FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max

  • 12 September 2023
  • 538 reacties
  • 244225 Bekeken
FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max
Reputatie 7
Badge +9

Apple-fans, zijn jullie er klaar voor? Na veel speculatie heeft Apple weer 4 prachtige iPhone-toestellen gelanceerd!  

 

In dit topic vind je de veel gestelde vragen over de iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max. De iPhone-toestellen zijn tijdens de Apple Keynote onthuld en uiteraard vertellen wij je alles over hoe jij je iPhone 15 zo snel mogelijk in handen kunt krijgen.

 


 

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf 15 september om 14:00 uur kun je jouw iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max in de pre-sale bestellen. Dit kan betekenen dat je een van de allereersten bent!

 

Actuele levertijden Apple iPhone 15

De iPhone 15 is direct leverbaar. Onderstaande topics zijn inmiddels gesloten.

 

Apple iPhone 15

Apple iPhone 15 Plus

Apple iPhone 15 Pro

Apple iPhone 15 Pro Max

 


FAQ

  Hoe kan ik mijn iPhone bestellen? 

Vanaf 15 september om 14:00 kun je jouw iPhone heel eenvoudig en snel bestellen!  

► Verlenging: Ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe iPhone te bestellen!
► Winkel: Loop een Odido winkel binnen en plaats daar jouw order.

 

Bestelling en levering 

Bezorging via AMP:

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnafspraak.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging via PostNL: 
Je ontvangt een e-mail met daarin de bezorgdatum. Via de PostNL app kun je eventueel een andere datum kiezen.

.
Wil je het toestel liever in de Odido winkel ophalen? Dan ontvang je een SMS wanneer het toestel opgehaald kan worden. Als je nog geen SMS hebt ontvangen, dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de winkel binnen te lopen, voor je de SMS hebt ontvangen.

We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. 

 

Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe iPhone eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? 

We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt. 

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar door bijvoorbeeld gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen het toestel niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! 

Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw iPhone. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics of PostNL zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Bij nieuwe aansluitingen via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de order vervalt).

Bij vernieuwing via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Bij bestelling via Telesales:
Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijgt je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier. 

Zakelijk
Bij bestelling via de Odido webshop of Odido winkel: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij vernieuwing/extra aansluiting via Telesales Business: Als je 1 of 2 toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Geen paniek: de startdatum sluit straks netjes aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw iPhone in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast.

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? 

Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Na het annuleren kun je inloggen op Mijn Odido om vervolgens jouw abonnement te verlengen.

Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen. Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten! 


538 reacties

Reputatie 4

Ik wil even kort afdwalen van het hoofdonderwerp, maar ik heb misschien een geweldig idee voor jullie marketing- en communicatieafdeling met betrekking tot de iPhone 16.

Waarom zouden jullie niet een deel van jullie marketing- en communicatie-inspanningen reserveren om ons een kijkje te geven achter de schermen van een lancering, zoals die van Odido? Dit zou eenvoudig kunnen worden gepresenteerd in de vorm van een blog met tekst, foto's en video's of vlogs.
 

Dit zou als volgt kunnen:

  1. Informeer ons voordat de pre-orders live gaan over hoe het proces werkt, omdat veel mensen bijvoorbeeld niet begrijpen dat ze hun toestel niet direct bij de release zullen ontvangen.
  2. Tijdens de periode tussen pre-order en levering, deel voortgangsupdates over ontvangst, verzendingen, de verwerking van bestellingen en de verwachte tijdlijn voor verschillende soorten bestellingen.
  3. Houd eenvoudig bij hoeveel mensen er voor je in de wachtrij staan en geef een schatting van wanneer je jouw toestel kunt verwachten.

Het zou geweldig zijn als de SMS-berichten die jullie sturen ons naar een pagina zouden leiden met bovenstaande informatie, zodat we op zijn minst meer weten dan we al deden voordat de SMS binnenkwam.

Ik denk dat vrijwel iedereen op dit forum dit als een welkome aanvulling zou beschouwen, en het zou andere telecomproviders misschien zelfs jaloers maken op dit niveau van communicatie vanuit een provider. In mijn ogen is dit een betere investering dan bijvoorbeeld geld uitgeven aan promotie op een festival of het huren van een locatie zoals Ahoy.

Zoals jullie CEO verkondigd;
'Bij ons staat niet de technologie centraal, maar draait alles om mensen.'
Ik snap dat het druk is en dat het hierdoor erg lastig is om iedereen persoonlijk te woord te staan aan de telefoon of op de chat, maar zorg dan dat je de persoonlijke touch via een breder medium opzoekt. 

