Verzameltopic: Hoge Latency sinds 17:45 in gebied 4761KR

  • 18 August 2023
  • 281 reacties
  • 8476 Bekeken


Toon eerste reactie

281 reacties

Reputatie 1

Ben benieuwd naar de resultaten.

Reputatie 2

In 4711 op dit moment geen verbinding mogelijk.


update: Na reset van de ONT weer wel.

Sinds kort huurt mijn zusje een appartementje in Apeldoorn Zuid. M.n. uit kostenoverwegingen heeft ze voor Internet Only van T-mobile gekozen.  Internet is voor haar zeer belangrijk omdat ze full time thuis werkt en omdat in het appartement WIFI de enige optie is, heb ik de Zyxel vervangen  door een router, die eerder achter een Ziggo verbinding al jaren met 99,9% uptime dienst heeft gedaan. 

Vanavond en vorige week zaterdagavond werkte haar internetverbinding niet meer. Router gewoon te benaderen en verbinding met de PoP volgens de mediaconverter OK, maar gewoon in het geheel geen verkeer mogelijk (of in ieder geval naar een heel aantal sites niet, plus gamingservers waar zij vaak op zit. 

Al meer klanten in Apeldoorn die vaak voorkomende problemen hebben gemeld ? 

Nou kan het natuurlijk best dat het kan liggen aan de eigen router (dus ze kan evt nog proberen de ZyXEL terug te plaatsen, al gaf die geen oged WIFI bereik in haar werkkamer). Maar het is wel te toevallig dat, steeds als zij problemen heeft, ik er ook hier op het forum en op het forum van tweakers over lees. 

 

Reputatie 1

Wel apart dat er geen reactie meer komt van mensen die al twee last hebben van latency in de avond uren,.

Ik denk dat het laatste bericht van Cal gewoon helder is voor iedereen en dat we gewoon tot maandagavond wachten met reageren.

Zodoende wordt dit forum niet volgespamd.

Wel apart dat er geen reactie meer komt van mensen die al twee last hebben van latency in de avond uren,.

Geen nieuws is goed nieuws toch? En idd zoals mm4706 zegt, ze hebben aangeven tot maandagavond nodig te hebben.

 

Maar mijn tussentijdse resultaten zijn een enorme verbetering. Al zit er nog ruimte voor een nog beter resultaat.

 

Reputatie 2

Wel apart dat er geen reactie meer komt van mensen die al twee last hebben van latency in de avond uren,.

Ja, ik kan hier wel gaan roepen dat ik nog geen verbetering zie (gisteravond nog steeds pingtijden van 40-50ms), maar de laatste aanpassingen zouden pas gisteren zijn doorgevoerd (en dus vanavond pas effect hebben).

Dus ik wacht vanavond nog even af. Daarnaast was het na de vorige “fix” ook 2 dagen goed, dus sowieso ga ik pas conclusies trekken na een aantal dagen van stabiliteit.

Reputatie 2

Het lijkt wel beter te gaan toch zie ik tussen 20:00 en 22:00 nog spikes.

 

Reputatie 2

Het lijkt wel beter te gaan toch zie ik tussen 20:00 en 22:00 nog spikes.

 

Hier idem.
Lijkt idd al wat beter te gaan.
Maar zo stabiel als wat het geweest was, is het helaas nog niet.

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal, we zijn ervan op de hoogte dat het nog niet optimaal is. We zijn het nog steeds aan het onderzoeken wat dit veroorzaakt. Als we een nieuwe update hebben laten we dat hier weten!

Reputatie 3

Het lijkt wel beter te gaan toch zie ik tussen 20:00 en 22:00 nog spikes.

 



Zag het gisteravond (en de nacht ervoor) ook kortstondig


Alleen ik heb voor de rest geen meetpunt van voor 2 weken geleden (of inmiddels...2.5 weken geleden) dus ik weet niet of dit daarvoor al voorkwam

Echter, ik ben wel positief over de werkzaamheden van de laatste 3 dagen die gedaan zijn, want die hebben wel goed geholpen.

