Sticky

[Nieuws] Introductie Uit & Thuis

  • 21 oktober 2019
  • 105 reacties
  • 10802 Bekeken
[Nieuws] Introductie Uit & Thuis

Toon eerste reactie

105 reacties

Waardoor de maximale haalbare snelheid geen 100 Mbit/s is, maar 50.

Hallo ik heb net gelezen over de nieuwe pakketen met tmobile thuis en mobiel internet. 

Als ik dan mijn pakketen aanpas naar tmobile unlimited en tmobile fast 100mbit.

Wat word mijn nieuwe maandelijkse kosten voor thuis en mobiel?

Dan bedoel ik de totale maandlasten. 

Mijn huidige internetsnelheid is momenteel 100mbit voor 32,50, ik wil nu overstappen naar 100mbit voor 30,00. (ik heb op mijn adres 2 mobiele abonnementen, geen unlimited)

Mijn vragen zijn:

Behoud ik mijn premium tv zender  Fox sports Eredivisie , of moet ik nu 7,50 betalen.

Ik heb 6 maanden lang extra korting als nieuwe klant tot 19-12-2019, vervalt deze extra korting nu ?

Ik heb nu een thuis abonnement inclusief televisie (+ een GO abonnement en vanaf begin november nog een Unlimited abonnement).

Nu keek ik dus rond bij mijn t-mobile en zie ik inderdaad de mogelijkheid voor internet Fast. Op dit moment staat er 30 euro per maand wat ik ervoor zou betalen. Als ik het goed begrijp betaal ik 25 euro per maand wanneer ik mijn Unlimited abonnement die over een paar dagen ingaat er aan koppel? Is dit 25 euro per maand zo lang mijn abonnement loopt?

kan het kloppen dat het klantvoordeel later toegepast/zichtbaar is. Ik heb gisteren het abonnement laten aanpassen maar ik zie overal nog de oude prijzen als ik inlog.

Reputatie 2

@Phaedon Tsja, KPN is de baas, en bied dus als enige pairboanding aan. voor de concurrentie hebben ze het zo duur gemaakt dat als ze het aanbieden het te duur is om te verkopen aan de consument 

Tot 6 maanden geleden niet. Alleen xs4all bij ADSL lijnen en bij 2 jarige contracten. Met vdsl is pairbonding zover ik weet alleen mogelijk wanneer de hele kast over gaat.

Ik vroeg me af, aangezien de 200 en 500Mbit opties weg zijn, gaat T-Mobile naast onderhandelingen met KPN over lagere prijzen ook bezig met meer eigen ODF netwerk op bestaande WBA plekken?

Verklarende woordenlijst s.v.p. met de afkortingen.

Ik vind dit een heel interessant idee voor een mooie prijs. Echter heel jammer van die 100mbit/s. Als daar nou een optie 200/250 was geweest hadden jullie er een klant bij. 100 is voor mij en voor vele anderen denk ik toch echt iets te langzaam. Hiermee mis je een kans bij een grote groep mensen bij ziggo die daar de middelste snelheid (250mbit) hebben en echt niet meer terug willen in snelheid. Idee is dus top, uitvoering kan nog beter.

Ik vind dit een heel interessant idee voor een mooie prijs. Echter heel jammer van die 100mbit/s. Als daar nou een optie 200/250 was geweest hadden jullie er een klant bij. 100 is voor mij en voor vele anderen denk ik toch echt iets te langzaam. Hiermee mis je een kans bij een grote groep mensen bij ziggo die daar de middelste snelheid (250mbit) hebben en echt niet meer terug willen in snelheid. Idee is dus top, uitvoering kan nog beter.

Mooie reactie. Bij 100 km/u kan ik mij iets voorstellen, dat je een auto wilt die 250 kan. Maar bij een internetverbinding is de snelheid niet zo voelbaar. Eigenlijk merk je het bij surfen alleen als de snelheid onder de 5 Mbps komt en zelfs dan is het nog per website verschillend en afhankelijk van wat je doet en wat je zelf snel vind gaan. Vaak is het ook zo dat je pc de boel vertraagd. 

Reputatie 4
Badge +3

Mijn huidige internetsnelheid is momenteel 100mbit voor 32,50, ik wil nu overstappen naar 100mbit voor 30,00. (ik heb op mijn adres 2 mobiele abonnementen, geen unlimited)

Mijn vragen zijn:

Behoud ik mijn premium tv zender  Fox sports Eredivisie , of moet ik nu 7,50 betalen.

Ik heb 6 maanden lang extra korting als nieuwe klant tot 19-12-2019, vervalt deze extra korting nu ?

 

Je gaat dus akkoord met de nieuwe voorwaarden en kortingsregelingen. Je kunt niet voordelen van de oude propositie zelf combineren met de voordelen van de nieuwe propositie. Dus:

> Extra TV zenders zijn volgens de nieuwe prijslijst

> Extra (oude) kortingen komen te vervallen.

 

Je kunt zelf even berekenen of het verstandig is om nu al over te stappen, of nog even te wachten.

