De Zyxel T-50 Odido Glasvezel



Toon eerste reactie

227 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dit kan alleen via de frontpage onder Wifi instellingen, dus niet onder het "hamburger menu" item Netwerk instellingen - Draadloos.



Reputatie 7
Badge +3
@swinferno

Ja, ook dit nieuwe modem ondersteunt UPnP.

@Pieter_B Fijn, hartelijk dank voor de snelle reactie!

Ik moet het blijkbaar dus wel eerst even aanzetten, goed om te weten 🙂
Reputatie 7
Badge +3

@raaf30 

Als je 2 routers achter elkaar hebt in elk hun eigen subnet, is het belangrijk dat je wireless devices allemaal ook in hetzelfde subnet hangen waar je ze wilt aanspreken. Door i.d.d. over te gaan naar AP modus, is de Zyxel dus degene die het subnet in je netwerk gaat bepalen. Dus gaat je Chromcast, die voorheen in het andere subnet zat, weer werken.

Advies vanuit mij is, om de wifi van de Zyxel uit te zetten. Hierdoor verzorgt je ORBI de wireless functie voor alle wireless devices. Zorg wel dat alle devices ook gekoppeld zijn aan je ORBI SSID, waardoor ze dan ook allemaal in hetzelfde subnet komen van de ORBI.

Het toverwoord is dus ‘hetzelfde subnet’

Reputatie 7
Badge +4
Nee Dit is niet mogelijk Modems worden door de provider op afstand ingesteld. als er dus een vreemd modem aan hangt kunnen ze deze niet instellen.
Het KPN NT word vervangen door de monteur zo gaat de glasvezel aansluiting niet stuk.
De kans bestaat dat het NT van KPN werkt maar ik zou er niet van uit gaan. hou er dus rekening mee dat op de dag van de migratie je zonder internet zit vanaf 08:00 tot dat de monteur langs komt, dan kan het alleen maar mee vallen. Het modem en TV kastje mag je natuurlijk alvast plaatsen. zolang je maar niet aan de glasvezel zelf komt.

@Waqqas  heel erg be dank for me antwoord, sorry voor mijn late reactie. Het resetten van de modem heeft gewerkt. Helaas is het mij nog steeds niet gelukt om om connectie te kunnen maken met de omvormer van de zonnepanelen. op het moment dat connectie wil maken met de WiFi blijft het zeggen dat het de omvormer niet kan vinden. Ik heb de “codes” die ik van het bedrijf heb doorgekregen om in de modem te zetten, erin gezet. Ik denk ook goed. Maar helaas werkt het nog steeds niet. Heb jij misschien nog tips?

Reputatie 7
Badge +15

Gisteren heb ik nog een update gehad op de Zyxel dus ze zitten zeker niet stil 💪

Reputatie 7
Badge +6

@Waqqas Welke versie staat er nu op? Dan weet ik of mijn voip-guide weer de prullenbak in kan.

Reputatie 7
Badge +15

@TMTV 

Je noemde hem al in je VOIP topic 🙂

V5.50(ABPY.1)b14

 

Reputatie 7
Badge +15

@TMTV

Ik heb geen mail gehad.. (onaangekondigd daar lijkt het op)

Reputatie 1
@Sander Ja dat kan ik begrijpen. De daytrek functioneert goed maar ik wil ook graag mee gaan met de tijd natuurlijk. Gebruik kunnen maken van het 5 Ghz 802.11ac en daarbij MU-MIMO, zou wel lekker zijn zeg.

Dan hoop ik stiekem maar dat de daytrek het binnenkort begeeft haha.

Maar even zonder dollen. Mijn T-mobile thuis abonnement is verlopen afgelopen maand. Kunnen we hierin niet iets regelen waardoor ik verleng bij jullie en dat ik dat dan die nieuwe modem krijg? #durftevragen
Reputatie 7
Badge +3
Nou, ik heb de eerste crash voorelkaar gekregen van de Zyxel, ben nu aan het kijken of ik het hard kan reproduceren.
Was het gast wifi netwerk wat de router voor wifi en toegang (login) onmogelijk maakte.

TBC


Kan het niet meer reproduceren in welke stappen ik ook onderneem, dus voor nu dus gewoon aangemerkt als een hikup.
Over een aantal dagen UP maar weer eens proberen, kijken of de UPTIME invloed hierop heeft.
Jammer dat deze nog wifi5 is geen wifi6 aan de andere kant zo heel veel client toestellen voor 802.11 ax zijn er nog niet. Niet meer vast zitten aan een specifieke poort klinkt goed. Ik zie een tabblad easy mesh dat intrigeert me. Dat gui ziet er overzichtelijk uit.

