Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

893 reacties

@Rick Witte

Kan je eens een foto delen van het aansluitpunt waarop de modem is aangesloten?

Heb nergens anders een aansluit punt dus ik ga ervan uit dat dit het punt is wat u bedoelde.

Reputatie 7
Badge +15

@Rick Witte

Dit is niet het KPN ISRA punt dus er zit een bridge tap in jouw woning.

Kan je eens in je meterkast bijvoorbeeld kijken of je iets van onderstaande ziet of een ander doosje waarin een telefoonkabel is aangesloten?

 

@Rick Witte

Dit is niet het KPN ISRA punt dus er zit een bridge tap in jouw woning.

Kan je eens in je meterkast bijvoorbeeld kijken of je iets van onderstaande ziet of een ander doosje waarin een telefoonkabel is aangesloten?

 

Ik kan niet de kabel vinden in de meter kast, heb een bouw tekening  in men meterkast waarop staat dat de Telekom kabel daar wel binnen komt maar daar is een gele pvc buis omheen gedaan en ik kan niet zien welke pvc buis welke kabel bevat.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Rick Witte 

Heb je een kruipruimte? Wellicht zie je daar de blauwe KPN kabel. Je zou ook nog eens kunnen kijken of je ergens anders wat kan vinden.

@Rick Witte

Heb je een kruipruimte? Wellicht zie je daar de blauwe KPN kabel. Je zou ook nog eens kunnen kijken of je ergens anders wat kan vinden.

Heb geen kruipruimte er is wel een water reservoir wat rondom men fundering loopt, kan daar alleen niet in want daar staat water in en weet nie hoe diep de slip laag is die er in zit.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Rick Witte, fijn dat je al deze informatie kon delen, super! Hoewel ik het met Waqqas eens ben dat er best een bridge tap op je verbinding kan zitten, meet ik eigenlijk vrijwel geen instabiliteit op je verbinding. Ik zie dan ook dat je bekabelde verbinding de afgelopen 20 uur volledig stabiel online is geweest. Heb je deze afgelopen 20 uur zelf nog problemen ervoeren? Enkel via de Wifi of ook via het kabelinternet?

Ik ben benieuwd, ik denk graag met je mee! 🙂

Hoi @Rick Witte, fijn dat je al deze informatie kon delen, super! Hoewel ik het met Waqqas eens ben dat er best een bridge tap op je verbinding kan zitten, meet ik eigenlijk vrijwel geen instabiliteit op je verbinding. Ik zie dan ook dat je bekabelde verbinding de afgelopen 20 uur volledig stabiel online is geweest. Heb je deze afgelopen 20 uur zelf nog problemen ervoeren? Enkel via de Wifi of ook via het kabelinternet?

Ik ben benieuwd, ik denk graag met je mee! 🙂

Na mijn laatste bericht van gister waren er geen problemen, ben op het moment ook nie thuis, de problemen zijn heel sporadisch heb het nog maar een week of 3 en elke keer als het gebeurt is het maar heel kort. 

Reputatie 7
Badge +15

@Rick Witte 

Op de eerste foto is ook een Devolo adapter te zien, wellicht is dat de boosdoener?

Hi Odido,

Vandaag zit ik in een digitale trainingssessie. De verbinding is er sinds vanochtend 09:00 3x uitgeklapt. Het is een korte onderbreking van een minuut of 4/5. Daarna werkt alles weer. Ik heb een modem van Huawei, een HG659.

Ik heb wel vaker dat de verbinding er even mee stopt. De modem is volgens mij vrij oud, en daarnaast van een Chinees bedrijf. Gezien de laatste berichtgeving niet een heel prettig idee. 

Kunnen jullie mij verder helpen? 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @RobertAYB, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie inderdaad dat je gebruikmaakt van een verouderd modem. Ik heb deze daarom gelijk omgewisseld voor een Zyxel T-54! Ik weet zeker dat hiermee ook jouw verbindingsproblemen opgelost zullen worden. Zodra het modem verzonden is, krijg je een e-mail van DHL om het pakket te kunnen volgen. Het oude modem hoef je niet meer terug te sturen, maar kan je inleveren bij een milieupunt. Ik wil je alvast veel plezier wensen met het nieuwe modem! 

