Multi Gb snelheden beschikbaar bij Odido

  • 28 November 2023
  • 170 reacties
  • 7822 Bekeken
Multi Gb snelheden beschikbaar bij Odido

Toon eerste reactie

170 reacties

Reputatie 2

@Demi van Odido kan jij of iemand van Odido uitleggen waarom ik überhaupt geen upgrade van mijn internetverbinding kan doen? Downgraden werkt wel. 

Ik heb contact gehad met de klantenservice (ik heb de naam, maar die zal ik hier niet neerzetten) en daar erkennen ze het probleem wel en zou het zijn doorgezet naar een meer technische afdeling (sinds donderdag). 

Nu heb ik geen zin om er een heel punt van te gaan maken aangezien mijn huidige 1Gb verbinding prima werkt, maar ik zou wel graag willen upgraden te zijner tijd. Ik vermoed dat er iets met mijn aansluiting en/of contractant gegevens is waardoor ik nu niet kan upgraden. Ik wil graag dat het opgelost wordt en ook een verklaring waarom dit nu een probleem is zodat anderen met hetzelfde probleem ook gelijk het antwoord en de (potentiële) oplossing hebben. 

Reputatie 3

Bedankt demi.  guidion zei dat odido nieuwe opdracht moet sturen en dat ik  nieuwe afspraak kan maken via mail wanneer ik ONT ontvangt 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @R3D, het lijkt erop dat de XGS-PON niet goed gepatched is. Het ligt nu bij onze techneuten om dit verder op te pakken. Hopelijk kan het deze week nog gerealiseerd worden! 

Reputatie 3

Oké bedankt demi ik wacht eerst af wanneer ONT opgestuurd is dan maak ik een afspraak 

Reputatie 3

Is goed bedankt demi

Reputatie 7
Badge +8

Betreft de ONT’s, ook hier alleen een nieuwe router gekregen en geen nieuwe ONT ondanks de huidige (HG8M8010Hv6) zover ik kan achterhalen geen 10G RJ45 aansluiting heeft.

Nagevraagd en gebeld (2x toe) zou worden opgepakt door technische dienst...

@m00n de ONT's worden sinds gisteren uitgestuurd. Jouw bestelling wordt momenteel nog verwerkt in onze distributiecenter. De verwachting is dat je deze morgen of overmorgen binnen hebt. Wacht voor de zekerheid nog even met het inplannen van Guidion. Dan weet je zeker dat het optijd binnen is en Guidion niet voor niks komt.

Reputatie 7
Badge +14

Leuk dat deze nieuwe snelheden beschikbaar komen 😀

Enigste waar ik nu tegenaan loop is dat bij de postcode check ik nog altijd 1 GB als maximale snelheid kan krijgen (en deze heb ik al).  Is dit een geleidelijke uitrol over het hele netwerk ? en zo ja is er ook een tijdlijn voor wanneer upgrades doorgevoerd worden ?

Dank voor eventuele reacties.

hoi @Quint76 ,

De postcode checker is leidend en inmiddels volledig aangepast. Afhankelijk van de netbeheerder die bij jou het glasvezel heeft aangelegd kan er tot die 8 Gbit worden geleverd. Maar er zijn ook netbeheerders, zoals KPN WBA waar de maximale snelheid 1 Gbit is en blijft. Dat is het maximum wat deze netbeheerder op WBA ondersteund.

Reputatie 7
Badge +14

Ja, dan krijg je een nieuwe ONT. Wow, ik denk ook 1 van de eerste klanten die hierover iets kan delen op de community!

Reputatie 2

Ik kan op dit moment niks anders doen dan afwachten @Frido1969. Je ontvangt vanzelf een bericht van Guidion om een afspraak in te plannen als het mogelijk is. 

Maar dat is toch belachelijk? Jullie zijn opdrachtgever, vraag gewoon een status op bij Guidion... 

 

Ik wil graag weten wanneer ik 8Gb/s heb. Ik weet dat ik maar een simpel consumentje ben en jullie minder oplever dan bedrijven doen die kwaliteits garanties afsluiten enzo. Het enige wat ik(wij) vragen is meer informatie. Jullie moeten niet afwachten maar actie ondernemen. En als jij dat niet kan dan ga je naar iemand die dat wel kan. @Tommie van Odido 


Since day 1, I honestly believe we have been trying to be reasonable. The migration should have moved forward within 3 business days, it has been day 18. we are not asking it to be done by tomorrow, but assuming that you are “accountable”, I would like to follow what progress you have done. “Soon” is not a measurable timeline, it is unprofessional and nobody works that way. Even a broad estimate would be fine at this point.

 

By @Tommie van Odido ’s answer, all I understand is I and others are asking questions to wrong person. Can you kindly redirect us to whom that is responsible/capable of answering such questions?

