Beantwoord

[FAQ] T-Mobile introduceert 'Datavrije Muziek'



Toon eerste reactie

224 reacties

Sinds de mogelijkheid voor datavrij streamen hapert TIDAL vanaf het moment dat ik op 'play' klik. Daarvoor ging het moeiteloos en in 1 keer. Nu wordt het gepauzeerd zonder mijn toestemming en moet ik de nummers handmatig op play zetten. Hebben hier meer mensen last van? Daarvoor streamde alles moeiteloos, zonder onderbrekingen of pauzes.

Ja hier precies hetzelfde. Playlisten offline zetten lijkt nu ook gecapped te zijn op 384kbps.
Reputatie 2
Vreemd! Waar kunnen wij deze bug aangeven?
Ohw ik snap wel dat men er tegen kan zijn, maar dat is vooral onwetendheid en paranoia. Mijn onderbouwing voor dat standpunt is feitelijk de gehele Tweakers frontpage qua reacties ;)

Zero-rating, mits dus open voor elke aanbieder van het type dienst dat je open zet, is volgens EU wet nu toegestaan. Laat dit gewoon een eerste stap zijn tot een abo vorm waar je 1mbit onbeperkt krijgt (nu 384... we zijn al op 3/8ste!) voor bedrag X en hoger is meer etc.. Leuke tussenstop i.m.o. en alhoewel geheel niet van toepassing op mij (3gb gaat niet op en muziek luisteren gebeurd het merendeel in het vliegtuig... aka... ik val buiten dit verhaal) kan ik daarom best dit toejuichen.

Probleem met alle "tin-foils" is dat men niet wil inzien dat een eis als "open voor elke aanbieder zonder beperkingen of kosten" dus een hele harde eis is. Een eis die de ACM zo kan controleren of waar 1 melding al een serieuze kwestie zal zijn. Boetes ACM / EU zijn ook meestal niet al te lief en waar de ACM nog 1 ding is, EU heeft regelgeving om faillissementen te voorkomen... Dat soort regelingen zijn gevolgen van 😉 dus die zijn alles behalve lief.

Daarnaast, al die rare gedachten van discriminatie. Er wordt 1 dienst vrijgesteld, daarmee worden inderdaad alle andere diensten achtergesteld, maar positieve discriminatie is iets waar iedereen elke dag schuldig aan is. Je doet het bij de boodschappen, vandaag is de kip in de aanbieding... Al het andere vlees is spontaan niet meer beschikbaar of zo?

Zolang er geen individuele bedrijven een monopolie positie krijgen, is het gewoon een type dienst en dat mag naar EU wetgeving. Jammer, maar dat NL en de tin-foil brigade dat niet begrijpt zegt meer over hoe slecht net neutraliteit is opgebouwd. Net neutraliteit had uitsluitend moeten gaan om het gelijk toegankelijk maken van data, data van A mag niet meer bandbreedte dan data van B krijgen / prioriteit. Nu, een bos van onzin over monopolie posities en prijs discriminatie (beiden al verboden) waarmee oneerlijke concurrentie kon worden verkregen. Alle 'zenders' qua streams zijn toe te voegen, alle directe concurrenten zijn gelijkwaardig te benaderen.

De huidige discussies zijn alsof het vliegtuig naar Australië een concurrent is van de trein naar Maastricht...
Ben bang dat ik te enthousiast heb gedacht dat ook ik datavrij streaming had maar aan de plotsellinge hoge dataverbruik te zien te vroeg gejuicht
Reputatie 1
@Applehead @Gebruikersnaamalingebruik

Dat zou niet horen, je zou gewoon op hoge snelheid moeten kunnen streamen. De speedcap komt er pas op wanneer je databundel volledig verbruikt is en dat is bij jullie allebei niet het geval. Hebben jullie dit probleem allebei met Tidal en gaat het dan om het daadwerkelijk streamen of afspelen van offline (of alle) nummers?

@Imade

Nee hoor, dat ben ik zeker niet en ik waardeer het ook niet dat je me op die manier te woord staat. Ik wil je helpen met je vragen en feedback, dus ik denk dat we kunnen afspreken om in ieder geval op een respectvolle manier met elkaar te praten, ondanks onze meningsverschillen.

