen monteur.


Is dit normaal dat ze niet komen opdagen?

Reputatie 3

Ik heb geen eigen modem/router, gewoon de Zyxel die ik van jullie heb.

Achter die Zyxel heb ik wel eigen gigabit switches, maar ook een kabel direct op het modem geeft hetzelfde resultaat.

 

Toen ik de eerste m,elding hierover maakte, was de upload snelheid alleen in de ochtend, gedurende de morgen werd dat dan steeds beter.

Maar nu is het 12:00 midden op de dag en het is nu ook wat langzaam.

 

 

Pc is bekabeld aangesloten trouwens

 

Ik neem aan dat er nog geen update is in de onderzoek?

 

Update: Monteur van KPN zojuist langs geweest er klopte iets niet met de patch kabel en de meting die te hoog was boven 10 en dat hoort onder de 10 te zijn. 

dit is nu opgelost door de kabe te veranderen nu zijn alle metingen goed

KPN monteur geeft aan dat bij de centrale plek alles ook goed is.

Ik heb nu een speedtest gedaan en er is niks verandert.

speedtest is zoals altijd het zelfde 

900mb download en 200mb upload
 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Gurlerkaratas, ik zie inderdaad dat de PDF je vraagt om de screenshots te e-mailen. Zou je de screenshots in het topic kunnen plaatsen? Excuses hiervoor! De PDF's worden zo snel mogelijk aangepast.

 

Ik snap er echt niks meer van
nu is het vroeg in de dag opgelost maar uiteindelijk later op de dag echt gewoon veel te traag

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gurlerkaratas, bedankt voor de update! Het ticket staat nog open, ik heb er een extra notitie aangeplakt en je screenshot bijgevoegd. We houden het hier niet bij en gaan dit nog verder onderzoeken, wordt vervolgd!

Reageer