Reputatie 2

Pro max 256gb naturel titanium besteld op vrijdag meteen om 14:00. Ordernummer: 2007871xx maar nogsteeds geen mail of sms. Kan ik mijn iPhone nog verwachten deze week?

Denk zelf dat het nog wel ingepakt wordt of dat ze nog bezig zijn. Ben zelf ook aan het wachten

We hopen het! De nieuwe apple watch komt er ook aan morgen, best lullig als we dan precies het belangrijkste missen 😭

Ik zie zelf dit als orderstatus

Ik ken die pagina ondertussen beter dan m’n eigen vriendin

Reputatie 4

Ik wil even kort afdwalen van het hoofdonderwerp, maar ik heb misschien een geweldig idee voor jullie marketing- en communicatieafdeling met betrekking tot de iPhone 16.

Waarom zouden jullie niet een deel van jullie marketing- en communicatie-inspanningen reserveren om ons een kijkje te geven achter de schermen van een lancering, zoals die van Odido? Dit zou eenvoudig kunnen worden gepresenteerd in de vorm van een blog met tekst, foto's en video's of vlogs.
 

Dit zou als volgt kunnen:

  1. Informeer ons voordat de pre-orders live gaan over hoe het proces werkt, omdat veel mensen bijvoorbeeld niet begrijpen dat ze hun toestel niet direct bij de release zullen ontvangen.
  2. Tijdens de periode tussen pre-order en levering, deel voortgangsupdates over ontvangst, verzendingen, de verwerking van bestellingen en de verwachte tijdlijn voor verschillende soorten bestellingen.
  3. Houd eenvoudig bij hoeveel mensen er voor je in de wachtrij staan en geef een schatting van wanneer je jouw toestel kunt verwachten.

Het zou geweldig zijn als de SMS-berichten die jullie sturen ons naar een pagina zouden leiden met bovenstaande informatie, zodat we op zijn minst meer weten dan we al deden voordat de SMS binnenkwam.

Ik denk dat vrijwel iedereen op dit forum dit als een welkome aanvulling zou beschouwen, en het zou andere telecomproviders misschien zelfs jaloers maken op dit niveau van communicatie vanuit een provider. In mijn ogen is dit een betere investering dan bijvoorbeeld geld uitgeven aan promotie op een festival of het huren van een locatie zoals Ahoy.

Zoals jullie CEO verkondigd;
'Bij ons staat niet de technologie centraal, maar draait alles om mensen.'
Ik snap dat het druk is en dat het hierdoor erg lastig is om iedereen persoonlijk te woord te staan aan de telefoon of op de chat, maar zorg dan dat je de persoonlijke touch via een breder medium opzoekt. 

 

Goed punt! Gister schreef ik een soortgelijk verhaal. Zie hieronder:

Waarom Odido? 'Bij ons staat niet de technologie centraal, maar draait alles om mensen.” Zegt Søren Abildgaard, CEO van Odido.

 

Je weet dat elk jaar in september de release van de nieuwe Iphone is, elk jaar is het maar een beperkte oplage voor de eerste levering, logisch. Maar als je onbeperkt laat pre-orderen, weet je ook dat je veel vragen en technische problemen gaat krijgen. Waarom vergroot je niet het aantal klantenservice medewerkers voor 1 à 2 maanden, om dit op te lossen. Kost het teveel geld? Dan draait dus niet alles om mensen, maar om kwantiteit, en omzet.

 

Daarnaast wijst onderzoek van Zendesk.nl uit op het feit dat 70 procent van de consumenten zegt dat ze aankoopbeslissingen hebben genomen op basis van de kwaliteit van de klantenservice. Dit zal ook de reden zijn geweest dat de heer Abildgaard hun visie heeft gevormd naar “alles draait om mensen”. Toch krijgt Odido het voor elkaar om telefonisch, chatfunctie, forum of social media niet tot nauwelijks bereikbaar te zijn.

 

Nu lees ik net in het bericht van @Marciano van Odido: “De levertijden in de tabellen gelden voor alle bestellingen vanaf 15 september (zie kolom besteldatum vanaf 15-09). Voor de meest accurate indicatie pak je jouw besteldatum + de uiterlijke levertijd. Staat er bijvoorbeeld 2 tot 3 weken, ga dan uit van 3 weken (om teleurstelling te voorkomen). “

 

Dit is natuurlijk alles wat je niet wilt horen. Je geeft mensen welke speciaal zitten te wachten op 15-9 14:00, en een aanbetaling van misschien wel 600 euro doen, niet meer informatie dan reken je eigen datum maar uit en hoop dat het goed komt. Bizar! Vervolgens ben je nog slechter bereikbaar dan wie dan ook. 

