Beantwoord

[FAQ] T-Mobile introduceert 'Datavrije Muziek'



Toon eerste reactie

224 reacties

Ik heb net deezer gebruikt, maar het gaat alsnog wel van mijn mb's af..
Nooit gestreamd, maar wil het nu zeker gaan proberen.
Moet ik nu een provider app downloaden of zo? Hoe/waar begin ik?
Nooit gestreamd, maar wil het nu zeker gaan proberen.
Moet ik nu een provider app downloaden of zo? Hoe/waar begin ik?


Ga naar https://www.t-mobile.nl/datavrije-muziek
Op deze site zie je een lijst met muziekstreamingdiensten die mee doen met de datavrije muziek. Voor elk van deze diensten is er wel een app die je kan downloaden op je mobiel (Apple store of Android store). Eenmaal op je mobiel geplaatst, de app van je keuze, kan je gaan beginnen. Let wel op dat je bij sommige een abonnement moet afsluiten om de muziek te kunnen beluisteren. Ik weet alleen dat Spotify een gratis dienst heeft, die overigens heel goed werkt met af en toe een beetje reclame (wat niet vervelend is, voor mij). Hoe het bij de andere muziekstreamingdiensten zit weet ik eigenlijk niet, dat zou je eens moeten proberen of iemand anders heeft hier antwoord op. (heb zelf al een lijstje gemaakt, zie hier onder in deze topic)

Hoe dan ook, met Spotify werkt het prima en je hebt lekker muziek, overal en zonder dat het je data kost.
Beste, wanneer krijgen we bericht over de activatie ????

Gr Ruud
De volgende muziekstreamingdiensten zijn te beluisteren (12-10-2016) via datavrije Muziek:

- Spotify - www.spotify.com/nl - (gratis met reclame en niet offline luisteren (maar dat maakt nu niet meer uit met datavrije muziek van T-Mobile, of abonnement voor 9,99 euro per maand)
- Deezer - www.deezer.com - (30 dagen gratis, daarna 9,99 euro per maand maar met een T-Mobile abonnement is dit slechts 5,99 euro per maand 1 jaar vast en 9,99 euro per maand maandelijks opzegbaar)
- Napster - www.nl.napster.com - (30 dagen gratis, daarna 9,95 euro per maand)
- Tidal - www.tidal.com - (30 dagen gratis, daarna 9,99 euro per maand)
- Nederland FM - www.nederland.fm - (kan je gewoon in je browser tikken en helemaal gratis)
- HitsNL - www.hitsnl.nl - (30 dagen gratis, daarna 3,99 euro per maand)


Volgens mij is het lijstje nu zo compleet. Mocht iemand aanvullingen hebben of verbeteringen, let me know 🙂
Reputatie 1
Suggestie: TuneIn zou een mooie aanvulling zijn in het pakket.
En wat zou het mooi zijn als dit platform wordt uitgebreid met Mimi Music en Stingray!:8
Wel jammer dat dit alleen geldt voor de 6gb bundel!
Minpuntje!! Want ook mensen met een lagere databundel willen wel muziekluisteren zonder WiFi!


Ik deel deze mening compleet, ik heb spotify premium, maar kan deze gewoonweg niet gebruiken zonder wifi anders zit ik zo aan mijn limiet. Enige optie is om mijn bundel te verhogen, maar dat wil ik niet. Terwijl een 6gb+ user niet extra hoeft te gaan betalen voor deze "gratis' dienst. Beetje oneerlijk tegenover de "mindere"gebruikers als je het mij vraagt

Deze dienst is gestopt, toch?

@Erikvanvelzen & @Soyyo

Jammer dat jullie dit zo zien. We hechten daar zeker wel waarde aan en houden ons dan ook aan de EU-wetgeving. Mocht je nou écht geen gebruik willen maken van Datavrije Muziek is dit via je My T-Mobile uit te zetten. De keus blijft dus altijd bij jezelf.


Hey David. Ik zie niet de mogelijkheid om deze bundel uit te zetten zonder ook mijn 20 GB bundel te verwijderen.
Ziet er misschien leuk uit "gratis" muziek streamen....

De realiteit is dat hiermee die belachelijk kleine dure databundels in stand worden gehouden.
T-Mobile stop met deze onzin en maak die bundels groter!! 😠
Reputatie 2
Hallo,

Kan er gekeken worden of ik ook in aanmerking kom? Ik heb een 20gb bundel maar zie nog niks in me tmobile staan.

Mvg
@David, ik heb nog geen bericht ontvangen van T-Mobile waarin staat dat de dienst is geactiveerd. Zal ik dat nog ontvangen? Alvast dank!
@mat_64 blij voor je dat je dat gelooft. Maar misschien niet nu meteen maar de kleine lettertjes komen een keer naar buiten. Ondertussen naar klantenservice gebeld door een storing is deze optie nog niet uit te schakelen in de app, over een paar dagen weer proberen is het advies.
@David, ook in mijn T-Mobile-account zie ik niet terug dat de dienst bij mij is geactiveerd. Graag hulp! Heel veel dank alvast.
@David, ook in mijn T-Mobile-account zie ik niet terug dat de dienst bij mij is geactiveerd. Graag hulp! Heel veel dank alvast.

Staat dit er niet bij bij jouw dan ???