Ons statement over deze wetten en hoe wij hierover denken, lijkt me duidelijk. Daar kunnen we dus heen en weer over blijven steggelen, dat is ook niet de bedoeling. Ik merk daarnaast dat je voornaamste frustratie zit in het feit dat Apple Music nu nog niet aangeboden wordt. We zijn gestart met een aantal diensten, maar staan open voor elke legale muziekstreamingdienst, groot én klein. Zoals je in het topic over de nieuwe diensten kunt zien, hebben we Apple Music op dit moment al in behandeling om toe te voegen. Hopelijk gaat dit lukken, zodat ook jij datavrij je muziek kunt streamen.

@Whoevercares

Hier zit inderdaad een vertraging in, excuses daarvoor! Als je wilt dan kunnen wij het voor je uitschakelen, laat je het weten als je dit wilt?

Nogmaals de vraag;

HOE WORDEN KLANTEN GECOMPENSEERD DIE ANDERE DIENSTEN GEBRUIKEN?

Apple is moeilijk te bereiken... zelfs voor onze Nederlandse banken en dat zijn multinationals en groter dan TM.
Reputatie 1
Jeetje zeg... wat een geroep hier allemaal...
Gelukkig zijn er meer mensen die het wel een goede dienst/service vinden.

Laten we er van uitgaan dat T-Mobile wel weet wat die doet en dat ze het gaan aanvechten is toch alleen maar een positieve gedachten. Verliezen ze, dan hebben we pech en vervalt alles. Maar winnen ze, dan is het toch mooi dat deze dienst er is.

Ik begrijp echt totaal niets van mensen die er zo op tegen kunnen zijn zijn. Maar gelukkig heeft T-Mobile daar ook een oplossing voor, je kan de dienst gewoon uitzetten 😳 Goed... het duurt even iets langer om het via de app te doen, maar als je de moderator vraagt of hij het voor je uit zet, dan doe die dat vast heel graag voor je.

Ben er blij mee en die wetten van de EU en Nederland zijn zo'n zeef...


Stel, Piet start nu een muziek streaming service... dan is Piet direct weggeconcureerd als TM zijn zin krijgt.. en TM is nu al 100% illegaal bezig.
Reputatie 7
@Killsbil

Ik ben helaas bang van wel! :S

Jij hebt het Stel Samen abonnement, hier zit Datavrije Muziek niet bij. Ik zie wel dat je bijna overstapt naar Stel Samen & Stel Bij mét L-bundel. Dan kun je he-le-maal los! :D

@Imade

Aangezien je de toon van je berichten niet gewijzigd hebt en nu ook caps lock gebruikt moet ik je hierbij helaas een waarschuwing geven. Jammer dat je dit niet op een normale manier met me in gesprek wilt.

We gaan in dit geval klanten hier niet voor compenseren. Elke muziekdienst wordt benaderd en we doen onze uiterste best om deze diensten te betrekken bij Datavrije Muziek. Uiteindelijk staat of valt dit ook met de bereidwilligheid van de muziekdienst, daar is helaas niets aan te doen. Laten we er gewoon op hopen dat Apple Music spoedig wordt aangesloten.

Je punt over Piet zijn streamdienst gaat even aan me voorbij? Als Piet een muziekstreamdienst begint, deze openbaar zet voor andere gebruiker en zich aanmeldt voor Datavrije Muziek dan kan dit gewoon.

Dus nogmaals, we willen graag met je in gesprek, maar wel op een normale toon. Dan staan we open voor alle vragen en feedback.
Reputatie 2
Ik helaas nog steeds het probleem bij TIDAL dat de muziek wegvalt en zichzelf een aantal keer pauzeert, waarna ik weer handmatig op play moet drukken.

Mijn situatie betreft streaming. Ik download geen muziek vanuit TIDAL naar mijn iPhone voor offline opslag.

Dit is het geval sinds vorige week dinsdag. Het lijkt alsof ik last heb van de. "Server check".
Reputatie 2
Ook moet ik erbij zeggen dat de 4G verbinding voldoende bandbreedte heeft op dat moment. Met WiFi heb ik geen onderbrekingen bij TIDAL. Dus aan de app of de 4G verbinding ligt het niet.
Reputatie 2
Ik gebruik mytuner pro die ook gewoon op de lijst staat. Heb het uitgetest, screenshot van mijn data gemaakt ervoor en erna maar er is gewoon data vanaf gegaan van mijn 6 gb databundel. Hoe kan dit????
Reputatie 2
Hebben meer mensen last van het boven beschreven TIDAL probleem?
Reputatie 7
Badge +9
@Applehead:

Ik zie dat je nog genoeg data over hebt en je geeft ook aan dat je 4G verbinding goed is. Het probleem ligt dus echt bij Tidal zelf. Ervaar je dit alleen bij Tidal of ook andere apps? Zou je de app eens kunnen verwijderen en opnieuw installeren? Wellicht dat dat jouw probleem oplost.

