Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187677 Bekeken


Toon eerste reactie

991 reacties

Ik mis pinguin radio nog steeds.

Die is te beluisteren via onlineradio.nl


Helaas maar 1 van de 8 zenders en in een veel lagere kwaliteit.
Reputatie 5
@tmobilevoorthuis,

Tof he? 😃 We nemen je suggestie mee, dankje!
Reputatie 2
Hoe staat het hier nu mee? Zijn er al diensten aan de lijst toegevoegd? Ik mis bijvoorbeeld nog Stingray.
de Sky radio app zou erg fijn zijn!
Goedemiddag,

een vraag ik zie bij de aangesloten diensten deezer staan. Klopt dit wel? of geldt dit voor een gedeelte van de deezer diensten. Deezer heeft twee apps een streamer zoals spotify en een radio app (https://support.deezer.com/hc/nl/articles/360000635117-Radio-by-Deezer-) deze tweede gebruikt in ieder geval zeer veel van mijn reguliere bundel.
Apple Music is de enige serieuze dienst die toegevoegd moet worden aan data vrij streamen.
Reputatie 7
Badge +9
Hi,

Lekker he dat je datavrij muziek kan streamen?! :8 Alle diensten die zijn toegevoegd staan in de openingspost. 🙂
In de comments zie ik meerdere keren voorbij komen dat Soundcloud 'in behandeling' is. Deze reacties zijn echter van meer dan een jaar(!) geleden. Ik vroeg me af of er al vorderingen bekend zijn die in het afgelopen jaar hebben plaatsgevonden. Omdat SC een vrij grote speler is in de muziekstreamingwereld kan ik me voorstellen dat dit doorslaggevend kan zijn voor sommige mensen om datavrije muziekstreaming toe te voegen aan hun abonnement. Er zijn namelijk verschillende muziekgenres die op dit platform erg goed vertegenwoordigd zijn!

Groeten, een zeer enthousiaste klant :)


(Update 18/10/2017: De onderhandelingen met Soundcloud zijn gevorderd, maar onderwerp van discussie (overeenkomst op basis van Nederlands of Duits recht) maakt het dat het langs veel partijen gaat en daardoor langer duurt.)

We moeten nog even geduld hebben. Ik heb Spotify maar eens geprobeerd maar die bieden ietwat meer commerciële muziek aan.
Reputatie 7
Badge +9

Hi,

Ik heb jullie suggesties doorgeven en we gaan kijken wat mogelijk is. Mochten we een dienst toevoegen dan zul je die terugzien in de openingspost. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Bedankt voor jullie feedback en ideeën. Ik heb het doorgezet!

http://www.t-mobile.com/offer/free-music-streaming.html#

Neem alle mogelijke IP nummers, hostnames van T-Mobile US over om datavrije muziek aan te bieden voor o.a. Apple Music !! :D:D:D
Reputatie 2
Vooral Deezer vind ik erg prettig! Maar omdat t-mobile Thuis ook Stingray heeft en ik ook graag Stingray buitenshuis luister zou die perfect zijn als aanvulling op Datavrije muziek. Stingray heeft blijkbaar nog niet gereageerd 😊
@Junior17 zelfs al staat een dienst op "in behandeling" dan nog kan het jaren duren voordat ie actief is!!! Kijk maar naar TuneIn....deze staat al vanaf begin op in behandeling....!! Dus enige wat je kunt doen is forum blijven checken en af en toe kickje geven!!!
http://www.t-mobile.com/offer/free-music-streaming.html#

Neem alle mogelijke IP nummers, hostnames van T-Mobile US over om datavrije muziek aan te bieden voor o.a. Apple Music !! :D:D:D

@all

Bedankt voor jullie suggesties! We nemen ze mee :)

@06pieter,

Ik begrijp heel goed dat je niet kunt wachten totdat een bepaalde dienst is toegevoegd aan Datavrije Muziek! We doen hard ons best om zo snel mogelijk jullie voorgestelde diensten te benaderen en te vragen of zij toegevoegd willen worden tot deze dienst. Elke dienst moet eerst zelf akkoord geven voordat we ze kunnen toevoegen en daar gaat best wat tijd overheen. T-Mobile USA heeft inderdaad met meer diensten al een overeenkomst, maar wij als T-Mobile Nederland moeten apart deze diensten hiervoor benaderen aangezien we een ander land zijn. We zijn er druk mee bezig en kunnen zelf ook niet wachten totdat er meer diensten worden toegevoegd! 🙂 Houd dit topic in de gaten voor updates!
Reputatie 5
Hoi allemaal,

Ik kan mij voorstellen dat jullie met smart zitten te wachten op een aanvulling van diensten. Wees gerust; ik ben er druk mee! Ik heb de werkzaamheden overgenomen van een collega dus het is ook nog even opstarten in de zin van uitzoeken hoe ver we precies staan met welke diensten. Ik kan zeggen dat er zeker wat in het vat zit. Zo bevinden de diensten 40 Up Radio, Qobuz, Radio Delta, Social Radio en Soulshow Radio zich in het proces van eerste aanmelding/benadering tot het daadwerkelijk live gaan van de dienst.