@Teresa van Odido@Cal van Odido hello, apologies for noise but I would appreciate your input. Happy new year and kind regards.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @R3D, Guidion is aangestuurd niet ODF. Daar lijkt de verwarring te liggen. 

Reputatie 1

@R0KH Ik heb je trouwens in privébericht nog voorzien van een update!

 

@Frido1969 Ik geef je graag meer duidelijkheid. Het kan per netwerktype op een adres verschillen wat er precies moet gebeuren en wat voor apparatuur je momenteel in huis hebt staan. Het kan zijn dat alsnog een monteur moet komen, omdat je niet de juiste ONT in huis hebt om de hogere snelheid te ontvangen en of je nog niet het juiste modem hebt. Alleen de T-56 kan de 2 Gbit/s aan. Heb je een ander modem, dan wordt deze ook geswapt naar een T-56. Dit is voornamelijk op de GPON aansluitingen zo dat de ONT ontvangen moet worden en een monteur moet komen. Bijvoorbeeld bij XGSPON is dit niet nodig en hangt de juiste ONT er al. Als je dan ook al een T-56 hebt, dan hoeft er geen monteur nog te komen en wordt de snelheidswijziging zo doorgevoerd.

Ik heb jouw abonnement er nog bijgepakt en ik geef je graag meer informatie over hoe het bij jou precies zit. Jij zit namelijk op het PTP netwerk. Hier moet namelijk wel nog het een en ander gebeuren. Op het PTP netwerk moet wel nog gepatched worden in de wijkcentrale. Daarom duurt het op een PTP aansluiting ook langer voordat je daadwerkelijk hier gebruik van kunt maken. Wel heb je al het juiste modem dus dat is top. De T-56 kan gewoon de 2Gbit/s snelheid aan. Alleen heb je wel doordat je op PTP zit, nog een Media Converter in huis. Deze moet dan ook nog vervangen worden voor een XGSPON ONT. Deze komt de monteur dan installeren.

Dus even samengevat voor jou: je krijgt geen nieuw modem, wel een nieuwe ONT die de monteur komt installeren en er moet nog gepatched worden in de wijkcentrale.

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid en anders stel gerust hier je vragen! 😁

Hi @Demi van Odido , ik was door een collega van je geadviseerd om aan de bel te trekken als ik half december nog niks gehoord had. Dus ik trek bij deze maar even aan die virtuele bel. Status bestelling onveranderd, en nog niks gehoord. Een indicatie qua tijdslijn zou ik wel op prijs stellen. 

Inderdaad exact zelfde situatie. Begrijp dat de wijkcentrales bijgewerkt moet worden. Maar iets van een tijdlijn zal top zijn

@Demi van Odido 

Alleen jammer dat ook na deze wijziging weer een 20min. Offline bent.

En dat is bij een snelheid verlaging als verhoging altijd zo.

Een belangrijke mededeling.😁

Reputatie 2

Hello, I am also stuck on step 1, ordered the upgrade to 8Gbps on 29/11, asked for an update on my thread and did not hear anything back.

 

Edit: I see there has been a response, basically no ETA? Interesting:

 

Reputatie 2

Hello, I am also stuck on step 1, ordered the upgrade to 8Gbps on 29/11, asked for an update on my thread and did not hear anything back.

 

Edit: I see there has been a response, basically no ETA? Interesting:

 

I think they had no idea there would be this many people wanting to upgrade, so maybe they do not have enough equipment available? Just a wild guess since there is no ETA that they can give us.

Reputatie 2

Hello, I am also stuck on step 1, ordered the upgrade to 8Gbps on 29/11, asked for an update on my thread and did not hear anything back.

 

Edit: I see there has been a response, basically no ETA? Interesting:

 

I think they had no idea there would be this many people wanting to upgrade, so maybe they do not have enough equipment available? Just a wild guess since there is no ETA that they can give us.

Hi @CruciaL, hope all is well. I suppose so.

The initial answer I have received was “We’re currently busy for you to plan this change in the local distribution point and I do not have a date yet on which it will occur. As soon as we manage to upgrade the local distribution point we will contact you proactively for an installation appointment with a technician from Guidion to help you out with your home connection.”

It would be nice if they could give us a deadline to set expectations, as this was normally supposed to take 2 days.

Hi @erena, it all seems a bit chaotic. I've called them twice, and one person said it will be delivered either today or tomorrow, and today I've called again and they could not give an update.

I know (t-mobile) Odido is not the best when it comes to installing services or manageing the finances for those services.

Back in 2019 when I ordered my 1Gb/s fiber, it was installed fine, but afterwards I had to call them multiple times because they were not billing me for the subscription… 

A friend of mine recently got his internet connection installed, and it took 2 months to get the connection working.

I've told him before he ordered, the installation and administration might be a bit rough, but once they get everything installed and registered correctly it does work really well without issues. (at least for me)

I just hope I wont be paying 80 euro's a month whilst not having the correct internet speeds. 

