Beantwoord

geen WLAN CALL meer Iphone 11 pro


Reputatie 1

Dag,

ik heb sinds kort probleem dat WLAN call op mijn iphone 11 pro niet meer werkt, ik heb binnenshuis slechte gsm signaal, vandaar dat wlan call fijn is, de iphone werkte eerst prima met wlan call nu is het stukje text links bovenin dat wlan zegt ook weg, de iphone is up to date en ik heb al van alles gerest router wifi en op iphone wifi opnieuw verbinden en wlan call aan/uitgezet,

werkt allemaal niet, meer mensen dit probleem?

mvg

dave

icon

Beste antwoord door Sander 27 September 2021, 12:00

Bekijk origineel

64 reacties

Reputatie 1

Zojuist thuis gekomen en inderdaad, hier doet hij/zij het weer. Fijn dat het zo snel geregeld kon worden 🤣. Maar toch bedankt 👍

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dave2121 en @MarioK63 ,

Dank voor jullie terugkoppeling! Na het onderzoek wat onze technische dienst heeft afgerond, is geconstateerd dat alles aan de achterkant goed staat. Dat wil zeggen dat de poorten die WLAN call mogelijk maken open staan en dat het mogelijk is om via die manier gebruik te maken van het bellen via WLAN. 

Nu begrijp ik aan de signalen van jullie, dat het probleem nog steeds terugkomt. Ik vind daarop de gedachtegang van @Gerrit078 een interessante en wil ik dan ook graag checken of deze ‘whitelist’ het probleem kan veroorzaken. Ik heb daarop de vraag bij onze specialisten neergelegd om dit voor jullie na te gaan. Ik hoop hier in ieder geval na het weekend een terugkoppeling van te ontvangen. Mocht ik jullie van een update kunnen voorzien, dan hoor je het direct. We houden contact! 

Reputatie 1

Nu ineens doet ie t weer 🙃, bij de anderen ook?

Reputatie 1

Kan er nu nog niets van zeggen, zit nog een week in Griekenland 😇 hoop dat het bij mij ook doet. Laat het volgende week weten.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Dave2121 en @MarioK63 ,

Ik heb de situatie van jullie inmiddels doorgezet naar de technische dienst met bovenstaande informatie. Ik hoop jullie snel van meer informatie te kunnen voorzien en houd hun onderzoek persoonlijk voor jullie in de gaten. 

Nu merk ik dat ik nog enkele gegevens mis aan de kant van @MarioK63. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN)? Dan zet ik ook jouw situatie direct door.

Reputatie 1

Hoop ook dat het lukt. Moet nu iedere keer via Whatsapp bellen. 
Gr. Mario

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Dave2121 

Volgens mij maakt het niet echt uit waar in Nederland jouw IP locatie is zolang het maar in Nederland is en niet in het buitenland.

Maar waar krijg je Tele2 Amsterdam te zien? Dit lijkt me meer een server, Kijk eens hier

Reputatie 1

😤En WEER werkt wifi bellen NIET😤

Reputatie 1

😡😡😡 inderdaad, zie het net ook. Zie ook dat ik oproepen gemist heb. Wat is er nu weer aan de hand?????

Reputatie 1

Dag T-Mobile

hebben jullie inmiddels al een oplossing voor het wifi bellen? Ik zit hier thuis echt met zeer slecht gsm bereik te prutsen, dus er zit wel wat haast achter aangezien niet iedereen belt via whatsapp en ook niet nodig zou moeten zijn

Reputatie 1

Snap inderdaad niet waarom dit zolang  moet duren, lees dat dit probleem ook bij KPN voorkomt en dat de oplossing zit in het IP adres.  
Het IP adres word gezien als buitenlands en daarom kan er niet gebeld worden. Oplossing is dus het Ip adres statisch maken en invoeren alszijnde NL op adres. 
 

Gr. Mario

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Dave2121 en @MarioK63,

 

Excuus voor de vertraagde reply! Wat is er toe nu toe gebeurd? We hebben uitgesloten dat het aan het Thuis netwerk ligt. We blokkeren niets en je internettoegang is 100%. Ook is er niets mis met jullie Wifi. Die is goed genoeg voor een WLAN call. Ook lijkt er niets mis met de VoWifi dienst, je kunt deze namelijk wel op een ander netwerk gebruiken en ook andere klanten melden geen problemen. Er is dus iets mis, specifiek met de combinatie van het vaste Thuisnetwerk en de mobiele VoWifi dienst. Kortom een lastige combinatie.

 

Ik ga uiteraard mijn best doen voor jullie. Het beste wat ik kan bedenken is dat het inderdaad aan de IP range ligt en dat onze WLAN calls nou net die IP range niet accepteert. Dat verklaart waarom er niet meer mensen last van hebben. Om dit te kunnen testen, wil ik jullie vragen een VPN te gebruiken voor je internetverkeer. Stel deze in op je iPhone. Kies wel een Nederlandse aanbieder, anders werkt de WLAN call niet. Daarnaast ga ik na welk IP adres jullie gebruiken en navragen of deze ‘range’ net in een domein ligt wat ‘blacklisted’ is. 

 

Als jullie mij op de hoogte houden van de VPN optie, koppel ik mijn bevindingen later ook weer terug!

Reputatie 7
Badge +7

Dag Gerrit,

daar had in eerder via google ook iets over gelezen die zgn whitelist, kan T-mobile dit dan checken? Er lijkt niets te gebeuren, ik wordt ook niet gebeld oid hierover, tot nu toe slechte service, frustrerende is ook dat het bij bijna iedereen waar ik langs kom wel gewoon werkt op mn iphone....