@ruudsma, bij mijn staat wel '+ datavrije muziek' maar er word nog wel mbs af gehaald als ik deezer gebruik..
Reputatie 5

 

Hoi @Kees Meijer

Idealiter is de situatie inderdaad dat alles probleemloos werkt. Datavrije Muziek is op de achtergrond een vrij technisch proces, wat gevoelig is voor wijzigingen. Het vermoeden is dat Tidal iets heeft gewijzigd waardoor het niet meer correspondeert met hoe wij de gegevens hebben ontvangen. In zo'n 90% van de problemen is een wijziging van de andere partij de oorzaak dat het streamen van muziek via een bij Datavrije Muziek aangesloten partij data gebruikt uit de databundel. 

In de overeenkomsten die we met de partijen aangaan wordt aangegeven dat wijzigingen graag zo spoedig mogelijk aan ons worden doorgegeven, zodat we de aanpassing kunnen doen. De ervaring leert dat dit onverhoopt niet altijd het geval is. Daarom sturen we ook ieder half jaar een nieuwe ‘questionnaire’ uit (de vragenlijst die een partij dient in te vullen om te controleren of het mogelijk is om de partij toe te voegen aan Datavrije Muziek) om te checken of alle informatie nog up to date is. 

Zodra er een update is over Tidal, zal ik dit laten weten in dit topic

Vreemd, bij mij niet.
Reputatie 7
Badge +9

@rmens 

Dat klopt. Datavrije Muziek is niet meer mogelijk met de nieuwste versie van Go. Klanten met een oudere abonnementsvorm kunnen nog wel steeds Datavrije Muziek gebruiken.

 

Is die wel gekoppeld aan je account?
Reputatie 7
Badge +14

Gewoon een unlimited abonnement nemen, dan stream je ook muziek van je eigen NAS zonder op je databundel te letten.

Ziet er misschien leuk uit "gratis" muziek streamen....

De realiteit is dat hiermee die belachelijk kleine dure databundels in stand worden gehouden.
T-Mobile stop met deze onzin en maak die bundels groter!! :@


Je kan overstappen naar een grotere bundel, mocht je niet voldoende hebben. Dat de prijs misschien niet interessant is, dat ligt niet aan T-Mobile maar aan je portemonnee.
Reputatie 7
Hey allemaal,

Ik probeer op zoveel mogelijk vragen antwoord te geven, het kan zijn dat er natuurlijk iets doorheen glipt. Gebeurt niet expres, maar laat het gewoon nog even weten, dan reageer ik alsnog! :)

Gisteren heeft iedereen, die recht heeft op Datavrije Muziek een e-mail ontvangen. Daarnaast kun je in je My T-Mobile kijken of het erbij zit. Er staat dan '+ Datavrije Muziek' bij je databundel. Ik zag dat Ruudsma hier ook een screenshot van had geplaast, helemaal top!

Zoals ook al door anderen is aangekaart, staan we open voor alle streamingdiensten. Het gaat er wel om dat dit legale diensten zijn en de rechten hebben om deze muziek te streamen. Deze diensten kunnen zichzelf aanmelden.

Over netneutraliteit en uitspraak Eerste Kamer had ik al eerder een bericht over geplaatst. Wij zijn van mening dat we met Datavrije Muziek in ons recht staan en gaan hier dan ook mee door. Op deze pagina kun je ons statement lezen.

Mocht je geen behoefte hebben aan Datavrije Muziek dan kun je dit spoedig uitschakelen via My T-Mobile. Deze optie wordt hoogst waarschijnlijk morgen geactiveerd. Je hoeft hier niet je databundel voor uit te schakelen.

@Alex81 & @RAGN89: Jullie hebben allebei geen Stel Samen & Stel Bij, maar Stel Samen. Hier zit dus geen Datavrije Muziek bij. In de openingspost zie je hoe je over kunt stappen naar Stel Samen & Stel Bij.

@Erwinn

Ik ga even voor je op onderzoek uit, ik kom erop terug bij je!
Je kan overstappen naar een grotere bundel, mocht je niet voldoende hebben. Dat de prijs misschien niet interessant is, dat ligt niet aan T-Mobile maar aan je portemonnee

@serviceweb, wat een onzin is dat zeg! Als het echt een service zou zijn, dan ook voor de kleinere klanten. Dat ligt dus WEL aan Tmobile.... Vaat gewoon om geld. Kleintjes moeten dan maar zwaarder, lees duurder abbo nemen. Voor meer data snap ik dat heus wel, maar waarom de 6gb klanten dan wel? Die kunnen ook omhoog... #nieteerlijk
Reputatie 7
@Jacques_

We hebben ervoor gekozen om Datavrije Muziek bij 6 en 20 GB toe te voegen, omdat hier de behoefte het grootste bleek te zijn. Ik zou op de databundels letten, want de prijzen zijn regelmatig erg scherp en dan is het wellicht de moeite waard om de databundel te verhogen!

@Erwinn

Ik heb het even bij de technische afdeling gevraagd en er worden MB's bij Datavrije Muziek in rekening gebracht. Dit staat dus aan bij jou. 🙂 Als je in je My T-Mobile nog niets terug ziet, zou je dan een screenshot kunnen sturen? Dan zet ik dit gelijk door voor je.

Reageer