De Zyxel T-50 Odido Glasvezel



Toon eerste reactie

227 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Marredo 

Valt het internet niet weg als je alleen gebruik maakt van de Zyxel of is het echt een probleem met de TP-LINK?

Hoi @Waqqas,

De stabiliteit is inderdaad goed met zowel de Zyxel als de TP-Link (alleen wifi slecht bereik en lage snelheid) maar nu sinds vrijdag met alleen de TP-Link valt soms de verbinding weg (wel sterke verbinding en hoge snelheid). Volgens mij valt ook van de TV de verbinding weg wat ik dacht te zien maar weet ik niet zeker.

@kwrk73
Neem aan dat je het over de indicatie hebt onder de LAN/WAN poorten in het system overview?


Wat dus rood omkaderd is, geeft bij jou dus waarden 100M/Full i.p.v. 1000M/Full?

Heb je al eens een factory reset gedaan?


Ik heb hetzelfde probleem, mijn LAN wordt weergegeven als 100M, ik heb twee apparaten aangesloten op de modem, een desktopcomputer en een Asus Router (voor de bovenverdieping).

Ik had Ziggo en heb T-Mobile woensdag geïnstalleerd. Met Ziggo kreeg ik 1000M zonder problemen met dezelfde kabels, maar met T-Mobile kan ik niet verder dan 100M en betaal ik 500M.

Ik probeerde een fabrieksreset zoals geadviseerd, maar geen geluk.

Nog een advies? Ik zal een kaartje met de ondersteuning van T-Mobile opsturen als ik dit zelf niet kan oplossen, zodat ik je op de hoogte houd.

Reputatie 7
Badge +3
Hebben jullie ook al gekeken wat de bekabelde speedtest aangeeft @kwrk73 @danielvmn ?

Heb je de factory reset gedaan met alles nog aangesloten, of heb je ook alle kabels verwijderd (behalve de WAN)?
Wel opvallend dat het de eerste week wel 1000Mb was en daarna is terug gegaan naar 100Mb @kwrk73 .

Voor de zekerheid, jullie weten zeker dat alle aangesloten devices netwerkkaarten of netwerkinterfaces hebben die 1000Mb Duplex draaien?

Sluit anders de devices eens afzonderlijk aan op de LAN poort, dus alleen maar 1 aangesloten op een LAN. Zo elk device eens alleen aansluiten en de pagina interface status refreshen, wat komt daar uit?
@Pieter_B ik heb mijn laptop op poort 2 aangesloten en de speedtest komt dan ook niet boven de 90 uit. Wederom een reset gedaan, alle kabels er eerst uit gehaald en ook de glas converter van stroom af gehaald. Maar ook dit haalt niets uit.

Ik vermoed dat er door een update verkeerde instellingen in de router zijn gezet?

Wij nemen 750/750 af maar met poorten capped op 100 komen wij dan niet zo ver.

Het is mij ook opgevallen dat ondanks ik het draadloze gastnetwerk heb uitstaan ik zowel op 2.4 GHz als op 5GHz extra open verborgen netwerken uitgezonden zie worden! Dat lijkt me zowel wat betreft security als performance niet de bedoeling.

 

Guest netwerk is uitgeschakeld.
Scan mbv inSSIDer. Laat 2 extra open verborgen SSID’s zien afkomstig van hetzelfde modem.

 


Ja idd is bij mij ook niet opgelost, heb gebeld met ze. ze dachten door updates of zo, elke dag?  heb wifi dan ook maar uit gezet met knopje, zodra ik die aan zet gaat G5 ook weer aan etc terwijl dit uit staat., reset al zo vaak uitgevoerd. bevalt me niet dat tmobile eigen setting/ script op de modem heeft. ook valt internet wel eens uit, weet niet hoe vaak ze dan wel niet een update uitvoeren, of dat het  nodig is.. was 4g nog betrouwbaarder tot nu toe. of modem die geen externe toegang heeft. waar ze vanalles mee doen. eigen modem kopen is me ook wat duur.

Reputatie 6
@kwrk73 Je zou de snelheid voor de ethernetpoort/driver in de computer kunne forceren op 1000 full duplex.
Of kijken bij settings m.b.t. powersave in de router.O.a bij FritzBoxen doet dat er toe.
Heb ook zo’n nieuw modem T-50 tegelijk met de glasvezel aansluiting ontvangen. Ik zit echter met het probleem, dat de printer (Canon), de internetradio (Philips) en een oudere iPhone niet kan verbinden met wifi. De 2,4 en/of 5 Herz dualband levert denk ik dit probleem op. Hoe los ik dit op?
Hallo @87rob87,

Dat klopt je kan elke poort gebruiken voor tv en internet.


Kan ik hieruit afleiden dat je dus met deze router 4 in plaats van 2 poorten voor LAN (zoals de Huawei) tot je beschikking hebt?
Hoi,

Ik ben sinds kort klant bij T-Mobile thuis (glasvezel). Gisteren heb ik het installatiepakket ontvangen en helaas zit hier niet de nieuwe router in, maar het Huawei router. Hoezo is dit? Ik heb voor aanmelden telefonisch bevestigd gekregen dat ik het nieuwe Zyxel router zou krijgen en mijn keus voor T-Mobile is mede daarop gebaseerd. Ik voel me belazerd nu ik toch niet de router heb ontvangen die ik zou krijgen.

Deze hoop ik graag alsnog te ontvangen. De monteur komt de 27e langs.

