Sticky

[Nieuws] Introductie Uit & Thuis

  • 21 oktober 2019
  • 78 reacties
  • 5064 Bekeken
[Nieuws] Introductie Uit & Thuis

Toon eerste reactie

78 reacties

Brian, kan je dat even uitleggen, wanneer is wel 100 leverbaar en wanneer niet?

Never mind ik had eerst de volledige draad moeten lezen. 

ODF is zover ik weet niet geheel eigen waarmee ik de kabels in de grond bedoel. Ik woon naar verluid ook in ODF gebied zover ik op de hoogte ben is hier de hardware in de pop van Tmobile en van KPN. 

 

Ps.

Voor glasvezel  is 100Mb vrij beperkt zeker voor gezinnen lijkt dat aan de krappe kant.

Never mind ik had eerst de volledige draad moeten lezen. 

ODF is zover ik weet niet geheel eigen waarmee ik de kabels in de grond bedoel. Ik woon naar verluid ook in ODF gebied zover ik op de hoogte ben is hier de hardware in de pop van Tmobile en van KPN. 

 

Ps.

Voor glasvezel  is 100Mb vrij beperkt zeker voor gezinnen lijkt dat aan de krappe kant.

100 is maximale VDSL Wholesale Broadband Access momenteel, alleen verkrijgbaar bij KPN/XS4All. Optical Distribution Frame (ODF) is op dit moment 0 Mbit/s.

Ik heb een vraag over het afsluiten van T-Mobile Thuis en Go. 
Men spreekt overal over 25,- euro voor T-Mobiel thuis en 25,- euro voor Go maar als ik een bestelling wil plaatsen dan komt er opeens een zinnetje: Na 3 maanden 40,- euro (voor Internet & TV). Uh ja, dat is leuk zeg, men spreekt over 50,- euro per maand en dat wil zeggen dat dit maar voor de eerste 3 maanden is, daarna ga ik 25,- + 40,- euro per maand betalen (zo staat het er wel).

Kan iemand mij nu eerlijk vertellen wat de prijs is? Is het nu 25,- euro per maand met 100Mbit/s internet thuis en TV en 25,- euro voor Go onbeperkt Mobiel? Of gelden er na 3 maanden toch weer andere prijzen?

En stel dat we nu een tweede Go onbeperkt abonnement bij nemen, komt daar dan weer 25,- euro bovenop of krijg je dan nog extra korting omdat je 2 abonnementen hebt? (1x Thuis - 2x Go)
 

 

 

 

Dan heb ik nog even een vraagje voor mijn moeder, want die is namelijk klant bij jullie en heeft ons erop gewezen of we voor haar willen kijken of het nu voordeliger is van wat ze nu heeft. Ze is sinds September klant bij jullie en heeft Internet 50 abonnement (TV, Internet & Bellen) en krijgt de eerste 6 maanden korting. Dat zou betekenen dat ze de eerste 6 maanden 30,- euro moet betalen.

Maar stel dat ze nu wil overstappen met haar mobiel, kan ze dan nu ook al die nieuwe combinatie abonnement afsluiten? Ook handig om te weten natuurlijk :grin:

Reputatie 6
Badge +3

@MobileThuis Het wordt 40 euro omdat je de tv de eerste 3 maanden gratis krijgt. De 25 euro vaste prijs is voor het internet.

@MobileThuisHet wordt 40 euro omdat je de tv de eerste 3 maanden gratis krijgt. De 25 euro vaste prijs is voor het internet.

Dank je voor deze info, nu ik er beter naar kijk zie ik het ook.
Wel jammer, dan ga ik daarna toch weer meer betalen (65,- euro per maand). 
Altijd nog goedkoper dan bij andere providers, dat wel natuurlijk. Maar heb dan wel minder internet snelheid, dat is dan wel weer jammer. Dus voor mij zelf is het nog even nadenken. 

Reputatie 7
Badge +7

@vanvonno46 Ik zou nog even terug komen op de extra korting zoals de eerste 6 maanden korting, deze blijft gewoon behouden wanneer je over gaat naar het nieuwe Uit & Thuis!

@Phaedon Of 100 Mbps beschikbaar is hangt echt van de infrastructuur ter plaatse. In sommige gebieden is er in de wijde omtrek 100 Mbps beschikbaar maar er zijn ook plaatsen waar er bijvoorbeeld maar net 20 Mbps gehaald wordt. Hier is dus niet één antwoord op te geven. Vandaar de postcode checker, dan zie je specifiek de mogelijkheden voor jouw adres ;)

Helaas geen duidelijk, specifiek antwoord, maar een algemene uiteenzetting die meer vragen oproept dan antwoorden geeft en een herhaling van het eerder gestelde. Natuurlijk is het afhankelijk van de postcode, maar dat is niet het hele verhaal. Mijn punt is dat 100 Mbps nóóit gehaald wordt en áltijd max. slechts 50. 20 Mbps begrijp ik, dat is ADSL2, maar wat is bij T-Mobile het verschil tussen 50 en 100? Die vraag wordt niet beantwoord. Het is beide DSL.

