Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187675 Bekeken


Toon eerste reactie

991 reacties

Hi Wolfrolf & A. Kaya,

Logisch dat jullie staan te trappelen voor die diensten! ;)

In het eerste bericht staat ook dat je rekening moet houden met een verwerkingstijd van 6 tot 8 weken. De meest voorname reden dat dit zo lang kan duren, is door de afspraken die er gemaakt moeten worden en de communicatie over en weer. Het liefst zouden we natuurlijk iedereen binnen 24 uur toevoegen, maar dat is helaas niet mogelijk. Er zijn meer criteria, maar belangrijk is dat de dienst openbaar toegankelijk is, muziek aanbiedt en, het belangrijkste punt, mee wilt doen aan Datavrije Muziek. :)

Zodra we updates hebben, dan laten wij jullie dat gelijk weten, geen zorgen!


Met betrekking to TuneIn: bovenstaande reactie is inmiddels 1 jaar oud, wat is de stand van zaken David?
Waar blijft TuneIn nou? Duurt lang...
Reputatie 5
Hallo allen,

Ik zie dat er een aantal vragen zijn over hoe wij de aanvraag doen bij één van de muziek diensten. Wij maken geen onderscheid tussen de verschillende diensten, daarnaast vragen wij ook niet om een vergoeding van de dienst. Op deze manier worden alle diensten op dezelfde manier behandeld.

Wij sturen de desbetreffende diensten een vragenlijst toe om te controleren hoe zij hun systemen hebben ingericht en hoe wij daar op kunnen inspelen. Denk hierbij aan vragen als; gebruik je een vast IP adres, bied je nog andere diensten aan dan muziek, worden er advertenties getoond via je dienst, welke bitrate passen jullie toe en welke vorm van beveiliging hebben jullie. Dit zijn allemaal standaard vragen waarmee we kunnen vaststellen of een dienst in aanmerking komt voor Data Vrije muziek.

Het komt echter ook weleens voor dat een aanvraag wordt geweigerd door de dienst zelf, dit kan bijvoorbeeld komen doordat ze hun normale verkeer niet kunnen onderscheiden van het muziek verkeer. Sommige diensten hebben liever niet dat hun naam of logo wordt gebruikt in onze uitingen. Er zijn dus verschillende, kleine, redenen waarom een dienst niet toegevoegd wordt.

Als je ziet dat een dienst in behandeling is dan hebben wij het volledige formulier al gestuurd met de bijbehorende verzoeken. Vaak duurt het even voordat de desbetreffende dienst met zekerheid antwoord kan geven op alle vragen. Indien nodig stellen wij natuurlijk weer wedervragen op basis van de antwoorden die we hebben gekregen. Zodra we alle benodigde informatie hebben en hun akkoord hebben ontvangen, voegen wij de dienst natuurlijk zo snel mogelijk toe!
Hallo allen,
-lang verhaal-

Bedankt voor dit antwoord, ik had eerlijk gezegd geen inhoudelijk antwoord verwacht.
Reputatie 1
[quote=TommyboyNL]-lang verhaal-

Het grote probleem zal wel zijn dat als providers gebruik maken van TLS in combinatie met een CDN, T-mobile het verkeer onmogelijk als muziek kan identificeren. Ze zullen dus wel met de streaming providers afspraken moeten maken over de te gebruiken IPs en poorten (waarbij een provider bijvoorbeeld plechtig belooft alleen muziek te serveren vanaf a.b.c.d:xyz), om op die manier encrypted streams te kunnen identificeren. Het issue is echter dat veel streaming providers juist (onder andere) over poort 443 serveren om door corporate proxies heen te kunnen komen, waardoor de streams érg lastig te onderscheiden zijn van het reguliere webverkeer dat vanaf het zelfde IP geserveerd wordt.

Zoiets ben ik bang voor ja... maar dat betekent wel dat het hele verhaaltje van T-Mobile ("wij schenden netneutraliteit niet want iedere dienst kan zich zo bij ons melden") niet echt in stand blijft. Niet iedere dienst kan zich melden, alleen de diensten die toevallig al speciale IP-adressen en poorten in hun apps hebben geconfigureerd en diensten die nog in de ontwerpfase zijn komen praktisch in aanmerking.

Het zou mooi zijn als ze inderdaad zonder onderscheid alle muziekdiensten gelijkwaardig MB-vrij konden maken maar ik twijfel of dit technisch haalbaar is. Het hele verhaal stinkt ook nog eens naar grootschalige DPI waar KPN toen ook al op aangesproken is.

