Uploadsnelheid traag T-mobile glasvezelnetwerk?

  • 22 March 2023
  • 80 reacties
  • 1896 Bekeken

Download speed is altijd gewoon goed 900mb
Upload speed is max 200mb.

Guidion monteur 1: Ik kan dit niet oplossen dus ik maak een ticket voor kpn.

Kpn Monteur: maakt foto van de kast geeft aan dat internet weg gaat voor half uur en daarna werkt alles prima.

Uiteindelijk zitten we 1 dag zonder internet die monteur belde ook niet of geen nacontrole.
 

Ik moet zelf weer t-mobile bellen want ik heb geen internet nu geven ze aan dat er weer een guidion monteur moet komen.
 

Guidion monteur 2: Internet werkt weer maar upload speed is nog steeds niet opgelost wat heeft die monteur van kpn dan gedaan? hij kan het ook niet oplossen dus laat me raden weer een kpn monteur moet langs komen?

 

Nu denk ik echt hoeveel monteurs moeten er komen voordat het probleem wordt opgelost want dit slaat echt nergens op elke dag moet ik zelf er achterna zodat mijn upload speed wordt opgelost
nu zeggen ze dat ik na 2-3 werkdagen weer een afspraak moet maken met de kpn monteur.

monteur heeft gewoon op eigen laptop getest met niks anders verbonden aan de router.

krijgt ook max 200mb upload speed. dus ik weet niet wanneer dit wordt opgelost en het lijkt alsof ik constant zelf contact moet opnemen zodat het wordt opgelost.

 


80 reacties

Monteur van Guidion is geweest.
Hij heeft de ONT vervangen, helaas werkte de registratie niet.
De originele mediaconverter is weer terug geplaatst. (glasvezel opgepoetst)

Daarna was de verbinding goed.

Probleem opgelost.😍

Reputatie 1

@Langevloei een andere klant had toevallig ook issue's met zijn upload. Bij hem lag het aan de DDoS bescherming van het modem. Wellicht kun je daar eens naar kijken: 

 

Issues met de upload waren opgelost met een nieuwe mediaconverter.

Issues met de pingspikes lijken opgelost door de DoS bescherming van de router uit te zetten. Als je deze optie uit- inschakelt, dan moet je even wachten. Het lijkt alsof de optie meteen verwerkt is, maar dat is het niet. In het logboek kan je controleren of de bescherming uitgezet is. 

De naam vind ik erg verwarrend. Het is iets van: DoS-bescherming blokkeren (inschakelen - uitschakelen) Schakel je het blokkeren van de DoS-bescherming in? Volgens mij moet het woordje ‘blokkeren’ weg, maar misschien snap ik de zin gewoon niet zo goed :) 

Een extra Tip, als je snelheid test doe het op de poort 4 van de modem. Om een of andere reden port 2 die 2.5 is, heeft veel lager snelheid bij mij. Ondanks dat ik cat6 kabel op 1gig netwerk kaart gebruik.

Mijn ip zit in de range 85.144

 

Ik heb ook sinds kort 1gig glazvezel , bijvoorbeeld nu in de ochtend is mijn internet gewoon goed en zit op 1gig up and 1 gig down, direct gemeten via kortste utp kabel aangesloten op de modem

 

Dus het ligt niet aan de modem, 

 

Bij mij valt de internet in de begin avond uren uit, ping gaat verschrikkelijk hard omhoog richting de 300-600 ipv 5-8ms, communicatie met de servers is zo goed als onbereikbaar.

Upload valt af naar 0.1 - 0.5mb , socket fout meldingen etc.

Tevens geprobeerd om de firewall en dos bescherming uit te zetten, helpt niks.

Heb ook een zwaardere power adapter aan de zwarte glasvezel mediaconverter aangesloten aangezien die originele maar 1amp 12 v heeft. Nu zit er 12v 3amp op, heeft ook niks opgelost.

Het ligt echt buitenhuis aan hun infrastructuur 

Die zelfde dos meldingen krijg ik ook

Is je IP ook in de 95.98.xxx.xxx range?
Drie dingen die mis gaan.

  1.  - Ping Spikes tussen de pc en de router - Firmware probleem
  2.  - Trage upload - Onstabiele ONT, Rammelende SFP-connector
  3.  - DDoS aanvallen op IP-adressen die al 40 jaar worden gerecycled.

