Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187675 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
Hollands Palet
► Intense Radio
Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
Sublime.fm 
► Tidal
► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021)

Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. 


► Amazon Music Benaderd
► Digital Radio Benaderd
► NPO Radio (alle zenders) Benaderd
► Primephonic In behandeling. 
► Slam! FM In behandeling
► TuneIN Benaderd
► Youtube Music Benaderd
► Stingray Music Benaderd


Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen
► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland
► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*
► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen
► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen
► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen
► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Fun-x - Wil niet meedoen
► Google Music - Niets meer van vernomen
► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen
► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen
► Jammfm - Niets (meer) van vernomen
► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.
► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen
► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
► Mixcloud - Wil niet meedoen
► Mixerbox - Biedt ook video aan
► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.
► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen
► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen
► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen
► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen
► Our House FM - Niets (meer) van vernomen
► Party Tune - Niets (meer) van vernomen
► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending
► Plex - Privéstreaming-oplossing
► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.
► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.
► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen
► Radio Delta - Gestopt met uitzenden
► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen
► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen
► Radiu - Niets (meer) van vernomen
► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen
► SomaFM - Wil niet meedoen
► Soundcloud Niets (meer) van vernomen

► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

icon

Beste antwoord door Mitch van Odido 17 November 2021, 12:10

Bekijk origineel

991 reacties

@Poudenes

Iedereen mag natuurlijk een menig hebben over hoe T-Mobile werkt. Maar kom op zeg... Als T-Mobile geen Datavrije Muziek had gehad dan ging het nu nog altijd gewoon van je normale data af. Het is een extra dienst die T-Mobile wil bieden en zijn nek voor uit steekt! Je mag gewoon blij zijn dat je dit stukje extra krijgt en dat het nu even niet bij de dienst past die jij graag wil is T-Mobile je aan het lijntje aan het houden?

Je kan mij veel vertellen, maar dat is natuurlijk pure onzin! T-Mobile doet zijn best om iedere muziek bedrijf toe te voegen die wij als klanten hebben aangegeven. Het zijn de bedrijven via daar dan weer mee aan de slag moeten en waarschijnlijk een aantal voorwaarden moeten accepteren om vervolgens bij T-Mobile aan te sluiten. Apple is altijd al een moeilijk bedrijf en wil alles het liefst zelf behouden. Als je zo'n Apple fan bent weet je hoe moeilijk ze kunnen zijn met bepaalde dingen. Siri, duurde bijna 4 jaar, of langer zelfs en Apple Pay is hier nog steeds niet.

Nee, om dit nu af te schuiven op T-Mobile gaat er bij mij niet in! Wees gewoon blij met wat je extra hebt en wil je lekker buiten muziek luisteren, zonder dat het je geld kost, ga je toch even over op een gratis muziek dienst die ze nu wel ondersteunen.

Sorry, dit is mijn mening en gelukkig mogen we die allemaal hebben 🆒 🙂 😛 😳
@Serviceweb

Toen de Datavrije muziek geïntroduceerd werd heb ik de bundel omhoog geschroefd om er gebruik van te kunnen maken in de hoop dat het op een zeker moment toegevoegd zou worden. Daarvoor maakte ik er geen gebruik van klopt, toen had ik mijn muziek offline gedownload op mijn iPhone staan.

En ja ik had kunnen wachten tot de dienst wel beschikbaar was, alleen had verwacht dat ze de grote diensten als eerste beschikbaar zouden hebben: Spotify, Deezers, Apple Music, etc.

Er zijn meer mensen die de vraag hebben gesteld hoe er ermee staat. En na 6 maanden mag je toch wel verwachten dat er een duidelijk antwoord komt. Of is 6 maanden in gesprek gaan de normaalste zaak van de wereld. Omdraaien was een betere optie geweest. Eerst in gesprek gaan en dan Datavrije muziek uitbrengen met grote koppen dat de grote muziekdiensten meedoen.

Een mening staat vrij en die mag je hebben. Ik heb hem ook en spreek hem ook uit!
Hi allemaal,

Dankjulliewel voor de suggesties! Mitch is vrij, maar zodra hij terug is zal hij jullie voorzien van updates!

