Beantwoord

T-Mobile is totaal niet meedenkend in het oplossen van een probleem

  • 1 June 2022
  • 34 reacties
  • 431 Bekeken

Badge +1

Hallo,

 

Aangezien ik er voor de zoveelste keer niet uitkom met T-Mobile, kies ik er voor om het probleem toch maar onder het publiek te posten, zodat andere het ook lezen.

Ik ben al ruim 1 jaar bezig met het oplossen van een probleem,

Het gaat kort gezegt om dat ik met een 5G abonnement geen gebruik kan maken van bepaalde apps.

Ik heb al zoveel telefonisch contact hier over gehad, en zoveel verschillende dingen gehoord dat ik moet doen, en als het te heet word onder hun voete, hangen ze gewoon de telefoon op, en niet eens dat ze nog terug bellen, want mijn gegevens waren al bekend bij ze.

 

Ik heb zonet om kwart voor  5, 1 uur aan de telefoon gezeten, en er werd gezegt ik ga even kijken wat ik voor u kan doen, en na 10 min. Werd de hoorn erop gegooit. Mij ga je niet vertellen dat dit dan per ongeluk is.

 

Ik heb van T-Mobile het verzoek gekregen om met een andere sim kaart te kijken of het dan wel lukt, en daarmee lukte het dus wel, dus het probleem zou dan bij T-Mobile liggen. Maar het is echt ongelofelijk, ik ben al 1 jaar verder, heb gewoon elke maand betaald, voor iets dat ik niet krijg..en ze komen hun woord ook niet na want ik had met T-Mobile een telefonische afspraak staan, en die zijn ze niet na gekomen, en dan moet ik weer bellen, en dan geef ik de kenmerk door, en dan stellen ze de verkeerde vragen, of hebben geen ervaring op dit gebied, en doorverbinden met een leidinggevende kan ook niet, of een afspraak inplannen met een monteur kan ook niet. Ik hoor alleen wat niet kan, niet wat wel kan. Ik vind dat als je al 1 jaar bezig bent met een probleem waarvoor je betaalt, dat ze op gegeven moment toch wel een monteur moeten sturen, en dje ter plekke kan kijken hoe het opgelost kan worden. Ik heb 3 abonnementen lopen bij T-Mobile en dan word je zo aan je lot over gelaten. Dit is dus de service die ze geven. 

Als ik op basis van deze bericht niet geholpen word, dan stap ik naar de klachten comissie, ik heb er alles aan gedaan om het probleem op te lossen, nu mag T-Mobile iets doen om dit probleem op te lossen. Wel cash pakken maar service verlenen ho maar.

 

En waar T-Mobile zich echt kapot voor moet schamen is dat medewerkers zomaar de hoorn erop gooien als het te heet onder hun voeten word, ik weet zeker dat dit ook net is gebeurd. Dit verdient geen schoonheidsprijs.

 

Enige wat ik vraag, laat een leidinggevende contact met me opnemen, en een afspraak inplannen voor een monteur. Meer hoef ik niet. En anders stap ik echt naar de klachtencomissie want na 1 jaad moet er maar eens een einde aan komen

 

icon

Beste antwoord door Folkert 1 June 2022, 22:07

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

34 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @r-han1905 

Ik heb zelf nooit gezien of gehoord dat er een monteur langs komt voor problemen op mobiel 😅

Wanneer je op WiFi zit dan werkt alles wel naar behoren? Kan je aangeven met welke apps je problemen ervaart en wat dan niet lukt.

Ik heb hier een Samsung Galaxy S21 5G met T-Mobile dus dan kan ik ook meekijken of het bij jou alleen is of bij meerdere.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @r-han1905  Wat @Waqqas  post klopt een monteur komt nooit voor een gsm.

Als het met een andere Sim wel lukt kan je even langs een shop gaan om daar een nieuwe Sim te vragen, of is die andere Sim van een andere provider?

Als ze echt de Hoorn er op gooien zou dat een slechte zaak zijn maar een advocaat zou zeggen “hearsay” dus daar gaan wij klanten verder niet over oordelen. 
De moderators lezen mee dus komen de klanten er niet uit kan je hulp van de moderators verwachten.


Ik hoop dat er een oplossing komt en je snel van al de apps gebruikt kan maken.

