FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max

  • 12 September 2023
  • 538 reacties
  • 244279 Bekeken
FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max

Toon eerste reactie

538 reacties

Reputatie 3

4 dagen gewacht op de bestelbevestiging, een ongevraagde gecancelde order in het systeem gezien bij de winkel zelf, en dan nu deze sms gekregen. Nog lopende bestelling is rond 14:30 geplaatst. Het gaat om een iphone 15 pro max natural titanium in 256 gb.
 

 

Ik kreeg 5 minuten geleden dezelfde sms... erg teleurgesteld. mijn bestelling werd rond 14.15 geplaatst

Zelfde hier, erg slecht

Hier nog niks.. ook geen eerdere sms

gisteren belde de klantenservice van Odido mij en zei dat ik vanwege de drukte in de winkel een afspraak moet maken om mijn iphone 15 pro max blue titanium op te halen, maar ik moet nog wachten op het sms-bericht waarin staat dat mijn telefoon beschikbaar is voor ophalen ophalen bij Odido Den Haag

Zojuist net ook sms gekregen.. 

 

Reputatie 4

4 dagen gewacht op de bestelbevestiging, een ongevraagde gecancelde order in het systeem gezien bij de winkel zelf, en dan nu deze sms gekregen. Nog lopende bestelling is rond 14:30 geplaatst. Het gaat om een iphone 15 pro max natural titanium in 256 gb.
 

 

Ik kreeg 5 minuten geleden dezelfde sms... erg teleurgesteld. mijn bestelling werd rond 14.15 geplaatst

Zelfde hier, erg slecht

Hier nog niks.. ook geen eerdere sms

Zojuist ook deze sms ontvangen. Odido wat sla je de plank mis door te verwijzen naar een forum waar niet meer bekend is dan 2-6 weken (afhankelijk van type en kleur) levertijd..

 

@Hajar van Odido is volop aan het reageren op andere forums, maar dit forum slaat ze per ongeluk express over heb ik het idee.

Ik heb zojuist een sms ontvangen waarin staat dat het op een ander tijdstip zal arriveren, maar in mijn geval is de iPhone vandaag onderweg naar mij via Post.nl. Misschien is dit tekstbericht niet relevant?

 

Reputatie 3

Hier ook sms gehad. Ze verwijzen inderdaad naar dit forum waar 0 info op staat, alleen leverdata als je nu bestelt. Ook totaal geen interactie van iemand van Odido hier. 

I got the same sms like each other. When i want to check status of my order there is a message that there is no pending orders for me. WTF odido?

Mijn telefoon 15-9 om 14:10 besteld en ook uitgesteld. Vind dit wel een hele slechte. Vooral dat er totaal geen communicatie naar de klant hierover is geweest. In welke volgorde wordt er gewerkt? 

Super slecht geregeld dit.. Mijn iPhone besteld op 15-09 en om 14:06 uur de bevestiging gekregen per mail. Na een week niets gehoord te hebben van Odido ben ik toch gisteren gebeld om een tijdslot in te plannen voor het ophalen van mijn bestelling, om vervolgens twee uur later nogmaals gebeld te worden dat het tijdslot niet gehaald kan worden door “omstandigheden” en dat ik een sms zou ontvangen wanneer deze opgehaald zou worden. Bij navraag of dat vandaag zou zijn, kreeg ik het vage antwoord “dat zou wel zo moeten zijn” en tot op heden niets ontvangen. 