 

Of het komt door de whitelist of de database weet ik natuurlijk niet zeker, maar het lijkt er wel op. Overigens zou dit niet de eerste keer zijn dat dit één van de oorzaken is, ook de concurrenten die Vo-WiFi bieden hebben zo nu en dan met dit probleem te kampen.

Mede door wat je zelf al aangaf bij bijna iedereen waar ik langs kom wel gewoon werkt op mn iphone lijkt het er verdacht veel op dat het één van deze dingen betreft.

Database zou je misschien zelf, zelfs nog wat kunnen testen. Dit kan eenvoudig door je ip-adres in te voeren op de eerder door mij genoemde sites. Mocht je, je ip-adres niet weten kun je deze eenvoudigweg vinden door even te kijken op watismijnip. Mocht het bij hen nou gewoon Nederland zijn, kun je er inderdaad vanuit gaan dat het iets in de richting van whitelisting betreft.

Reputatie 1

Hallo Gerrit,

ik heb de 2 geo sites bezocht, beiden zeggen dat ik een nederlands ip heb echter de ene site zegt diemen en de ander mijn exacte woonplaats (regio arnhem) 

AAN T-MOBILE :

Graag een check voor mij en de anderen hier op topic voor deze whitelist

bedankt Gerrit !

Reputatie 1

@Dave2121 

Hallo Dave, ook bij mij functioneert het niet meer, werkte altijd perfect en nu weer terug bij af, “wat zegt u, ik versta u niet enz “. 
Heb een Iphone 12 en mijn vrouw een Huawe pro. Beide doen het niet meer…Omdat ik een zeer slechte verbinding heb naar t-mobile gegaan (Internet en telefoon) hoop dat er snel een oplossing komt. 
En ja, alles gereset enz…

 

Reputatie 1

Fijn (nouja eigelijk helemaal niet) om te horen dat ik niet de enige ben, het ligt niet aan de telefoons doen het buitenshuis prima met wifi bellen, het zit m in firmware modem of t-mobile netwerk setting oid, hoe verklaar je het ineens stoppen van wifi bellen anders?? T-mobile ga AUB de gangen na wat er veranderd is op technisch gebied afgelopen tijd, het antwoord tot nu toe was als het werkt werkt het, zo niet dan doen we daar niets mee, dat deugt in mijn optiek niet, op de website wordt het als service aangeduid te bieden

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Dave2121,

 

Wat een goed nieuws! En dat zonder VPN begrijp ik?

 

@MarioK63, werkt het bij jou nu ook weer?

 

Het kan zijn dat de IP-adressen inderdaad blacklisted waren en deze nu weer (door een externe partij) whitelisted zijn. Of het kan zijn dat jullie IP-adres is veranderd. Dat kan gebeuren, aangezien iedereen bij Thuis een ‘dynamisch’ IP-adres heeft. 

Reputatie 1

Hallo Dave2121, is er bij al een oplossing voor het Wlan Call. Gr. Mario

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Dave2121,

Bedankt voor deze terugkoppeling en sorry, dit kregen wij niet mee van de monteur! Weet je toevallig welk model iPhone de monteur had? Heb je daarnaast toevallig een Android toestel in huis waarop je bellen via WLAN zou kunnen testen? Aangezien we dit nog niet eerder zijn tegengekomen, wordt het flink zoeken naar een oplossing. Wij proberen het zo gestroomlijnd mogelijk te laten verlopen.

Reputatie 1

Bedankt Boris!

hopelijk lukt het ze om wifi bellen weer werkend te krijgen,

mvg

Reputatie 1

De monteur had een iphone x of een 11 (pro).

ik gebruik een 11 pro ik heb niemand met een android in de buurt voorlopig, maar als mijn telefoon het bij anderen op wifi wel doet ligt het gewoon aan het t-mobile netwerk firmware-update oid nodig, modem is ook om te testen gewisseld met andere werkte beiden niet

Reputatie 1

Dag Mario Nee niks veranderd hoor ook niks meer van @t--mobile echt slecht zo iritant dat het bij iedereen waar je ook maar langsgaat gewoon werkt en thuis waar nodig niet, t-mobile wil er gewoon niks aan doen, dat is wel duidelijk, ik heb toen uit de telefoon van monteur een medewerker technische dienst t-mobile letterlijk horen zeggen als t werkt dan werkt t zo niet dan niet, echt vage lui, je biedt deze wlan dienst aan als service, dan moet je het ook werkend leveren KLAAR

Reputatie 1

H A L L O t-mobile geef eens een reactie.. onbeschoft en nog steeds geen wlan call, ik heb vak belangrijke telefoontjes die ik niet ontvang of elke keer buiten moet staan is gewoon belachelijk, kom op man wat is dit voor waardeloze service, 

Reputatie 1

Ok en hoe stel ik dit in op zowel de iphone als ook de wifi modem van jullie? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dave2121 en @MarioK63 ,

Dank voor het aankaarten en de verhelderende antwoorden die al in dit topic zijn gegeven. Ik wil graag de situatie van jullie aankaarten bij onze technische helden, zodat we het probleem kunnen onderzoeken en jullie van een oplossing kunnen voorzien. Om de situatie zo concreet mogelijk te krijgen, wil ik je jullie naar enkele specificaties vragen, namelijk;

  • Welk type telefoon wordt er gebruikt?
  • Welk modem wordt er gebruikt?
  • Heb je naast de problemen die hier zijn aangekaart, ook andere problemen met de Wifi? 

Met deze extra checks laat ik een onderzoek starten. Ik hoor dan ook graag van jullie! 

Reageer