Reputatie 7
Badge +16

Alle foto's zijn verwijderd. Het kostte eventjes tijd omdat er zoveel quotes waren dat het lastig was, maar als er toch nog één gespot is, meld het hieronder, dan pas ik het direct aan! 

 

Reputatie 1

Ik heb net ook de mail gekregen mijn 15 pro max zwart titanium wordt morgen geleverd! Even geduld hebben loont. Ze komen dus voor sommige toch sneller dan aangegeven. 

Reputatie 4

"”

De moderators reageren ook niet op hun @ reacties. Helemaal niks. Alleen geven ze aan dat de levertijden zijn geupdate. En voor de normale 15 zijn ze dus meer geworden. En als iemand dat duidelijkheid vraagt of de oude tijden die er op staat dus een leugen waren. 0 respons.

Er staat onder de eerste post. Bij vragen laat ze hieronder acher. Moeten ze wel reageren…..

 

Ik heb deze opmerking ook al eens gemaakt afgelopen week. @Marciano van Odido zijn antwoord was dat Odido niet bewust dit forum overslaat. Slaan ze hem dan onbewust over? Snap niet dat ze in elk communicatiemiddel verwijzen naar deze community.. Enige informatie die we hier opdoen is dat men (gelukkig voor hen) laten weten dat PostNL onderweg is.

Een simpele update met: “vandaag zijn er weer xx iPhone 15's opgestuurd!” of zoals er werd benoemd een persoonlijke update met: “je hebt plek 2450 op de ranglijst. Indicatie is 2-3 weken”. Dan heb je enig beeld bij hoeveel er per dag de deur uitgaan. Zijn dit er 10,100,1000? Odido mag het weten..

 

@Hajar van Odido  heb jij al een update?

Is er toch voortgang bij Odido!

Zijn ze van stap 1 naar 2 gegaan in de leercirkel van Maslow.

Reputatie 4

U zult het niet geloven!!

15 september rond 14:10 een Iphone 15 pro 256gb zwart besteld.

Zojuist het volgende SMS’je gehad:

 

 

Na dit SMS’je is het vrij vlot gegaan, tot op heden. Na 3 uur een mail gehad van PostNL dat er een verwachte levering op 5-10 is. Vanochtend van PostNL de bevestiging dat hij tussen 15:30 en 17:30 geleverd zal worden.

Kennelijk maakt het bij PostNL niet uit door wie, maar dat, de handtekening gezet wordt. Naar mijn mening gevaarlijk voor zulke duren spullen, maar goed dat is voor zover niet het probleem van/door Odido. Dus hopelijk mag mijn partner hem zo meteen in ontvangst nemen voor mij. Ik wacht in spanning af!

Tevens de update van IOS 17.0.3 voorbij zien komen, waarbij er een oplossing is voor het te heet worden van de iPhone 15. Al met al tot op heden goed nieuws en ik hoop vanaf 17:30 een gelukkige eigenaar te zijn van de iPhone 15 Pro 256gb zwart.

Reputatie 3

We beginnen gewoon met z’n allen over iets nieuws: hoe brengen jullie je wachttijd door? 
A elk uur bestelstatus pagina verversen 

B elk uur kijken waar je gekozen iPhone eventueel wel op voorraad is

C elk uur op de website van Apple lezen over hoe mooi die 15 is

D all of the above

Reputatie 7
Badge +14

Geen zorgen het wordt verwijderd. (Als er tijd is) 😉 

Reputatie 2

Ik heb zo’n vermoeden dat het ordernummer weinig te maken heeft met de volgorde van je bestelling.

Reputatie 4

Ik denk dat de volgorde van uitlevering wel gaat doormiddel van: wie het eerst besteld komt als eerste aan de beurt. Het ligt er natuurlijk wel aan welk toestel je hebt besteld. Het kan zo zijn dat iemand een 15 Pro in de kleur zwart heeft besteld en de telefoon eerder binnenkrijgt dan iemand anders die een 15 Pro Max in de kleur Natural Titanium heeft besteld.

 

Met andere woorden: het gaat denk ik gewoon op volgorde van besteldatum, in combinatie met het door jou gekozen toestel, de kleur en het geheugen.

Dat verwacht ik, en hoop ik qua eerlijkheid, ook. Echter vind ik wel dat Odido meer mag communiceren m.b.t. leveren. Berichtgeving met je zit helaas niet bij de eerste batch geeft al een hoop verduidelijking.

