Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187675 Bekeken


Toon eerste reactie

991 reacties

Reputatie 7
Hey guys,

Er zijn weer 6 nieuwe diensten toegevoegd aan Datavrije Muziek! :)

Je kunt vanaf nu ook datavrij luisteren naar Radioguide.FM, Di.FM, Fantasy Radio, Olympia Radio, HappyHardcore.com en Bandcamp!

Heel veel plezier met het streamen van je favoriete muziek! 😃
Reputatie 1
Tof dat er weer lekkere aanvulling is op de lijst! Lekker bezig T-Mobile :-)

(Al blijven we natuurlijk vooral hopen en wachten op Apple Music)
Reputatie 4
Hi Iverlaek,

Super cool dat je zo blij met ons bent! T-Mobile is always at your service 😃
Zou shoutcast toegevoegd kunnen worden?
Reputatie 5
Hoi Verzinutzelfdan,

Ik heb jouw vraag even verhuisd naar het algemene topic hierover 🙂 Zoals je in het openingsbericht kun zien, staat SHOUTcast momenteel in het rijtje van muziekdiensten die door jullie zijn aangedragen, maar nog niet zijn aangemeld. Zodra er een update is hierover, wordt het lijstje in het openingsbericht aangepast. Dus houdt het topic goed in de gaten!

Maak je nu al gebruik van andere muziekdiensten via Datavrije Muziek? 🙂 Ik ben benieuwd!
Vanmiddag via radioguide.fm naar topradio geluisterd maar merk dat het nog steeds van mijn databundel af gaat.
Of heeft het ermee te maken dat topradio geen Nederlandse zender is?
Of geld het wel voor alle radiozenders via radioguide.fm?
Reputatie 7
Hoi John,

Zolang je via Radioguide luistert, hoort het inderdaad gewoon onder Datavrije Muziek te vallen! Zou het kunnen dat je gelijk tijdens het luisteren gekeken hebt? Het kan namelijk even duren voor het verwerkt is in My T-Mobile. Dat zou dus kunnen betekenen, dat het niet verwerkt was op het moment dat jij het verbruik controleerde en daardoor van de reguliere bundel af leek te gaan. Heb je de interne datateller naast My T-Mobile gelegd om te vergelijken? Ik zie dat er op dit moment 8 MB aan Datavrije Muziek verbruikt is.

Ik hoor graag of je ondertussen ziet dat het onder Datavrije Muziek valt! 🙂
Graag Deutsch Radio...

https://itunes.apple.com/nl/app/deutsch-radio-das-gesamte-radio-frei/id680383023?mt=8

Of een andere app waar Duitse radio op geluisterd kan worden!
Reputatie 5
@AnkoVooijs

Ze zijn bezig met TuneIn, daar kun je elke radiozender uit elk land mee beluisteren als die een stream aan bied. Ik gebruik het regelmatig voor Antenne Bayern en Ö3. :)

Er is alleen nog niet bekend wanneer TuneIn wordt toegevoegd. 😞
Ik was benieuwd hoe ver de vorderingen zijn omtrent mijn aanmelding voor DAB+ radio, er staat al een lange tijd ► Beats2Dance Radio In behandeling....?
Wie kan me hier meer over vertellen....?
Ik blijf het echt grappig vinden. En zou leuk zijn als T-Mobile toch eens gaat kijken hoe dit kan:

1) Bewust een hele week Apple Music over stream geluisterd. Data Bundel zakt... (logisch)
2) Totaal geen enkel andere site of i.d. bezocht en toch nu al 3MB datavrije muziek

Waar komen deze 3MB dan nu eigenlijk vandaan... Alleen Apple Music app gebruikt.
Ergens in jullie systeem zal dan toch echt data vanaf Apple Music gezien worden als "Data Vrij"
Reputatie 7
@Beats2Dance

We hebben een aantal vragen aan jou gesteld over de IP-adressen en de diensten die je aanbiedt. Hier hebben wij helaas nog altijd geen reactie op ontvangen, dat is dan ook de reden dat de aanmelding nog altijd in behandeling staat aangemerkt. Als je antwoord hebt gegeven op de vragen, dan kunnen wij jouw aanmelding ook weer verder oppakken en Beats2Dance gauw toevoegen als alles oké is! 🙂

We horen graag of het gelukt is de e-mail te beantwoorden!

@Poudenes

Was het maar zo'n feest, dan hadden we dat natuurlijk met alle plezier al aangekondigd, gezien het aantal mensen dat daar op zit te wachten! :S

Er moet dan toch ergens iets anders zijn geluisterd, een radiozender of app, die wél op de lijst staat. Wij mogen verder niet inzien waar die 3 MB vandaan komen, dus we kunnen je hier niet verder bij helpen, al hadden we dat graag gedaan!
@ShadowLea

Bedankt voor je reactie een je tips! Ik hou het in de gaten wanneer Tuneln wordt toegevoegd.
Hallo, ik zou graag NedRadio willen aandragen. Alle Nederlandse en Belgische zenders, een actieve beheerder die suggesties direct verwerkt. En de app is bedrijfszekerder dan een aantal andere verzamelapps die ik heb geprobeerd. Ook als je foon in standbystand gaat, speelt NedRadio gewoon door.
Reputatie 5
@Poudenes

Ik heb ook elke maand tussen de 10 en 40MB aan datavrije muziek in mijn overzicht staan, terwijl dat onmogelijk is. Al mijn muziek staat namelijk op mijn MicroSD, en speel ik af via N7Player. Streaming apps heb ik alleen TuneIn, en die staat alleen aan over WiFi. (Aangezien ik in huis nog minder bereik heb dan binnenin een berg.)

