Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187675 Bekeken


Toon eerste reactie

991 reacties

Als de app tunein erin komt kunnen jullie alle muziek websites eruit halen . met tunein kun je wereldwijd alle streams luisteren . Dus de app tunein lijkt me het beste!
Als de app tunein erin komt kunnen jullie alle muziek websites eruit halen . met tunein kun je wereldwijd alle streams luisteren . Dus de app tunein lijkt me het beste!

Rob, Zeker. TuneIn, of JazzRadio, maakt niet uit. Welke ook eerst komt.
Beste T-mobile, ik zie in jullie lijstje vooral "lokale"zenders staan.
Beide links roep ik via VLC aan. Omdat ik via Twitter nogal met een kluitje het riet in gestuurd word zet ik hem hier even neer.
Hoe gaan jullie te werk t.o. "Internationale" zenders zo als:
http://tuner.country108.com/
http://hd.stream.frequence3.net/frequence3.flac

Frequence3 heeft een eigen app https://itunes.apple.com/fr/app/frequence-3/id641492127?mt=8&ign-mpt=uo%3D4
Reputatie 7
Badge +9
Hi Daanski,

Cool dat je ook met suggesties komt. Zoals je kunt zien hebben wij ook internationale muziekdiensten er tussen staan. Ik heb jouw verzoek om die 2 diensten toe te voegen ook doorgezet naar de afdeling die erover gaat. En wie weet zijn deze diensten straks ook beschikbaar! :8
Beste Hajar, dank je wel voor je reactie. Ik wacht met smart af tot deze 2 zijn toegevoegt. Hoe kan ik daar achter komen of ze via deze optie gaan?
Reputatie 5
Hoi Daanski82,

We gaan ons best doen 🙂 Je kunt dit topic (de openingspost) in de gaten houden voor updates over toegevoegde diensten. In de lijst zullen we ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' staat, kun je deze datavrij streamen.

Fijn weekend alvast!
Ik zie regelmatig staan dat Apple Music "(waarschijnlijk) niet mee wil doen" , maar ik vraag mij af wat er "meedoen" is aan het aanbieden van datavrije muziek. Netneutraliteitsissues daargelaten (en dat is hier een lange maar irrelevante discussie) is het voor T-Mobile toch vrij eenvoudig om zelf te besluiten dat je de servers van Apple music uitsluit uit het gemeten dataverkeer ?
Reputatie 7
Hey Martijn,

Het zou mooi zijn als het zo werkt, maar de diensten zelf moeten wel akkoord gaan met het toevoegen aan Datavrije Muziek. Wij kunnen en mogen niet zomaar iedereen toevoegen. Er zijn al een aantal diensten om verschillende redenen afgehaakt (vinden wij jammer, maar is hun eigen beslissing) en wij kunnen er dan niet doorheen drukken dat ze tóch mee moeten doen. Uiteindelijk moeten we dus in goed overleg gaan met de aangedragen muziekdiensten en hopen op een goede afloop. In het geval van Apple Music heb ik hier een hard hoofd, maar we blijven hopen! 🙂
rjberg

Ik luister naar jamendo.com. Kan die erbij?
Los van het vorige kan ik mijn eigen server thuis ook gebruiken?
Reputatie 7
Hi Rjberg,

Jamendo staat erbij en gaan we benaderen!

Het is alleen mogelijk als jouw server publiek toegankelijk is, dus niet als het een privéserver is voor eigen gebruik. Is dit wel het geval, dan kan deze niet toegevoegd worden aan Datavrije Muziek.
Zelfde vraag heb ik eigenlijk ook wel. Het is een "Dienst" van T-Mobile om dergelijke IPnummers in een systeem te zetten waarbij geen data verbruik wordt berekend. Het is aan T-Mobile geheel vrij om dat te doen lijkt me?

De streaming diensten hebben op hun beurt hun klanten betaald dan wel vrij te luisteren. Die hebben er toch geen enkel belang bij of de data die verzonden wordt nu berekend wordt uit een bundel of door een provider als "data vrij" wordt weggeschreven.

Enige wat ik me zou kunnen indenken is dat diverse steaming diensten bang zijn dat er dan 24/7 muziek beluisterd wordt en daardoor de capaciteit niet toereikend is. Maarja of we nu op onze laptop, tablet, telefoon, pc, mac, mediaspelers muziek streamen daar zal weinig in veranderen.

Wat is dan eigenlijk het belang van streaming diensten dat er eerst over gesproken moet worden voordat T-Mobile haar "eigen" netwerk ook meer zal laten belasten omdat meer klanten muziek zullen gaan streamen via hun telefoon.
Als er bij een bepaalde dienst staat: "Klaar om toegevoegd te worden", is deze dienst dan al actief en kan ik hiernaar luisteren zonder date te verbruiken of nog niet?

Het gaat in dit geval over DI.FM 🙂
Werkt TuneIn wel een beetje mee? Blijft erg stil daarover.
Reputatie 5
@Poudenes,
Ik begrijp heel goed dat je zou denken dat het zo simpel is, maar helaas is het leven niet zo simpel als het soms lijkt 😉 Het is niet toegestaan om zomaar muziekdiensten toe te voegen zonder hun toestemming. Stel dat wij Apple Music toevoegen zonder overleg en vervolgens hun logo in reclames/onze website gaan tonen. Zoiets kan uiteraard niet zonder overleg en toestemming van de muziekdienst. Elke muziekdienst heeft eigen redenen om wel of niet mee te doen. Wij hopen natuurlijk dat zoveel mogelijk diensten mee willen doen en doen daar ook hard ons best voor. Maar als een partij niet mee wilt doen, dan is dat hun keuze.