Hmm. En hoe zit het met klanten die niet in een T-Mobile fiber gebied zitten, maar een KPN-Reggefiber fiber hebben? De opties 200/200 en 500/500 zijn vervallen.

Ik ga dus niet mijn snelheid downgraden hiervoor, maar door het accepteren in de mobiele abo’s zijn deze wel al over. Echter, dan ben ik nu dus duurder uit!

Want facturen waren eerst 22,50 per abo. Nu dus 25€ per abo. Plus mijn hudige abo voor Thuis (500/500 en TV etc) a la 64,-.. wat ik dus echt *niet* ga downgraden naar 100/100.

Kan ik mij beroepen op 14 dagen bedenktijd, en de zaak nog terugdraaien?

Jij hebt de keuze om op het huidige prijsplan te blijven of over te stappen naar het nieuwe prijsplan. Val je onder het oude prijsplan, dan blijven de oude voorwaarden geldig.

En als ik nu eigenlijk naar 200 mbps wil dan heb ik pech gehad?  

Reputatie 7
Badge +7

@Phaedon Geen zorgen, we bieden ook over DSL tot 100 Mbps maar dit is niet overal beschikbaar. Op onze postcode checker zie je altijd wat de mogelijkheden zijn voor jouw adres! De korte uitleg over WBA en ODF:

WBA - Dit wordt beheerd door de netbeerder (KPN Netbeheer) en wij leveren onze diensten via dit netwerk.

ODF - Dit is ons eigen netwerk dat ook door ons beheerd wordt. Het project in Segbroek is hier bijvoorbeeld een mooi voorbeeld van.

 

@vanvonno46 Je € 7,50 korting voor TV kan je zeker behouden. De extra maandelijkse korting kom ik nog op terug.

@Niicky Klopt helemaal! Zo lang je beide abonnementen lopen maak je gebruik van Uit & Thuis en dus ook deze prijs voor Fast Internet!

@jansen221 Dat kan inderdaad kloppen, we zien bij sommige klanten dat het tot 24 uur kan duren voordat de wijzigingen zichtbaar zijn op My T-Mobile.

@HuubH We gaan zeker ons eigen ODF netwerk flink uitbreiden! Op welke plekken precies wordt per gebied/regio bekeken.

 

Brian, kan je dat even uitleggen, wanneer is wel 100 leverbaar en wanneer niet?

Reputatie 1

Never mind ik had eerst de volledige draad moeten lezen. 

ODF is zover ik weet niet geheel eigen waarmee ik de kabels in de grond bedoel. Ik woon naar verluid ook in ODF gebied zover ik op de hoogte ben is hier de hardware in de pop van Tmobile en van KPN. 

 

Ps.

Voor glasvezel  is 100Mb vrij beperkt zeker voor gezinnen lijkt dat aan de krappe kant.

Never mind ik had eerst de volledige draad moeten lezen. 

ODF is zover ik weet niet geheel eigen waarmee ik de kabels in de grond bedoel. Ik woon naar verluid ook in ODF gebied zover ik op de hoogte ben is hier de hardware in de pop van Tmobile en van KPN. 

 

Ps.

Voor glasvezel  is 100Mb vrij beperkt zeker voor gezinnen lijkt dat aan de krappe kant.

100 is maximale VDSL Wholesale Broadband Access momenteel, alleen verkrijgbaar bij KPN/XS4All. Optical Distribution Frame (ODF) is op dit moment 0 Mbit/s.

 Hey Brian, dank je wel. Ik snap wat je zegt, tegelijkertijd zeggen de voorwaarden iets anders volgens mij. Ik heb geen nieuwe contract of verlenging, alleen producten geüpgraded. Ik heb hierover inmiddels contact gehad met jullie telefoon dienst. Zij hebben het in behandeling nu 🙂  Technisch lijkt het niet toe te voegen te zijn, maar zover ik net begreep heb ik er wel recht op. Misschien iets om even na te lopen zodat klanten hierover goed te informeren zijn.

 

Bij de nieuwe internetbenamingen in de actievoorwaarden staan 2 * als toevoeging. Hierbij staat deze uitleg waarbij dus het extra voordeel van de voucher,  omschreven is”

 

 

“ Indien je Thuis internetabonnement met TV (en evt. Bellen) hebt aangemeld voor Klantvoordeel vóór 29 oktober 2019 (dat heb ik ruimschoots gedaan) ontvang je naast bovenstaand voordeel (de kortingen waar jij over spreekt) ook elke maand een tegoed van € 7,50 waarvoor je zelf extra TV pakket(ten) naar keuze kunt afnemen. Voor meer specifieke informatie over het maandelijkse tegoed zie hoofdstuk €7,50 tegoed voor extra TV pakket(ten). Indien je na 29 oktober 2019 een nieuw jaarcontract aangaat, komt dit specifieke voordeel te vervallen” 

Ik heb een vraag over het afsluiten van T-Mobile Thuis en Go. 
Men spreekt overal over 25,- euro voor T-Mobiel thuis en 25,- euro voor Go maar als ik een bestelling wil plaatsen dan komt er opeens een zinnetje: Na 3 maanden 40,- euro (voor Internet & TV). Uh ja, dat is leuk zeg, men spreekt over 50,- euro per maand en dat wil zeggen dat dit maar voor de eerste 3 maanden is, daarna ga ik 25,- + 40,- euro per maand betalen (zo staat het er wel).

