Beantwoord

Waar en hoe klok / tijd instellen in Huawei modem



Toon eerste reactie

116 reacties

Reputatie 7

Voor iedereen in dit topic vraag ik een handmatige aanpassing van de tijd aan. Zodra ik meer weet, zal ik het hier melden!

Reputatie 7

Hi @Belker

 

Ik had 'm in de agenda staan, maar dacht ‘ik wacht het even af'. Ik ga voor iedereen in dit topic een aanpassing vragen!

Reputatie 7

Hi @Belker

 

Het is direct aangepast. Klopt de tijd nu weer? 

 

Ik heb het ook direct voor mrtjphillips, Opagod  en metaal laten aanpassen!

@Jason ja je kunt mij blij maken met een nieuwe modem.

Erg  jammer dit! 2 maanden later ben ik nog niet geholpen.

@Sander Waar precies?  Ik kan nergens de huidige tijd zien of aanpassen, zie alleen de tijden die ik zelf instel via ouderlijk toezicht.

 

Hoi Brian, heb je nog nieuws?

 

 

Super fijn, dat is wat ik wilde lezen @ktollenaar! Maak er nog een mooie dag van!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @AlexHoekstra, dat wil graag voor je in orde maken! Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft?Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan zorg ik ervoor dat de tijd en datum zo snel mogelijk weer goed komen te staan.

@Sander 

Sorry, maar ik vind dit geen antwoord. Ik zie nog steeds geen instellingen voor de SNTP server of een tijd. Waarom dit in het modem verborgen blijft is mij een raadsel. De tijd zal best goed lopen nu maar het is nog steeds niet te checken zonder een regel aan te maken en dan te gaan zitten wachten totdat deze regel in werking treed?????

 

Reset modem heeft het niet opgelost. Ik denk dat het door zomertijd komt dat dit niet wordt ondersteund
handleiding staat niets over in, ook niet over daylight saving time
als straks wintertijd ingaat is het probleem als het goed is opgelost
Reputatie 7
Hoi @GGoeij

Dat vind ik een slimme zet! Volgende week kunnen we jouw vermoeden waarschijnlijk bevestigen. Het lastige in dit verhaal is dat de Huawei nergens expliciet de tijd aangeeft. Je komt er dus alleen achter op het moment je een ouderlijk toezicht instelt. Hoe dan ook, volgende week weten we meer!
Nou, de uitkomst is...
nog steeds een uur verschil, alleen nu is alles een uur later! Als ik een regel 10 uur zou instellen, is nu ineens het al 9 uur van toepassing. Voor de winterijd was dat 11 uur, maar het klopt dus nog steeds niet.
lijkt erop dat de zomertijd wintertijd andersom is geimplementeerd. Wel grappig eigenlijk.
kan iemand van tmobile die zich met modems bezighoud dit als bug melden bij huawei?

Dan wil ik graag een nieuwe modem.

Hoe kan ik die aanvragen?

Reputatie 7
Hoi @GGoeij

Je bent er supersnel bij! Er verandert dus wel iets bij het verzetten van de klok, maar precies verkeerd! Ik ga hier eens een balletje over opgooien. Bedankt voor je scherpte!
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Met de ingang van de wintertijd is mijn Huawei modem op de zomertijd blijven staan. Met als gevolg dat al mijn apparatuur erachter: Accespoints en dergelijke nu ook een uur achter lopen.
Kinderen klagen omdat hun netwerk nu een uur eerder uitgaat.
Dit kan toch niet waar zijn dat je dit niet kan aanpassen.
Moet ik dan 2 keer per jaar het tijdschema van mijn WIFI gaan aanpassen....zucht
Reputatie 7
@TBraber en de rest,

Ik ga hiervoor om de tafel met onze hardware mensen. Zodra ik meer weet, zal ik dat hier posten. Houd dit topic in de gaten!
Reputatie 1

T-Mobile,

 

Ik ben nu al ruim een week aan het wachten op een update ivm (S)NTP. 

@Jason is op vakantie en heeft opnieuw een verzoek gedaan naar de TD.

Kunnen jullie de update firmware aub uitvoeren?

 

Met vriendelijke groet,

Alex Hoekstra

Zoals bij Sander bekend ervaar ik ook deze storing. Had ook gehoopt dat het met de omschakeling naar de wintertijd goed zou komen. Helaas dus.
De tijd ging van 1 uur achteruit naar 1 uur vooruit.
Hoi Sander. Hoe staat het met de ronde tafel conferentie ??
Reputatie 7
Hoi @Belker

Ik moet nog een antwoord schuldig blijven op dit moment. Het is bekend en is in onderzoek. Komt het door de zomertijd? Of een andere oorzaak? Zodra ik een update krijg, plaats ik deze direct hier!
Dit probleem heb ik ook

@Brian

Hoe en waar kan ik een nieuwe

Reputatie 7

Hi @Belker,

 

Ik ga het voor jou specifiek nog even controleren (en aanpassen). Kan het zijn dat je een fabrieksreset hebt uitgevoerd? In zo'n geval zal de ‘oude’ tijd weer gebruikt worden. Hoe dan ook, ik verwacht dat je binnen enkele dagen weer de correcte tijd hebt. 

Ik heb het idee dat het door de huidige firmware komt.

Andere providers met hetzelfde Huawei HG659 modem hebben bijv. met firmware versie V100R001C216B113 wel de mogelijkheid om Simple Network Time Protocol (SNTP) in te stellen. Bij deze firmware kan je dit via Internet -> Internet Services -> Simple Network Time Protocol vinden.

Mijn firmware versie V100R001C243B030 heeft alleen DDNS bij "Internet Services".

Parental control is super, maar ik heb niet zo veel behoefte om dit bij iedere zomer- en wintertijd aan te passen. Oh, een functie met bijv. max. x uur per dag per device internetten zou ik voor mijn kinderen ook fijn vinden.

@Sander: Zou je mijn opnieuw kunnen helpen?

De datum en tijd zijn weer in het verleden (een paar miniten geleden was het 2010-01-05 08:28:08). Op woensdag 27 januari was er een storing dat we een paar uren in de ochtend geen internet hadden. Ik vermoed dat de datum en tijd gereset zijn door de storing.

Alvast bedankt voor je hulp!

Een andere vraag: is er een permanente oplossing hiervoor?

Reageer