Wat ik vermoed dat er gebeurt is dat alles van het IP adres van diensten als Spotify worden gefilterd als Datavrij. Dus ook die afgrijzelijk irritante knipperende banners met Spotify reclames.
Reputatie 5
Hallo Papafish,

Welkom op het forum. Gaaf om je hier te zien. ;)

Bedankt voor je suggestie! We hebben het voor je doorgezet. Houd dit topic goed in de gaten om op de hoogte te blijven van alle updates.

Als je verder nog vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je Papafish.
Waar blijft Tunein radio. Die is al 5 maanden in behandeling. Komt die nog of niet?
Ik heb ook geen spotify. En gebruik geen enkele app met reclame, dan wel wat ertoe linkt.
Dus de MB's die nu als datavrije muziek wordt beschouwd zou ik best willen weten wat dat dan is...

M.A.W. T-Mobile is het mogelijk om te zien waar deze MB's vandaan komen?

@Poudenes

Ik heb ook elke maand tussen de 10 en 40MB aan datavrije muziek in mijn overzicht staan, terwijl dat onmogelijk is. Al mijn muziek staat namelijk op mijn MicroSD, en speel ik af via N7Player. Streaming apps heb ik alleen TuneIn, en die staat alleen aan over WiFi. (Aangezien ik in huis nog minder bereik heb dan binnenin een berg.)

Wat ik vermoed dat er gebeurt is dat alles van het IP adres van diensten als Spotify worden gefilterd als Datavrij. Dus ook die afgrijzelijk irritante knipperende banners met Spotify reclames.
Best Forum,

Graag zou ik willen weten of mijn eigen muziekserver, subsonic, toegevoegd kan worden?
http://www.subsonic.org/pages/index.jsp

Ik host dit programma thuis op een server.

Luisteren gaat via de subsonic aap, die je in de speelgoedwinkel van google kan vinden.
Hallo Hallo,

is er enige vooruitgang in de onderhandelingen met google voor google music?
Of wacht google op de uitspraak van de hoge rechter?

Ik hoor het graag!
Hi T-Mobile,

Graag zou ik BBC Radio 1 datavrij willen beluisteren. Kan de live stream van BBC Radio 1 toegevoegd worden, of eventueel een Radio app welke deze zender streamt?

Btw super tevreden met datavrije muziek, hoop dat jullie de rechtszaak winnen. :)

Lars
Goedemiddag,

Zou het mogelijk zijn om ook 181.fm als radiozender toe te kunnen laten voegen voor de datavrije muziekstreaming? Of dit laten streamen via Tunein?
Beste T-Mobile.

Ik ben zeer tevreden met deze service, wat ik alleen wel raar vind is het volgende.
Ik gebruik de DI.FM app om te streamen, en ik heb een versie zonder reclamen. Echter er staat in verbruik dat ik maar 153MB heb verbruikt in datavrij muziek, echter in mijn telefoon staat meer dan 800MB. Ik heb een ADV free app. dus welke data gebruikt mijn toestel dan, ik heb echt meer dan 8 uur muziek geluisterd afgelopen maand, omdat ik veel op de fiets zat. Dus 153 MB lijkt mij een beetje weinig. Dus niet echt vrij?? of heb ik het bij het verkeerde eind?
Reputatie 5
@Yas Har

Hoi Yas Har,
Ik kan mij voorstellen dat je graag zou zien dat de dienst wordt toegevoegd. Ik heb recentelijk de werkzaamheden overgenomen en ik kan vertellen dat ik enkele dagen geleden opnieuw contact heb opgenomen met Tunein Radio. Ik wacht nog op een reactie. Ik wacht in spanning af!


@Kubuntu

Hoi Kubuntu,
Gaaf dat je een eigen muziekserver beheert. In eerste instantie staan we natuurlijk open voor dergelijke verzoeken. Op je website zie ik dat je via jouw dienst ook kunt genieten van films. Voor Datavrije Muziek komt dit niet helemaal overeen met de voorwaarden, waardoor de dienst niet kan worden toegevoegd.


@Bastiaan

Hoi Bastiaan,

Zoals je wellicht al hebt gelezen in mijn bericht naar Yas Har heb ik de werkzaamheden kortgeleden overgenomen. Ik zie dat het wat betreft Google Music nog niet echt wil vlotten. Uiteraard ga ik mijn best doen om het proces nieuw leven in te blazen met hopelijk als resultaat dat we snel kunnen mededelen dat de dienst is toegevoegd!


@Larrs en @Oladijee

Dank voor de suggesties! Ik ga kijken naar de mogelijkheden om deze diensten te kunnen toevoegen. Ik denk niet dat wij heel veel invloed kunnen uitoefenen op het wel of niet toevoegen van een radiostation. Uiteraard is het zeker iets om te opperen. Ik verwacht hier snel op te kunnen terugkomen.
Reputatie 5
Ik heb ook geen spotify. En gebruik geen enkele app met reclame, dan wel wat ertoe linkt.
Dus de MB's die nu als datavrije muziek wordt beschouwd zou ik best willen weten wat dat dan is...

M.A.W. T-Mobile is het mogelijk om te zien waar deze MB's vandaan komen?


Ik heb het nooit gehad over Spotify hebben. Ik had het over het IP van Spotify. Oftewel het huisadres van Spotify. Heeft niets te maken met de dienst zelf.

Je gebruikt geen browser? Je gaat nooit naar een website op je mobiel? Helemaal niet? De reclames op websites (Bijvoorbeeld www.bol.com) tellen ook gewoon mee.

Geen enkele app met reclame lijkt mij vrij sterk. Vrijwel elke app bevat reclame. Van de Nu.nl app tot de NOS tot Buienradar tot zelfs de My T-Mobile app.

Providers hebben onder de privacy wet geen mogelijkheid te zien waar jouw data aan verbruikt wordt.

Reageer