Deo Gratias heb ik nog opzegtermijn.

Ik ben op de twintigste overgestapt dus heb ik nog even. De monteur van Guidion heeft een venster gekregen tussen a.s. donderdag de hele dag en vrijdag tot 13:00. Daarna moet ik naar het buitenland en heb ik geen tijd meer voor deze onzin. Ik zal dan overstappen naar de KPN. Kost wel wat meer (56 euro), maar dan heb je ook wat. overstappen.nl, doen ook niet moeilijk als je in transit bent. (Overstappend van de pan in het vuur)

Die zelfde dos meldingen krijg ik ook

@Langevloei een andere klant had toevallig ook issue's met zijn upload. Bij hem lag het aan de DDoS bescherming van het modem. Wellicht kun je daar eens naar kijken: 

 

DoS uitzetten - check

Nieuwe Mediaconverter installeren. - moet nog

Afspraak met monteur - afwachten bevestiging.

Wat vind je van die portscans en syn flooding? Dat is een vorm van DDoS aanval.

Reputatie 7
Badge +9

@Langevloei een andere klant had toevallig ook issue's met zijn upload. Bij hem lag het aan de DDoS bescherming van het modem. Wellicht kun je daar eens naar kijken: 

 

Kom voor elkaar.

Ik zag in de security log van de router dit staan:

Sep 25 08:50:13 kern.alert kernel: [   49.557674] UDP PORT SCAN ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=f8:0d:a9:04:6c:c3:00:0e:00:00:00:04:08:00 SRC=109.39.144.148 DST=95.98.207.128 LEN=128 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=54 ID=30139 PROTO=UDP SPT=4500 DPT=56338 LEN=108
Sep 25 08:50:20 kern.alert kernel: [   55.909110] UDP PORT SCAN ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=f8:0d:a9:04:6c:c3:00:0e:00:00:00:04:08:00 SRC=109.39.144.148 DST=95.98.207.128 LEN=128 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=54 ID=63509 PROTO=UDP SPT=4500 DPT=56338 LEN=108
Sep 25 08:53:03 kern.alert kernel: [  219.624550] SYN_FLOODING ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=f8:0d:a9:04:6c:c3:00:0e:00:00:00:04:08:00 SRC=44.200.31.213 DST=95.98.207.128 LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=242 ID=4650 DF PROTO=TCP SPT=46950 DPT=8080 WINDOW=62727 RES=0x00 SYN URGP=0
Sep 25 08:53:03 kern.alert kernel: [  219.624876] SYN_FLOODING ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=f8:0d:a9:04:6c:c3:00:0e:00:00:00:04:08:00 SRC=44.200.31.213 DST=95.98.207.128 LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=242 ID=40909 DF PROTO=TCP SPT=58544 DPT=5001 WINDOW=62727 RES=0x00 SYN URGP=0

en dan nog veel meer hetzelfde, gaat de hele dag door. Heeft dat invloed op het probleem?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Langevloei, super bedankt, dit is perfect!

Ik heb besloten om een monteur aan te sturen in verband met de te hoge demping op het ONT. Je ontvangt binnen enkele minuten een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Kan je ons alsjeblieft op de hoogte houden hiervan?  

Het leven is kort, zoals u al zei. Mijn menselijke uploadsnelheid is prima.

Filmpje van de Speedtest:

https://www.awesomescreenshot.com/video/21043248?key=7c8eafbd7537a88f9e98ca5c1e0ff353

Speedtest
Taakbeheer
ipconfig

Kunt u hier mee verder?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Langevloei, bedankt voor je snelle reactie.

Ik zie inderdaad dat je met Ruengelo gesproken hebt, echter heeft hij niks doorgezet. Zou je alle screenshots die je naar het e-mailadres gestuurd hebt alsjeblieft hier kunnen delen? Dan kan ik het meteen voor je doorzetten namelijk. Ik heb namelijk precies nodig wat in de instructie staat om een onderzoek te kunnen starten.

De naam van de helpdesk medewerker is Ruengelo.