[double post, removed by moderator]

Reputatie 7
Hi @Felice11 De Zyxel ondersteunt zowel oude als nieuwe Wifi standaarden dus ook met oudere apparatuur zou je verbinding moeten kunnen maken. Mogelijk staat de 2.4 Ghz frequentie uit. Dit kan je controleren door in te loggen op je modem (via een bekabelde verbinding) of op My T-Mobile Thuis en hier kan je de 2.4 Ghz frequentie aanzetten mocht deze inderdaad uit staan.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo @dude86

Op welke datum heb je T Mobile Thuis besteld ?
Zoals in de openings post is gemeld is dit een harde datum. Een monteur mag niet een ander type modem aansluiten dan je heb.
Reputatie 1
De optie "Houd dezelfde instellingen voor 2.4G en 5G draadloze netwerken" zou ik graag willen uitzetten, de optie is echter niet selecteerbaar. De optie wordt grijs weergegeven en is niet om te zetten.
En bij Gast/Meer AP kan ik maar 1 extra SSID aanmaken, terwijl de tekst aangeeft dat dit tot max 4 kan.

Zijn deze settings door T-Mobile geblokkeerd?
Hallo @dude86


Op welke datum heb je T Mobile Thuis besteld ?
Zoals in de openings post is gemeld is dit een harde datum. Een monteur mag niet een ander type modem aansluiten dan je heb.


Op 8 mei.... Ik vind het jammer dat ik ben voorgelogen en dat het Huawei modem maar twee poorten heeft voor internet, dus je bent als gebruiker genoodzaakt om meer kosten te maken voor switch(s).

Voor mij redenen om na een jaar over te stappen. Ik voel mij echt belazerd. Bah
Hebben jullie ook al gekeken wat de bekabelde speedtest aangeeft @kwrk73 @danielvmn ?

Heb je de factory reset gedaan met alles nog aangesloten, of heb je ook alle kabels verwijderd (behalve de WAN)?
Wel opvallend dat het de eerste week wel 1000Mb was en daarna is terug gegaan naar 100Mb @kwrk73 .

Voor de zekerheid, jullie weten zeker dat alle aangesloten devices netwerkkaarten of netwerkinterfaces hebben die 1000Mb Duplex draaien?

Sluit anders de devices eens afzonderlijk aan op de LAN poort, dus alleen maar 1 aangesloten op een LAN. Zo elk device eens alleen aansluiten en de pagina interface status refreshen, wat komt daar uit?

Ik heb deze geprobeerd en niets werkte. Er is ook geen powersave modus in de beheerdersportal van de router.

Hallo,

ik probeer in te loggen op de zyxel met zoals beschreven de gebruikersnaam “admin” en dan het wachtwoord war achterop staat bij mijn zyxel maar er komt steeds te staan dat de gebruikersnaam of het wachtwoord niet correct is.

weet iemand hoe dit kan? Ik wil namelijk poorten openen zodat ik weer gegevens binnen krijg van mijn zonnepanelen.

groetjes.

Reputatie 1
Dit kan alleen via de frontpage onder Wifi instellingen, dus niet onder het "hamburger menu" item Netwerk instellingen - Draadloos.

Bedankt! Dat werkt inderdaad.
Ondersteunt deze modem/router UPnP?
Reputatie 1
Ik zie geen 802.11ax staan maar 802.11n (2.4 GHz) en 802.11ac (5 GHz). Betekent dat dat deze modem niet de nieuwe wifi 6 standaard ondersteund?
Reputatie 4

@Waqqas  Klopt het dat de T-50 op LAN1234 geen langer cat 6 kabel aan kan dan 15m?

Ik lees hier op het forum max 100 meter.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Erwin05 

Dat een CAT 6 kabel tot wel 100 meter lang mag zijn heb ik hier ook een aantal keer gelezen, langer dan 15 meter zou dus makkelijk kunnen.

Heb al eens gelezen dat iemand 30-35 meter CAT 6 kabel had.

Reputatie 7
Badge +3
@Mozie
Nog nooit van Wifi 6 gehoord? Zo gek is dat niet, want de nieuwe standaard zit pas net bij een aantal apparaten ingebouwd.


Dit is nog een redelijk nieuwe standaard die nog maar door een beperkt aantal consumenten router bouwers.

Met Wifi 6, dat pas net beschikbaar is dus nu nog eigenlijk door niemand wordt gebruikt, moet de snelheid omhoog gaan én moeten er veel meer apparaten tegelijkertijd een hoge snelheid kunnen halen.


Dus het is denk ik ook niet zo raar dat deze Zyxel deze nieuwe zeer recente techniek nog niet ondersteund, zeker gezien het weinige aantal devices wat er nog maar op de markt zijn met deze nieuwe standaard.

Ten eerste heb je een Wifi 6-router nodig, maar die zijn er nog bijna niet. Alleen Netgear heeft een aantal modellen gepresenteerd en die kosten veel geld, zo'n 399 dollar. Ze zijn nog nauwelijks in Nederland verkrijgbaar.


REF: https://www.bright.nl/trends/artikel/4631611/wifi-6-aantocht-maar-wat-hebben-we-eraan

Sinds 11-06-20 glasvezel internet met

ZYXEL modem. Op diezelfde dag alle gewenste instellingen gedaan. Regels aangemaakt in tabblad wlan planner. Echter is nu dat gehele tabblad verdwenen. Waardoor wifi ook niet meer automatisch aan/uit gaat. Heel erg irritant is dit. Waarom is deze instellings mogelijkheid verwijdert? Ik wil s’nachts géén wifi aan.

Reputatie 1

Ik heb wél gelijk mijn lieftallige collega @Jason aan z'n mouw getrokken. Hij laat het jullie zo snel mogelijk weten! 

Kan @Jason mss nog reageren?

Reageer