Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

887 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MariskaRikkers, ik heb het direct voor je gechecked, echter zijn ze er nog mee bezig! Onze standaard verwerkingstijd is vijf dagen. Als ze meer weten, wordt er contact met je opgezocht.  

@Tommie 

Hoezo, verwerkingstijd? Er is toch iets stuk in de wijkkast? 

We zijn net 2 weken klant bij jullie, en dan 5 dagen geen internet? Ik vindt het wel een beetje makkelijk praten dit.

Had even 15 min geen internet.

nu gelukkig wel weer

Reputatie 7
Badge +5

Hi @MariskaRikkers, ik ben het met je eens dat dit geen fijne start is maar weet dat we het echt zo snel mogelijk voor je oplossen! Ik zie dat er inmiddels een afspraak met Guidion staat. Super veel succes - dit komt goed!

Top om te lezen dat het voor jou weer werkt @Ami007, dank voor deze update!

Vergeef me mijn dutch, ik ben een immigrant en ik leer nog steeds.

 

Ik heb een problemen. Sinds het begin van de week is mijn snelheid gedaald van 1gbit naar iets dat schommelt tussen 500 en 700mbps. Ik heb de kabels al gecontroleerd, de modem, ik heb opnieuw opgestart, ik heb alles uitgezet en direct op de modem getest met kabels, via wifi, kortom alle mogelijke manieren, inclusief het veranderen van de modem en niets.

 

Ik heb contact opgenomen met de technische ondersteuning en die vertelde me dat er niets mis was in de controles. Zou het mogelijk een vezelschade in mijn buurt zijn? Ik weet niet wat ik anders moet doen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dianaarnos 

Kun je ook eens bekabeld testen met een andere laptop bijvoorbeeld en de Ookla speedtest app? Wellicht wordt de snelheid beïnvloedt door bepaalde software op het apparaat waarmee je nu test 

Een andere testserver gebruiken kan je ook proberen.

@Waqqas

Hallo @dianaarnos 

Kun je ook eens bekabeld testen met een andere laptop bijvoorbeeld en de Ookla speedtest app? Wellicht wordt de snelheid beïnvloedt door bepaalde software op het apparaat waarmee je nu test 

Een andere testserver gebruiken kan je ook proberen.

Ik heb het geprobeerd. Ik voer gewoon tests uit voor ookla services (speedtest) en wanneer ik dat doe, test ik zowel in enkele verbindingstransmissie als in parallel en in meer dan één server. Ik heb ook andere tests uitgevoerd, waaronder het aansluiten van een andere modem die een plugin heeft voor ookla services, op zoek naar het testen van transmissie zonder beleid zoals qos, poortopening, NAT en dergelijke.

 

Ik heb zelfs geprobeerd de kabel te veranderen, aangezien de technicus een cat6 zonder bescherming heeft geïnstalleerd. Ik ruilde het voor een betere, niets veranderde. Ik heb nog steeds jitter, latency downloads en uploads fluctueren, naast andere problemen. Ik heb zelfs geprobeerd om de modem voor mijn edgerouter x en een andere modem die ik ook parrudo. Niets werkte. Voorheen kwam hij zelfs net boven de 1gbit op upload en download en zonder dat er iets veranderd is in mijn huis, komt hij nu op max 700mb op download en 600 op upload. Het slaat nergens op.

Reputatie 7
Badge +15

@dianaarnos 

Heb je een Huawei mediaconverter? Kun je dan ook eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto plaatsen?

Heb je ook nog een andere laptop kunnen gebruiken en misschien testen in veilige modus om alle factoren die de snelheid verminderen te minimaliseren?

Reputatie 7
Badge +9

Hello @dianaarnos, welkom op onze Community!

 Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Thanks in advance!😊

Goedemiddag, sinds vanochtend thuis geen internet. Zyxel modem wil niet verbinden met buitenwereld.

 

We hebben niks veranderd. Gisteravond nog TV gekeken, vanochtend geen internet.

 

Stappen 1 en 2 doorlopen. Geen resultaat.

We hebben glasvezel. Ook glasvezelpunt heb ik herstart voor de zekerheid.

 

Zou T-Mobile kunnen pingen of onze lijn nog intact is? Dank!

Goedemiddag, sinds vanochtend thuis geen internet. Zyxel modem wil niet verbinden met buitenwereld.

 

We hebben niks veranderd. Gisteravond nog TV gekeken, vanochtend geen internet.

 

Stappen 1 en 2 doorlopen. Geen resultaat.

We hebben glasvezel. Ook glasvezelpunt heb ik herstart voor de zekerheid.

 

Zou T-Mobile kunnen pingen of onze lijn nog intact is? Dank!

Ehm… mijn dochter belt net dat het weer werkt.