Fijne avond! 
https://www.t-mobile.nl/winkels 

Badge +1

Hallo @r-han1905 

Ik heb zelf nooit gezien of gehoord dat er een monteur langs komt voor problemen op mobiel 😅

Wanneer je op WiFi zit dan werkt alles wel naar behoren? Kan je aangeven met welke apps je problemen ervaart en wat dan niet lukt.

Ik heb hier een Samsung Galaxy S21 5G met T-Mobile dus dan kan ik ook meekijken of het bij jou alleen is of bij meerdere.

Op wifi werkt het wel gewoon ,maar zodra me moeder naar buiten gaat, en word overgeschakeld op 5G, doen de apps het niet. Het gaat om apps waarmee je gemiste turkse series terug kan kijken o.a. KanalD, star.

 

Maar ik weet dat T-Mobile geen service verleent in monteurs op mobiel gebied, maar op een gegeven moment moet je toch iets, en bljjkbaar zijn de medewerkers van T-Mobile onervaren om je te voorzien van de juiste info om het probleem op te lossen. Maar ervaring wijst wel uit dat als je naar de klachtencomissie stapt, dat opeens wel alle deuren open staan. Heel raar eigenlijk. Er is helemaal niets mogelijk vanuit de contact, als ik vraag mij door te verbinden met iemand die meer zeggenschap heeft kan dit ook niet, als ik vraag mij door te verbinden met de afdeling die technisch wat meer weet, ook niet mogelijk. Ik kan ook even met Tim Hofman langs komen met het youtube kanaal #Boos, dan komen we gewoon met een camera ploeg even naar de gene die verantwoordelijk voor dit is,uitleg vragen, wil ik ook wel doen, als T-Mobile denkt dat dit een goeie oplossing is🤣

Badge +1

Hallo @r-han1905  Wat @Waqqas  post klopt een monteur komt nooit voor een gsm.

Als het met een andere Sim wel lukt kan je even langs een shop gaan om daar een nieuwe Sim te vragen, of is die andere Sim van een andere provider?

Als ze echt de Hoorn er op gooien zou dat een slechte zaak zijn maar een advocaat zou zeggen “hearsay” dus daar gaan wij klanten verder niet over oordelen. 
De moderators lezen mee dus komen de klanten er niet uit kan je hulp van de moderators verwachten.


Ik hoop dat er een oplossing komt en je snel van al de apps gebruikt kan maken.

Fijne avond! 
https://www.t-mobile.nl/winkels 

Ik ben ook naar de shop geweest, daar zeiden ze je moet toch echt de klantenservice bellen, en zo word je door iedereen van hier naar daar gestuurd. Het is gewoon hoofdpijn. En als je naar iemand vraagt die meer zeggenschap heeft, dan kan dit ook niet. 

Reputatie 7
Badge +20

@r-han1905

In je telefoon instellingen > verbindingen > mobiele netwerk daar kun je de netwerkmodus terug op 4G zetten, helpt dat?

Reputatie 7
Badge +20

@r-han1905 Veel plezier hoor, die komen vast onmiddellijk aangesneld.

Radar, kassa , Consumentenbond ze zijn allemaal voorbij gekomen. 😂 in de Community. 

Als de moderators het kunnen oplossen zullen ze dat ook zeker doen.

Als je moeder de telefoon op 4G zet werkt het dan wel?

Wij gaan in iedergeval geen Hoorn erop gooien en proberen je te helpen.😂

Ga nu eerst eens een andere Sim halen wie weet helpt dat.

Om wat voor telefoon gaat het?

Reputatie 7
Badge +20

@r-han1905

Heb hier even canalD gedownload en een stuk of 5-6 programma 's afgespeeld met 5G, alles werkt prima.

Badge +1

Dit is dus waarvoor ik hun gecontact heb,het is iets waar T-Mobile naar moet kijken. Want dit valt niet binnen mijn kennis. Ik werk niet als T-Mobile medewerker. Zij kunnen dingen doen die ik niet kan doen. Maar omdat iedereen hier maar iets anders lult, en totaal weten welke vragen ze moeten stellen, dat wekt wel de irritarie op. En als ze dan gaan ophangen omdat ze niet meer weten wat ze moeten doen, en om maar zo van je af te komen, dat is gewoon heel erg onprofessioneel. Als dit T-Mobile is, heb ik me enorm vergist in hun, en moet ik misschien maar opstappen met me 3 abonnementen en naar een andere provider stappen

Reputatie 7
Badge +20

@r-han1905 Als wij je vragen stellen krijgen wij ook geen antwoord. 
Dit is een klant helpt klant Community met ondersteuning van de moderators.

