De Zyxel T-50 Odido Glasvezel



Toon eerste reactie

227 reacties


Hallo! Met mijn Zyxel T50 merk ik dat veel devices de connectie verliezen met de wifi.
Instellingen nagelopen en ook de kanalen vastgezet maar dit helpt nog niet. Het lijkt alsof de devices het moeilijk vinden om te switchen tussen de 2,4ghz en 5ghz. Een device heeft eerst verbinding, dan niet (over naar 4g), dan later weer wel.

Op mijn laptop met een wifi analyzer programma aan, zie ik dat dit programma dat ook zo laat zien.
Wat is de oplossing hiervoor?

moet ik de mesh functionaliteit activeren?
Hoor graag jullie ideeën.
Bedankt, Jan
Ik ervaar dit ook. Zijn er mensen die hier oplossingen voor gevonden hebben? Zit er een firmware upgrade in de pijplijn?


Ik ervaar dezelfde problemen. Op verschillende apparaten valt regelmatig (minstens 1x per kwartier) de WiFi 3-5 seconde uit waarna ik weer verbinding (maximaal bereik - dan geen bereik - dan maximaal bereik) heb. Vrij irritant wanneer je geluid of beeld wilt streamen. De verbinding valt ook weg zonder dat ik van locatie wissel/ gewoon op dezelfde plek blijf zitten.
Ik heb zowel de Zyxel als de Fr!tz WLAN bekabeld aangesloten gekregen door de installateur.

Graag hoor ik wat hier aan te doen is.
Reputatie 7
Badge +4
oeps het topic was ff weg, gelukkig is hij weer terug geplaatst.

Vanaf Mei Levert T-Mobile een nieuw modem namelijk de Zyxel VMG8825-T50

In dit topic ga ik je alle ins en outs vertellen van het modem. Ik zal dit topic dan ook regelmatig updaten.
 

cbe7ce5c-409f-4543-bca0-7b1aaeb4bf57.jpg

 


Dit modem is het nieuwe modem van T-Mobile voor glasvezel en DSL.
Bij glasvezel komt een monteur een mediaconverter plaatsen (dit stukje mag je niet zelf doen)

 

De belangrijkste punten:

Any Port Any Service (TV en Internet over de zelfde kabel)
NAT loopback
admin toegang
WiFi code middels QR code
Ook op dit modem is Bridge mode niet mogelijk.
wil je je toch een eigen modem plaatsen kijk dan hier:Je eigen modem bij T-Mobile Thuis


WiFi Eigenschappen:
Wave 2 technologie
Dual band: 2.4 Ghz 802.11n met 450Mbps + 5 Ghz 802.11ac met 1733 Mbps
4x4 Multi User MIMO (Meerdere-In, Meerdere Uit)

 

Zo log je in op het modem

Ga naar http://192.168.1.1

cc6c3791-6dcd-4122-93f2-22406356ef53.png


De standaard Gebruikersnaam is admin het wachtwoord kan je vinden op de achterkant.

72c1d307-fe92-4678-8af9-c09e91c28f2e.jpg

 

 

Zo stel je je eigen WiFi naam en wachtwoord in

Login op het modem en ga vanuit het dashboard naar de WiFi instellingen.

6b7e7f41-deb6-4dd4-a135-7826626a9562.png


Geef je eigen naam en wachtwoord op en bewaar de instellingen met de knop opslaan

 

Zo stel je parent control in

TBA

 

Zo stel je portforwarding in

Portforwarding kan je vinden onder Netwerkinstellingen > Nat

03ff4f16-1c53-4e15-93b9-1cb57c1a291b.png


in het tabblad Poortdoorschakelingen staat een overzicht van je huidige doorschakelingen. om een nieuwe aan te maken druk je op Nieuwe regel toevoegen.

