De Zyxel T-50 Odido Glasvezel



Toon eerste reactie

227 reacties

Reputatie 1

@MicaLovesKPOP

Na het toepassen ook eens een herstart van het modem gedaan?

Btw voor de portforwarding regels kan je de 2de verwijderen en de eerste wijzigen naar start port 1222 en end port 1223.

Ik heb een restart van het modem gedaan, waarna de grapjas gelijk de DHCP van 192.168.1.30 naar 192.168.1.226 gezet had. Ik heb nu dus maar een statische opgezet, en het werkt nu ineens.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat het nu geweest is, maar misschien inderdaad wel gewoon de restart… In ieder geval hartelijk bedankt voor je hulp!

Ik heb de portforwardingregels trouwens bewust niet gecombineerd, maar bedankt voor de tip! Ik weet dat de 1223 poort maar één van de twee (TCP óf UDP) hoeft te zijn, maar welke van de twee het ook alweer is wilde ik testen nadat ik het werkende kreeg :)

edit: klopt het dat er hier geen systeem is waarmee ik je een +1tje oid kan geven?

Reputatie 7
Badge +15

Je krijgt een dynamische IP.

Hi T-mobile,

Gezien de ontwikkeling in verband met het thuis werken en de huidigetijd (2020), hoe is de ondersteuning van firmwares en beveiligings lekken?

Blijven deze gewoon geupdate?

 

Grt,

Bas

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MicaLovesKPOP 

Die functie is er niet maar de community is ervoor bedoeld om je vragen te stellen en vervolgens geholpen te worden 🙂

Die begin van DHCP kan je beter terugzetten naar 192.168.1.30/40/50 bijvoorbeeld.

Nu is je DHCP range niet zo groot en dus kunnen er problemen optreden als er veel apparaten met je modem zijn verbonden.

Na 6 jaar Telfort hebben ze het nu toch echt verprutst bij mij, en ben ik overgestapt naar T-Mobile. Ik heb sinds woensdag het T50 modem, alleen kom ik ergens niet uit. In mijn oude (Telfort experiabox V8) kon ik de tijden instellen waarop de wifi uit mocht 's nachts. En zo een schema maken. Op dit router zit dat ook, en heet het planner. Ik heb daarin een schema gemaakt en de juiste dagen aangeklikt (ma-vr uit tussen 01:00-06:00). Na het opslaan ging mijn wifi uit. Ook al had in in het schema juist staan dat de wifi ingeschakeld moest zijn. Omdat de tekst niet klopt in het menu (ik denk slecht vertaald vanuit een Aziatische taal) dacht ik dat ze in en uitschakelen misschien hadden omgekeerd. Laptop erbij gepakt, bekabeld weer het router menu in, de wifi weer ingeschakeld en het schema omgekeerd ingevoerd. Maar ook hiermee ging de wifi weer uit. Is er ergens een beschrijving waar wel kloppend staat hoe je zo'n schema instelt op dit modem? Het werkt namelijk niet, naast dat de lay-out nogal onhandig is zoals het nu zit (zou makkelijker zijn als je de dagen onder elkaar kunt zien en dan horizontaal aanvinkt op welke uren de wifi aan mag zijn). Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +3

@MicaLovesKPOP

Neem aan dat je dit topic ook had gevonden?

Wat krijg je binnen je LAN als je via nmap het volgende commando ingeeft

nmap -p 1222-1223 192.168.1.30

Mocht je nmap niet op je machine hebben staan, dan kun je hem hier downloaden voor diverse OS-en

EDIT: Lees nu net in je laatste topic dat de aanwijzing van een reboot wel een werkende poort forwarding heeft opgeleverd.

Reputatie 1
Vraag, ik stap binnenkort over van Ziggo naar T-Mobile.
Wanneer ik het modem van T-Mobile heb gekregen, kan ik dan mijn Ziggo modem in bridge laten zetten en de lan 1 poort van de ziggo modem op de wan poort aansluiten van de Zyxel? Dan kan ik al het een en ander voor configureren en hoeft de installateur minder te doen, alleen maar de oude KPN mediaconverter van de muur halen en vervangen voor de t-mobile variant. T-Mobile internet erin en gaan met die banaan... of doet het modem nog wat meer?
Bedankt Pieter! ik ga er het weekend mee aan de slag. Top dat je er plaatjes bij hebt, ik denk dat ik nu ook al weet waar het bij mij verkeerd ging. De AAN tijden moeten roze zijn in het schema na het opslaan van een schema. Bij mij waren ze roze, maar uiteindelijk in het overzicht alles weer grijs. Dus als ik dat kan oplossen/uitvogelen moet het werken. Zal een andere browser proberen.
Reputatie 6
Badge

Hallo @Erwin05 

Dat een CAT 6 kabel tot wel 100 meter lang mag zijn heb ik hier ook een aantal keer gelezen, langer dan 15 meter zou dus makkelijk kunnen.

Heb al eens gelezen dat iemand 30-35 meter CAT 6 kabel had.

Zie https://www.tripplite.com/products/ethernet-cable-types. Cat5 en hoger kunnen 1Gb tot 100m transporteren. Cat5 is max 100Mb (4 aders, alle hogere types hebben 8 aders en ondersteunen dus 1Gb).