Laat ons weten wat de uitkomst is.

@Suriboy21;

Ik zie inderdaad dat er bijna niks van je datavrije muziek is afgegaan. Ik heb dit daarom doorgezet naar onze technische afdeling en zij zullen dit verder uitzoeken. Excuses voor het ongemak!
Wellicht al vaak gestelde vraag maar hoelang duurt het voordat iedereen met het juiste abonnement een bericht heeft ontvangen? Ik luister dus hele dagen spotify en heb volgens mij het juiste (data)abonnement maar heb nog geen bericht ontvangen.....
Reputatie 2
@Hajar. Ik heb jouw stappen gevolgd en heb nog steeds hetzelfde probleem. Dit was bij TIDAL tot vorige week dinsdag nooit het geval. Met spotify premium gaat het prima.ik zal het later ook op mijn iPad op 4G testen.
Weer jammer van een misselijk misleidende reclame... dit had veeeeel beter geweest voor lagere data bundel aangezien JUIST DIE MENSEN de DATA HARDER nodig hebben! Wat een groot voorbeeld weer van "rijken worder rijker en arme worden armer" altijd mijn abbo en sim only via orange over naar tmobile gehad maar begin de laatste tijd erg te twijfelen.. zelfs na dit nog erger.. eerst bereik steeds minder in grote gebouwen zoals winkels etc waarvan vrienden met vodafone en telfort etc daar dan gewoon juist vol op bereik hebben.. vervolgems zijn ze goedkoper uit met MEER dan wat ik steeds heb en dan dit nog horen/lezen.. beetje jammer. Echt jammer.
Reputatie 2
@soulfames, waarom heb je in eerste instantie niet voor een wat hogere bundel gekozen? Het prijsverschil is tegenwoordig te verwaarlozen.
Te verwaarlozen voor jou misschien maar daar pak je precies mn put wat ik aangeef. Nvm
Reputatie 2
Het gaat om vier euro per maand. Vroeger was het inderdaad veel meer. Gelukkig verandert er regelmatig wat in telecomland.
Punt* phone zit ook niet mee
Weer jammer van een misselijk misleidende reclame... dit had veeeeel beter geweest voor lagere data bundel aangezien JUIST DIE MENSEN de DATA HARDER nodig hebben! Wat een groot voorbeeld weer van "rijken worder rijker en arme worden armer" altijd mijn abbo en sim only via orange over naar tmobile gehad maar begin de laatste tijd erg te twijfelen.. zelfs na dit nog erger.. eerst bereik steeds minder in grote gebouwen zoals winkels etc waarvan vrienden met vodafone en telfort etc daar dan gewoon juist vol op bereik hebben.. vervolgems zijn ze goedkoper uit met MEER dan wat ik steeds heb en dan dit nog horen/lezen.. beetje jammer. Echt jammer.

Is dat niet een beetje kromme redenering? Dus omdat ik per maand meer betaal voor mijn (data)abonnement heb jij meer recht op gratis data? Als je meer boodschappen haalt krijg je meer airmiles, als je vaker vliegt krijg je meer kortingen als ik in een dure auto rij wil jij korting krijgen op je brandstof? Zo werkt het toch nergens dus waarom is dat mbt data oneerlijk?
Reputatie 7
@Applehead

Ik ga het direct voor je navragen, ben benieuwd waar dit aan kan liggen!

@Soulflames

Jammer om te lezen dat je negatief over Datavrije Muziek denkt. Zoals eerder al aangegeven was de behoefte bij de grotere bundels het grootst en bij kleinere bundels zagen we dit veel minder terug.

Het verschil in databundels is redelijk klein en je kunt dan zelf de afweging maken of de investering voor een grotere bundel het waard is. Je krijgt er natuurlijk wel datavrij streamen van muziek bij!
Reputatie 2
@David, dankjewel.
Ik kom wel in aanmerking voor datavrije muziek heb 6gb internet, wanneer ik via deezer mijn nummer invul voor een code krijg ik een sms met als antwoord "Sorry maar je mobiel abonnement bevat geen toegang tot Deezer Premium+." Hoe kan dit?
Reputatie 2
joeyrsn, je moet dan Deezer wel apart afsluiten naast jouw abonnement bij T-Mobile. Heb je dat niet, dan kun je Deezer niet gebruiken.
Ik heb al wel een premium account op Spotify maar ik kan verder niks op de app vinden over een code ofzo kunt u me daar mee helpen dan?

Reageer