 

Nu is het maar zoeken en hopen en dat voor een niet misselijk bedrag wat moet betaald worden.

Reputatie 1

Nou ik heb net de mail gekregen en gelijk afspraak gemaakt voor morgen tussen 3 en 6 voor levering van me pro max 256 natural titanium.

Reputatie 4

Vodafone heeft ook de levertijden aangepast maar maakt onderscheid tussen 15-9 besteld en daarna. Voor bijvoorbeeld de Pro Max zwart 256 GB is dat 2-3 weken als je ‘m op 15-9 had besteld en 4-6 voor daarna. 

 

Reëel en transparant! Odido, kijken we mee?

Reputatie 3

Ook eindelijk mijn pro max 256 zwart binnen! Wachten word beloond. Is alles goed gegaan @Gina81 ?

Reputatie 3

@Flyingdutcher95  wat fijn dat je hem eindelijk binnen hebt!!! Hoe is ie?? Mijn zusje heeft hem ook ontvangen ik vind hem super! Die van mij komt morgen, en so far so good 😊 

Nou gelukkig! Ja super fijn apparaat! Ligt veel beter in de hand dan de 14, die hoeken snijden niet meer in je hand.



 

My partner placed the order on 16-09 at 11:51 am for the iPhone 15 Pro Max 256GB in Blue Titanium, with order number 2008788XX. We chose to pick it up at the Odido store in Harderwijk.

Yesterday, on 4-10 at 12:03 pm, we received a text message stating that the phone was on its way to the store. Today, on 5-10 at 10:47 am, we received an SMS confirming that the phone is ready to be picked up. We went directly to Odido Harderwijk and successfully picked up the phone. Good luck to all !

Reputatie 2

Zojuist gebeld door Odido dat ik mn telefoon aan het einde van de middag kan ophalen bij de gekozen Odido shop. (15 sep in de avond pas besteld)

Kan niet wachten tot vanavond

Reputatie 2

Nieuwe week, nieuwe kansen! Is er al meer bekend over de levering van de Iphone 15 serie? 

 

Wanneer krijgt Odido een nieuwe batch binnen, wanneer krijgen wij als klant een update te horen? 



Ben ik ook benieuwd​ naar! Hopen op een gelukje :-)

Besteld: iPhone Pro 15 (256gb naturel)​​​​​​

Reputatie 3

Krijg wel steeds meer het gevoel dat die pre-order een wassen neus was om gewoon veel klanten te trekken. Als je in het eerste half uur van de pre-order je toestel bestelt mag je toch wel verwachten dat je hem op release dag in huis hebt. 

Alle foto's zijn verwijderd. Het kostte eventjes tijd omdat er zoveel quotes waren dat het lastig was, maar als er toch nog één gespot is, meld het hieronder, dan pas ik het direct aan! 

 

Nu nog zo snel reageren op alle wachtende klanten en wie weet dat we weer vriendjes worden! 

Ahahaha😂

Reputatie 2

Iedereen heel erg bedankt voor jullie hulp maar vooral @Flyingdutcher95 !!! Jij bent echt een topper 💐

Iedereen heel erg bedankt voor jullie hulp maar vooral @Flyingdutcher95 !!! Jij bent echt een topper 💐

Sorry nog voor me reactie 🥲

 

Reputatie 3

Iedereen heel erg bedankt voor jullie hulp maar vooral @Flyingdutcher95 !!! Jij bent echt een topper 💐

Geen probleem! Hoop dat iemand mij ook zou helpen als mij dat zou overkomen.

 

Iedereen heel erg bedankt voor jullie hulp maar vooral @Flyingdutcher95 !!! Jij bent echt een topper 💐

Sorry nog voor me reactie 🥲

 

hahaha geen probleem! Morgen komt de iPhone hopelijk, dan ben ik het vergeten 😜

Reputatie 4

Ik heb zo’n vermoeden dat het ordernummer weinig te maken heeft met de volgorde van je bestelling.

ik denk ook dat ze bij elke iphone gewoon een ordernummer uit de grabbelton pakken 🤣🤣

Zouden ze dit dan ook doen met het leveren ervan? 😅

Daarnaast de vraag of ze voor de eerste levering alles in één batch hebben gemaild of dat er vandaag in etappes wordt gemaild om in te plannen. Oftewel kunnen we het nog verwachten vandaag of mogen we blij zijn als we hem met kerst hebben 😒.

Reputatie 3

Blijft lachwekkend natuurlijk dat het enige wat Odido doet in hun eigen community is af en toe een nieuwe levertijd droppen zonder toelichting of wat dan ook. 

Reageer