In augustus hield de Draytek me tegen de Huawei met die verplichte poorten klonk ook niet aanlokkelijk. Dit ziet er goed uit. Mischien toch de knoop doorhakken binnenkort.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo @Hans_68

in de openings post staat het vermeld;

Nieuwe klanten die NA 8-5 12:00 besteld hebben krijgen de Zyxel, heb je voor 8-5 besteld krijg je het Huawei modem.

Sinds een paar dagen is de Wi-Fi Planner (Scheduler) tab verdwenen in de draadloze instellingen op de VMG8825-T50 (Firmware-versie V5.50(ABPY.1)b11).

Zo blijft de Wi-Fi ‘s nachts aan staan. 

Heeft iemand hier hetzelfde gemerkt? 
Heeft het modem soms een reboot of hardware reset nodig om dit weer terug te krijgen of is het eruit gehaald? :unamused:

Reputatie 7
Badge +15

@sjacob

Geen idee wat het is maar ik zie ook een *Hidden* netwerk en zo heet hij ook.

Alleen zichtbaar met bepaalde tools en niet in mijn telefoon tussen de SSID's waarmee ik kan verbinden in instellingen. Verder merk ik er niks van 🤷

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @spinnningmaster 

Bij glasvezel is de interface bij portforwarding ETH_internet.

Meer informatie over portforwarden in de Zyxel

Hallo,

Ik overweeg om over te stappen naar T-Mobile en heb een paar vragen m.b.t. de Zyxel VMG8825-T50:
  • Kun je zelf de namen van de WiFi netwerken (SSID's) instellen?
  • Kun je zelf de DNS range instellen?
  • Kun je je apparatuur een vast IP- adres geven?
  • Kun je port forwarding instellen (NAS)?
  • Hoe wordt de Interactieve TV Box met de modem/router verbonden?
Mijn huidige configuratie: modem/router in de meterkast met Power line
  • naar de woonkamer, switch verbonden met Interactieve TV Box (met HDMI naar TV), TV, receiver, XBox.
  • naar zolder, AP met vaste verbinding naar PC + WiFi voor overige apparatuur
Kan dit zo blijven?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.
Zojuist handmatig de SIP-settings van CheapConnect ingeladen in de Zyxel modem. Werkt prima.
Reputatie 1
Ook geen Bridge mogelijk??? Dus vaste telefonie wordt gewoon buitengesloten als je een eigen goed werkend thuis netwerk wil/hebt

Dan wil je nieuwe klanten werven met harde marketing uitspraken.
Maar zo krijg je kritische klanten niet over.

En jah vaste lijnen zijn wellicht stervende.... Maar maak er dan geen extra pakketkortingen mee.
Reputatie 5

Als het moet wil ik mij nog wel beschikbaar stellen.

Nu draytek 2132f voor 1000 up/down. 

 

:upside_down:

Reputatie 7
Badge +15

Omruilen voor een Zyxel bedoel je? Dat gaat helaas niet zo makkelijk indien de diensten die geleverd worden het gewoon doen.

@Pieter_B Je hebt dus al een Zyxel VMG8825-T50 ter beschikking. Kan je misschien de energieopname meten - het liefst onder verschillende bedrijfscondities?
@drbud
  • Eigen SSID instellen = JA
  • DNS = Je kunt 2 eigen DNS adressen ingeven
  • Vast IP = Dit kan via Statische DHCP configuratie
  • Port forwarding = Dat kan via NAT - poortdoorschakeling
  • IPTV - Elke LAN poort heeft nu Internet & IPTV


Ik wacht nog op installatie en als ik de berichten goed heb gelezen krijg ik de Zyxel VMG8825-T50. Ik zou hier erg blij mee zijn gezien deze ook HAIRPIN / NAT LOOPBACK ondersteund voor zover ik na kon gaan.
Tevens las ik hier en in de T-Mobile installatiehandleiding van de Zyxel VMG8825-T50 dat voor zowel LAN als IPTV elke poort van de router gebruikt kan worden. Nu beschik ik over managed switches in huis en moet ik de VLAN's definiëren in de switches. LAN zal gewoon VLAN 1 zijn, maar ik vroeg me af over welk VLAN de IPTV gaat. Is dit gewoon VLAN 640?
Reputatie 7
Badge +4
Nee, de Zyxel regelt zelf de vlans in het modem. hierdoor hoef je niet meer aparte vlans te gebruiken zolang je de Zyxel gebruikt.

Reageer