De Zyxel T-50 Odido Glasvezel



Toon eerste reactie

227 reacties

Dat begrijp ik, maar managed switches laten standaard alleen VLAN 1 door. Ik moet de VLAN van IPTV ook tagged toevoegen, anders geen IPTV door mijn switches. Is het VLAN dat gebruikt wordt bekend? Anders heb ik een uitdaging het werkend te krijgen.
het zijn namelijk allemaal mooie woorden en jullie komen heel geloofwaardig over maar zo is het NIET . ik ben namelijk een nieuwe klant sinds 31-05-2019 en ik krijg in eerste instantie een doos binnen van T-Mobile met daarin en gebruikte huawei modem ontvangen en geen zyxel modem zoals hier staat. maar dat is nog niet het aller ergste na 1 dag als nieuwe klant is de modem ermee gestopt nou ik bellen met T-Mobile terwijl ik wist dat de modem niet werkt alleen het pouwer lichtje brand heb van alles geprobeerd hij werkt niet. T-Mobile kan er niks aan doen want volgens hun systeem en van wat hun zagen is dat de modem gewoon werkt naar hun mening uiteindelijk wouden ze toch een monteur sturen aan huis maar ja dat kan pas na 2 weken. ik zat lekker 2 weken zonder internet en uiteindelijk na het bezoekje van de monteur is de oude modem vervangen door een huawei modem en geen zyxel terwijl ik dat wel aangaf . ik wil 1 ding begrijpen waaarom maken jullie beloftes die jullie niet na kunnen komen?????? de service aan te telefoon die kan er ook wat van begrijpen niks van wat er afspeelt en zeggen dat de modem werkt terwijl dat niet zo is geen geduld absoluut niet klantvriendelijk!!!!!


Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ymetro, eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik nog niet eerder wat gelezen/gehoord heb aangaande de Wifi Planner in het Zyxel modem. Ik heb het direct voor je nagevraagd en wacht nu op een antwoord van één van onze experts! 😉

To be continued (soon)!

Reputatie 7
Badge +4
Ja het is bekend, nee het is niet nodig, intern zit het niet in een vlan omdat de zyxel iptv niet bridged zoals Huawei en Draytek
Dus als ik je goed begrijp gaan beide over VLAN 1? Zowel LAN als IPTV.
Reputatie 1
Is het al iemand gelukt om de modem in een mesh opstelling werkend te krijgen? Ik krijg deze maar niet aan de praat met de fritz repeater 1750E.

Ik moet helaas nog verschillende ssid's gebruiken en steeds switchen als ik van de woonkamer naar zolder ga.
Dus als ik je goed begrijp gaan beide over VLAN 1? Zowel LAN als IPTV.
Waarschijnlijk of wel zeker niet maar je zal dit in je switches niet hoeven in te stellen. Wel van belang zal IGMP ondersteuning zijn.
IGMP supported switches heb ik, dus dat gaat goed. Ik kan me alleen nog niet voorstellen dat LAN en IPTV over hetzelfde VLAN gaan. Wordt blijkbaar afwachten tot de installatie heeft plaatsgevonden😩
IGMP supported switches heb ik, dus dat gaat goed. Ik kan me alleen nog niet voorstellen dat LAN en IPTV over hetzelfde VLAN gaan. Wordt blijkbaar afwachten tot de installatie heeft plaatsgevonden😩
Voor de modem op het Tmobile netwerk niet na de modem wel. De tv ontvanger krijgt gewoon een ip uit het normale bereik hiermee worden ott diensten als Netflix en youtube via een STB ook mogelijk.
Reputatie 3
Ik heb op 07-05 mijn verhuizing aangevraagd. Degene aan de telefoon vertelde mij dat ik een Zyxel zou krijgen maar hier lees ik nu dat het pas geldt voor alle bestellingen na 08-05. Ik zou graag de Zyxel willen krijgen zoals telefonisch beloofd. Kan en klopt dat?
Reputatie 7
Badge +3
@Sam_81

Wat bedoel je met verschillende SSID's?
Of bedoel je hiermee switchen tussen 2.4G naar 5G v.v.?