@MickeyMik; Wij mogen vanwege de wet op Privacy niet naar de inhoud van jouw dataverkeer kijken. T-Mobile registreert slechts het aantal MB’s dat je verbruikt. Maar je kan wel zelf inzicht te krijgen in je dataverbruik door bijvoorbeeld een interne datateller. In dit topic vind je meer informatie hierover.


Kijk en eigenlijk staat er in deze topic al precies wat ik uitleg in mijn verhaal.
ik zet er zelfs screenshots bij om de verschillen te laten.
Maar speciaal voor deze topic ga ik vanaf 4 mei, want dan start mijn nieuwe bundel, alle apps en tools gebruiken, en dit weer terug te te zetten op dit forum met alle screenshots van iedere app.

Want als ik dan in dit topic lees dat muziek streamen ongeveer 1mb per minuut gaat kosten, leuk dat die er nog tussen staat.
dan wil ik de proef wel op de som nemen met mijn gemiddeld 30 minuten muziek streamen via DI.FM app als ik op mn fiets naar het werk ga.
5 juli zal ik dit bericht posten.
Heb er nu al zin in:8
Ik luister al jaren naar BIRP.FM. Het is een Amerikaanse website, waar bekende en onbekende Indie pop/rock wordt gepromoot. Dagelijks verschijnt er nieuwe muziek en maandelijks wordt een playlist gepost met rond de honderd nieuwe nummers. Wellicht de moeite waard om eens te onderzoeken of deze site/zender kan meedoen aan 'datavrije muziek'. Ik zou het in ieder geval bijzonder op prijs stellen.
Reputatie 5
@MickeyMik,

Prima dat je dit gaat bijhouden! Houd ons zeker op de hoogte! Mocht er iets toch niet goed gaan, dan geven we dit door aan onze IT-afdeling zodat ze dit kunnen onderzoeken.
Wellicht is het mogelijk om BIRP.fm toe te voegen; Amerikaanse website met bekende en vooral onbekende Indie pop-rock; maandelijks een streaming playlist en dagelijks nieuwe losse nummers.
🙂
Reputatie 7
Hey Leeuwenburcht,

Ik zet Birp er gelijk bij op de lijst van aangedragen diensten, hopelijk willen ze meedoen! 🙂
Zoals gezegd, ik ben bezig met een onderzoekje, om te kijken hoe data vrij wij nu muziek luisteren. Op de reclame na die in veel apps zitten, Wordt er ook muziek geluisterd. ze zeggen dat je 1mb per minuut ongeveer verbruikt. Staat hier
Ik zelf betaal voor een app om muziek te luisteren dus een ADFREE app.
en na 6 dagen is dit al mijn conclusie.
De T-mobile app houd niks bij.
Zie de afbeeldingen......

Omdat er al meerdere keren wordt gezegd " ivm privacy kunnen wij niet zien wat je verbruikt"
Toen ben ik gaan zoeken wat ik kon doen om dit allemaal inzichtelijk te maken.
Ik had hier een hele mooie topic voor aangemaakt, Zie hier, maar daar kan ik niks meer op schrijven dus komt dit vol te staan.
Ik zou hier pas 5 juli op terug komen, maar dan zie je geen stijging.
en geloof me, mij maakt het niet uit om alles inzichtelijk te maken, het gaat om ons verbruik van iedere klant.