Ik hoop dat dit iets meer duidelijkheid geeft over het proces, ook al begrijp ik dat dit niet het antwoord is waar je op had gehoopt. Ben je verder wel blij met Datavrije Muziek? 🙂 Heb je andere muziekdiensten waar je regelmatig naar luistert?


@Bjornstoop,
Zo te lezen kun je niet wachten totdat DI.FM wordt toegevoegd! 🙂 Leuk dat je zo enthousiast bent! Als er 'klaar om toegevoegd te worden' staat, kun je deze muziekdienst nog niet streamen via Datavrije Muziek. Als de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen. De verwachting is dat de diensten die klaar zijn om toegevoegd te worden, deze maand nog worden toegevoegd. Houd dit topic goed in de gaten, zodra ze zijn toegevoegd passen we uiteraard het lijstje in het openingsbericht aan :)


@kkc1983,
We zijn nog druk in gesprek met deze muziekdienst! Zodra er meer bekend is, laten we dat uiteraard in dit topic weten. Dus houdt 'm goed in de gaten 🙂
Beste Thalina,

Dank je voor je uitleg. Het idee van Datavrije Muziek ben ik blij mee. Echter maak ik er geen gebruik van omdat ik alles onder heb gebracht bij Apple Music. Ik maak geen gebruik van andere diensten. Wanneer Apple niet meegaat zal ik ook mijn Bundel aan gaan passen. Ik verbruik nu me 6GB eraan in de hoop dat Apple mee gaat doen. Zo niet dan zorg ik ervoor dat meeste muziek op iPhone staat en ik mijn bundel naar beneden afstem. Het is anders echt zonde van me uitgaves.
Reputatie 7
Hey Poudenes,

Heel begrijpelijk punt inderdaad, maar je hebt op dit moment wel een bijzonder scherpe deal op de L-bundel! Deze hadden we in verband met Datavrije Muziek, dus ik zou goed bedenken hoeveel MB's je nodig hebt! Misschien zitten er anders wat radiozenders tussen die je kunt luisteren?

Laten we ook niet te pessimistisch zijn, want er is nog geen enkele beslissing gevallen wat betreft Apple Music! Hopelijk hebben we daar gauw nieuws over!
Heel interessant om te zien dat Apple Nederland hier zo laks mee omgaat... Kans om hun abonnee aantal op te schroeven laten ze hiermee liggen. Gek genoeg zie ik dat Apple Music wel meedoet in de US met "Music Freedom" van T-Mobile... Maar ja dat zullen weer andere contact personen zijn dan Apple Nederland. T-Mobile US is tevens ook geen T-Mobile NL.
Reputatie 1
Ik heb nog geen T-Mobile Thuis maar ik vroeg me het volgende af: in het radiopakket zijn de Stingray non-stop radiozenders opgenomen. Kunnen T-Mobile Thuisgebruikers deze Stingray zenders momenteel al buitenshuis datavrij beluisteren via TV Anywhere c.q. Radio Anywhere als zij een mobiel abonnement hebben dat aan de eisen voldoet voor het kunnen beluisteren van datavrije muziek? >=6Gb dus. Of op een andere niet bij mij bekende manier? Zijn er Thuisgebruikers die dat kunnen en willen nagaan?
Reputatie 7
@Woutty

Dat zijn inderdaad aparte takken, net als wij losstaan van T-Mobile US, anders hadden we natuurlijk gelijk Apple Music overgenomen van ze! 😉

@RP-Mobiel

Via de app zal het niet werken, ik denk dat we daar nog wel achteraan moeten om daar wat mee te doen, maar op dit moment is dat nog niet aan de orde. Het is op dit moment echt specifiek voor de mobiele abonnementen Stel Samen & Stel Bij en Go waar Datavrije Muziek bij zit. Wie weet wat de toekomst biedt! 😉
Die lijst is van vier maanden geleden, zit er al schot in bepaalde diensten?
Zelf gebruik ik eigenlijk alleen maar Tune In.
Reputatie 5
Hoi Pieter,

De lijst lijkt van vier maanden terug, maar we hebben de lijst steeds geüpdatet! 🙂 Dus de informatie die erin staat is bijgewerkt en kun je aanhouden. Zodra er weer iets verandert, passen we dit direct aan in de lijst. We zijn nog met TuneIn in gesprek. Als de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' komt te staan, kun je deze datavrij streamen. Dus houdt dit topic in de gaten! 🙂
Ik gebruik het meeste Nederland FM....daar vind je een hoop links naar diverse zenders die je dan via "hun" streamt!! Voor ios en android is daar een app voor...voor WP 8.1 /10 web-based....op die manier data vrij.....werkt als een tierelier!!
Goedendag,

Er staan een aantal muziekdiensten op "Klaar om toegevoegd te worden", maar dit is al weken zo. Wanneer worden deze definitief toegevoegd?
Reputatie 7
Badge +9
Hi Hendrik,

We zijn ermee bezig! Zodra deze diensten definitief toegevoegd zullen worden, zullen wij dat met jullie delen.

Reageer