Beantwoord

Verschillende Speedtest resulaten

  • 3 December 2021
  • 40 reacties
  • 870 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

40 reacties

Hallo @Boris, de fact default is gedaan.

Reputatie 7

Hi @sankonig, super dat je gelijk de speedtests hier deelt! Hier is heel duidelijk de lage downloadsnelheid op terug te zien en ik wil ervoor zorgen dat jij hier weer de juiste snelheid gaat halen. Graag wil ik voor de zekerheid nog het volgende checken. Als dit ook niet de boosdoener is, dan ga ik aan de hand van deze speedtests gelijk een verzoek inschieten bij de technische dienst. 

  • Heb je een dubbelcheck gedaan of alle kabeltjes goed zijn aangedrukt en zit het modem goed aangesloten op het aansluitpunt?

Als jij dit al hebt uitgesloten, dan ga ik graag de hulp van de technische dienst inschakelen. Laat je dit aan mij weten? Ik ga met liefde voor je aan de slag om dit zo snel mogelijk te verhelpen! 💪 

Reputatie 7

Hi @Sam.N, top dat je je hier weer hebt gemeld! We gaan je hierbij helpen, want deze snelheid moet omhoog. Ik heb jouw gegevens eerder al ontvangen in een privébericht, dus ik ben gelijk weer met je mee gaan kijken. Graag zou ik nog één stap aan je willen voorleggen. Ik wil kijken of een factory reset van het modem deze snelheidsproblemen definitief oplost. 

  1. Druk met een tandenstoker of paperclip het factory reset knopje 10 seconden in (Bij de Huawei naast de stroomaansluiting in het midden van de achterkant).
  2. Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uit gaan.
  3. Laat de factory reset na 10 seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  4. Het kan 3 minuten duren voordat het modem weer diensten heeft. Na een reset naar fabrieksinstellingen ben je je wifi instellingen (naam van het wifi netwerk en wachtwoord) kwijt. Op een sticker op het modem staan de username en wachtwoord waarmee je vervolgens weer kunt inloggen.

Kan je aangeven of dit de oplossing is geweest? Zo niet, dan ga ik de hulptroepen voor je inschakelen! 🎈

Reputatie 7

Hi @sankonig, ik wil je heel graag voorzien van de volgende update! Aan de hand van mijn verzoek is de technische dienst druk bezig geweest met het onderzoek. Zij hebben dit vervolgens doorgezet naar de netwerkbeheerder, waar jij ook een e-mail over hebt ontvangen. Ik ben erg blij om te zien dat zij morgen al bij jou langskomen om hier verder naar te kijken. Houd jij ons hier op de hoogte? Fingers crossed dat jij morgenmiddag kan delen dat jij weer de juiste snelheid behaalt! 💪

Reputatie 7

Hi @sankonig,

Thanks voor je bericht en update! Ik zie dat er na jou bericht een verstoring is geconstateerd in het domein van de netwerkbeheerder. Daarop is er monteur aangestuurd om dit te verhelpen. Nu kan het zijn dat daar een afspraak met jou voor nodig is, maar hoeft niet altijd het geval te zijn. Mocht dit nodig zijn, zal er contact worden opgenomen. We houden je op de hoogte! 

Reputatie 7
Badge +16

@sankonig Bedankt voor het uitvoeren van de factory reset! Is er verbetering merkbaar in de downloadsnelheid of blijft het wisselvallig en hangen rond die 500 Mbit/s?

Reputatie 7

Hi @Sam.N, yes ik heb jouw berichtje in goede orde ontvangen! Ik ben de verbinding meteen gaan checken en deze ziet er picobello uit. Dit staat natuurlijk haaks op wat jij ervaart, dus ik wil graag meehelpen om de snelheid van jullie abonnement omhoog te krikken. Zou je op de volgende punten een korte terugkoppeling kunnen geven:

  • Zou je ook eens willen testen of jij dezelfde resultaten krijgt met een andere internetkabel?
  • Zou je eens van LAN-poort op het modem willen switchen? Wellicht is één van de poorten defect.

Als jij het bovenstaande al hebt geprobeerd, dan wil ik je vragen om een zogenoemde powerflip uit te voeren:

  1. Haal de stekker van het modem en de witte media converter uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Laat de witte media converter eerst 30 sec opstarten voordat je verder gaat met het modem
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten

Kun jij hiermee uit de voeten? Mocht dit niet werken, dan zou ik je aanvullend om extra screenshots van speedtests willen vragen. Zo kan de technische dienst een onderzoek starten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen?