3990097c-ebe7-4006-9389-98db7a031e43.png


Actief: hiermee zet je de forwarding aan of uit
Servicenaam: dit is de naam voor je forwarding regel
WAN-interface: deze moet je op standaard laten staan
Startpoort: de eerste poort nummer die je wil doorzetten
Eindpoort: de laatste poort nummer die je wil doorzetten als je 1 poort wil door zetten is deze gelijk aan de start poort
Vertaling startpoort: Als je hem op een ander poortnummer wil laten uitkomen kan dat ook. om het makkelijk te houden laat je deze gelijk
Vertaling eindpoort: Als je hem op een ander poortnummer wil laten uitkomen kan dat ook. om het makkelijk te houden laat je deze gelijk
Server IP-adres: Het interne ip-adres waar je de forwarding op uit wil laten komen.
Protocol: TCP of UDP of TCP en UDP weet je het niet zeker kan je ze allebij gewoon gebruiken.

 

Zo stel je de DMZ in

DMZ kan je vinden onder Netwerkinstellingen > Nat

97982328-986a-417a-ad6d-255f0a2d9d35.png


Vul het interne ipadres is van je apparaat waarop je alle poorten die niet in poortdoorschakeling staan wilt laten uitkomen

 

Zo stel je een vas IP-adres in

TBA

 

Zo stel je de DHCP range in

TBA

 

Zo stel je de DNS in

TBA

 

Zo verbind je de SetTopBox met het modem

TBA

 

Zo zet je WiFi op bepaalde momenten uit

Via het menu Netwerk instellingen > Draadloos onder het tablad wlan planner
https://

 

Q&A

 

Q: Werkt dit modem op DSL en Glasvezel ?
A: Ja, maar net als bij het Huawei modem is een media convertor nodig. (dit is de zelfde media convertor)

Q: Ik heb op dit moment een ander modem, kan ik overstappen naar de Zyxel ?
A: Nee, op dit moment is dat niet mogelijk.

Q: Ik ben een nieuwe klant maar heb een Huawei modem gekregen klopt dit wel ?
A: Ja, er word geen garantie gegeven dat je ook het Zyzel modem krijgt.

Q: Ik kan niets vinden op de site van Zyxel over dit modem.
A: Klopt het modem is nog zo nieuw dat deze nog niet officieel is uitgebracht door Zyzel.

Q: Waarom staat er TBA
A: Ik ben er nog niet aan toe gekomen om alles toe te voegen aan het topic

Q: Hoeveel stroom gebruikt het modem.
A:

c2084c0e-b277-448d-93c7-072d10fc6c4d.png


(met dank aan Pieter_B)

 


Wil je ook goede WiFi op zolder of achter in de tuin dan raad ik de fritz!1750e repeater aan.
Deze haalt hoge snelheden en heeft mesh ondersteuning zodat je overal maximaal kan genieten van super snelle wifi
(beste resultaat haal je als de repeater bekabeld is aangesloten op het modem)

Changelog

  • WiFi Instellingen toegevoegd
  • Bestel datum toegevoegd
  • Topic makeover
  • Handleidingen toegevoegd
  • Q&A toegevoegd

 


Bekijk ook eens een van mijn andere Topics
Gebruik je eigen modem
Haal alles uit je netflix


Vond je dit topic nuttig en wil je meer van dit soort topics geef dan een Like!
p.s. Ik ben geen T-Mobile medewerker, aan dit topic kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Moat de WAN-interface altijd op standaard staan bij de portforwarding ook als je glasvezel hebt van T-Mobile.

Goed om mediaconverter te benoemen. Ook voor glas.

@TAVL , @Hidden.nld

welke mediaconverter heb ik nodig om van de RJ11 telefoonaansluiting naar mijn Unify USG WAN aasluiting te komen? (NB ik heb dus geen glasvezel, slechts 100Mbit Internet only)
Reputatie 2

Mooie ontwikkeling voor de nieuwe klanten.

Als bestaande klant met een daytrek zou ik hem ook graag willen. Is het in de toekomst mogelijk om hem om te ruilen? Of is hier nog helemaal niets over bekend?
Hoi @KiwiMc,

Goede vraag! Het belangrijkste is dat onze klanten een goed functionerend modem hebben. En er is helemaal niets mis met het Draytek en Huawei modem. Sterker nog, dit zijn superstabiele modems! We gaan geen modems omruilen omdat er andere specs bij een ander modem gelden. Mocht je dus issues ervaren met je modem, dan horen we het graag, maar ruilen voor het ruilen gaan we niet doen.


