Beantwoord

T-Mobile is totaal niet meedenkend in het oplossen van een probleem

  • 1 June 2022
  • 34 reacties
  • 392 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

34 reacties

Badge +1

Het staat allemaal goed na een controle te hebben gedaan.

Staat APN goed? startsites.t-mobile

 

Opvallend: bij mijn Samsung S20 FE 4G staat bij Operator type mobiel virtueel netwerk Geen en bij Operatorwaarde mobiel virtueel netwerk Niet ingesteld

Volgens mij hebben deze instellingen iets te maken met MVNO dus mobiele providers zoals Simpel die via het T-Mobile netwerk werken maar niet van T-Mobile zelf zijn...

Ja ook

 

Badge +1

Het is echt heel vreemd dat ze het op andere toestellen wel doen. Dit is dus waarmee ik al 1 jaar bezig ben met T-Mobile..en kom er maar niet uit. Ik weet heel veel af van smartphones, computers, instellen van dergelijke dingen,maar zelfs voor mij is dit iets wat ik niet begrijp waar de oorzaak ligt

Reputatie 7
Badge +18

Kun je Operatortype mobiel virtueel netwerk veranderen van SPN naar Geen?

De waarde eronder hoeft dan niets te staan...

Reputatie 7
Badge +18

Het is echt heel vreemd dat ze het op andere toestellen wel doen. Dit is dus waarmee ik al 1 jaar bezig ben met T-Mobile..en kom er maar niet uit. Ik weet heel veel af van smartphones, computers, instellen van dergelijke dingen,maar zelfs voor mij is dit iets wat ik niet begrijp waar de oorzaak ligt

Ik kan ook nog niet zeggen waar het probleem zit. Benieuwd wat er gebeurt als je de problematische simkaart in een andere telefoon plaatst,als het aan de simkaart ligt zou het daarmee ook niet moeten werken. Maakt niet uit of dat een 4 of 5G telefoon is. 

Badge +1

Kun je Operatortype mobiel virtueel netwerk veranderen van SPN naar Geen?

De waarde eronder hoeft dan niets te staan...

Gedaan, en de apps opgestart, zonder succes helaas..

Reputatie 7
Badge +18

Ik zie dan toch een simkaart wissel als enige optie nu we zo'n beetje alles uitgesloten hebben. Even wachten tot er morgen een Community Moderator reageert. Ze pakken topics op volgorde van binnenkomst dus je komt vanzelf aan de beurt. 

 

Hoe oud is de nukkige simkaart? Er hoeft in elk geval geen monteur voor te komen. Je hebt een nieuwe simkaart binnen een paar dagen thuis. Een moderator kan dit snel voor je regelen.

Badge +1

Rechter is mijn telefoon, en linker die van me moeder. Beide op data

Reputatie 7
Badge +20

Hi @r-han1905 

Ik zie dat onze Superusers goed met je mee hebben gedachten en het een en ander al hebben uitgesloten. Ik wil ook graag met je meekijken. 

Zou je mij via een privébericht het 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN toe kunnen sturen? Dan kijk ik met je mee en dan kunnen we kijken of een nieuwe simkaart de oplossing zal zijn. 

Ik zie jouw bericht graag tegemoet!

@Waqqas @CrisTien @Folkert Bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +17

Ik denk dat het niets met de simkaart te maken heeft. @Folkert zit op het juiste pad. Er is iets wat de ene telefoon anders uitstuurt dan de andere. De APN instellingen is zeker iets wat je in beide telefoons kunt verglijken. 5G is niets anders dan 4G met een extra radiodrager. Allebei maken ze gebruik van hetzelfde 4G core netwerk. De telefoon gebruikt ook voor bellen (volte) alleen het 4G netwerk. Doe ook eens de sim swap, dus sim van moeder bij dochter en andersom. het probleem zal denk ik niet meeverhuizen, dus blijft in de telefoon van moeder?