Beantwoord

geen WLAN CALL meer Iphone 11 pro



Toon eerste reactie

64 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Dave2121 

Dit kan zijn omdat je nu een beetje meer bereik hebt en daardoor bellen via WiFi niet inschakeld.

Je kan controleren of bellen via WiFi bij helemaal geen bereik wel werkt of niet, schakel vliegtuig stand in en daarna WiFi, schakel nu bellen via WiFi in.

Reputatie 4

Dank voor het bericht, dit deed ik altijd, via vliegtuigmodus, ook dit heb ik meerdere malen geprobeerd werkt niet

Reputatie 4

Geen idee Mario maar het is nu al paar dagen weer raak, OVERAL WERKT HET BEHALVE BIJ T-MOBILE😤😤😤 zelfs in de trein wifi werkt t LOS DIT NOU EENS OP T-mobile elke keer dat gekloot

Reputatie 2

Beste T Mobile, dit valt me erg enorm tegen. Had verwacht dat dit opgelost zou kunnen worden en dat we op de hoogte gehouden zouden worden. We hebben hier toch niet met een stelletje amateurs te maken??

Met vriendelijke groet,

Mario

Reputatie 4

Het ligt echt aan de wifi modem van Tmobile, bij anderen thuis heb ik gewoon WLAN CALL

Reputatie 7

Hi @Dave2121, zo simpel is is het helaas niet. Als we een update uit willen voeren of aanpassing willen doen dan moeten we exact weten wat er mis gaat en waarom. WLAN call is overigens niet iets dat we officieel ondersteunen en/of als functie aanbieden maar als het voorheen wel werkte dan kijk ik graag met je mee of we een oplossing kunnen vinden! Wat gebeurt er wanneer je mobiele data uit zet en probeert te bellen via Whatsapp? Als dit wel werkt dan is er in ieder geval een werkende Wifi verbinding en ligt het waarschijnlijk in de software. 

Vanaf wanneer werkt het WLAN bellen niet meer? Recent is er niets veranderd aan de modem settings, kan het mogelijk te maken hebben met een update van het toestel? Zoals je merkt wordt het echt een kwestie van alles controleren mogelijkheden uitsluiten en we denken natuurlijk graag met je mee!

Reputatie 7
Badge +15

@Dave2121 

Bedoel je daarmee dat je denkt dat WiFi bellen niet meer werkt? Hier bij mij werkt het gewoon.

Volgens mij is er ook geen instelling in het modem die dit kan uitschakelen. Helpt het resetten van de netwerkinstellingen op je telefoon?

Reputatie 4

Dag, nee haalt niks uit heb de modem tmobile ook gereset fabrieks helpt niet telefoon ook reset netwerkinstellingen, het werkte gewoon spontaan niet meer sinds paar dagen, net bij supermarkt werkte het gelijk thuis niet helaas

Reputatie 4

Bellen via whatsapp werkt zoals u vraagt gewoon, kunt u het anders navragen bij technische afdeling? Er is al een andere iphone geprobeerd en ander modem beiden geen wifi bellen, ik begrijo dat het niet eenvoudig is maar ik heb binnenshuis erg slecht bereik gsm dit was met wlan call geen probleem, de monteur had thuis wel werkende wifi bellen maar die heeft een fritzbox modem. Het heeft altijd prima gewerkt

Reputatie 2

Ben met hun hierover in gesprek, ze gingen er nog een keer naar kijken anders kan ik kosteloos het abonnement opzeggen, en dan ga ik naar een ander. Eerst zeiden ze dat het WiFi bellen een soort van service was en dat dat geen reden voor kostenloos opzeggen was. Heb hun erop gewezen dat in hun advertentie staat dat bij hun abonnement WiFi bellen ook een dienst is. 
Wacht nog een week en dan zeg ik abonnement op. 
Ik neem in ieder geval een provider die op KPN netwerk zit. 
Hoop echter dat ze het nog voor elkaar krijgen. 

Reputatie 4

Ok dat weet ik niet, er staat bij mij wel dat ik een NL ip heb maar zou kunnen dat t daar toch fout zit, het is gewoon alsof ze er niks aan doen heb ik het idee, ik zit nu in auto voor de deur of in tuin te bellen en binnen whatsapp kom op wifi bellen werkte eerst gewoon, er moet iets veranderd zijn het stopt niet zomaar uit zichzelf t-mobile (technische afdeling)

 Snap inderdaad niet waarom dit zolang  moet duren, lees dat dit probleem ook bij KPN voorkomt en dat de oplossing zit in het IP adres.  
Het IP adres word gezien als buitenlands en daarom kan er niet gebeld worden. Oplossing is dus het Ip adres statisch maken en invoeren alszijnde NL op adres. 
 

Gr. Mario

Dit maakt weinig verschil, KPN maakt net als T-Mobile gebruik van dynamische adressen.

Als er al op IP-niveau iets mis zou zijn, dan is het omdat het subnet waar de gebruiker zich in bevind nog niet isn een whitelist is opgenomen, of omdat de Geo-database nog niet is voorzien van een update.

Voorbeelden van zulke databases zie je bij Maxmind en IP2Location.

Reputatie 4

Dag Gerrit,

daar had in eerder via google ook iets over gelezen die zgn whitelist, kan T-mobile dit dan checken? Er lijkt niets te gebeuren, ik wordt ook niet gebeld oid hierover, tot nu toe slechte service, frustrerende is ook dat het bij bijna iedereen waar ik langs kom wel gewoon werkt op mn iphone....

Reputatie 4

Dag Mario 

ja inderdaad via media en website brengen ze het als een dienst maar in praktijk kan je er mooi naar fluiten als t niet werkt helaas horen we ook niks erover

Reageer