Beantwoord

Problemen met ontvangen verificatie-sms PayPal



Toon eerste reactie

188 reacties

15 mei, 19.38

15 mei, 19.40

15 mei, 19.42

Als het aangehaalde Twitterbericht klopt dan gaat deze hele zaak zo langzamerhand toch wel richting het belachelijke. Niet alleen beledigt T-Mobile dan nu al zo'n twee maanden actief de intelligentie van haar betalende klanten via o.m. de (blijkbaar leugenachtige) berichten in dit topic, men meent kennelijk ook voor te mogen schrijven welke SMS-berichten deze klanten ontvangen. Ik vraag me overigens af in hoeverre dat laatste überhaupt legaal is...

Beste T-Mobile, graag zie ik nu per ommegaande een antwoord op de vraag of het aangehaalde Twitterbericht correct is. Zo ja, staat deze praktijk vermeld in jullie 'kleine lettertjes'? Welke zaken blokkeren jullie nog meer zonder dat klanten daarom vragen?

Ervan uitgaande dat het bericht inderdaad klopt denk ik dat het nu toch echt de hoogste tijd begint te worden om hierin maar eens wat meer de aandacht op te gaan zoeken buiten dit forum. Immers, het lijkt me dat een breder publiek het recht heeft om op z'n minst op de hoogte te zijn van deze praktijken.
"De medewerker wist mij wel te vertellen dat er geen problemen waren bij andere providers, ook niet bij providers die gebruik maken van het netwerk van T-Mobile."

Ik zit bij Simpel, die gebruik maken van het netwerk van T-mobile, en ook daar sinds juni dezelfde problemen. Tot die tijd werkte het prima. Dus die opmerking van de Paypal medewerker is niet correct. Zolang is thuis ben en achter de pc zit is het niet zo'n probleem, want dan laat ik ze gewoon op mijn vaste telefoon bellen met de code. Maar als ik onderweg ben is het een ander verhaal. Ik haal de verificatiebeveiliging per sms er niet uit, want onlangs zijn er bij mij schimmige creditcardbetalingen gedaan vanuit China, en het probleem ligt m waarschijnlijk bij Paypal. Gelukkig heb ik een oplettende bank.

Ik hoor graag wanneer dit probleem nu eens opgelost wordt, want het duurt al veel te lang.
Gaat t-mobile hier nog antwoorden? Of gaan we het via het ACN spelen? Eerst ons beetje voorliegen over een technisch probleem. Uiteindelijk blijkt het om euro's te gaan.
De smsjes komen hier weer binnen. Ik hoop dat het nu permanent opgelost is.
Reputatie 1
Ja, hier werkt het ook weer. Ben benieuwd voor hoe lang.

Bijzonder raar dat er geen moderator reageert op de laatste berichten. Ze zullen wel een verbod hebben gekregen van bovenaf. Slecht hoor, T-Mobile.👎🏼
Ook hier werkt het zowaar weer. Ik hoop dat het nu definitief opgelost is 🙂
Reputatie 1
Zeg T-Mobile, komen jullie nog met een verklaring?

@Issam (niks persoonlijks hoor Issam, alleen maar een mention aan een modje)

Heb gezocht op dit probleem en kwam hier terecht. Heb hetzelfde probleem, krijg geen sms om mijn telefoonnummer te verifiëren.

Goedenavond,

Ik heb er nog wel steeds last van. Vorige week duurde het echt wel heel lang voordat de SMS'jes binnenkwamen, maar nu krijg ik helemaal niets binnen van PayPal.

En van andere instanties ontvang ik wel gewoon sms'jes.
Is er nog een probleem of ligt dit nu bij mij?
Reputatie 7
Badge +3

Bij inlog verificatie via sms krijg ik de code binnen vijf seconden binnen. Kan helaas niet achterhalen vanuit welk land de sms komt, staat enkel de naam PayPal i.p.v. een telefoonnummer.

