Uploadsnelheid traag T-mobile glasvezelnetwerk?

  • 22 March 2023
  • 80 reacties
  • 1900 Bekeken


Toon eerste reactie

80 reacties

nog geen update?

Reputatie 3

Zelfde probleem heb ik ook bijna 2 maand heb eerder veilig modems getest met bekabeling foto's gestuurd en moest  opwachten van technische afdeling reactie niks van ze gehoord. Wanneer ik speedtest voer dan komt  down 900 maar up telkens wisselend up ochtend 400 middag 600 avond 500. Heb nog nooit 900 gehaald bij upload. Ik weet zeker dat het niet bij mij ligt ik gebruik zyxel t-54. Vorige keer was medewerker van hier die zegt dat ik  tp-link gebruik haha echt drama terwijl ik gewoon zyxel t-54 van jullie gebruik. Ik wil een oplossing en dat serieus wordt genomen

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Langevloei, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en er is op dit moment geen onderzoek gestart. Ik weet niet wat de desbetreffende collega gedaan heeft maar het is niet goed gegaan. Mijn excuses hiervoor. Mag ik je vragen om onze speedtest te doen?  

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Daarnaast zie ik dat het Media Converter/ONT al meerdere dagen online staat en je een ietwat hoge demping hebt. Zou je een powerflip kunnne uitvoeren en kijken of dit al geholpen heeft?

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Alvast bedankt voor alle moeite!

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @GS1905GS 

Heb je al eens de verbinding getest met een eigen VLAN ondersteunende router om te kijken of het dan beter is?

Reputatie 3

Ja ik heb ook getest met een router asus wifi 6. Is zelfde resultaat. Downloadsnelheid haal ik gewoon 940mb alleen uploadsnelheid wisselende snelheid nooit boven 900 hoogste is 700 laagste 400 ik gebruik altijd cat 8 kabel

De naam van de helpdesk medewerker is Ruengelo.

De screenshot in mijn eerste post is het resultaat van de door u gevraagde test. (ik heb dit hele topic gelezen!)
Ook screenshots van de Speedtest, Taakbeheer en ipconfig/all zijn vanmorgen reeds naar klantenservice@t-mobilethuis.nl gestuurd. (Bekabelde verbinding bewijs rechts onderin.)

Ik zal zo even powerflippen, als ik deze post heb geplaatst.
Het valt te betreuren dat dit is opgelost bij Gurlerkaratas zonder de oplossing te weten.


 

De upload speed is nog steeds 200mb er was weer een monteur langs gekomen maar heeft niks verholpen. 
 

Reputatie 5
Badge +3

Super fijn dat het opgelost is @Gurlerkaratas, ik wens je een mooi zonnig weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Langevloei, bedankt voor je snelle reactie.

Ik zie inderdaad dat je met Ruengelo gesproken hebt, echter heeft hij niks doorgezet. Zou je alle screenshots die je naar het e-mailadres gestuurd hebt alsjeblieft hier kunnen delen? Dan kan ik het meteen voor je doorzetten namelijk. Ik heb namelijk precies nodig wat in de instructie staat om een onderzoek te kunnen starten.

Ik heb net een speedtest gedaan? 
nu is het inplaats van 930mb download en 160mb upload
gedaald naar de 90mb?

Het leven is kort, zoals u al zei. Mijn menselijke uploadsnelheid is prima.

Filmpje van de Speedtest:

https://www.awesomescreenshot.com/video/21043248?key=7c8eafbd7537a88f9e98ca5c1e0ff353

Speedtest
Taakbeheer
ipconfig

Kunt u hier mee verder?

Reputatie 7
Badge +9

@Gurlerkaratas het ticket staat nog open. Zodra ze meer weten wordt er contact met je gezocht!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Langevloei, super bedankt, dit is perfect!

Ik heb besloten om een monteur aan te sturen in verband met de te hoge demping op het ONT. Je ontvangt binnen enkele minuten een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Kan je ons alsjeblieft op de hoogte houden hiervan?  

Kom voor elkaar.