Wat betreft SoundCloud; uiteraard hoop ik deze dienst zeer snel te kunnen toevoegen. Er dienen nog wat plooien te worden gladgestreken, maar verder zijn we ready to go. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat we deze dienst niet op korte termijn kunnen toevoegen. Ik houd jullie op de hoogte en hopelijk heb ik zeer snel heel mooi nieuws!

Ik zie dat er ook interesse is in Stingray en Radio Garden. Dank hiervoor. Ik ga ermee aan de slag!

SoundCloud zou erg fijn zijn!

Ik ben het er niet mee eens dat apple de enige is. En al die losse zenders is toch ook aardig nutteloos. Met PCRADIO van de playstore heb je vele honderden zenders in 1 x. Ook 3fm en 538 etc. Je kunt instellen van welk land je de zender wilt horen en ook zoeken op genre zoals pop dance electronisch rock en alternative.
Het is een gratis app maar als je 3.99 per jaar betaald dsn kun je de streaming ook opnemen met 1 druk op de knop.
Plus je kunt terwijl je luisterd de track openen in you tube.
Wat wil je nog meer.
Reputatie 2
Dank Mitch voor de Update!
Sinds ik per 7 april j.l. ben overgestapt naar een GO-abbo, kan ik 1.fm zenders niet meer afspelen via AHA-radio. Zelfs de website www.1.fm kan ik niet openen. Ik kan dit WEL via WiFi. Hier is bij T-Mobile al een case voor aangemaakt. Aangezien ik 1.fm niet in de bovenstaande lijst zie, deze graag toevoegen. Alvast dank! 🙂
De BBC iPlayer Radio App zou ook een welkome toevoeging zijn!
Reputatie 2
Jammer dat dit alleen voor Stel Samen & Stel Bij geldt vanaf 6GB. Het zou een mooie stunt zijn als jullie dit op alle abonnementen toepassen (dus ook Basis SIM) om zo een unieke reden te creëren om te kiezen voor T-Mobile. Ik heb Basis sim met 2GB en zou het super vinden om datavrij muziek te kunnen streamen.
Ik zou graag Fresh FM toegevoegd willen zien....
Reputatie 7
Badge +9
@vanderKlooster @Birds77 en @sanderabc; Bedankt voor jullie suggesties! We gaan erachter aan! 🙂

@Pflöx; Wij hebben TuneIn benaderd, maar er is nog geen contact geweest. We geven natuurlijk niet op dus zijn ermee bezig!

Nog steeds geen update over tidal? Hoe lang moet het duren voordat hier weer eens een update over komt?

Hoi @Heslipep

 

Ik kan mij voorstellen dat je Tidal graag onderdeel ziet blijven van Datavrije Muziek. Die wens delen we. Ik geef dan ook graag wat meer achtergrond. Ik kan mij niet onttrekken aan de gedachte dat de formulering ‘dat T-Mobile per direct is gestopt met Tidal.’ een heel ander karakter heeft dan hoe we er tegenover staan. Laat ik vooropstellen dat de enige  ‘gronden’ waarop wij een dienst zouden willen/moeten afwijzen (anders dan wanneer het technisch niet mogelijk is) is, wanneer er ofwel sprake is van aanstootgevende/discutabele content of wanneer er ook sprake is van videocontent. 

