Verzameltopic: Hoge Latency sinds 17:45 in gebied 4761KR

  • 18 August 2023
  • 281 reacties
  • 8476 Bekeken


Toon eerste reactie

281 reacties

Hey @SecondUnknown, we hebben voor de zekerheid je verbinding erbij gepakt. We zien dat je een eigen modem aangesloten hebt en dat het ONT al erg lang aanstaat. Zou je dit kunnen testen met onze Zyxel aangesloten? Zou je het ONT ook een reboot kunnen geven? We zijn erg benieuwd of je dan verandering ziet in de latency. 

Sinds wanneer moet de ont gereset worden dan? maar sure zal eerst de ont eens resetten en daarna jullie modem weer aansluiten.

 

Hey @SecondUnknown, we hebben voor de zekerheid je verbinding erbij gepakt. We zien dat je een eigen modem aangesloten hebt en dat het ONT al erg lang aanstaat. Zou je dit kunnen testen met onze Zyxel aangesloten? Zou je het ONT ook een reboot kunnen geven? We zijn erg benieuwd of je dan verandering ziet in de latency. 

Dit is het resultaat nadat ik jullie modem weer heb aangekoppeld en iets van 10 a 20 sec de ont ontkoppeld had.

Wil je nog steeds dat ik een nieuwe topic begin? ben bang dat ik jullie snelle responses kwijt raak vandaar dat ik hier verder ging.

Reputatie 7
Badge +9

@SecondUnknown we behandelen alle topics van oud naar nieuw. Als het rustig is zul je een snellere response van ons krijgen dan als het drukker is. We proberen altijd binnen 48 uur te reageren maar dit gebeurt meestal binnen 24 uur. Als het rustig is kunnen we ook nog sneller bij je terugkomen! Ik heb je eigen topic beantwoord.

Hallo, en weer is de internet verbinding weggevallen tot 10% van wat normaal is.

Postcode gebied 4708

Ook in 4702 weer bingo

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ryn_78 & @RobHTmob, goed dat jullie hiervoor aan de bel trekken. Mag ik jullie eerst vragen om een volledige powerflip uit te voeren? Ik zie dat het ONT al een lange tijd aan staat. Zouden jullie daarna de verbinding kunnen testen? Alvast bedankt!

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Beste Tommie,

Dat wil ik best een keer doen, alleen las ik je bericht pas nadat het zich weer hersteld had.

Ik zie het inmiddels weer vaker in de avond gebeuren. Gisteren ook weer. 

Echter twijfel ik sterk aan het nut, de verbinding herstelt zich in de loop van de avond weer. Dus we kunnen concluderen dat het geen hardware issue is. Het issue lijkt exact op wat eerder is voorgekomen.

Zo erg als pakweg 1 maand of anderhalf terug is het nog niet geweest maar het zijn wel serieuze drops. 

 

Groet Rijn

Reputatie 3

Nou… tijd om dit topic maar weer eens wat leven in te blazen (helaas)

4707AM op 12 December


Is dit puur toeval of begint het probleem weer terug te komen?

En daar gaan we weer. TV hapert weer, geluid hakkelt en hoge latency.

Overdag geen problemen, dus probleem zit NIET bij ons!!!!

Kom op Odido, doe eens wat aan dat netwerk van jullie 😡😡😡😡

Hier (4708NG) ook weer hetzelfde probleem als een paar maanden geleden. Hoge latency in de avond. Ik hoop dat dit snel wordt opgelost…

Reputatie 2

Hier exact hetzelfde issue als hierboven… screenshot exact hetzelfde qua latency… is hele lange tijd goed gegaan… ook 4708xx postcode.

Reputatie 4
smokeping

Ook hier, postcode 3446, sterk verhoogde pingtijden. Speedtest gaat nog wel goed.

Hier ook dezelfde problemen met postcode 4708xx. Als ik de speedtest app in WIndows gebruik en ik selecteer I3D.net dan is mijn latency rond de 50 ms, mijn download 20 Mbps (!?) en mijn upload (500 Mbps). Ik heb 1Gbps symmetrisch, dus dit is wel bizar te noemen. Is er al bekend bij Odido wat het probleem is en wat de verwachtte termijn is wanneer dit wordt opgelost?