Reputatie 2

🤔

Reputatie 2

Schiet hier ook weer flink omhoog net zoals @DomiDuDe 

Reputatie 2

Hier ook net weer wat pieken naar 50ms (net als gisteravond). Het is gelukkig allemaal wel wat minder en kortstondiger dan de afgelopen 2 weken, maar idd, nog niet optimaal.

Dus, O Die Doelstelling is nog niet gehaald 😉

 

 

Mijn smokeping laat ook nog steeds pieken rond de 50ms zien. Helaas nog niet opgelost door T-Mobile/Odido.

Reputatie 2

Hoe is het gisteren bij jullie gegaan?

Bij mij inmiddels een steady 4ms over heel de avond en geen issues ondervonden.

Benieuwd hoe het in de andere regio's is gegaan.

 

Reputatie 2

Hoe is het gisteren bij jullie gegaan?

Bij mij inmiddels een steady 4ms over heel de avond en geen issues ondervonden.

Benieuwd hoe het in de andere regio's is gegaan.

 

Bij mij gisteren ook heel de avond 5-6ms, geen pieken gezien.

Reputatie 2

Hier inmiddels de 2e avond ingegaan met een stabiele verbinding! 
Geen pieken meer waargenomen.

Reputatie 3

Hoe is het gisteren bij jullie gegaan?

Bij mij inmiddels een steady 4ms over heel de avond en geen issues ondervonden.

Benieuwd hoe het in de andere regio's is gegaan.

 


kan er niks anders van maken dan "recht zo die gaat”
lijn is al 2 avonden strak

Reputatie 7
Badge +9

Hey allemaal, bedankt voor jullie terugkoppelingen. Het lijkt erop dat het allemaal weer goed werkt. Houd het de komende tijd nog in de gaten, als jullie iets merken laat het dan direct weten!

Reputatie 2

Hoe is het gisteren bij jullie gegaan?

Bij mij inmiddels een steady 4ms over heel de avond en geen issues ondervonden.

Benieuwd hoe het in de andere regio's is gegaan.

 


kan er niks anders van maken dan "recht zo die gaat”
lijn is al 2 avonden strak

Hier hetzelfde alleen dan tussen de 5 en 6 ms en ene enkele uitschieter naar 7 ms. Het lijkt nu echter wel of sinds de aanpassingen NordVPN heel erg geknepen wordt maar daar ben ik nog niet helemaal aan uit.  

Ook ik heb een rare verbinding, of ik nu hun router gebruik of die van mijzelf ik zie dat mijn latency omhoog gaat en mijn upload is gewoonweg dramatisch (ik heb een 1 gb glasvezel verbinding)

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @SecondUnknown, we helpen je hier graag mee.

Zou je een eigen topic hierover kunnen starten? Dan voorkomen we verwarring in dit topic. We denken namelijk dat er bij jou iets anders aan de hand is. Alvast bedankt! 

Hey @SecondUnknown, we helpen je hier graag mee.

Zou je een eigen topic hierover kunnen starten? Dan voorkomen we verwarring in dit topic. We denken namelijk dat er bij jou iets anders aan de hand is. Alvast bedankt! 

Hoe hoog mag de latency normaal zijn? net opnieuw getest en het is 12 download en 19 upload.

De download speed is 914.96 down en 941 up

Reputatie 7
Badge +9

Hey @SecondUnknown, we hebben voor de zekerheid je verbinding erbij gepakt. We zien dat je een eigen modem aangesloten hebt en dat het ONT al erg lang aanstaat. Zou je dit kunnen testen met onze Zyxel aangesloten? Zou je het ONT ook een reboot kunnen geven? We zijn erg benieuwd of je dan verandering ziet in de latency. 

Reageer