Beantwoord

Problemen met ontvangen verificatie-sms PayPal



Toon eerste reactie

188 reacties

Goed, heb zojuist PayPal maar weer eens geprobeerd, wederom zonder succes.

Ook een andere diensten vertonen zoals ik eerder al aangaf dit probleem. Ook hier nog altijd geen SMS; in dit specifieke geval wordt er gebruik gemaakt van Twilio als backend, de berichten komen uit Zweden.

Nogmaals: dit probleem is breder dan alleen PayPal.

De vrijblijvendheid waarmee T-Mobile hiermee om gaat is bijzonder ergerlijk: dit speelt nu al ruim een maand, de laatste officiële reactie in deze thread is van dagen geleden. Volgens mij betreft het hier toch echt geen vriendendienst, tenzij ik me vergis en T-Mobile toch geen maandelijks bedrag hiervoor incasseert.

Als mijn indruk klopt en het T-Mobile inderdaad werkelijk geen klap interesseert dat betalende klanten hier nu al ruim een maand last van hebben, soms met vrij vervelende gevolgen (het gaat hier immers om beveiliging van/toegang tot mogelijk belangrijke accounts) dan zou op z'n minst een verklaring langs deze lijn op z'n plaats zijn.
Wellicht kan bijvoorbeeld PayPal dan bewogen worden om iets van een disclaimer te plaatsen...
Reputatie 2
Dag,

Ik vraag me af wanneer er nu eindelijk iets aan gedaan wordt, ik kan nu vanuit de App Store niet eens apps downloaden omdat ik een Paypal verificatie SMS nodig heb. Zelfs gratis apps kan ik niet downloaden. Ik vind het zo langzamerhand een beetje te gek voor woorden worden met hoe lang dit duurt zonder concrete informatie over wat er nu precies allemaal gedaan wordt achter de schermen.
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Bedankt voor het delen van al jullie ervaringen. We zijn op dit moment ontzettend hard bezig met een oplossing voor de PayPal sms’jes! De meldingen waarin jullie hebben aangeven dat het om meerdere diensten gaat, zijn natuurlijk direct doorgezet. Hier wordt dan ook zéker naar gekeken. Omdat het probleem ingewikkelder is dan in eerste instantie gedacht, heb ik hieronder twee workarounds beschreven. Zie het als een tijdelijke oplossing waardoor jullie alsnog veilig gebruik kunnen maken van PayPal.

Workaround 1
Je vult in dit geval eerst je gebruikersnaam en wachtwoord in. Vervolgens kies je voor "stuur mij de sms" om een sms-bericht te ontvangen. Deze komt op dit moment niet aan, maar de optie "Heeft u uw telefoon niet bij de hand? Een andere manier proberen" wordt nu ook getoond. Wanneer je hierop klikt, kun je ervoor kiezen om gebeld te worden door PayPal of in te loggen door het beantwoorden van de beveiligingsvragen.

Workaround 2
Werkt bovenstaande niet, dan kun je ervoor kiezen om niet je telefoonnummer, maar een andere beveiligingssleuteltoken in te stellen in je account, namelijk de VIP Access app van Symantec (vergelijkbaar met Google Authenticator).
Als je (via een pc) ingelogd bent in je PayPal-account, kan je via instellingen > beveiligingssleutels beheren kiezen voor "Activeer een nieuwe beveiligingssleuteltoken". Door de VIP Access app (iOS/Android) van Symantec te installeren, kun je dan een verificatiecode zien die je kan gebruiken om in te loggen.
Om de app te registreren, heb je een serienummer en twee 6-cijferige codes uit de app nodig. Het serienummer begint met "SYMZ" en 6-cijferige codes worden iedere 30 seconden in de app getoond.

Excuses voor het ongemak! Weet dat we er achter de schermen alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Mochten er nieuwe updates zijn dan zal ik dit uiteraard weer met jullie delen!
Reputatie 2
Hoi allemaal,

Bedankt voor het delen van al jullie ervaringen. We zijn op dit moment ontzettend hard bezig met een oplossing voor de PayPal sms’jes! De meldingen waarin jullie hebben aangeven dat het om meerdere diensten gaat, zijn natuurlijk direct doorgezet. Hier wordt dan ook zéker naar gekeken. Omdat het probleem ingewikkelder is dan in eerste instantie gedacht, heb ik hieronder twee workarounds beschreven. Zie het als een tijdelijke oplossing waardoor jullie alsnog veilig gebruik kunnen maken van PayPal.

Workaround 1
Je vult in dit geval eerst je gebruikersnaam en wachtwoord in. Vervolgens kies je voor "stuur mij de sms" om een sms-bericht te ontvangen. Deze komt op dit moment niet aan, maar de optie "Heeft u uw telefoon niet bij de hand? Een andere manier proberen" wordt nu ook getoond. Wanneer je hierop klikt, kun je ervoor kiezen om gebeld te worden door PayPal of in te loggen door het beantwoorden van de beveiligingsvragen.


Workaround 1 werkt alleen als je een betaling doet via een desktop , via mobile paypal krijg je de optie niet :-(

Workaround 2 is helemaal omslachtig en denk totaal niet van toepassing.