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter.
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Merci voor de moeite, ik wil dit graag fixen! 💪

Hallo @Lisa, ik heb een prefab utp cat5e kabel van 1,5m tussen modem en laptop gehad. Ik heb zowel poort 1 als 2 geprobeerd. Glas zit goed in de wan poort op het modem geklikt.

@sankonig Bedankt voor het uitvoeren van de factory reset! Is er verbetering merkbaar in de downloadsnelheid of blijft het wisselvallig en hangen rond die 500 Mbit/s?

Ik heb net weer even 3 tests gedaan met dezelfde servers. Ik zit nu rond de 600Mbps, op KPN na.

 

Kunnen jullie nu wel het modem benaderen?

Hi @Sam.N, yes ik heb jouw berichtje in goede orde ontvangen! Ik ben de verbinding meteen gaan checken en deze ziet er picobello uit. Dit staat natuurlijk haaks op wat jij ervaart, dus ik wil graag meehelpen om de snelheid van jullie abonnement omhoog te krikken. Zou je op de volgende punten een korte terugkoppeling kunnen geven:

  • Zou je ook eens willen testen of jij dezelfde resultaten krijgt met een andere internetkabel?
  • Zou je eens van LAN-poort op het modem willen switchen? Wellicht is één van de poorten defect.

Als jij het bovenstaande al hebt geprobeerd, dan wil ik je vragen om een zogenoemde powerflip uit te voeren:

  1. Haal de stekker van het modem en de witte media converter uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Laat de witte media converter eerst 30 sec opstarten voordat je verder gaat met het modem
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten

Kun jij hiermee uit de voeten? Mocht dit niet werken, dan zou ik je aanvullend om extra screenshots van speedtests willen vragen. Zo kan de technische dienst een onderzoek starten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen?

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter.
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Merci voor de moeite, ik wil dit graag fixen! 💪

Ook ik ervaar dezelfde problemen Internet Premium maar behaal negen van de 10x nog geen 200 en heel soms 300…upload ook verschrikkelijk, ook ik heb al van alles geprobeerd maar lijkt alsof ik systematisch af wordt geknepen…als ik dit had geweten was ik nooit overgestapt.

@Waqqas

Ik heb die snelheden al gegeven:

MS Store:
TriNed B.V
Sint-Oedenrode
179 down / 198 up

VOO
Liège
141 down / 104 up

Alle tests zijn gedaan met mijn PC die met een kabel is verbonden met jullie modem/router, met uitzondering van de telefoon tests uiteraard.

Ik heb zojuist ook nog even getest in veilige modus en toen kreeg ik:

TriNed B.V
Sint-Oedenrode
153 down / 191 up

VOO
Liège
152 down / 105 up

Reputatie 7
Badge +15

@Sam.N 

Voer T-Mobile dien je screenshots te plaatsen waarin zichtbaar is dat je computer bedraad is aangesloten en van de test dus een printscreen.

Zo kan er een onderzoek worden gestart.

@Waqqas 

@Sam.N Helemaal goed, indien je toch een grotere terugval in de snelheid ervaart en het onwerkbaar wordt, let me know. Dan stuur ik je alsnog een voucher toe zodat je altijd een back-up hebt voor mobiele hotspot! 

 

Oke. De monteur is maandag langs geweest en geconstateerd dat het draytek modem verouderd is en heeft een Zyxel laten komen. Ook wilde hij in de PoP kijken, maar volgens de werkbon kon hij daar geen sleutel van krijgen:

Geen toegang tot pop,vermelde contactpersoon is al drie jaar bezig om zijn telefoonnummer uit de toegangsapp te
verwijderen. Was dan ook erg kort af.

 

Modem is gisteren bezorgd en heb deze gemonteerd. Alles goed (wel dipswitches 3 en 4 aangezet op de mediaconverter), maar nog steeds geen verwachtte snelheden:

 

 

XS4ALL Amsterdam heeft verreweg de hoogste upload, die andere servers geven ongeveer het zelfde resultaat als met de Draytek. Ik zit me nu dan ook af te vragen of die testservers wel een upload van 1Gbps hebben 😆

 

Wel fijn dat dit modem wel 4 bruikbare switch-poorten heeft btw...

Goedemorgen,

 

Ik ervaar gelijke problemen, alleen bij mij is de upload gemiddeld rond de 910Mbps maar de download steeds onder de 500Mbps. Ik heb met de speedtest app (windows) 3 servers getest, per server 2 keer een test. Laptop is met UTP Cat5e rechtstreeks op de Draytek aangesloten.

Ik heb screenshots zoals hierboven, kan ik die hier droppen of moet ik even een nieuw topic aanmaken?

Oh ja, modem is al meerdere malen spanningsloos geweest, nog geen fact reset gedaan omdat ik dan bang ben dat ie misschien niet meer intraint 😁