Qua service lijkt het wel snel neerwaarts te gaan sinds T-Mobile veranderd is naar Odido.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi allemaal, we houden julie natuurlijk graag op de hoogte en zullen nooit bewust een topic overslaan! Voor de actuele levertijden kun je terecht in de specifieke topics. Deze updaten we elke dag en zodra de levertijd voor het door jou gekozen toestel is gewijzigd, ontvang je hier een SMS over. Alvast wat extra informatie: 

De levertijden in de tabellen gelden voor alle bestellingen vanaf 15 september (zie kolom besteldatum vanaf 15-09). Voor de meest accurate indicatie pak je jouw besteldatum + de uiterlijke levertijd. Staat er bijvoorbeeld 2 tot 3 weken, ga dan uit van 3 weken (om teleurstelling te voorkomen). We werken de levertijden dagelijks bij en zodra we dit hebben gedaan ontvang je ook een SMS, mocht de levertijd van het door jou gekozen toestel gewijzigd zijn. Kijk dan ook goed naar de vanaf datum. Dit kan nog wel eens verschillen. 

Ik snap dat jullie je nieuwe iPhone 15 het liefst vandaag nog in handen krijgen, maar ik hoop dat jullie nog even geduld kunnen hebben. Die gloednieuwe iPhone zal zeker waard zijn. Voor nu wens ik jullie nog een hele fijne dag en alvast een heel fijn weekend! 

Reputatie 4

Ik wil even kort afdwalen van het hoofdonderwerp, maar ik heb misschien een geweldig idee voor jullie marketing- en communicatieafdeling met betrekking tot de iPhone 16.

Waarom zouden jullie niet een deel van jullie marketing- en communicatie-inspanningen reserveren om ons een kijkje te geven achter de schermen van een lancering, zoals die van Odido? Dit zou eenvoudig kunnen worden gepresenteerd in de vorm van een blog met tekst, foto's en video's of vlogs.
 

Dit zou als volgt kunnen:

  1. Informeer ons voordat de pre-orders live gaan over hoe het proces werkt, omdat veel mensen bijvoorbeeld niet begrijpen dat ze hun toestel niet direct bij de release zullen ontvangen.
  2. Tijdens de periode tussen pre-order en levering, deel voortgangsupdates over ontvangst, verzendingen, de verwerking van bestellingen en de verwachte tijdlijn voor verschillende soorten bestellingen.
  3. Houd eenvoudig bij hoeveel mensen er voor je in de wachtrij staan en geef een schatting van wanneer je jouw toestel kunt verwachten.

Het zou geweldig zijn als de SMS-berichten die jullie sturen ons naar een pagina zouden leiden met bovenstaande informatie, zodat we op zijn minst meer weten dan we al deden voordat de SMS binnenkwam.

Ik denk dat vrijwel iedereen op dit forum dit als een welkome aanvulling zou beschouwen, en het zou andere telecomproviders misschien zelfs jaloers maken op dit niveau van communicatie vanuit een provider. In mijn ogen is dit een betere investering dan bijvoorbeeld geld uitgeven aan promotie op een festival of het huren van een locatie zoals Ahoy.

Zoals jullie CEO verkondigd;
'Bij ons staat niet de technologie centraal, maar draait alles om mensen.'
Ik snap dat het druk is en dat het hierdoor erg lastig is om iedereen persoonlijk te woord te staan aan de telefoon of op de chat, maar zorg dan dat je de persoonlijke touch via een breder medium opzoekt. 

Reputatie 2

Ik heb mijn abonnement van voormalig tele2 verlengd met een iphone 15, en heb daarbij gekozen voor afhalen in de winkel. Ik heb een wel orderbevestiging gekregen, maar vind nergens in mijn account ook maar iets terug over deze bestelling. Als ik naar mn huidige abonnement kijk, zie nog mijn oude. Als ik probeer te verlengen, krijg ik allemaal errors. Hoop dat ik hierdoor niet tussen wal en schip kom en een nieuwe iphone misloop…

Dat word 3 weken wachten boys of misschien wel 6 good game well played

 

Reputatie 1

Ik heb op 15:00 op vrijdag de pre-order geplaatst. Ook meteen een bevestigingsmail ontvangen van mijn bestelling. Ik had aangevraagd de iPhone op het Rokin op te halen in Amsterdam. 

Zojuist een sms met het doorverwijzen naar deze community met belachelijke wachttijden. Er gaat hier iets niet helemaal goed volgens mij.