Corporate proxies zijn gelukkig niet zo'n enorm probleem meer geloof ik, steeds meer van die dingen doen nu HTTPS interception (*huiver*) en als je dan onbekend verkeer op 443 laat gaan, klappen die dingen helemaal dicht. De klassieke 443-truc werkt daar helaas niet meer 😞 (bron: ik werk bij een bedrijf waar ze die ongein uithalen)
Als jullie kunnen proberen de 538 app toe te voegen zou dat top zijn
Suggestie: Radio 3FM
Reputatie 5
Hallo Jeroen,

Het gaat niet zozeer om of onze systemen met hun architectuur om kunnen gaan, wij doen graag aanpassingen om een dienst alsnog toe te voegen aan Data Vrije Muziek. Echter zijn er wel bepaalde eisen voor bijvoorbeeld het herkennen van streaming. Als een dienst geen onderscheid kan maken tussen hun streaming verkeer en al het overige verkeer, dan kunnen we dienst niet aanmelden hiervoor. Omdat de kennis er bij mij niet (voldoende) is ga ik niet te ver op in de materie.

Maak jij al gebruik van Data Vrije Muziek? Zijn er diensten waar je graag gebruik van zou willen maken, maar die nog niet aangemeld zijn? Ik ben erg benieuwd naar je reactie!
Reputatie 7
[update]

Naast een aantal nieuwe diensten met wie we in onderhandeling zijn, zijn er ook 3 nieuwe diensten toegevoegd! :)

Vanaf vandaag zijn Q-Music, OnlineRadio.nl en BesteHits.nl toegevoegd aan Datavrije Muziek!
Zou de BBC Radio app ook kunnen worden toegevoegd?

http://www.bbc.co.uk/programmes/articles/4z7m7V0ZRtbdCb53BcNwRlQ/download-the-iplayer-radio-app
Tunein staat nu al een jaar op "in behandeling" is er onderhand al iets over bekend?
Reputatie 7
Badge +9
@Leidi01; De aanvraag voor Digital radio is nog in behandeling!

@Bunzing; We hebben contact met ze gezocht en we wachten nog op reactie! Zodra we meer weten, laten we dat natuurlijk ook weten in dit topic!

@geslotmobiel; Youtube doet niet mee, want dat is video! Gelukkig hebben we genoeg andere diensten waar je lekker datavrij muziek mee kan streamen!

Skyradio zou ook fijn zijn... 

Classic Rock 109, of TuneIn natuurlijk waar heel veel radio stations te beluisteren zijn. Helaas geen Volvo meer waar een TuneIn app in zit
Ik heb nog wel 3 suggesties.
Www.topradio.be
Www.zenfm.be
Www.pointblank.fm
www.belgie.fm
Reputatie 7
Hi John,

Jouw suggesties voor de diensten van onze Zuiderburen staan in het rijtje! 🙂
Apple Music gaat um dus niet worden, nou helaas.

Enige waar ik echt, en vele met mij zoals ik hier lees, is TuneIn!
Apple Music gaat um dus niet worden, nou helaas.

Enige waar ik echt, en vele met mij zoals ik hier lees, is TuneIn!


Ja, TuneIn wordt echt wel tijd met de zomervakantie in zicht.

Zit radio 538 er tussen? Zo niet toevoegen dan?

Reputatie 5
@poudenes

Een vpn bevat een ander ip adres.. waardoor het ip van T-mobile komt te vervallen.
Jou ip wordt doormiddel van de software van de VPN tijdelijk gewijzigd.
Door die wijziging kom je wel nog steeds op internet maar herkent het systeem van T-mobile jou surf gedrag niet (m.b.t muziek)

Het luisteren gaat allemaal via 1 IP.
Elke T-mobile gebruiker heeft bijna het zelfde ip adres alleen veranderd er op het laatst een paar cijfers.
Op de app van Nederland.fm Zijn zelfs ook een aantal digitale themakanalen te vinden!
Graag zou ik Stenders Music Service toegevoegd zien.
Reputatie 5

Hoi @storing91 

 

Ik moet bekennen dat ik niet weet wat ten grondslag ligt aan de problemen rondom Tidal. Dit omdat ik nog geen terugkoppeling heb ontvangen. 

 

Een voorbeeld; 

Op dit moment lopen we voor het aansluiten van Kink ook tegen enkele uitdagingen aan. Zij gebruiken een ‘content delivery service’ via een dienst, dat eigendom is van een andere partij. De ‘load balancing policy’ van deze dienst heeft als gevolg dat de url/server voor het leveren van een stream blijft veranderen. Een url/server die vandaag door dienst A wordt gebruikt, wordt morgen (of zelfs al een uur later) ergens anders voor gebruikt. Dat maakt het onmogelijk om ‘bij te blijven’. 

In dit specifieke voorbeeld hebben we de dienst benaderd om te kijken of we niet die dienst gewoon kunnen ‘whitelisten’. 

 

 

 

Reputatie 5
Hoi allen,

We hebben dit gemeld bij MonsterHitMusic en er was inderdaad Malware aanwezig. Ze hebben dit natuurlijk meteen aangepakt door de malware te verwijderen. Je kan dus weer zorgeloos de website van MonsterHitMusic bezoeken.

Uit voorzorg gaan ze de aankomende tijd de website extra goed in de gaten houden zodat dit niet weer voorkomt.

@fluxsystem, nogmaals bedankt voor het doorgeven!

Reageer