Kan iemand mij nu eerlijk vertellen wat de prijs is? Is het nu 25,- euro per maand met 100Mbit/s internet thuis en TV en 25,- euro voor Go onbeperkt Mobiel? Of gelden er na 3 maanden toch weer andere prijzen?

En stel dat we nu een tweede Go onbeperkt abonnement bij nemen, komt daar dan weer 25,- euro bovenop of krijg je dan nog extra korting omdat je 2 abonnementen hebt? (1x Thuis - 2x Go)
 

 

 

 

Dan heb ik nog even een vraagje voor mijn moeder, want die is namelijk klant bij jullie en heeft ons erop gewezen of we voor haar willen kijken of het nu voordeliger is van wat ze nu heeft. Ze is sinds September klant bij jullie en heeft Internet 50 abonnement (TV, Internet & Bellen) en krijgt de eerste 6 maanden korting. Dat zou betekenen dat ze de eerste 6 maanden 30,- euro moet betalen.

Maar stel dat ze nu wil overstappen met haar mobiel, kan ze dan nu ook al die nieuwe combinatie abonnement afsluiten? Ook handig om te weten natuurlijk :grin:

Reputatie 6
Badge +4

@MobileThuis Het wordt 40 euro omdat je de tv de eerste 3 maanden gratis krijgt. De 25 euro vaste prijs is voor het internet.

@MobileThuisHet wordt 40 euro omdat je de tv de eerste 3 maanden gratis krijgt. De 25 euro vaste prijs is voor het internet.

Dank je voor deze info, nu ik er beter naar kijk zie ik het ook.
Wel jammer, dan ga ik daarna toch weer meer betalen (65,- euro per maand). 
Altijd nog goedkoper dan bij andere providers, dat wel natuurlijk. Maar heb dan wel minder internet snelheid, dat is dan wel weer jammer. Dus voor mij zelf is het nog even nadenken. 

Reputatie 7
Badge +7

@vanvonno46 Ik zou nog even terug komen op de extra korting zoals de eerste 6 maanden korting, deze blijft gewoon behouden wanneer je over gaat naar het nieuwe Uit & Thuis!

@Phaedon Of 100 Mbps beschikbaar is hangt echt van de infrastructuur ter plaatse. In sommige gebieden is er in de wijde omtrek 100 Mbps beschikbaar maar er zijn ook plaatsen waar er bijvoorbeeld maar net 20 Mbps gehaald wordt. Hier is dus niet één antwoord op te geven. Vandaar de postcode checker, dan zie je specifiek de mogelijkheden voor jouw adres ;)

Helaas geen duidelijk, specifiek antwoord, maar een algemene uiteenzetting die meer vragen oproept dan antwoorden geeft en een herhaling van het eerder gestelde. Natuurlijk is het afhankelijk van de postcode, maar dat is niet het hele verhaal. Mijn punt is dat 100 Mbps nóóit gehaald wordt en áltijd max. slechts 50. 20 Mbps begrijp ik, dat is ADSL2, maar wat is bij T-Mobile het verschil tussen 50 en 100? Die vraag wordt niet beantwoord. Het is beide DSL.

Reputatie 1

Als het per afgelopen september is, dan zal ze vermoed ik van dit aanbod nog geen gebruik kunnen maken. Plus raakt ze de huidige korting(en) naar alle waarschijnlijkheid kwijt.

Dat tv en telefonie er buiten staan is inderdaad wel iets om rekening mee te houden. Ik heb geen onbeperkt mobiel internet nodig andes ging ik een overstap sterk overwegen.

 

@Phaedon in dsl gebied kan 100Mb prima worden bereikt op een vorig adres was 110Mb via dsl eerder regel dan uitzondering, ons huidige adres is 16Mb de max, gelukkig ligt er glasvezel anders 1 HD tv stream en 8 Mb voor de rest.

Wat ik van het nieuwe aanbod begrijp krijg je altijd de hoogst mogelijk leverbare verbinding en doet het verschil er niet meer toe. Een klant met maar 16Mb betaald daarmee verhoudings gewijs meer per Mbps dan een klant met 1Gb snelheid.

Nog even over dat aanbod van die snelheden, ik heb eerder deze week wat vurige reacties gegeven, ik hoop dat jullie met een evengoed aanbod voor de onfortuinlijke KPNnetwerk NL klanten kunnen komen, ik zit er over te denken om de snelheid maar voor een tijdje op de koop toe te nemen. in deze tijden zou je toch als klant gewoon vrije keuze willen hebben, zonder limieten of het politieke spelletje wat tussen de providers gespeeld wordt.

Reageer