Reputatie 2

4 tot 6 weken wachten…

Mag hopen dat dat ook geldt voor de bestellingen die vanaf vandaag worden geplaats, anders hebben die mensen hun iphone pas rond de kerst. Dan kan je beter meteen een heel jaar wachten tot de iphone 16 uitkomt, maar dan begint de ellende waarschijnlijk weer opnieuw.

Echt bizar dat zulke grote bedrijven zulke fouten maken. Ze weten elk jaar dondersgoed hoeveel mensen de nieuwe iphone gaan kopen, en toch gaat het elk jaar mis. Iets met artificieel supply en demand creeeren, waar bv scalpers weer geld aan verdienen

Ik heb mijn abonnement van voormalig tele2 verlengd met een iphone 15, en heb daarbij gekozen voor afhalen in de winkel. Ik heb een wel orderbevestiging gekregen, maar vind nergens in mijn account ook maar iets terug over deze bestelling. Als ik naar mn huidige abonnement kijk, zie nog mijn oude. Als ik probeer te verlengen, krijg ik allemaal errors. Hoop dat ik hierdoor niet tussen wal en schip kom en een nieuwe iphone misloop…

Ik heb precies hetzelfde!

Reputatie 2

Ik heb mijn abonnement van voormalig tele2 verlengd met een iphone 15, en heb daarbij gekozen voor afhalen in de winkel. Ik heb een wel orderbevestiging gekregen, maar vind nergens in mijn account ook maar iets terug over deze bestelling. Als ik naar mn huidige abonnement kijk, zie nog mijn oude. Als ik probeer te verlengen, krijg ik allemaal errors. Hoop dat ik hierdoor niet tussen wal en schip kom en een nieuwe iphone misloop…

Ik heb precies hetzelfde!

Ik krijg ze aan de telefoon ook niet te pakken. Heb inmiddels wel een sms met “Je iphone komt op een ander moment dan verwacht”, dus hopen dat het uiteindelijk goed komt

Ik heb op 18 sept (maandag) mijn Iphone 15 Pro Max 256 GB Zwart Titanium besteld. Nu is mijn levertijd 4 tot 6 weken, ik ga dan maar van 6 weken uit.. 

Nu tel ik dus inderdaad vanaf de week van 18 sept, 6 weken verder en kom ik op eind Oktober uit. Ik neem aan dat dan ergens mijn Iphone binnen moet komen? 

Reputatie 5

4 tot 6 weken wachten…

Mag hopen dat dat ook geldt voor de bestellingen die vanaf vandaag worden geplaats, anders hebben die mensen hun iphone pas rond de kerst. Dan kan je beter meteen een heel jaar wachten tot de iphone 16 uitkomt, maar dan begint de ellende waarschijnlijk weer opnieuw.

Echt bizar dat zulke grote bedrijven zulke fouten maken. Ze weten elk jaar dondersgoed hoeveel mensen de nieuwe iphone gaan kopen, en toch gaat het elk jaar mis. Iets met artificieel supply en demand creeeren, waar bv scalpers weer geld aan verdienen

 

Het punt is dat de verkopende partijen van te voren niet weten hoeveel stuks ze gaan ontvangen en de ontvangen toestellen ook in batches worden geleverd. Hierdoor kan van te voren dus niet gezegd worden wat de exacte levertijd wordt, ook niet op het aantal belangstellenden.

Zo weet ik dat Mediamarkt rond de 1300 toestellen heeft ontvangen en zelfs van sommige typen 0 stuks. Niet gek dat partijen dus (ondanks dat je misschien direct hebt besteld) niet kunnen leveren.

Enige partij die dit kan oplossen is Apple zelf, door van te voren meer te leveren ;-)!