Reputatie 2
Ook ik heb hier nog steeds last van. Geen reactie van T-Mobile. Geen indicatie of het ooit nog opgelost gaat worden. Compleet waardeloos.
Reputatie 7
Badge +9

Hi @Nico_utrecht 

Zou je ons het volgende kunnen geven; 3 voorbeelden van de exacte datum en de exacte tijdstippen waarop dit probleem voorkwam en ook graag aangeven om welke diensten het gaat. Dan maken wij een case voor je aan en kunnen onze technische specialisten dit verder onderzoeken.

Ik zie je reactie graag tegemoet!

Staat jouw nummer in het bel me niet register?

I have the same problem with mijnhypotheekonline.nl . Do not receive the SMS codes.
Reputatie 7
Hi Florin2,

I'm sorry to read you're having troubles receiving these codes via sms! Do you only have this problem with mijnhypotheekonline.nl or also with other services? My colleague Issam explained how this sometimes happens so I will try to translate that a little!

Companies use other services to send these codes through text messages. It depends on the technique they use, if these texts are arriving on our network. So it may be that mijnhypotheekonline.nl is now using a text service that doesn't work well with the network. Of course if you can't receive codes through sms at all, it is probably due to another problem, so in that case please let us know so we can look into this further!

Let me know if you have any other questions. I'm here to help!

Hoi allemaal,

Bedankt voor het delen van al jullie ervaringen. We zijn op dit moment ontzettend hard bezig met een oplossing voor de PayPal sms’jes! De meldingen waarin jullie hebben aangeven dat het om meerdere diensten gaat, zijn natuurlijk direct doorgezet. Hier wordt dan ook zéker naar gekeken. Omdat het probleem ingewikkelder is dan in eerste instantie gedacht, heb ik hieronder twee workarounds beschreven. Zie het als een tijdelijke oplossing waardoor jullie alsnog veilig gebruik kunnen maken van PayPal.

Workaround 1
Je vult in dit geval eerst je gebruikersnaam en wachtwoord in. Vervolgens kies je voor "stuur mij de sms" om een sms-bericht te ontvangen. Deze komt op dit moment niet aan, maar de optie "Heeft u uw telefoon niet bij de hand? Een andere manier proberen" wordt nu ook getoond. Wanneer je hierop klikt, kun je ervoor kiezen om gebeld te worden door PayPal of in te loggen door het beantwoorden van de beveiligingsvragen.

Workaround 2
Werkt bovenstaande niet, dan kun je ervoor kiezen om niet je telefoonnummer, maar een andere beveiligingssleuteltoken in te stellen in je account, namelijk de VIP Access app van Symantec (vergelijkbaar met Google Authenticator).
Als je (via een pc) ingelogd bent in je PayPal-account, kan je via instellingen > beveiligingssleutels beheren kiezen voor "Activeer een nieuwe beveiligingssleuteltoken". Door de VIP Access app (iOS/Android) van Symantec te installeren, kun je dan een verificatiecode zien die je kan gebruiken om in te loggen.
Om de app te registreren, heb je een serienummer en twee 6-cijferige codes uit de app nodig. Het serienummer begint met "SYMZ" en 6-cijferige codes worden iedere 30 seconden in de app getoond.

Excuses voor het ongemak! Weet dat we er achter de schermen alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Mochten er nieuwe updates zijn dan zal ik dit uiteraard weer met jullie delen!

Hoi Jaimy, 

 

Inmiddels zitten we in 2020 en is het probleem nog altijd niet opgelost. Workaround 1 bestaat niet meer en workaround 2 is misschien mogelijk als het alleen zou gaan om een tweetrapsverificatie, maar Paypal wil dat ik mijn mobiele nummer verifier en dat kan alleen met een sms die ik niet ontvang. 
Ik heb de T-Mobile klantenservice gebeld maar de medewerker in kwestie wist niet wat PayPal was en vertelde mij dat mijn instellingen allemaal goed staan. Ondanks dat dit een bekend probleem is, in ieder geval sinds 2018, had de medewerker geen enkel benul. Jammer… want nu kan ik dus geen aankopen doen via mijn iTunes account. Dat ging jaren prima en nu kan ik mijn account niet verifiëren. 
 