Wil je een oplossing is het handig om meer te weten over de telefoon enz.

Om wat voor telefoon gaat het?
Als je moeder de telefoon op 4G zet werkt het dan wel?

Heb je al een nieuwe Sim geprobeerd?

Van welke provider was de wel werkende Sim?

Heb je de app al een keer verwijderd?

Reputatie 7
Badge +20

@r-han1905

Ik denk dat het om een dekking probleem gaat, de andere simkaart was van een andere provider?

De instellingen staan goed denk ik omdat de andere simkaart wel werkte.

Met T-Mobile verschijnt er wel een 4G of 5G logo rechtsboven?

En werkt mobiele data wel op andere locaties buiten huis dus wanneer verbonden met een andere mast?

Neem ook eens een kijkje op de dekkingskaart of er voldoende dekking is en of er geen probleem staat gemeld in de woonplaats.

https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking

Je kunt ook een melding doen op de dekkingskaart als blijkt dat het aan een mast in de omgeving ligt.

Badge +1

@r-han1905 Als wij je vragen stellen krijgen wij ook geen antwoord. 
Dit is een klant helpt klant Community met ondersteuning van de moderators.

Wil je een oplossing is het handig om meer te weten over de telefoon enz.

Om wat voor telefoon gaat het?
Als je moeder de telefoon op 4G zet werkt het dan wel?

Heb je al een nieuwe Sim geprobeerd?

 

Samsung galaxy note ultra 5G

 

Nee dan ook niet,dat heb ik al geprobeerd.

 

Nee, maar daar moet het probleem ook niet liggen, en ik ben inmiddels ook wel een beetje klaar om allemaal dingen te doen, waarvan niet eens zeker is of het werkt.dat kost me alleen maar meer werk om alles opnieuw weer in te stellen.

Badge +1

@r-han1905

Ik denk dat het om een dekking probleem gaat, de andere simkaart was van een andere provider?

Nee, ook gewoon van T-Mobile

De instellingen staan goed denk ik omdat de andere simkaart wel werkte.

Denk ik ook ja

Met T-Mobile verschijnt er wel een 4G of 5G logo rechtsboven?

Ja, bij overschakelen naar 5G komt de 5G logo wel tevoorschijn

En werkt mobiele data wel op andere locaties buiten huis dus wanneer verbonden met een andere mast?

Ja, overal werkt het gewoon, alleen met dit niet. Het is echt heel raar

Neem ook eens een kijkje op de dekkingskaart of er voldoende dekking is en of er geen probleem staat gemeld in de woonplaats.

https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking

Je kunt ook een melding doen op de dekkingskaart als blijkt dat het aan een mast in de omgeving ligt.

 

Badge +1

@r-han1905 Als wij je vragen stellen krijgen wij ook geen antwoord. 
Dit is een klant helpt klant Community met ondersteuning van de moderators.

Wil je een oplossing is het handig om meer te weten over de telefoon enz.

Om wat voor telefoon gaat het?
Als je moeder de telefoon op 4G zet werkt het dan wel?

Heb je al een nieuwe Sim geprobeerd?

 

Samsung galaxy note ultra 5G

 

Nee dan ook niet,dat heb ik al geprobeerd.

 

Nee, maar daar moet het probleem ook niet liggen, en ik ben inmiddels ook wel een beetje klaar om allemaal dingen te doen, waarvan niet eens zeker is of het werkt.dat kost me alleen maar meer werk om alles opnieuw weer in te stellen.

Snap je, en ik ben al 1 jaar bezig, jij een uurtje, snap je mijn frustatie nu 😂

Reputatie 7
Badge +20

@r-han1905 Nee ik snap het niet! Als het mijn probleem was zou ik er 100% voor gaan.

“Ik heb van T-Mobile het verzoek gekregen om met een andere sim kaart te kijken of het dan wel lukt, en daarmee lukte het dus wel”  

Probeer dat dus eerst eens.
Fijne avond 

 

Badge +1

@r-han1905 Nee ik snap het niet! Als het mijn probleem was zou ik er 100% voor gaan.