Voor het maken van een Mesh heb je deze pagina gelezen?

HAİ..! 👋

 

- EVEN EEN UPDATE - 👇

 

Er moet ook nog een (wifi planner) opnieuw toegevoegd worden gewoon bij het Zyxel T-50 modem (ouderlijk toezicht paneel) instellingen tuurlijk, want zo te zien hadden ze het vroeger onterecht verwijderd sinds firmware versie 2021 b16 dus heel onverstandig en niet slim geweest met hun techneuten..?

 

Graag ! Mijn belangerijke (feedback) persoonlijk juist aan die Zyxel developers teams doorgeven sowieso met het weer opnieuw toevoegen van dat (wifi planner) optie\functie bij het 2023 aankomende released update zo vriendelijk mogenlijk weer natuurlijk,

 

Groeten - 🙋

 

📬 = ✅

 

Reputatie 1
@Pieter_B met verschillende SSID'S bedoel ik dat ik nu voor het wifi signaal van elke repeater en de modem afzonderlijk een aparte naam heb (modem, woonkamer, etage 1 en zolder). Ik moet nu telkens zelf van ssid naam veranderen voor het sterkste singaal.

Ik heb de handleiding waarnaar je verwijst nog niet gelezen. Dank je wel. Ik deze even doornemen en proberen in mesh in te stellen.

Ik wil overigens de repeaters bedraad aansluiten op de mesh master modem.
Reputatie 4
@Sander Ja dat kan ik begrijpen. De daytrek functioneert goed maar ik wil ook graag mee gaan met de tijd natuurlijk. Gebruik kunnen maken van het 5 Ghz 802.11ac en daarbij MU-MIMO, zou wel lekker zijn zeg.

Dan hoop ik stiekem maar dat de daytrek het binnenkort begeeft haha.

Maar even zonder dollen. Mijn T-mobile thuis abonnement is verlopen afgelopen maand. Kunnen we hierin niet iets regelen waardoor ik verleng bij jullie en dat ik dat dan die nieuwe modem krijg? #durftevragen

Dat laatste had ik ook gevraagd bij verlengen, maar daar kreeg ik ook een dikke nee op.
Reputatie 7
Badge +3
@Sam_81

Normaal zou de Fritz repeater 1750E de netwerk SSID's automatisch over moeten nemen, dus een beetje raar dat dit bij jou dan niet zo is (zie handleiding PDF)





Even de handleiding goed doorlezen m.b.t. SSID instellen of niet, anders eens terug gaan naar de fabrieksinstelling op de Fritz.
Reputatie 1
@Pieter_B
Ok ik heb de handleiding gevolgd:
1.fabrieksinstellingen geladen van de repeater.
2.wps knop van de repeater ingedrukt,wlan led begon te knipperen. Zyxel wps knop via de gebruikersinterface aangeklikt. Daarna kreeg ik de melding dat er connectie is.
3. Zelfde stappen opnieuw gedaan volgens de handleiding echter krijg ik nu geen melding dat er een connectie via wps is.

Het lijkt er op dat de repeater connectie heeft (vijf signaalstrekte ledjes staan aan). Ik heb echter geen idee of de repeater in een mesh netwerk is opgenomen. Hoe kan ik dit controleren, hoe kan ik overigens in de instellingen van de repeater komen? Volgens de handleiding zou dit via een bepaald ip adres moeten gaan echter lijkt het erop dat dit ip adres is aangepast tijdens het verbinden van de repeater. Kan ik ergens in de zyxel interface zien wat het ip adres van de repeater is die zou zijn verbonden om de instellingen van de reoeater aan te passen van draadloos naar bedraad?
@Pieter_B Bedankt voor de uitvoerige metingen! - Veel betere info als van de leverancier (of provider).