De screenshot in mijn eerste post is het resultaat van de door u gevraagde test. (ik heb dit hele topic gelezen!)
Ook screenshots van de Speedtest, Taakbeheer en ipconfig/all zijn vanmorgen reeds naar klantenservice@t-mobilethuis.nl gestuurd. (Bekabelde verbinding bewijs rechts onderin.)

Ik zal zo even powerflippen, als ik deze post heb geplaatst.
Het valt te betreuren dat dit is opgelost bij Gurlerkaratas zonder de oplossing te weten.


 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Langevloei, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en er is op dit moment geen onderzoek gestart. Ik weet niet wat de desbetreffende collega gedaan heeft maar het is niet goed gegaan. Mijn excuses hiervoor. Mag ik je vragen om onze speedtest te doen?  

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Daarnaast zie ik dat het Media Converter/ONT al meerdere dagen online staat en je een ietwat hoge demping hebt. Zou je een powerflip kunnne uitvoeren en kijken of dit al geholpen heeft?

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Alvast bedankt voor alle moeite!

 

Ik heb een week odido, en precies hetzelfde probleem. Hiervoor was Tweak mijn provider, maar die hield ermee op. Ik had 1Gb up/down. Nu is de upload maar 500Mb. Er loopt hopelijk een onderzoek. Ik heb contact met de desk hierover. Kenmerk: 2352/65990253

 

Reputatie 5
Badge +3

Super fijn dat het opgelost is @Gurlerkaratas, ik wens je een mooi zonnig weekend! 😊 Groetjes, Ishana

sinds gister is alles goed? ik weet niet wat er is verandert maar dit is gewoon goed

Reputatie 7
Badge +9

Hey @GS1905GS, bedankt voor je update.

Het is inderdaad gek dat de monteur geen terugkoppeling aan ons gegeven heeft. Ik heb nogmaals je ticket doorgezet met deze informatie en het vorige ticket. Hopelijk kunnen ze dit verder oppakken en wordt het eingelijk gefixt!

Reputatie 3

Hoi vorige week is buiten en binnen monteur geweest bij mij van open dutch fiber en monteur zei dat aansluitpunt signaal goed is. Alleen mediaconveter en patchkabel is niet goed die moeten vervangen worden geef door aan tmobile heb ik gedaan ik wacht al een week en heb net gebeld klantenservice ze zeggen is niks bekend bij een terwijl ik vorige week doorgeven. En nu hoor ik wat ervaart u ik zeg uploadsnelheid is traag daarom is monteur gekomen van open dutch fiber en die zegt mediaconveter en patchkabel moet vervangen. Doe is een speedtest wat voor onzin vraagje. Ik moet nieuwe ont en kabel krijgen. Speedtest is zelfde trage upload

Reputatie 7
Badge +9

@Gurlerkaratas het onderzoek is in volle gang. Ik houd je op de hoogte zodra ik hier meer over weet!

De upload speed is nog steeds 200mb er was weer een monteur langs gekomen maar heeft niks verholpen. 
 

Reputatie 3

Ik wacht al 2 maanden voor een oplossing ook uploaden problemen en me ping was eerst 6 en dat is ook schommelen ook telkens 6 tot 11 ping. zelfs mijn tante heb dsl internet ping 8 zij heb stapiele verbinding dan mij terwijl glasvezel zogenaamd stapiele verbinding is ik vraag me af waarom is internet snelheid en ping niet stapiel telkens verschillende factoren horen we het ligt aan pop wijkcentral en niemand controleert het. modem geeft aan wan poort 1000mb ik gebruik utp cat 8 mijn laptop is gaming ook poort 1000mb dus het kan niet aan mij liggen dat zegt Guidion monteur ook het ligt aan T-Mobile en open dutch fiber moet checken 2 keer moest ik foto's sturen en bewijzen er veranderd niks het wordt niet gekeken 

Ik snap er echt niks meer van
nu is het vroeg in de dag opgelost maar uiteindelijk later op de dag echt gewoon veel te traag

Reputatie 3

Bedankt tommie ik wacht op reactie van techneuten

Reputatie 7
Badge +9

@GS1905GS bedankt voor je snelle actie!

Ik heb het nogmaals doorgezet naar onze techneuten. Ze gaan voor je aan de slag, hopelijk hebben zij de ideale oplossing!

Reageer