Omdat ik in juni nog moet worden aangesloten geldt dat ook voor nieuwe klanten dat deze nog een Huawei krijgen.

Naast of het een goed modem is zijn de extra functies van tv en internet over dezelfde kabel en later de mogelijkheid voor meer functies youtube / Netflix waarbij de tv ontvanger een internet signaal nodig heeft van ook belang.


Iemand al gemeten wat het energieverbruik van deze router is? Het liefst met diverse opties aan en uit, zoals Wifi 2,4 en 5 GHz etc..
Reputatie 7
Badge +3
@Sjoerd R

Een mediaconverter is alleen benodigd voor een Fiber aansluiting, dus niet voor een DSL aansluiting via de telefoonlijn.
Wat je zou kunnen doen is het TMT modem zo in te stellen dat je USG in de DMZ area staat, hierdoor hangt jouw USG "schijnbaar" direct aan de DSL aansluiting.
Reputatie 6
Wat zijn de (V)DSL specificaties?
Zo te merken is het een speciaal model wat niet los commercieel verkrijgbaar is, of ik zoek niet goed genoeg.
Wat zijn de (V)DSL specificaties?
Zo te merken is het een speciaal model wat niet los commercieel verkrijgbaar is, of ik zoek niet goed genoeg.

Het zal de Tmobile variant van deze Zyxel zijn. Is de Hauwei niet ook speciaal voor Tmobile gemaakt

Het is mij ook opgevallen dat ondanks ik het draadloze gastnetwerk heb uitstaan ik zowel op 2.4 GHz als op 5GHz extra open verborgen netwerken uitgezonden zie worden! Dat lijkt me zowel wat betreft security als performance niet de bedoeling.

 

Guest netwerk is uitgeschakeld.
Scan mbv inSSIDer. Laat 2 extra open verborgen SSID’s zien afkomstig van hetzelfde modem.

 

Reputatie 7
Badge +4
Volgens mij is het modem nog niet officieel uitgebracht door Zyxel
@Pieter_B bedankt voor je snelle antwoord! Het was inderdaad zo simpel. En ik had een IP conflict. Dus nu heb ik Zyxel als 192.168.2.1 en de USG als 192.168.1.1. Met de Zyxel in de DMZ van de USG. Wel apart hoge upload snelheid... 95Mbit down en 28(!?) up...
Reputatie 7
Badge +15

@sjacob

Kijk eens of na een fabrieksreset de verborgen SSID's nog steeds uitgezonden worden?

Houdt het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden ingedrukt met een paperclip bijvoorbeeld.

Ik heb ook een Zyxel en dit hoort niet zo te zijn. Zie je die Hidden netwerken ook in je wifi lijst?

Reputatie 6
Hij staat wel in Table 3 in deze PDF
ftp://ftp.zyxel.dk/VMG8623-T50A/user_guide/VMG8623-T50A_V5.13.pdf
Reputatie 7
Badge +3
@Nijkerker

Toen ik voor de eerste keer bezig was met de instellingen, weet ik nog dat ik hetzelfde probleem had.
Toen had ik ook gewoon alles grijs in de overview, dat terwijl ik toch wel degelijk naar mijn mening goed had staan.
Nu weet ik niet meer hoe ik het daarna wel werkend kreeg, geloof een power down / power up.

Als je mijn indicatie hebt, kan ik je verzekeren dat het z

Veel Suc7
Pieter
Reputatie 7
Badge +15

@Ymetro 

Stond deze tabblad bij netwerkinstellingen, draadloos? Ik zie er niks over een wifi planner.

Wat wel nieuw is is onder netwerkinstelling staat er nu thuisverbinding met een functie ONE connect.