Hi @RobertAYB, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie inderdaad dat je gebruikmaakt van een verouderd modem. Ik heb deze daarom gelijk omgewisseld voor een Zyxel T-54! Ik weet zeker dat hiermee ook jouw verbindingsproblemen opgelost zullen worden. Zodra het modem verzonden is, krijg je een e-mail van DHL om het pakket te kunnen volgen. Het oude modem hoef je niet meer terug te sturen, maar kan je inleveren bij een milieupunt. Ik wil je alvast veel plezier wensen met het nieuwe modem! 

Hoi @Nora van Odido,

Dankjewel! Fijn om te lezen. Ik ben benieuwd of het werkt en zal dat laten weten.

Sinds kort glasvezel van ODIDO in Hoorn. Sinds afgelopen woensdag geen internet en dus geen tv meer. Gebeld. Unlimited internet op mobiel gekregen (gelukkig zitten we met mobiel ook bij ODIDO). Vanmorgen weer gebeld, want desondanks is thuis werken zo niet echt een optie. Ook kunnen we dus geen tv kijken, want app op tv en decoder werkt niet via hotspot?! Ook via gewone PC dus geen mogelijkheden om het internet te bereiken. ODIDO heeft probleem nog niet kunnen lokaliseren. Er zijn wel meer aansluitingen in de buurt, maar al die buren hebben nog geen abonnement, dus zijn wij nu de enige met een klacht/probleem en heeft het dus geen prio voor ODIDO. Ze nemen nu contact op met Open Dutch Fiber en die nemen dan contact met ons op wanneer ze tijd hebben, wordt waarschijnlijk pas maandag a.s.

Wat een slechte service!

Tevens bedrijf aan huis, maar je kan geen zakelijk glasvezel nemen icm TV, dus is ons destijds particulier abonnement aangeraden.

Voor de vaste PC dan maar een wifi-kaart kopen :(

Hoe kunnen we nu toch tv kijken?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Awarnach, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik help je graag direct verder! Je kunt TV-kijken via Odido Online TV: TV kijken met Odido online TV | Odido. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Hoi @Awarnach, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik help je graag direct verder! Je kunt TV-kijken via Odido Online TV: TV kijken met Odido online TV | Odido. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Dat werkt helaas niet, ja enkel op mobiel, maar niet op de tv. App op tv werkt niet als je verbinding hebt via hotspot :(

En het vreemde is dat buren paar huizen verderop nog wel gewoon internet hebben, dan moet het probleem van het ontbreken van het signaal bij ons huis toch vrij snel gevonden zijn?

Support medewerkster zei gisteravond dat we bij een ODIDO winkel een 4/5G voor thuis router in bruikleen konden krijgen. Helaas wist de medewerkster niet hoe ze dit administratief in het systeem kon verwerken en dus zijn we met lege handen weer huiswaarts gekeerd :(

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Awarnach, voor de app op de tv heb je inderdaad echt een vaste internetverbinding nodig. Wel kan je de mobiele tv app streamen naar de tv of bijvoorbeeld een laptop met de tv verbinden en via die weg tv kijken. Het is nu voor je doorgezet naar Open Dutch Fiber en zij gaan hun uiterste best doen om ervoor te zorgen dat de oorzaak snel gevonden wordt. Zodra hier een update over is laten we dit gelijk aan je weten. 

Echt een router in bruikleen krijgen is niet mogelijk, maar je kan wel een extra simkaart ophalen in een van onze winkels. Als je mij de foto van de bon stuurt, dan zorg ik ervoor dat de kosten van deze simkaart vergoed worden op de volgende factuur. Ik kan dan ook gelijk een voucher voor je regelen met onbeperkt internet, zodat je hiervan gebruik kan gaan maken! 