Is er inmiddels een oplossing? 
 

 

Reputatie 7
Badge +3

Staat jouw nummer in het bel me niet register?

Jazeker

Reputatie 7
Badge +15

@Larsioso

Heb je een nummer van T-mobile of is deze mee genomen met nummerbehoud?

Bij een nummer van T-mobile zou het gewoon moeten werken en bij een geporteerd nummer kan het zo zijn dat de sms'jes ergens blijven haken.

Wellicht kan T-mobile een onderzoek voor je starten en kijk en waar het precies mis gaat.

Reputatie 6

Hi @FCM 

Dankjewel voor de voorbeelden! Dit heb ik zojusit doorgezet naar onze specialisten. Zodra er meer informatie over is, nemen zij persoonlijk contact op met jou. Mocht je op dit moment nog vragen hebben, dan weet je me te vinden! :smile:

Reputatie 6

Hi @banzi

Excuses voor dit ongemak, natuurlijk zoeken we dit tot de bodem uit! Ervaar je dit alleen met PayPal of ook andere organisaties? Ik start uiteraard een onderzoek voor je, hiervoor ontvang ik graag de volgende gegevens: 3 voorbeelden van de exacte datum en de exacte tijdstippen waarop dit probleem voorkwam. Met alleen een datum kan hij geen onderzoek uitvoeren, dus het exacte tijdstip is hierin erg belangrijk.

Zodra ik de gegevens binnen heb, ga ik gelijk voor je aan de slag! :smile:

Reputatie 6

Hi @FCM 

Goed dat je dit laat weten, dit zoeken we uiteraard graag voor je uit! Komt dit alleen voor bij PayPal of ervaar je dit ook met andere codes? Kun je mij drie voorbeelden geven van de exacte datum en tijdstippen waarop dit probleem voorkwam? Dan maken wij een case voor je aan en kunnen onze technische specialisten dit verder onderzoeken. Ik zie je bericht graag tegemoet! :smile:

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Larsioso 

Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Zou je het volgende kunnen geven; 3 voorbeelden van de exacte datum en de exacte tijdstippen waarop dit probleem voorkwam? Dan maken wij een case voor je aan en kunnen onze technische specialisten dit verder onderzoeken. 

Reputatie 6

Hi @Huigiebaby 

De technische afdeling heeft inderdaad een aantal keer geprobeerd te bellen, helaas was je niet bereikbaar! Maar geen zorgen, we gaan uiteraard verder kijken. De netwerkspecialisten geven aan wanneer het nog steeds niet goed werkt, ook aan de kant van PayPal een onderzoek moet worden gestart. Is dit toevallig al gebeurd? Mocht dit niet geval zijn raden we je aan om contact op te nemen met PayPal. Op deze manier kunnen we verder kijken naar een oplossing! Laat je even weten of het is gelukt? :smiley:

Hi @Evy,

Nee, ik ervaar dit niet met andere organisaties. Ik ontvang wel bevestigings-smsjes van bijvoorbeeld Google, PostNL en Booking.com.

Zojuist weer een test gedaan 8-5-2020:

12:09 sms laten versturen vanuit PayPal → komt niet aan

12:16 sms laten versturen vanuit PayPal → komt niet aan

12:38 sms laten versturen vanuit PayPal → komt niet aan

 

Dan zou het aan PayPal liggen zou je denken… Maar ik heb hierna mijn werk-telefoon (KPN netwerk) aangemeld als primaire telefoon:

12:41 sms laten versturen vanuit PayPal naar gsm op KPN → komt aan! (is dus NIET mijn T-Mobile nummer)

Meteen weer de boel anders ingesteld en mijn T-Mobile nummer primair gezet:

12:43 sms laten versturen vanuit PayPal → komt niet aan

Reageer