@tmoesel Bedankt voor de link!
Uit het b.g. document (appendix - Legal! Information) - vlgs Europese regelgeving (ErP):
citaat "Network standby power consumption < 8W" d.w.z. zonder netwerkverkeer en dus ook zonder 2,4GHz/5GHz? Met ingeschakelde WiFi waarschijnlijk 3 W tot 4W meer
Totaal opgenomen vermogen met WiFi wss 11W tot 12W - maar meten aan de router is echt weten
@Justintime2

Bridgemode is inderdaad nog steeds uitgeschakeld, dit kun je dus niet activeren op dit nieuwe modem.
DMZ is daarintegen wel beschikbaar, waarbij je min of meer 'buiten' direct door kunt zetten op 'binnen'.

Zelf heb ik ook vaste telefoon, maar heb dat buiten TM om geregeld via CheapConnect (veel goedkoper).
De VoIP gegevewns, want daar doel je waarschijnlijk op, zijn ook binnen dit nieuwe nodem nog afgeschermd (voor nu)


Hoe heb jij dit geregeld i.c.m. CheapConnect? Ik heb daar ook een account. Ik wil oproepen kunnen ontvangen op mijn analoge telefoons, zoals dat ook met T-Mobile vaste telefonie kan.
Reputatie 4
Het zou interessant zijn als deze modem (dmv software update in het toekomst ) fast roaming krijgt en dat T-mobile een AP levert net zoals KPN nu van plan is met de nieuwe "wifi punt".
Dan ben je heel snel van dat wifi werkt niet en extender van 60€ bij de mediamarkt maakt het niet beter gezeik af.

Hi @Waqqas and @JoëlG,

Thanks for your responses. I have an update about the issue. While I was thinking I was not able to see the 5GHz band Wi-Fi it was actually there with a name missing some part. Basically, I named the 2.4GHz band as [XXX, WiFi] and the 5GHz one as [XXX, WiFi5] and what appears as 5GHz band name is [XXX] instead of [XXX, WiFi5]. It basically removes the part after comma, which seems strange to me.

Reputatie 7
Badge +4
@Rena_chan, het modem onderstuend gewoon mesh wifi (hippe marketing term).
Perfecte wifi bestaat gewoon niet, je heb altijd last van omgeving factoren. zelfs professioneel wifi apparatuur kan het soms niet oplossen.

@sjacob

Kijk eens of na een fabrieksreset de verborgen SSID's nog steeds uitgezonden worden?

Houdt het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden ingedrukt met een paperclip bijvoorbeeld.

Ik heb ook een Zyxel en dit hoort niet zo te zijn. Zie je die Hidden netwerken ook in je wifi lijst?


Ik heb zojuist het modem naar fabrieksinstellingen gereset, maar helaas blijven de verborgen guest SSID’s uitgezonden worden op dezelfde manier als voorheen.

Sorry maar ik geloof dat mijn reactie op de verkeerde plaats staat.😏

Dus nogmaals mijn reactie, Moet de WAN-interface altijd op standaard staan bij de portforwarding als je glasvezel hebt van T-Mobile.

Reputatie 4
Oke dat berekent dat T-mobile compatibel APs gaat verkopen / verhuren?

Want hoewel fast roaming (of 802.11r non-hippe term :p) gewoon zou werken tussen verschillende AP vendors, ervaring leert dat dit niet altijd soepel gaat.

Perfect wifi is natuurlijk een Utopia, maar kan wel beter, en providers kunnen daar een belangrijke rol inspelen, als je een goede "mesh" systeem hebt en de backhaul in onder hebt (APs met kabel verbonden i.p.v. draadloos) dat zorgt voor een betere ervaring.

De clients spelen hier ook een rol natuurlijk, veel oudere apparatuur kunnen niet omgaan met band steering of roaming (sticky client) daar helpt modernere mesh systemen door de client te forceren op een nieuwe AP / band.
Reputatie 7
Badge +3
@WickedMasterx

Heb hier een Gigaset N300A IP ATA waar alles SIP accounts in staan die ik wil gebruiken voor in/uit-bellen.
Je kan dit dus niet doen via het geleverde modem van TMT.


Ben nu geheel vrij van beperkingen of kosten vanuit TMT als het gaat om bellen en gebeld worden 😁

Reageer