“Ik heb van T-Mobile het verzoek gekregen om met een andere sim kaart te kijken of het dan wel lukt, en daarmee lukte het dus wel”  

Probeer dat dus eerst eens.
Fijne avond 

 

Maar lieve schat ik waardeer het de moeite die je voor me doet om me te helpen..maar voor dat ik weer iets ga en wil doen, wil ik eerst weten van een deskundig iemand van T-Mobile of ze ook daadwerkelijk in staat zijn mij te willen helpen. Jij bekijkt alles van 1 kant, terwijl ik al van alles geprobeerd heb. Ik ga en kan niet zomaar dingen doen als ik niet eens weet of de afdeling van de desbetreffende afdeling mij wilt helpen. Simkaart moet je aanvragen = is moeite, er gaan dagen overheen dat je hem krijgt, dan moet ik het dus vervangen, en dat gaat niet zomaar. Een nieuwe simkaart aanvragen kost ook nog geld. Ik begrijp jou, maar hoop dat je mij ook begrijpt. Niet zo in hokjes denken. Ik ben al 1 jaar bezig, dus de frustatie zit er bij mij nog meer dan als wie dan ook. Wat mij ook irriteert is dat iedereen bij T-Mobile mij iets anders zegt, terwijl alles opgeslagen zou moeten worden in de computer.maar raar genoeg zegt iedereen iets anders. Er is door een speciale afdeling van T-Mobile gekeken wat de oorzaak zou kunnen zijn, met die afdeling wil ik praten. Aangezien die over de kennis (zouden) moeten beschikken waar ik nu in zit. Als ik nu een simkaart aanvraag en het blijkt niet te werken, moet ik alle data dat op me simkaart staat opnieuw overzetten en dat doe je niet zomaar eventjes in paar minuten

Reputatie 7
Badge +20

@r-han1905  Ho stop ik ben jouw lieve schat niet wens ook niet zo aangesproken te worden. Beetje respect voor de mensen die je willen helpen ondanks dat je zelf alles afwijst.

je zoekt spijkers op laag water, Als een andere Sim wel helpt is het de eerste oplossing om te testen.

Kopieer de telefoonnummers naar je telefoon. (Exporteer)

De nummers kan je later weer met gemak importeren naar de nieuwe Sim. 

Je kan in elke TM winkel een kaart gaan halen ze helpen je zelfs om hem over te zetten. 
Kost niets in jullie geval. 

Maak een back-up van je de gsm en sla dat even op om later weer terug te zetten.

Maar aangezien je geen hulp wil is dit mijn laatste poging en reactie, probeer om niet te veel in hokjes te denken.

Veel succes voor je moeder en haar Gsm. 
MVG

 

 

 

 

Badge +1

@r-han1905  Ho stop ik ben jouw lieve schat niet wens ook niet zo aangesproken te worden. Beetje respect voor de mensen die je willen helpen ondanks dat je zelf alles afwijst.

je zoekt spijkers op laag water, Als een andere Sim wel helpt is het de eerste oplossing om te testen.

Kopieer de telefoonnummers naar je telefoon. (Exporteer)

De nummers kan je later weer met gemak importeren naar de nieuwe Sim. 

Je kan in elke TM winkel een kaart gaan halen ze helpen je zelfs om hem over te zetten. 
Kost niets in jullie geval. 

Maak een back-up van je de gsm en sla dat even op om later weer terug te zetten.

Maar aangezien je geen hulp wil is dit mijn laatste poging en reactie, probeer om niet te veel in hokjes te denken.

Veel succes voor je moeder en haar Gsm. 
MVG

 

 

 

 

Mijn god hey, jij bent wel heel snel op je teentjes getrapt, met lieve schat word ook wel een vriendelijke groet mee bedoelt. Dat jij het letterlijk neemt, zegt toch wel in welke categorie je IQ staat. Maargoed. Misschien een tip aan jou, wees eens wat vriendelijker naar je medemens, dan zul je zien dat je meer vriendelijkheid terug krijgt.

Reputatie 7
Badge +18

@r-han1905 Even meegelezen…

Kun je exact aangeven met welke apps het niet werkt? En kun je per app kijken of streaming via mobiel netwerk ingeschakeld is? Post indien mogelijk schermafdrukken. Op die manier kunnen we je wellicht verder helpen.

Met welke simkaart werkte het wel? Welke provider was dat?

Groeten,

Folkert

Badge +1

@r-han1905 Even meegelezen…

Kun je exact aangeven met welke apps het niet werkt? En kun je per app kijken of streaming via mobiel netwerk ingeschakeld is? Post indien mogelijk schermafdrukken. Op die manier kunnen we je wellicht verder helpen.

Met welke simkaart werkte het wel? Welke provider was dat?