Cat5e is echt al voldoende voor 1Gb tot 100m. Alleen hogere snelheden hebben Cat6a of beter nodig.

Reputatie 7
Badge +6

@Waqqas Ik was er al bang voor. Heb je een mail gehad over onderhoud? Op het forum is namelijk niets aangekondigd. Omdat ik zelf officieel niet de Zyxel heb, krijg ik die mails niet.

Mooie ontwikkeling voor de nieuwe klanten.

Als bestaande klant met een daytrek zou ik hem ook graag willen. Is het in de toekomst mogelijk om hem om te ruilen? Of is hier nog helemaal niets over bekend?

Je mag met mij ruilen , draytek router

Hallo,

Ik probeer een aantal poorten te openen maar die willen niet open. Ik heb de Zyxel  VMG8825-T50  Firmware-versie V5.50(ABPY.0)b12_20190730. 

De volgende poorten willen niet open: 

 

Ik heb het proberen op te lossen door een DMZ in te stellen maar dit heeft niet gewerkt. Tevens heb ik in windows de firewall instellingen aangepast maar ook dit hielp niet. 

Het vreemde is dat poorten van andere applicaties zoals plex wel open gaan

 

192.168.1.226 is mijn Desktop

192.168.1.194 is mijn raspberry pi

kan iemand mij vertellen wat ik anders moet doen om die poorten toch te openen?

 

Met vriendelijke groet,

Marteros

Reputatie 7

Hey @Marteros,

Ik heb zojuist je bericht verplaatst naar dit grote Zyxel topic. :relaxed:  Wellicht dat iemand hier wél de gouden tip voor je heeft. 

Is het met deze modem ook mogelijk een vpn in te stellen zodat je van buiten verbinding maakt met het thuisnetwerk?
Reputatie 7
Badge +15

Hallo @woutk 

Wil je de router extern kunnen benaderen of voor wat wil je de poorten precies openen?

Reputatie 1
@Hidden.nld Krijgen nieuwe klanten deze vanaf nu standaard?
Reputatie 7
Badge +3
Nou, ik heb de eerste crash voorelkaar gekregen van de Zyxel, ben nu aan het kijken of ik het hard kan reproduceren.
Was het gast wifi netwerk wat de router voor wifi en toegang (login) onmogelijk maakte.

TBC
Reputatie 7
Badge +4
@Sandermm, dat is helaas niet vooraf te zeggen. Kan zijn dat er nog Huawei uitgeleverd worden naast de Zyxel.
Reputatie 1
Mooie ontwikkeling voor de nieuwe klanten.

Als bestaande klant met een daytrek zou ik hem ook graag willen. Is het in de toekomst mogelijk om hem om te ruilen? Of is hier nog helemaal niets over bekend?
Reputatie 7
Badge +4
Ik neem aan dat je glas hebt? In dat geval moet er een mediaconverter geplaatst worden. Of dat in de toekomst mogelijk gaat zijn, is momenteel nog niet te zeggen.

Edit: @Hidden.nld heeft tegelijk geplaatst. Het blijft nu dus koffiedik kijken of en wanneer.
Reputatie 7
Badge +4
@KiwiMc Daar ga ik zeker me best voor doen. hierover ben ik in gesprek met T-Mobile.
Reputatie 2
Houdt de functie any port any service in dat er nu ook gewoon een switch achter geplaatst kan worden en zodoende TV gekeken kan worden? Of is er nog steeds een opstelling van twee switches nodig om dit voor elkaar te krijgen? Ik heb namelijk 1 kabel naar de televisie lopen maar ik wil daar meerdere apparaten op aansluiten. Alvast dank
Reputatie 1
@Hidden.nld Je bent een topper!

Ik wacht geduldig af.
Reputatie 7
Mooie ontwikkeling voor de nieuwe klanten.

Als bestaande klant met een daytrek zou ik hem ook graag willen. Is het in de toekomst mogelijk om hem om te ruilen? Of is hier nog helemaal niets over bekend?


Hoi @KiwiMc,

Goede vraag! Het belangrijkste is dat onze klanten een goed functionerend modem hebben. En er is helemaal niets mis met het Draytek en Huawei modem. Sterker nog, dit zijn superstabiele modems! We gaan geen modems omruilen omdat er andere specs bij een ander modem gelden. Mocht je dus issues ervaren met je modem, dan horen we het graag, maar ruilen voor het ruilen gaan we niet doen.
Reputatie 1
Hoi,

Ik ben sinds kort klant bij T-Mobile thuis (glasvezel). Gisteren heb ik het installatiepakket ontvangen en helaas zit hier niet de nieuwe router in, maar het Huawei router. Hoezo is dit? Ik heb voor aanmelden telefonisch bevestigd gekregen dat ik het nieuwe Zyxel router zou krijgen en mijn keus voor T-Mobile is mede daarop gebaseerd. Ik voel me belazerd nu ik toch niet de router heb ontvangen die ik zou krijgen.

Deze hoop ik graag alsnog te ontvangen. De monteur komt de 27e langs.

Ik wil wel met je ruilen??? 😂😂 Deze kan tenminste in bridge modus.... Vraag me dan ook af wat voor voordeel de Zyxel heeft.
Ik had liever een Huawei

Reageer