Hoop echt dat er snel een oplossing gevonden wordt 🤓
Even een heads-up: Ik krijg de smsjes weer binnen!
Ik heb ze zojuist ook ontvangen vanuit een Belgisch nummer!
Werkt hier ook weer, zowel voor PayPal (bericht uit België) als via Twilio (bericht uit Zweden).
Reputatie 1
Yes, hier werkt het ook weer en inderdaad vanaf een +32 nr. Fijn dat het weer werkt, bedankt!
Reputatie 7
Hey allemaal,

Top dat jullie het gelijk even lieten weten! 🙂 Ik heb het vanochtend ook gelijk even nagevraagd bij onze technische afdeling en die ziet ook terug dat het is opgelost. Bedankt voor het geduld en ook voor de input in dit topic!
Reputatie 1
Hey allemaal,

Top dat jullie het gelijk even lieten weten! 🙂 Ik heb het vanochtend ook gelijk even nagevraagd bij onze technische afdeling en die ziet ook terug dat het is opgelost. Bedankt voor het geduld en ook voor de input in dit topic!


waar lag het nou precies? Hoe kan dit in de toekomst verkomen worden? Hoe is dit op de achtergrond opgelost?
Reputatie 1
Paar dagen terug nog geprobeerd, werkt niet.
Als ik het instel of activeer krijg ik netjes een sms, als ik dan vervolgens betalingen wil doen, ontvang ik niets.

Dit probleem bestaat al van begin af aan.

PayPal zegt : dit gebeurt alleen bij tmobile.
Omdat tmobile eist dat paypal een bepaald format er opnahoud voor sms verkeer.

Mijn advies aan tmobile.. kap met je bullshit anders class action aanklacht wat gelukkig mogelijk is op dit gebied.

Je benadeelt letterlijk miljoenen klanten hier en elders.
Reputatie 7
@Hot12345

Het ging mis in het proces rondom het versturen van de berichten. Deze kwamen vervolgens niet bij ons binnen en dus werden de berichten (logischerwijs) niet doorgezet naar jullie (de klanten). Wij hebben onlangs niets aangepast, maar schijnbaar is het dus wel opgepakt! 🙂

@DutchDude

Het probleem uit dit topic is sinds een tijdje actueel, maar niet "van begin af aan". Het heeft voorheen goed gewerkt, net als nu weer het geval is. Heb je het ondertussen al getest?
Ik kan nog steeds geen sms ontvangen van:

Patreon

Ik ontvang wel smsjes van Paypal en Twitter. Maar die van Paypal duurde ruim 5 minuten voordat die binnenkwam en die van Twitter langer dan 10 minuten. Totaal nutteloos als ik zo lang moet wachten. Want die van Paypal werd niet meer geaccepteerd omdat er teveel tijd tussen zat.
Hier ook het probleem. t-mobile fix je shit!
Reputatie 2
Zojuist om 23:56 twee Paypal codes aangevraagd, niks komt binnen.
Reputatie 7
@cloonaid @don024 @Wesley0104 & andere lezers,

Zouden jullie een voorbeeld kunnen sturen van een niet-aangekomen bericht? Dit gaat dan om de verzendende partij, datum en tijdstip. Dit nemen we dan mee om na te gaan waarom de verzending van deze berichten niet goed gaat.
@David Omdat ik niet precies weet hoe laat gister alles was, doe ik het nu even allemaal opnieuw. Ik beschouw codes ontvangen later dan 10 minuten als NIET ontvangen.

Twitter.com - Code aanvraag: 29-8-2018 14:20 _ Code ontvangen: 14:25 (5 min is te lang)

Patreon.com - Code aanvraag: 29-8-2018 14:24 _ Code ontvangen: Om 14:35 nog steeds niets ontvangen

Paypal.com - Code aanvraag: 29-8-2018 14:30 _ Code ontvangen: Om 14:41 nog steeds niet ontvangen

Zoals je ziet 2 van de 3 ontvang ik niet. En 5 minuten wachten op een smsje is natuurlijk ook veels te lang. Maar gek genoeg was dit nog slechter dan gister. Gister kreeg ik in ieder geval now een sms van paypal na 5 minuten, waar ik overigens niks aan hebm omdat verificatie codes van paypal verlopen na 5 minuten.
Reputatie 2
Paypal.com - 28-08-2018 om 23:56 2 codes aangevraagd, geen sms ontvangen.

Paypal.com - 29-08-2018 om 15:06 en 15:08 codes aangevraagd, geen sms ontvangen.

Hopelijk heb je hier voldoende informatie aan @David

Verbaast my dat dit probleem nog steeds niet is opgelost.Heb sind kort mijn 2e abbo aangeschaft bij t-mobile en de eerste maand ontving ik de  verificatie sms jes.Na 1 maand hield dit spontaan op.En nog steeds werkt dit niet.Heb geen blokades en alles is toegestaan,maar krijg niks binnen.Hiermee voldoet t-mobile zich niet aan de voorwaarden.

Ook hier was het feest van korte duur en heeft het het weer begeven. 'Grappig' genoeg geldt dit nu (op het moment in ieder geval) alleen voor PayPal, Twilio (uit Zweden) werkt wel gewoon.

PayPal geprobeerd om 18:12, niets ontvangen.
Zelfde probleem hier.
Om 07:24 aanvraag gedaan ook om 07:13 geen van de 2 komt binnen.
2 dagen terug werkte alles goed en nu kan ik niet meer betalen er mee.
Tmobile doe er wat aan!
Zojuist nieuwe poging gedaan en komt nu wel direct binnen.
Reputatie 2
Hier komt het na een poging om 17:40 uur de sms van Paypal ook binnen.
Reputatie 2
Zojuist om 01:08 nog een poging gedaan om bij Paypal in te loggen, hier kwam de sms niet door.
Hier werkt het nu ook niet meer zojuist om 12:41 @David

Reageer