Groeten,

Folkert

Ga ik doen, bedankt. Ook met dezelfde provider als die ik voor me moeder heb gekocht; T-Mobile. Ik heb 3 abonnementen lopen bij T-Mobile onder mn eigen naam, en op alle doen de apps het gewoon, behalve op die van me moeder, en zij is de enige met een 5G abonnement. Ik ga zometeen screenshots posten hier. Bedankt nogmaals voor je hulp Folkert!

 

Reputatie 7
Badge +18

@r-han1905 Even meegelezen…

Kun je exact aangeven met welke apps het niet werkt? En kun je per app kijken of streaming via mobiel netwerk ingeschakeld is? Post indien mogelijk schermafdrukken. Op die manier kunnen we je wellicht verder helpen.

Met welke simkaart werkte het wel? Welke provider was dat?

Groeten,

Folkert

Ga ik doen, bedankt. Ook met dezelfde provider als die ik voor me moeder heb gekocht; T-Mobile. Ik heb 3 abonnementen lopen bij T-Mobile onder mn eigen naam, en op alle doen de apps het gewoon, behalve op die van me moeder, en zij is de enige met een 5G abonnement. Ik ga zometeen screenshots posten hier. Bedankt nogmaals voor je hulp Folkert!

 

Nog een andere optie is de simkaart waarbij het niet werkt tijdelijk in een andere smartphone plaatsen en kijken of de apps daar via 4 of 5G werken. Zo bepaal je of het aan de simkaart of aan de telefoon ligt en wie weet is het een netwerk instelling. Welk merk en type telefoon is het probleemgeval?

Badge +1

@r-han1905 Even meegelezen…

Kun je exact aangeven met welke apps het niet werkt? En kun je per app kijken of streaming via mobiel netwerk ingeschakeld is? Post indien mogelijk schermafdrukken. Op die manier kunnen we je wellicht verder helpen.

Met welke simkaart werkte het wel? Welke provider was dat?

Groeten,

Folkert

Ga ik doen, bedankt. Ook met dezelfde provider als die ik voor me moeder heb gekocht; T-Mobile. Ik heb 3 abonnementen lopen bij T-Mobile onder mn eigen naam, en op alle doen de apps het gewoon, behalve op die van me moeder, en zij is de enige met een 5G abonnement. Ik ga zometeen screenshots posten hier. Bedankt nogmaals voor je hulp Folkert!

 

Nog een andere optie is de simkaart waarbij het niet werkt tijdelijk in een andere smartphone plaatsen en kijken of de apps daar via 4 of 5G werken. Zo bepaal je of het aan de simkaart of aan de telefoon ligt en wie weet is het een netwerk instelling. Welk merk en type telefoon is het probleemgeval?

Op de samsung galaxy note ultra 5G

 

Ik heb zo'n simkaart switch alleens eerder gedaan op verzoek van T-Mobile, en daaruit bleek dat ik met mijn simkaart in haar telefoon wel de apps kon bekijken. De apps die het niet deden, deden het wel toen mijn simkaart erin zat. Dus dan zou je denken dat het niet aan instellingen ligt toch? Maar ik ga het zo nog een keer doen, en dan stuur ik je screenshots. Bedankt voor je hulp nogmaals Folkert. Dit zijn nou vragen waar ik wat aan heb! 😂

Reputatie 7
Badge +18

Kijk bij Instellingen - Mobile netwerken - Namen toegangspunten - Internet of alles goed staat:

Naam Internet
APN smartsites.t-mobile

Proxy, Poort, Gebruikersnaam, Wachtwoord, Server, MMSC, MMS proxy en poort allemaal niets ingesteld

MCC 204
MNC 16

Verfificatie PAP

Type toegangspunt default, supl

APN protocol IPv4/IPv6

APN roaming IPv4

 

Badge +1

Het staat allemaal goed na een controle te hebben gedaan.

 

Badge +1

En ik heb ook weer een sim switch gedaan, ik kan met mijn sim wel de apps bekijken 😂

Reputatie 7
Badge +18

Het staat allemaal goed na een controle te hebben gedaan.

Staat APN goed? startsites.t-mobile

 

Opvallend: bij mijn Samsung S20 FE 4G staat bij Operator type mobiel virtueel netwerk Geen en bij Operatorwaarde mobiel virtueel netwerk Niet ingesteld

Volgens mij hebben deze instellingen iets te maken met MVNO dus mobiele providers zoals Simpel die via het T-Mobile netwerk werken maar niet van T-Mobile zelf zijn...