Reputatie 1

Ik sta inmiddels al zo’n 25 minuten in de wacht bij de klantenservice. Waardeloos. En de winkel is ook telefonisch onbereikbaar. Als ik nog 4 tot 6 weken moet wachten, nadat ik mijn verlenging een uur na de pre-order aangevraagd heb, ga ik het annuleren en naar een andere provider. 

Reputatie 4

Ik wil even kort afdwalen van het hoofdonderwerp, maar ik heb misschien een geweldig idee voor jullie marketing- en communicatieafdeling met betrekking tot de iPhone 16.

Waarom zouden jullie niet een deel van jullie marketing- en communicatie-inspanningen reserveren om ons een kijkje te geven achter de schermen van een lancering, zoals die van Odido? Dit zou eenvoudig kunnen worden gepresenteerd in de vorm van een blog met tekst, foto's en video's of vlogs.
 

Dit zou als volgt kunnen:

  1. Informeer ons voordat de pre-orders live gaan over hoe het proces werkt, omdat veel mensen bijvoorbeeld niet begrijpen dat ze hun toestel niet direct bij de release zullen ontvangen.
  2. Tijdens de periode tussen pre-order en levering, deel voortgangsupdates over ontvangst, verzendingen, de verwerking van bestellingen en de verwachte tijdlijn voor verschillende soorten bestellingen.
  3. Houd eenvoudig bij hoeveel mensen er voor je in de wachtrij staan en geef een schatting van wanneer je jouw toestel kunt verwachten.

Het zou geweldig zijn als de SMS-berichten die jullie sturen ons naar een pagina zouden leiden met bovenstaande informatie, zodat we op zijn minst meer weten dan we al deden voordat de SMS binnenkwam.

Ik denk dat vrijwel iedereen op dit forum dit als een welkome aanvulling zou beschouwen, en het zou andere telecomproviders misschien zelfs jaloers maken op dit niveau van communicatie vanuit een provider. In mijn ogen is dit een betere investering dan bijvoorbeeld geld uitgeven aan promotie op een festival of het huren van een locatie zoals Ahoy.

Zoals jullie CEO verkondigd;
'Bij ons staat niet de technologie centraal, maar draait alles om mensen.'
Ik snap dat het druk is en dat het hierdoor erg lastig is om iedereen persoonlijk te woord te staan aan de telefoon of op de chat, maar zorg dan dat je de persoonlijke touch via een breder medium opzoekt. 

 

Goed punt! Gister schreef ik een soortgelijk verhaal. Zie hieronder:

Waarom Odido? 'Bij ons staat niet de technologie centraal, maar draait alles om mensen.” Zegt Søren Abildgaard, CEO van Odido.

 

Je weet dat elk jaar in september de release van de nieuwe Iphone is, elk jaar is het maar een beperkte oplage voor de eerste levering, logisch. Maar als je onbeperkt laat pre-orderen, weet je ook dat je veel vragen en technische problemen gaat krijgen. Waarom vergroot je niet het aantal klantenservice medewerkers voor 1 à 2 maanden, om dit op te lossen. Kost het teveel geld? Dan draait dus niet alles om mensen, maar om kwantiteit, en omzet.

 

Daarnaast wijst onderzoek van Zendesk.nl uit op het feit dat 70 procent van de consumenten zegt dat ze aankoopbeslissingen hebben genomen op basis van de kwaliteit van de klantenservice. Dit zal ook de reden zijn geweest dat de heer Abildgaard hun visie heeft gevormd naar “alles draait om mensen”. Toch krijgt Odido het voor elkaar om telefonisch, chatfunctie, forum of social media niet tot nauwelijks bereikbaar te zijn.