Als het per afgelopen september is, dan zal ze vermoed ik van dit aanbod nog geen gebruik kunnen maken. Plus raakt ze de huidige korting(en) naar alle waarschijnlijkheid kwijt.

Dat tv en telefonie er buiten staan is inderdaad wel iets om rekening mee te houden. Ik heb geen onbeperkt mobiel internet nodig andes ging ik een overstap sterk overwegen.

 

@Phaedon in dsl gebied kan 100Mb prima worden bereikt op een vorig adres was 110Mb via dsl eerder regel dan uitzondering, ons huidige adres is 16Mb de max, gelukkig ligt er glasvezel anders 1 HD tv stream en 8 Mb voor de rest.

Wat ik van het nieuwe aanbod begrijp krijg je altijd de hoogst mogelijk leverbare verbinding en doet het verschil er niet meer toe. Een klant met maar 16Mb betaald daarmee verhoudings gewijs meer per Mbps dan een klant met 1Gb snelheid.

Nog even over dat aanbod van die snelheden, ik heb eerder deze week wat vurige reacties gegeven, ik hoop dat jullie met een evengoed aanbod voor de onfortuinlijke KPNnetwerk NL klanten kunnen komen, ik zit er over te denken om de snelheid maar voor een tijdje op de koop toe te nemen. in deze tijden zou je toch als klant gewoon vrije keuze willen hebben, zonder limieten of het politieke spelletje wat tussen de providers gespeeld wordt.

Reputatie 7
Badge +10

@Fiekert123 De enige manier waarop dat mogelijk is door het huidige ODF netwerk word uitgebreid.

Bij hogere snelheiden op het WBA netwerk zal T-Mobile verlies lijden met de huidige inkoop tarieven die KPN WBA bied

Hallo,

 

ik heb vorige maand 31 september mijn mobiele abbo verlengd naar go 10Gb en 120 min bellen.

verder loopt mijn t-mobile thuis alles in 1 volgende maand af en kan verlengen.

 

bij t-mobile alles in 1 heb ik 3 thema kanalen + foxsporteredivie gratis, €2,50 korting

 

welke stappen moet ik nemen om de optimaalste kortingen te krijgen voor zowel mobiel als alles in 1?

betaal nu 20€ voor 10GB en €32,50 voor 50 mbit internet ( alles in 1)

Vraagje in April ( duurt nog even ) gaan we verhuizen en ik wil graag een 500Mbit verbinding, bij voorkeur wil ik dat via Tmobile. Nu zie ik dat dit niet meer is af-te-sluiten. Komt deze optie nog wel terug voor het KPN regiefibernetwerk? 

Of blijft het bij 100Mbit. 

 

Ongeveer anderhalve week geleden contact gehad via klantenservice T-Mobile, daaropvolgend wil ik graag even mijn onbegrip delen.

Ik ben op 16 oktober een contract aangegaan voor zowel mobiel als t-mobile in de shop in Breda, dit is  voor invoering van het nieuwe klantvoordeel. Vervolgens is het nieuwe klantprogramma geintroduceerd en las ik destijds in deze moderatorpost "En als je beide abonnementen nu tegelijk afsluit, betaal je geen aansluitkosten voor je abonnementen!" Op het moment van contact met de klantenservice zat ik nog binnen de 14 dagen bedenktermijn. Als ik beide contracten had geannuleerd zou ik dus 2x de aansluitkosten besparen, toch wel een ± 60 euro.

De collega heeft de post bekeken en gaf mij aan dat deze foutieve informatie bevat. Het zou alleen gaan om de aansluitkosten van mijn telefooncontract, en dus niet van beide contracten. Het zou zsm worden aangepast en je collega gaf aan dat het een hele administratieve rompslomp zou opleveren. Hij kon het ook niet crediteren, omdat ze op de creditafdeling niet zo "creatief” zouden zijn,

Nu las ik vandaag weer dit forum bericht en er staat nog steeds dat je nog steeds geen aanluitkosten betaald en ik lees dus voor beide contracten als ik deze nu zou afsluiten. Nu betaal ik dus onterecht 60 euro extra, en kan nu natuurlijk ook niet meer onder mijn contact uit omdat de wettelijke bedenktermijn is verlopen.

Ik zou graag toch een oplossing zien, omdat de informatie die je collega gaf onjuist was, kunnen jullie hierop actie ondernemen?

@Waqqas klopt, maar nog wel vreemd dat het hier in het forum al een paar weken verkeerd vermeld staat, en dat na dit gemeld te hebben de informatie niet wordt aangepast.
 

zoals in het topic staat; "En als je beide abonnementen nu tegelijk afsluit, betaal je geen aansluitkosten voor je abonnementen!" 

Reputatie 7
Badge +20

@maartenvm,

Je hebt helemaal gelijk! Excuus voor deze foutieve informatie in dit topic. Ik heb dit gelijk gecorrigeerd, want het moet natuurlijk wel goed staan. 

Mochten we je nog ergens anders bij kunnen helpen, horen we het graag!