Hi @Awarnach, voor de app op de tv heb je inderdaad echt een vaste internetverbinding nodig. Wel kan je de mobiele tv app streamen naar de tv of bijvoorbeeld een laptop met de tv verbinden en via die weg tv kijken. Het is nu voor je doorgezet naar Open Dutch Fiber en zij gaan hun uiterste best doen om ervoor te zorgen dat de oorzaak snel gevonden wordt. Zodra hier een update over is laten we dit gelijk aan je weten. 

Echt een router in bruikleen krijgen is niet mogelijk, maar je kan wel een extra simkaart ophalen in een van onze winkels. Als je mij de foto van de bon stuurt, dan zorg ik ervoor dat de kosten van deze simkaart vergoed worden op de volgende factuur. Ik kan dan ook gelijk een voucher voor je regelen met onbeperkt internet, zodat je hiervan gebruik kan gaan maken! 

@Nora van Odido Hoi, helaas werkt het casten ook niet, want beide apparaten zitten niet in hetzelfde netwerk, want dat is nu juist het probleem; er is geen (wifi)netwerk actief en dus kan telefoon geen verbinding maken met de chromecast/airplay van de televisie.

Het idiote is gewoon dat wij woensdag een klacht indienden n.a.v. het ontbreken van het internetsignaal en dat pas na herhaaldelijk bellen afgelopen vrijdag een ticket is ingeschoten bij ODF. Zij zeggen vervolgens dat zij weer iemand in moeten schakelen en dat dat wel 5 werkdagen kan duren. Dat betekend dus dat we straks bijna twee weke zonder internet (en tv) zitten als de monteur het direct op kan lossen.

En dan het ding met de 4G router… je collega van de helpdesk heeft het toch echt tegen ons gezegd. Nu blijkt het toch niet mogelijk. Het wordt zo langzamerhand wel ingewikkeld, moet allemaal extra kabels gaan kopen om toch laptops maar in het lokale netwerk te kunnen zetten zodat we ook bij de NAS kunnen, want ook dat werkt natuurlijk niet via het mobiele netwerk :(


Die 4G/5G router zou de ideale tussenoplossing zijn geweest!

Verder lijkt ons verheel heel erg op:

Dus ik hoop dat de monteur als die langskomt meteen reserve spullen bij zich en dat we dan niet ook nog eens dagen moeten wachten als het aan de omvormer ligt.

Hier zeer onregelmatig internet verbinding. Op 5 april gemeld aan helpdesk, medewerker zou monteursdienst inschakelen en binnen 24 uur zou er een afspraak gemaakt worden. Helaas niets meer gehoord. Dit omdat de demping op de lijn te groot zou zijn.

Na 3 weken weer contact opgenomen met odido omdat op 26/04 de internet verbinding weer helemaal weg was. Weer werd beloofd dat er binnen 24 uur een afspraak voor ene monteur gepland zou worden.

Hele weekend geen internet, en ook geen afspraak voor ene monteur.

 

Aan de telefoon ook nog uitgelegd dat er in mijn straat meerdere mensen zijn met verbindingsproblemen, zowel odido als andere providers. Ook aangegeven dat een KPN monteur geconstateerd heeft dat de glasvezel van een van de buren defect is, nameten wees uit dat de storing op een plek zit waar recent 2 laadpalen geplaatst zijn. Ik hoop dat dit door de servicedesk ook gemeld is, zodat men maar 1x hoeft te graven om de glasvezels te herstellen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @advocaat078, goed dat je dit aangeeft. Ik ben meteen voor je gaan kijken en het lijkt erop dat je waarschijnlijk gekruist bent in de wijkcentrale. Daarom was de monteur niet aangestuurd omdat ze iets anders zagen op de meting wat niet klopt. Ik heb zojuist aan de desbetreffende collega laten weten hoe het zit en hij heeft de monteur nu als nog aangestuurd. Ik hoop dat hij het voor je kan oplossen! 

Reageer