Ik zag in de security log van de router dit staan:

Sep 25 08:50:13 kern.alert kernel: [   49.557674] UDP PORT SCAN ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=f8:0d:a9:04:6c:c3:00:0e:00:00:00:04:08:00 SRC=109.39.144.148 DST=95.98.207.128 LEN=128 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=54 ID=30139 PROTO=UDP SPT=4500 DPT=56338 LEN=108
Sep 25 08:50:20 kern.alert kernel: [   55.909110] UDP PORT SCAN ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=f8:0d:a9:04:6c:c3:00:0e:00:00:00:04:08:00 SRC=109.39.144.148 DST=95.98.207.128 LEN=128 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=54 ID=63509 PROTO=UDP SPT=4500 DPT=56338 LEN=108
Sep 25 08:53:03 kern.alert kernel: [  219.624550] SYN_FLOODING ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=f8:0d:a9:04:6c:c3:00:0e:00:00:00:04:08:00 SRC=44.200.31.213 DST=95.98.207.128 LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=242 ID=4650 DF PROTO=TCP SPT=46950 DPT=8080 WINDOW=62727 RES=0x00 SYN URGP=0
Sep 25 08:53:03 kern.alert kernel: [  219.624876] SYN_FLOODING ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=f8:0d:a9:04:6c:c3:00:0e:00:00:00:04:08:00 SRC=44.200.31.213 DST=95.98.207.128 LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=242 ID=40909 DF PROTO=TCP SPT=58544 DPT=5001 WINDOW=62727 RES=0x00 SYN URGP=0

en dan nog veel meer hetzelfde, gaat de hele dag door. Heeft dat invloed op het probleem?

Reputatie 7
Badge +9

@Langevloei een andere klant had toevallig ook issue's met zijn upload. Bij hem lag het aan de DDoS bescherming van het modem. Wellicht kun je daar eens naar kijken: 

 

opgelost door kabel te veranderen upload is wel nog steeds 160mb
download 930mb

monteur gaf aan dat bij ons alles gewoon goed is.

hij heeft een ticket gemaakt gaf hij aan.

Monteur heeft zelf getest met eigen laptop download is 300mb en upload rond 100mb.
metingen waren ook allemaal gewoon goed.

hij had ook de modem en de converter vervangen om te kijken of het daar aan lag.

maar dat heeft ook niks gedaan nu zou er contact worden opgenomen maar ik weet niet wanneer?

 

Reputatie 7
Badge +9

@GS1905GS ik zag je bericht voorbij komen.

Onze techneuten hebben de speedtesten bekeken en deze zijn niet goed uitgevoerd, ook niet door de monteur. Om toch het onderzoek door te zetten moet ik je opnieuw vragen om de test volledig uit te voeren. Graag alle screenshots in het topic delen, dan kan ik het persoonlijk voor je doorzetten!

@Langevloei een andere klant had toevallig ook issue's met zijn upload. Bij hem lag het aan de DDoS bescherming van het modem. Wellicht kun je daar eens naar kijken: 

 

DoS uitzetten - check

Nieuwe Mediaconverter installeren. - moet nog

Afspraak met monteur - afwachten bevestiging.

Wat vind je van die portscans en syn flooding? Dat is een vorm van DDoS aanval.

Die zelfde dos meldingen krijg ik ook

Reputatie 3

Mijn uploadsnelheid is sinds begin al 500mb en heb eerder foto's van speedtest en andere testen opgestuurd technische afdeling via mail. Ik wacht al 2 maanden voor oplossing en heb nog niks van gehoord

Ik heb zojuist een speedtest gedaan en ik weet niet of jullie iets hebben gedaan maar.
Speedtest is nu 900mb download en 500mb upload.

De speedtest van upload begint op 930mb upload maar zakt dan naar de 500mb upload.

 

Reputatie 3

Hoi tommie ik heb screenshot gemaild naar klantenservice 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gurlerkaratas, bedankt voor de update! Ik heb een notitie gemaakt aan het openstaande ticket. Ze gaan het verder onderzoeken. Ik wens je voor nu een prettig paasweekend!🐤 

Reageer