Reputatie 2

Yup, hier ook weer volle bak ellende. Postcode 4707.

 

Mag toch niet hopen dat het weer zo ellendig lang gaat duren als de vorige keer, want dat pik ik echt niet. Maar gezien het feit dat dit ook ondertussen al weer een aantal uren aan de gang is en de storingspagina van Odido geen storingen geeft doet mij vermoeden dat de monitoring afdeling van Odido ook liever op de switch speelt dan hun werk…...

Reputatie 2

BTW, probleem zit weer in exact dezelfde hop in het netwerk.

Reputatie 3


goed we zijn dus inmiddels gewoon al weer 4 uur verder….ik zie de bui al wel weer hangen
Ik mag inderdaad echt hopen dat dit keer de oplossing sneller word gevonden….

echter was ik hier al bang voor toen ik het nieuws zag dat er 2 en 8gbit abonnementen verkocht gingen worden door odido en we in September al problemen hadden met niet zwaar genoege verbindingen toen het maximale zelfs maar 1gbit was.

Reputatie 4
smokeping last 30 hours

En het is weer genormaliseerd. Hopelijk gaan we dit niet weer elke avond hebben.

Reputatie 2

Hier ook weer genormaliseerd. Lijken idd op dezelfde issues als afgelopen september. Echter liggen de latency ietsjes hoger dan normaal…. Nu rond de 7ms (terwijl het na september altijd ronde 4 is geweest)…. Lijkt dus weer iets goed mis te zijn………

Reputatie 3

Hier ook weer genormaliseerd. Lijken idd op dezelfde issues als afgelopen september. Echter liggen de latency ietsjes hoger dan normaal…. Nu rond de 7ms (terwijl het na september altijd ronde 4 is geweest)…. Lijkt dus weer iets goed mis te zijn………


Klopt, ik zie het hier ook
​​​​


lijkt gisterochtend na 12 uur te zijn geweest, waar de latency hier van 8 naar 10 is gegaan, en het nu consequent rond de 10 ligt.

Reputatie 2


hier ook rond het middaguur begonnen van +-3 naar 7…. en hoe raar ook, gisteren op exact hetzelfde moment begonnen de issues weer, welke we afgelopen September gehad hebben. Kan geen toeval zijn, lijkt erop dat het probleem van destijds weer terug is.

Reputatie 2


hier ook rond het middaguur begonnen van +-3 naar 7…. en hoe raar ook, gisteren op exact hetzelfde moment begonnen de issues weer, welke we afgelopen September gehad hebben. Kan geen toeval zijn, lijkt erop dat het probleem van destijds weer terug is.

 

Ben benieuwd of @Tommie van Odido @Demi van Odido nog eens in dit draadje mee kijken, en wellicht aan hun kant het e.a. kunnen checken.

@Tommie van Odido zoals je kunt lezen en zien aan de schermafbeeldingen is het probleem dus weer terug en zit het probleem duidelijk niet bij de abonnees. Word nu echt vervelend en hoop oprecht dat dit niet weer 14 dagen gaat duren zoals afgelopen september....

Reputatie 7
Badge +9

Hey all, we hebben het meteen onderzocht en het lijkt erop dat er onderhoud geweest is en dat de volledige capaciteit niet werd benut. Dit is vanmiddag weer goed gezet en dit zou niet meer mogen gebeuren. Reboot het ONT voor de zekerheid!

Hey all, we hebben het meteen onderzocht en het lijkt erop dat er onderhoud geweest is en dat de volledige capaciteit niet werd benut. Dit is vanmiddag weer goed gezet en dit zou niet meer mogen gebeuren. Reboot het ONT voor de zekerheid!

@Tommie van Odido, dat zou geweldig zijn,  maar eerst zien dan geloven 😉 

Reputatie 2

Thanks voor je antwoord @Tommie van Odido!
We houden het in de gaten 😎!

Reageer