We hebben enige tijd geleden meldingen gekregen dat er problemen zouden zijn met Tidal. In beginsel hoeven enkele meldingen niet per definitie te betekenen dat er ook daadwerkelijk wat mis is met de dienstverlening. Het contact met Tidal verloopt stroef en door de verhoging van het aantal meldingen hebben we een afweging moeten maken tussen 1) blijven communiceren dat Tidal onderdeel is van Datavrije Muziek terwijl we meerdere meldingen ontvangen dat er problemen zijn en het dus heel goed kan zijn dat klanten ervan uitgaan dat het werkt en dus niet blijkt te werken of 2) voor nu aangeven dat er problemen zijn met Datavrije Muziek en Tidal en deze daarom van de lijst halen op de website en in het topic (we kunnen er niet vanuit gaan dat iedere klant de toelichtingen in het topic leest en de informatie dus mogelijk alleen van de website haalt). In een eerder stadium hebben we in het topic aangegeven dat er problemen zijn met Tidal en het mogelijk kan zijn dat er toch data wordt gebruikt. Omdat het nu toch al wat langer duurt en zoals gezegd het contact stroef verloopt hebben we voor nu in ieder geval gekozen om duidelijkheid te scheppen, die ook voorkomt dat er data in rekening wordt gebracht waarvan een klant ervan uitgaat dat dat niet het geval is omdat wij anders aangeven op de website en in dit topic. Je kunt je vast voorstellen dat het voorlopig aangeven dat Tidal niet onder Datavrije Muziek valt prevaleert boven de boodschap dat dat wel het geval is, terwijl er genoeg signalen zijn dat dat niet het geval is. Op de achtergrond blijven we nog steeds contact zoeken/houden met Tidal om te kijken of en hoe we het zo snel als mogelijk kunnen oplossen. In veel gevallen worden deze problemen veroorzaakt door een wijziging bij de streamingsdienst. In de overeenkomst met de partijen vragen we ook om wijzigingen zo snel als mogelijk door te geven (het liefst zelfs vooraf), zodat we de wijzigingen tijdig kunnen doen en een situatie zoals deze, kunnen voorkomen. 

Nu er duidelijkheid is, wordt geacht dat je als klant bekend bent met wat wel en niet onder Datavrije Muziek valt, waardoor eventueel datagebruik bij een dienst die niet is aangesloten, in principe onder eigen verantwoordelijkheid valt. Ik hou niet van die benaming, maar in principe is het nu niet anders dan een dienst die niet is aangesloten. Immers zou iemand anders de 10 GB-bundel kunnen kiezen, vervolgens luisteren naar een dienst die niet is aangesloten en op basis daarvan een vergoeding kunnen claimen/vragen. Zoals je zelf aangeeft heb je de 10 GB-bundel gekozen (en daarmee het extra voordeel van DVM) voor het luisteren naar Tidal. In jouw geval gaat die vergelijking niet geheel op. Juist omdat Datavrije Muziek onderhevig is aan een technische afstemming, zullen wij nooit kunnen garanderen dat een partij altijd onderdeel zal blijven. Wij hebben immers geen of slechts beperkte invloed (daarmee doel ik eigenlijk niet op invloed maar meer op overleg met een partij en wat zij eventueel zouden kunnen doen om de dienstverlening aan te passen zodat het onder DVM kan vallen) op hoe een partij het luisteren via een app of website inricht. Daarom hebben we dat ook opgenomen in de voorwaarden. Dat is niet omdat we heel graag zouden willen verwijzen naar voorwaarden, maar vanuit juridisch perspectief is dat wel iets om duidelijk te hebben dat we niet kunnen garanderen dat een partij onderdeel is van Datavrije Muziek. 

Je kunt overigens (maandelijks) je abonnement wijzigen. Wat je zou kunnen doen is in afwachting van de oplossing, jouw abonnement naar beneden bijstellen. Nogmaals, vanuit ons is er op de redelijke uitsluitingen na, geen enkele stimulans om een partij geen onderdeel te laten zijn van Datavrije Muziek. Op basis van bovenstaande moet ik bekennen dat ik niet kan concluderen dat er sprake zou zijn van enige onredelijkheid. We zijn op de achtergrond nog steeds bezig om te kijken naar een oplossing, als er onterecht extra kosten zijn gemaakt dan zullen we altijd coulant zijn en kan het abonnement (naar beneden) worden bijgesteld, zo ook wanneer blijkt dat het voordeel van Datavrije Muziek niet meer wenselijk is of van toegevoegde waarde is vanwege het (tijdelijk) wegvallen van een dienst. 

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. En, blijf vooral dit topic volgen. Als we een update hebben rondom Tidal laten we dat hier weten. 

 


hi Mitch zou je iets meer kunnen vertellen waarom het technisch niet mogelijk is.

 

ik heb op jullie website gelezen dat jullie de data vrije muziek doen op basis van IP nummers. Dus zodra je communiceert met een bepaald IP adres gaat dat niet van je bundel af. 
 

Op deze site zie je een historie van alle IP adressen die tidal gebruikt en daarin staat dat deze zijn veranderd eind oktober, voor mijn gevoel zijn de problemen ook begonnen in november. 

https://viewdns.info/iphistory/?domain=tidalhifi.com

 

Het toevoegen van een paar IP adressen lijkt mij niet zo complex, mocht ik er naast zitten en werkt dit anders. Wil ik graag wat meer toelichting over.

alvast bedankt 

gr Sten

Reageer