Zoals je ziet, alle data apps + de telefoon zelf geeft aan dat er voor ongeveer 71 MB aan data is gebruikt via het 4G netwerk.
je zou denken, ja dit staat dan ook wel op de verbruikers app. helaas.
De hoeveelheid die gebruikt is komt overeen met wat de apps en de telefoon aangeeft.
maar ik heb muziek geluisterd, dan zou dit toch data vrij zijn??
Volgende week vervolg.
Ik heb hetzelfde probleem met datavrije muziek; maar ben er wel achter dat het met specifieke websites / apps het geval is; in mijn geval problemen met DI.fm en Bandcamp. Nederland.fm bijvoorbeeld is geen probleem en telt netjes op bij 'datavrije muziek'.
Afgesproken met de technische helpdesk van T-Mobile om deze week een test te houden; op een afgesproken tijdstip zet ik DI.fm aan en gebruik dan precies een uur geen andere apps of websites. Hierdoor kunnen ze in remote nagaan/analyseren wat er in dat uur precies met de datastroom gebeurt. Ben benieuwd....
Ik wil HEEL graag Bright.FM aan de lijst toegevoegd zien 🙂
Reputatie 5
Ik plaats hier ook even de reactie van mijn collega Mitch in dit topic over mogelijke problemen met datavrij luisteren:

Hoi allemaal,

Ik wil even inhaken op de melding van Dilily. Zouden jullie mij een privébericht kunnen sturen als jullie soortgelijke ervaringen hebben? Ook op onze social kanalen(Facebook en Twitter) zien we mondjesmaat wat soortgelijke signalen. Ik ben op de achtergrond in ieder geval wat zaken aan het controleren. Ik heb even contact gezocht met Tidal om duidelijk te krijgen of zij wellicht een ander(e) hostname/ip adres hanteren, omdat ik vooral signalen zie in combinatie met Tidal.

Het zou mij enorm helpen als je vooraf goed nagaat of het inderdaad lijkt te gaan om het onterecht gebruik van data. In dit forumtopic en op deze pagina kun je alles nalopen. Belangrijk is dat je de juiste databundel hebt en luistert naar een dienst die is aangesloten.

Ik hoop jullie (daarmee) zo snel mogelijk te voorzien van duidelijkheid!
Mooie berichten zo op de forums over het data vrij muziek streamen.
Ik heb het stuk van Mitch gelezen en zal hem ook zeker een bericht sturen.
Maar terugkomend op mijn vorige berichten, Dit is mijn laatste over het onderzoekje die ik ben gestart, want het heeft geen nut als ik vandaag mijn cadeau van 2 dagen unlimited ga toepassen op mijn netwrk om te blijven controleren, tenzij jullie anders aangeven en ik toch door moet gaan. Maar naar 11 dagen is er maar barweinig veranderd in mijn zaken omtrent data vrij muziek streamen.

In het bericht van Thalina staat ook een link naar de informatie over wat je moet hebben om data vrij muziek te "mogen" luisteren.
Nou heb ik een 6 GB bundel dus daar van ik al in. En dan luister ik naar Digital imported. en ook die staat in de lijst. dus daar kan het ook niet aan liggen.

Dan na 11 dagen is dit mijn verbruik. Zie de afbeeldingen.






Zoals vermeld, heb ik volgens de verbruikerstatus maar 2 mb gebruikt.
Ik doe veel met mijn bundel, dat weet ik, maar als ik dan de tips van t-mobile ga volgen en meet de twee EXTRA apps mijn dataverkeer in de gaten hou, dan is het toch raar dat twee apps en de telefoon registratie 'bijna' op het zelfde uitkomen dan wat de verbruiker zegt.
Het is een 'betaalde' versie, ja dat is die 8,99 die er nu bijstaat, want dan heb ik ook bewijs van geen reclame. en nog is het geen DATA VRIJ MUZIEK STREAMEN.
ik heb dit al meer maanden bekeken, en vindt het jammer.
Ik zal op 4 juni mogelijk nog een post doen. maar dat is meer om het totaal verbruik van muziekstreamen in te laten zien voor de geïnteresseerden.
Ik vroeg me af of er al een update is over Apple Music. Is toch echt een gemis dat ze nog niet zijn aangesloten, een van de grotere streamingdiensten!
Reputatie 4
@MickeyMik,

Goed dat je dit zelf zo scherp in de gaten houdt!