 

Nu lees ik net in het bericht van @Marciano van Odido: “De levertijden in de tabellen gelden voor alle bestellingen vanaf 15 september (zie kolom besteldatum vanaf 15-09). Voor de meest accurate indicatie pak je jouw besteldatum + de uiterlijke levertijd. Staat er bijvoorbeeld 2 tot 3 weken, ga dan uit van 3 weken (om teleurstelling te voorkomen). “

 

Dit is natuurlijk alles wat je niet wilt horen. Je geeft mensen welke speciaal zitten te wachten op 15-9 14:00, en een aanbetaling van misschien wel 600 euro doen, niet meer informatie dan reken je eigen datum maar uit en hoop dat het goed komt. Bizar! Vervolgens ben je nog slechter bereikbaar dan wie dan ook. 

Reputatie 1

14.05 bevestiging gekregen, maar zag de betaallink in de mail over het hoofd. Pas zaterdag betaald. Nog helemaal geen sms gekregen, ben ik nu achteraan de rij gezet door een te late betaling? Geen iPhone voor mij morgen 😭

Eindelijk nu ook de e-mail van post.nl ontvangen.

Wordt geleverd thuis, tussen 13:00 en 15:30 uur.

 

Was eerst toch beter geregeld met AMP. Kon je gewoon een afspraak maken en evt. op je werk laten bezorgen. Nu moet ik verplicht een halve dag verlof gaan pakken.

Ik heb nogsteeds geen tijd in m’n track en trace, het kan dus erger 😀 hele dag verlof

Dan is je pakket aangemeld bij PostNL, maar nog niet overhandigd. Zodra dit gebeurd, en ook als zodanig door postNL is gescand, dan krijg je info te zien over leverdatum en tijd. 

Snap ik, er staat momenteel dan ook alleen bij dat de dag morgen is. Mogelijk komt het tijdvak pas later vanavond na overhandiging, dus ik heb de keuze voor hele dag verlof nu al moeten nemen.

 

 

ik hoop echt voor je dat hij morgen komt🙏🏼

 

 

Vanochtend melding gekregen voor levering tussen 12:45-14:45, krijg ik 10 minuten geleden een mail van PostNL dat ik “niet thuis” was. Goed geregeld dit. Heeft natuurlijk verder niets met Odido te maken maar moest even mijn frustratie kwijt 😀 morgen ophalen bij PostNL dan maar...

Reputatie 1

Als ik mijn bestelling zoekt, krijg ik sinds gisteren al een foutmelding dat de pagina niet gevonden kan worden. Heb wel een mail en sms ontvangen dat de bestelling is ontvangen. Heb er een naar gevoel bij

Volgens de klantenservice is dit een bekend probleem. Daarnaast mag ik de iPhone ophalen, kreeg net een sms. Besteld vrijdag 15:45 uur iPhone 15 Pro 256gb zwart titanium. 

Reputatie 3

Als ik mijn bestelling zoekt, krijg ik sinds gisteren al een foutmelding dat de pagina niet gevonden kan worden. Heb wel een mail en sms ontvangen dat de bestelling is ontvangen. Heb er een naar gevoel bij

Volgens de klantenservice is dit een bekend probleem. Daarnaast mag ik de iPhone ophalen, kreeg net een sms. Besteld vrijdag 15:45 uur iPhone 15 Pro 256gb zwart titanium. 

Verkeerd bericht gequote. 

Ik heb mijn abonnement van voormalig tele2 verlengd met een iphone 15, en heb daarbij gekozen voor afhalen in de winkel. Ik heb een wel orderbevestiging gekregen, maar vind nergens in mijn account ook maar iets terug over deze bestelling. Als ik naar mn huidige abonnement kijk, zie nog mijn oude. Als ik probeer te verlengen, krijg ik allemaal errors. Hoop dat ik hierdoor niet tussen wal en schip kom en een nieuwe iphone misloop…

Ik heb precies hetzelfde!

Ik krijg ze aan de telefoon ook niet te pakken. Heb inmiddels wel een sms met “Je iphone komt op een ander moment dan verwacht”, dus hopen dat het uiteindelijk goed komt

Ik ben net gebeld door de winkel dat ik de telefoon kan ophalen. Heb iPhone pro 128gb om 1430u besteld 15 september 😁 ben blij

Reageer