And I at least would like to have a timeframe. Now it seems like the order hasn't come trough correctly, even though they keep saying it has come trough correctly, I don't really trust it since I don't have a timeframe.

Reputatie 3

Hoi allemaal ik deel mijn 8gibit internet wat ik behaal met wifi t75 

 

Reputatie 5

Zojuist gewijzigd naar 8Gbps, dit haalt hij nu via XGS-PON met een UDM Pro SE.

 

Ben benieuwd hoe je deze hebt aangesloten. Ik heb ook een upgrade aangevraagd aar de 8GB en ook een UDM Pro SE.

Nu kan je hem i.m.o. alleen via een SFP aansluiting tot 10Gb WAN aankoppelen. Heb jij het glasvezel er direct in geplaatst? Is dat met of zonder de nieuw mediaconverter? Lijkt mij sowieso dat de meegeleverde router buiten beschouwing blijft ;-)

Heb bv nu (i.c.m. mijn huidige Gb aansluiting) de UTP direct op de 2.5 Gb WAN poort aangesloten vanaf de media converter. Vanzelfsprekend binnen de UDM Pro SE de VLAN 300 inrichting om internet door te geven het netwerk in.

Ik gok een SFP_ONU op poort 10/11 of een SFP_RJ45 van de HWTC 10Gb downlink naar sfp+10/11

Reputatie 7
Badge +14

Klopt, als je naar de nieuwe proposities/prijzen gaat dan gelden de daarbij behorende klantvoordelen. Ook de mensen die de ooit geroemde €25 + €25 hebben afgesloten gaan een behoorlijk hoger bedrag betalen. Maar dat is nu eenmaal de wet van de vooruitgang, wat ooit was kan veranderen en is niet altijd ten goede.. Maar dan heb je wel meer snelheid wat vroeger niet eens werd aangeboden!

Reputatie 1

Update :

Ik heb afgelopen donderdag dus contact gehad met Odido waarna ik een email had gehad dat ik binnen 3 werkdagen een reactie zou krijgen. Zaterdag een pakketje ontvangen met de nieuwe ONT erin. Helaas tot op vandaag nog geen enkele reactie mogen ontvangen van Odido over hoe het nu verder moet ! Ik snap dat er veel klanten zijn die hulp nodig hebben maar zorg dan op zijn minst dat een klant netjes een nieuwe mail krijgt met een melding dat het wat langer duurt dan gehoopt bijvoorbeeld. Nu is het doodstil en ik vind het heel irritant worden.

Anders ik wel, ik heb 29-11 besteld en ik heb helemaal niets. Geen modem, geen router, geen bericht. Ik weet totaal niet waar ik sta op dit moment.

Dit exact het zelfde gevoel.

Reputatie 2

Heb ze net nog maar een keertje gebeld maar de ticket was zonder duidelijke reden afgesloten. Plus probeerde men een lijnmeting uit te voeren maar dat konden ze niet want ik gebruikte mijn eigen modem en dat klopt. Alles van Odido er even terug opgezet zodat ze een lijnmeting konden doen en alles was nu oke. Nu gaan ze als het goed is de zaak zo snel mogelijk alsnog proberen te regelen…..ben benieuwd 😏

Reputatie 2

 

Schiet niet op, nog steeds deze foutmelding. En de klantenservice kon weinig doen… Dus van 1Gbit naar 2Gbit,

 

Bij mij ook onveranderd. Klantenservice kon het wel reproduceren en herkent het probleem (dus het komt vaker voor).

Hij kon de afdeling die hij hiervoor nodig had niet bereiken (belde buiten kantoortijd), maar belt mij morgenochtend wel terug, dus ben benieuwd. 

Reputatie 4

De antwoorden zijn denk ik op? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Quint76 

Volgens mij mis je het installatiepakket met de Huawei XGSPON ONT, deze hoort Odido te versturen.

Reputatie 2

Ik denk dat het allemaal veel te snel gaat.

Snelheid verhoging en de nieuwe tv ontvanger.

Ik wacht wel ff uiteindelijk wil ik van GPON naar XGS-PON.

Maar moet het wel werken met mijn Fritzbox 5590.

Daar gaat de glasvezel direct in de Fritz SFP module. In mijn geval GPON

 

Hey Peter,

Ik denk ook dat Odido te snel iets heeft aangekondigd maar goed het is nu zo.

Heb zelf ook een Fritzbox 5590 met GPON module erin momenteel en een XGS-PON module om erin te stoppen als het nieuwe abbo is geactiveerd. Heb geen zin in allerlei kastjes in mijn meterkast dus hoop dat ik kan overstappen met de Fritzbox.

@Quint76 

Ik wacht nog ff.

Ik hoor graag of het lukt met de XGS-PON SFP module.

 

Reageer