Een vermogen van iets boven de 8,5 W (volgens de 3de regel) is waarschijnlijk het gemiddelde per dag.
Kan je de WiFi misschien tijdgestuurd aan- en uitzetten?
Hallo! Met mijn Zyxel T50 merk ik dat veel devices de connectie verliezen met de wifi.
Instellingen nagelopen en ook de kanalen vastgezet maar dit helpt nog niet. Het lijkt alsof de devices het moeilijk vinden om te switchen tussen de 2,4ghz en 5ghz. Een device heeft eerst verbinding, dan niet (over naar 4g), dan later weer wel.

Op mijn laptop met een wifi analyzer programma aan, zie ik dat dit programma dat ook zo laat zien.
Wat is de oplossing hiervoor?

moet ik de mesh functionaliteit activeren?
Hoor graag jullie ideeën.
Bedankt, Jan
Reputatie 7
Badge +3
@Sam_81

Achter "Verbondenheid" zijn alle wireless & bekabelde devices met IP uit te lezen waarmee de Fritz bereikbaar zou moeten zijn.


Reputatie 7
Badge +3
@darkfiber

Bij normaal idle, gebruikt hij nu inderdaad zo rond de 8,5W.

Wifi blokkeren kan via ouderlijk toezicht;



Reputatie 6
Hallo! Met mijn Zyxel T50 merk ik dat veel devices de connectie verliezen met de wifi.
Instellingen nagelopen en ook de kanalen vastgezet maar dit helpt nog niet. Het lijkt alsof de devices het moeilijk vinden om te switchen tussen de 2,4ghz en 5ghz. Een device heeft eerst verbinding, dan niet (over naar 4g), dan later weer wel.

Dit komt mij bekend voor, zie het ik ook wel eens op mijn smartphone (custom firmware) i.c.m. een MicroTik AP, maar heb er geen probleem mee en bereik/connectiviteit is wel goed ( tot 300 meter ongeveer). Ik heb geen T-Mobile abo meer, dus kan er m.b.t. de Zyxel niks over zeggen uit ervaring.
Op mijn laptop met een wifi analyzer programma aan, zie ik dat dit programma dat ook zo laat zien.
Wat is de oplossing hiervoor?

moet ik de mesh functionaliteit activeren?

De vraag is hoe volledig/volwassen/uitgewerkt de huidige firmware in de Zyxel is. Gezien de berichten ga ik ervan uit dat het zich nu (nog) lang niet kan meten met een los verkrijgbaar WiFi (Mesh) systeem (wat ook veelvouden duurder is).
In topic https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/houd-2-4g-en-5g-hetzelfde-314106 gaat het ook hierover.
Reputatie 1
@Pieter_B bedankt ik heb het ip repeater inmiddels gevonden via jouw aanwijzingen. Helaas zit de repeater niet in een mesh opstelling aangezien het mesh icoon ontbreekt in de gebruikersinterface. Volgens de handleiding zou het icoonjen
Ik heb easymesh aan staan op de zyxel. Wellicht dat er alleen zyxel extenders in een mesh opstelling werken?
Hoe krijg ik dit modem in bridge mode?
Reputatie 7
Badge +3
@Laura van Eck

Helaas, ook dit nieuwe modem kan niet in de Bridged mode worden gebracht met de huidige TMT-Firmware.
Hou er wel rekening mee, dat men is afgestapt van het idee om LAN uitgangen specifiek te reserveren voor bijv. Internet of IPTV.
Dit is een modem met all services op alle LAN poorten, waarbij het dus niet meer uitmaakt op welke LAN uitgang je bijvoorbeeld je TV-Box hangt.
Reputatie 7
Badge +4

Goed om mediaconverter te benoemen. Ook voor glas.@TAVL , @Hidden.nld

welke mediaconverter heb ik nodig om van de RJ11 telefoonaansluiting naar mijn Unify USG WAN aasluiting te komen? (NB ik heb dus geen glasvezel, slechts 100Mbit Internet only)


Hallo @Sjoerd R

Je moet dan een simpel modem er tussen zetten ik gebruik dan meestal een simpel draytek vdsl modem die de verbinding bridged naar een fortigate, dat moet dus ook wel werkend te krijgen zijn met een USG

Reageer