 

Of er is sprake van toeval, of T-Mobile is wel heel snel! Dank.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @nederhoed, bedankt voor je (herstel)melding, fijn dat alles zo snel weer werkte! 😄👍 We zagen uitval in een paar regio's, maar gelukkig is het gros daarvan opgelost. Veel plezier met jouw verbinding!

Hallo,

Sinds gisteren (din 30/05) ochtend/middag geen internet meer thuis.

Alle stappen met stroom eraf/op en fabrieksreset helpen niet. Lijkt alsof er geen signaal binnenkomt via glasvezel ofzo.

Kunnen jullie eens kijken wat er mis gaat?

B.v.d.

Postcode: 5401GX

Modem: Draytek

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ralf_Uje 

Staat er ook niks in je My T-Mobile account onder storingen over een storing op jouw adres?

Nee er staat niks bij Algemene storing en ook niet bij Lokale storingen.

Goedemiddag,

Sinds ruim een half uur geleden is er geen signaal meer op het modem.
Daardoor zijn alle diensten (internet/tv) van tmobile niet meer beschikbaar.

Alle stappen met stroom eraf/op en fabrieksreset hebben niets uitgehaald.
Dit omdat er ubrhaupt geen sginaal binnenkomt (zo is ook te zien op de modem pagina)
Kunnen jullie zien of en wat er aan de hand is om met die informatie de diensten weer beschikbaar te maken?


Bij voorbaat dank.

Postcode: 2724NS
Modem: Zyxel (VMG8825-T50)
Verbinding: Glasvezel

En nee, op geen enkele storingspagina wordt melding gemaakt van storingen in mijn postcode gebied

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @faartsen 

Welke lampjes zie je branden of knipperen op de mediaconverter en loopt de internetkabel naar de WAN poort van de router?

Hallo @faartsen 

Welke lampjes zie je branden of knipperen op de mediaconverter en loopt de internetkabel naar de WAN poort van de router?

De kabels zijn sinds de aansluiting niet eruit geweest, dus de WAN kabel loopt van een klein vierkant (glas) kastje naar het Zyxel modem (in de WAN aansluiting)

Als het kleine vierkante kastje waar het glas in aangesloten is de mediaconverter is, dan zijn er geen lampjes op aanwezig.

Indien je het modem (Zyxel) als mediaconverter beschrijft dan is het powerlampje opgelicht en knippert het lampje van een netwerk poort

Reputatie 7
Badge +15

@faartsen

De mediaconverter is het apparaat tussen de glasvezelaansluitpunt en Zyxel router.

Zoals je al aangeeft loopt de internetkabel vanaf hier naar de router, is hij misschien niet uit waardoor je geen lampjes ziet branden?

@faartsen

De mediaconverter is het apparaat tussen de glasvezelaansluitpunt en Zyxel router.

Zoals je al aangeeft loopt de internetkabel vanaf hier naar de router, is hij misschien niet uit waardoor je geen lampjes ziet branden?

Er is het vierkante kastje waar de glasvezel kabel inkomt en een LAN kabel uitkomt welke naar de WAN port van het zyxel modem gaat. Hier zit verder niets tussen.

Het vierkante kastje heeft een stroomaansluiting, maar extern geen enkele indicator of hij wel/niet aan is.
Zoals ik aangaf stopte alles er spontaan mee terwijl ik aan het werk was dus ‘dat hij uit het niets geen stroom krijgt of uit is’ klinkt onaannemelijk. Los daarvan, heb ik als gevolg van controle/herstel stappen de stroomtoevoer van het vierkante kastje eruit gehaald en seconde of 10 later er weer ingestopt.
En dit had helaas niet het gewenste effect/resultaat

Hier is alles spontaan gestopt.

En geen van de tips / herstelstappen werkt.

Hoe kan dit?

En vooral hoe lossen we dit op?!

Reputatie 7
Badge +15

@faartsen

Kan je eens een foto maken van het vierkante glasvezelkastje met stroomaansluiting?

@faartsen

Kan je eens een foto maken van het vierkante glasvezelkastje met stroomaansluiting?

 

Reputatie 7
Badge +15

@faartsen 

Het rechtse kastje is de mediaconverter met 4 lampjes bovenaan, ze zijn allemaal uit en dus lijkt het erop dat hij defect is, voor de zekerheid nog een andere stopcontact geprobeerd?

@faartsen

Het rechtse kastje is de mediaconverter met 4 lampjes bovenaan, ze zijn allemaal uit en dus lijkt het erop dat hij defect is, voor de zekerheid nog een andere stopcontact geprobeerd?

Bij mijn weten hebben er nooit lampjes gebrand.
En ja, hij is vwb stroom aangesloten op dezelfde stekkersdoos als het Zyxel modem (met het powerlampje).

Maar als het dan de mediaconverter is, wat is dan het plan de campagne?
 

Reageer