@David oke mooi dat het is aangepast.

 

Vraagje nog, bij het oude klantvoordeel kreeg je extra korting als je je snelheid niet kon ophogen wanneer dit niet beschikbaar is op je adres. Dat is bij mij het geval. Tijdens afsluiten werd het oude klantvoordeel nog besproken, maar mijn contract gaat pas januari 2020 in. Heb ik nog recht op die extra korting gezien mijn snelheid niet opgeschroefd kan worden?

Question about Mobile & Huis package.

can we put the two t-mobile mobile subscriptions (one GO18 and one GO17.2) onto the package along with the fiber internet?  or only one mobile subscription with fiber internet?

 

thanks

Kan ik als Tele2 (mobiel) klant hier ook gebruik van maken?

Hmm. En hoe zit het met klanten die niet in een T-Mobile fiber gebied zitten, maar een KPN-Reggefiber fiber hebben? De opties 200/200 en 500/500 zijn vervallen.

Ik ga dus niet mijn snelheid downgraden hiervoor, maar door het accepteren in de mobiele abo’s zijn deze wel al over. Echter, dan ben ik nu dus duurder uit!

Want facturen waren eerst 22,50 per abo. Nu dus 25€ per abo. Plus mijn hudige abo voor Thuis (500/500 en TV etc) a la 64,-.. wat ik dus echt *niet* ga downgraden naar 100/100.

Kan ik mij beroepen op 14 dagen bedenktijd, en de zaak nog terugdraaien?

Jij hebt de keuze om op het huidige prijsplan te blijven of over te stappen naar het nieuwe prijsplan. Val je onder het oude prijsplan, dan blijven de oude voorwaarden geldig.

Belachelijk dat T-Mobile de pakketten aanpast en dat klanten hiervan de dupe zijn. Tijdens het afsluiten van de abonnementen - net voor de aanpassing - waren de oude voorwaarden geldig. De klanten die net voor de ingang van de nieuwe Uit&Thuis pakketten een T-Mobile Thuis abonnement hebben afgesloten zijn nu door de nieuwe voorwaarden ‘in de aap gelogeerd’. T-Mobile blijft hiermee in gebreke en dit is voor deze klanten behoorlijk misleidend! Ik ben benieuwd wat de Autoriteit Consument en Markt hiervan vindt.

Ik had al een combi van uit en thuis, nu alles overgezet naar de 2x 25 euro actie “) Ik zie echter dat de 7.50 euro tv pakket korting die ik kon inzetten is verdwenen. De voorwaarden zeggen dat dit alleen weggaat bij verhuizen en of verlengen contract. Ik heb geen van beiden gedaan volgens mij.Ik heb alleen een verandering van klantvoordeel ondergaan...hoor ik dan wel of niet die 7.50 euro te krijgen voor tv pakketten..dat is mij niet helemaal duidelijk.. hoor graag  “)

Heb even een vraag hierover.

Als ik al een “oud” mobile sim only abo heb, hoe krijg ik het makkelijkste de 25 uit & thuis?

Erg jammer. Tele2 stuurt mensen jullie kant op omdat zij geen internet meer leveren en omdat zij overgenomen zijn door jullie. Maar klanten kunnen niet bij jullie terecht voor internet zoals tmobile klanten dat wel kunnen. 

Ik betaal nu 48,30 per maand voor T-Mobile Thuis Internet + TV en krijg ook nog eens 2x zo snel internet (50mb > 100Mb/s) omdat ik T-Mobile Klantvoordeel heb i.c.m. Basis Sim, Internet 1 GB basis (10,72) per maand

  • Internet 100 (Aan sinds 27-08-2018) - € 36,61
  • Interactieve TV (Aan sinds 02-06-2017) - € 15,25
  • Entertainment Pakket (Aan sinds 27-08-2018) - € 3,75
  • Infotainment (Aan sinds 27-08-2018) - € 3,75
  • Interactieve TV Box (Aan sinds 02-06-2017) - € 5,00
  • Totale korting per maand - € -16,06
    • Actie: Gratis Interactieve TV Box
    • Actie: Klantvoordeel Meer TV keuze Infotainment
    • Actie: Klantvoordeel Meer TV keuze Entertainment
    • Actie: Klantvoordeel Meer snelheid €3.56 korting p. mnd.
  • Basis Sim, Internet 1 GB basis - 10,72

Totaal zit ik nu dus op 59,02 per maand voor alles.

Als ik de constructie van Uit & Thuis goed begrijp, wordt het voor mij pas interessant als ik Unlimited mobiel neem? En kan dan i.p.v. 100Mb/s > 1000Mb/s nemen voor 25 + 25 = 50 euro, excl. TV kosten.

Maar hoe zit het met bijkomend TV kosten? Want ik krijg nu korting i.v.m. Klantvoordeel. Als ik alles bij elkaar optel + TV kosten zonder korting kom ik uit op 77,75 (50 + 27,75). 

Dan kom ik dus duurder uit… Conclusie, niet voordeliger als je Thuis + TV + Sim only hebt? Of mis ik iets?

Reageer