Het beste wat je kunt doen is je bevindingen sturen naar mijn collega Mitch via een privébericht. Op die manier kunnen wij een onderzoek starten om te zien wat er daadwerkelijk gebeurt met jouw data in combinatie met Datavrij Muziek. Dan kunnen wij het zo snel mogelijk voor je oplossen. :)


@Bollejam,

Wij zitten nog aan de onderhandelingstafel met Apple Music. Zoals iedereen weet willen wij heel graag samenwerken met hen, maar er komt veel kijken bij een grote partij als Apple. Zodra er meer bekend is zullen wij dit meteen delen in dit topic. 😃
Wellicht balletje opgooien bij jullie US collega's of zij via hun kanalen verder komen. Apple Music zit namelijk gewoon in Datavrije Muziek in US. Misschien dat zei met contact personen binnen Apple door kunnen stromen richting Tim Cook... en die een uitspraak of een beslissing kan doorbreken.

Zou toch raar zijn als Apple alles over de hele wereld gelijk wilt hebben. garantie, winkel uitstraling, etc etc, en dan over Apple Music anders zou gaan handelen.
Reputatie 2
Aangezien het toevoegen van TuneIn tot in de oneindigheid lijkt te duren (jammer), dan maar handmatig de zenders aandragen die ik graag luister. T-Mobile, zouden jullie deze alsjeblieft willen toevoegen?

- C-Dance (c-dance.com, België, http://shoutcast.movemedia.eu/c-dance)
- Studio Brussel (stubru.be, http://mp3.streampower.be/stubru-high.mp3)
- TOPradio (topradio.be, http://lb.topradio.be/topradio.mp3, http://lb.topradio.be/topradio.aac )

Alvast hartstikke bedankt! 🆒
Verbaasd dat Microsoft met Groove niet mee wil/kan doen, terwijl Google Music en Apple Music in behandeling zijn. Wil Microsoft dit niet omdat het oneerlijk zou zijn naar andere providers? Luister iedere dag naar mijn Groove collectie onderweg in de trein.
Als windowsphone gebruiker wilde ik nogmaals aangeven dat er maar 2 aanbieders uit het lijstje een windows app hebben....spotify en tunein!! Nu is de laatste het beste....echter al zo verschrikkelijk lang"in behandeling"!! Nu mis ik al een echte tmobile windows app....en dan kan ik ook nog niet eens fatsoenlijk radio luisteren omdat er geen app is!! Dus svp wanneer eindelijk tunein erbij!!!
Reputatie 5
@SebasZH,

Ik heb even navraag gedaan bij mijn collega Mitch en hij geeft aan dat er inmiddels contact is gelegd met C-Dance, Studio Brussel en TOPradio. Zodra er meer bekend is, laten we dat uiteraard in dit topic weten. Dus houd 'm in de gaten :)

@gbrugman en Popmart70,

Als jullie muziekdiensten hebben (die een windows app hebben) die jullie graag zouden willen laten toevoegen, laat het dan zeker aan ons weten! Dan gaan we contact leggen met deze muziekdienst(en) om te kijken of ze toegevoegd willen worden. De andere muziekdiensten die al in het lijstje staan daar zijn we mee in gesprek. We doen ons best om zo snel mogelijk meer informatie hierover te kunnen geven. Zodra er meer bekend is, dan melden we het uiteraard in dit topic!
Soma Fm alsjeblieft!
Reputatie 7
Hi Zeereep,

Jammer genoeg wil Soma FM niet meedoen aan Datavrije Muziek. Deze staat ook op de eerste pagina bij de diensten die niet mee willen/kunnen doen. Die dienst gaat het niet worden, maar er zijn gelukkig genoeg andere diensten om uit te kiezen! 🙂
Goedenavond,
Ik ga binnenkort ook over op een datavrij muziek abonnement, dus ik zou graag mijn favoriete internetradios willen aandragen:
Toxic Sickness Radio
Hardstyle FM
Slam! Hardstyle

Super dat jullie dit doen trouwens. Bedankt!
Pinguin Radio!

Staat al aangemeld, maar is nog niet in behandeling genomen.
Daarom wat extra aandacht voor ze.
Ibiza Global radio: http://ibizaglobalradio.com/
Ik zou graag BigCityBeats willen toevoegen. (www.bigcitybeats.de en de "BigCityBeats - WORLD CLUB DOME"-app)

Reageer